Auteur Topic: Algemene rijles topic  (gelezen 566909 keer)

MISSSECRETx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 20 september 2010, 12:36:08 »
Na hoeveel lessen was je geslaagd?
Na ong. 35 uur gelest te hebben
Hoe waren je theorie- en praktijkexamen?
Theorie was makkelijk, het is en blijft gewoon leerwerk :). Praktijkexamen ging echt super. Ik was totaal niet zenuwachtig van te voren. Op het moment dat ik de auto instapte kwamen de zenuwe wel een beetje naar boven. Maar ik had een hele fijne rijinstructeur, waar ik het hele examen mee heb lopen praten. Daarnaast ging het examen zelf super snel en was ik er iig al zeker van dat ik zou slagen toen ik weer terug zou rijden.. En dat was ook zo ! Heb dus zowel mijn theorie als praktijk in een keer gehaald.
Heb je een eigen auto?
Nee ik heb geen eigen auto. Ik kon die van mijn moeder krijgen maar deze was al tien jaar oud, ik wist dat als ik hem zou overnemen er snel genoeg grote beurten aan zouden komen aangezien de auto in 10 jaar tijd niks heeft gehad. En daar had ik het geld niet voor. Daarnaast heb ik nog geen auto nodig en in de weekende hebben beide ouders de auto amper nodig dus heb ik als het moet twee auto's tot mijn beschikking..

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 20 september 2010, 12:41:32 »
Hoe leer je je theorie? Ik heb zo'n boek een aantal x doorgelezen, dingen die ik niet goed snapte/moeilijk vond om in 1x uit m'n hoofd te weten heb ik opgeschreven in een soort samenvatting. Verder had ik ook zo'n cd-rom, daarbij was ik echt alleen maar gezakt, maar uiteindelijk heb ik m'n theorie gewoon in 1x gehaald met maar 4 foutjes! (:
Was je eerste rijles eng? Haha, ja vond ik wel! Maar toen ik eenmaal bezig was viel t reuze mee en vond ik het nog superleuk ook! ;D Jaa autorijden is echt leuk, hihi.
Hoe is je instructeur? Nogal eehh, overenthousiast zeg maar. Eerst vond ik het wel leuk, maar de laatste tijd wordt ik af en toe een beetje gek van d'r, hoop dat ik snel mag afrijden!
Hoeveel betaal je per les? Eerste 10 lessen was 31 euro, tweede 10 lessen 32 euro en de overige lessen gewoon 33 euro (was bij haar het normale bedrag per uur is..) Ik zit nu overigens op 24 lessen..
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Ecstacy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 20 september 2010, 18:02:36 »
1 oktober m'n eerste les.

Lovegoodx

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 20 september 2010, 21:21:08 »
ik heb 27 september mijn intest gaan ze kijken hoeveel lessen ik waarschijnlijk nodig ben enzoo.. en ben best zenuwachtig want dat betekend 1,5 uur op de openbare weg kijken wat ik kan (A) en ik heb nog nooit gereden...

Theorie moet ik nog aan beginnen :P alleen dat is gewoon paar keer doorlezen volgensmij, keer zo'n testje maken en dan moet het wel lukken denkik toch?

heb wel echt zinin die intest, ow en lessen kosten 43 euro maar moet nog even kijken hoeveel en dan een pakket ofzo..

Anonymous

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 20 september 2010, 21:25:06 »

ik heb 27 september mijn intest gaan ze kijken hoeveel lessen ik waarschijnlijk nodig ben enzoo.. en ben best zenuwachtig want dat betekend 1,5 uur op de openbare weg kijken wat ik kan (A) en ik heb nog nooit gereden...

Theorie moet ik nog aan beginnen :P alleen dat is gewoon paar keer doorlezen volgensmij, keer zo'n testje maken en dan moet het wel lukken denkik toch?

heb wel echt zinin die intest, ow en lessen kosten 43 euro maar moet nog even kijken hoeveel en dan een pakket ofzo..

Ik zou Theorie niet onder schatten hoor, veel mensen doen dat en zakken dan ook keihard.

Pullewup

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 20 september 2010, 21:26:50 »
Na de prijzen te hebben gezien hierzo denk ik dat ik toch nog maar even wat meer ga opzoeken xD Rijschool die ik op het oog heb is 45 euro per uur..
« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 21:27:10 door Pullewup »

Lovegoodx

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 20 september 2010, 21:31:55 »

[...]

Ik zou Theorie niet onder schatten hoor, veel mensen doen dat en zakken dan ook keihard.

ach ik denk dat dat wel moet lukken hoor, ik heb meestal geen probleem met uit me hoofd leren enzo en ik ga ook wel een of twee keer naar zo'n lesavond denkik maarja komt vast wel goed (hoop ik)

@ pullewup, ik heb ook een van 43 euro per uur hoor, maar bij ons zijn ze gewoon neit goedkoper, ja of je hebt al hele slechte en dan ben je dus alsnog veel meer geld kwijt aan extra lessen.. XD dusja
ik had ook al zoweits van wow wat goedkoop bij anderen
« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 21:33:06 door Lovegoodx »

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 20 september 2010, 21:38:00 »
Eerste rijles was spannend maar ontzettend gaaf.
Ik leste elke week sowieso 1 keer en na mijn theorie zelfs 2 keer.
Probeer je theorie gauw te halen, des te sneller je kan lessen.
Theorie kan je ook al halen op je 17e en is dan een jaar geldig.
Kortom, haal die lekker snel binnen.

Verder goed luisteren naar je instructeur en zelfs op de fiets 'kijk handelingen' doen om het vooruit kijken onder de knie te krijgen.

Ik moest alles zelf betalen, dus was fanatiek in lessen om hem in zo min mogelijk lessen te behalen.
Ik had een pakket van 28 lessen en moest er 4 bijkopen en zo kwam ik op 32 lessen totaal tot m'n afrijden.
Ik slaagde in één keer.
In totaal betaalde ik voor:
een pakket + examen
eenmaal theorie extra (eerste keer had ik hem gratis)
4 extra lessen
gezondheidsverklaring
foto's
rijbewijs zelf
Afgerond: 1400 euro.

Ik leerde overigens pas echt rijden toen ik hem eenmaal had.
Ik ging absoluut niet voor 1 boodschapje naar de lokale supermarkt.
Maar reed langere afstanden voor betere ervaring.
Lekker veel scheuren dus.
Eet gezond! Eet altijd sla bij je frikandel!

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 01 oktober 2010, 14:13:02 »
over 12 dagen tussentijdse toets.. en natuurlijk deed ik vandaag alles fout in de les -_-

Cortana

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 01 oktober 2010, 14:15:40 »
upje voor dit topic, ik ga me binnenkort ook maar inschrijven voor examen autotheorie

Valentina

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 01 oktober 2010, 14:24:52 »
Ik ben na 38 lessen geslaagd
Theorieexamen vond ik goed te doen, je moet gewoon zorgen dat je alles, echt álles leert.
Praktijkexamen vond ik echt zooooooo spannend. maar achteraf gezien viel het ontzettend mee. gewoon relax blijven, echt waar
En ja ik heb m'n eigen auto
J'irais jusqu'au bout du monde, si tu me le demandais... Je suis, tu es, nous sommes

Anouk

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 01 oktober 2010, 14:25:51 »
Na hoeveel lessen was je geslaagd? 53. Ik had voor een foute rijschool gekozen. Die heeft mij veel foute dingen aangeleerd, toen kon ik ook echt niet rijden, ik had geen zelfvertrouwen. Vlak voor mijn tt overgestapt naar een andere rijschool. Dat heeft mij heel veel tijd en lessen gekost.
Hoe waren je theorie- en praktijkexamen? Theorie was balen. De 1ste keer met 1 vraag teveel fout gezakt, terwijl ik gewoon wist dat ik 1 vraag te laat had beantwoord. De 2de keer had ik het gelukkig wel gehaald. 1ste keer praktijk ben ik gezakt omdat mijn stuur een heel klein beetje meebewoog terwijl ik over mijn schouder keek. De 2de keer ben ik gezakt omdat ik me wel aan de maximumsnelheid hield, maar te snel reed om het kijken bij te houden. De 3de keer was ik super ziek en had hij me op minimaal 10 dingen kunnen laten zakken, en toen heb ik het gehaald. Gewoon geluk hebben dus.
Heb je een eigen auto? Nee, ik jat de auto van mijn vriend. Veel goedkoper

Matchacha

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 15 oktober 2010, 18:07:44 »
Ik heb afgelopen maandag mijn theorie gehaald! Van het onderdeel gevaarherkenning had ik er 8 fout. Van het onderdeel verkeersregels en inzicht had ik er 1 fout.
'The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way in which its animals are treated' - Mahatma Gandhi

Julia

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 15 oktober 2010, 18:10:43 »
goedzo!!

ik mag BIJNA afrijden heeel snel dus

Matchacha

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 23 oktober 2010, 15:31:28 »
Heb daarnet m'n 4e rijles gehad. Het begint eindelijk een beetje leuk te worden =)
Auto sloeg wel 2 keer af...

Ik ben blij dat ik van die rondjes in woonwijken af ben, dat vond ik zo vervelend. Op de weg gaat alles stukken beter.
'The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way in which its animals are treated' - Mahatma Gandhi

Anonymous

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 23 oktober 2010, 15:42:33 »
Heb net 6 lessen gehad ofzo. Maar vind rijden niet leuk, maar ik moet het halen van mijn ouders omdat het handig is.

Floep

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 15 november 2010, 17:29:08 »
ik heb nu iets meer dan 30 lessen gehad, en we denken dat ik er ongeveer 50 nodig heb. is dat normaal? 50 lessen? ik vind het namelijk best veel.. en heb ook niet echt het idee dat ik vooruit ga ofzo

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 15 november 2010, 17:32:41 »

ik heb nu iets meer dan 30 lessen gehad, en we denken dat ik er ongeveer 50 nodig heb. is dat normaal? 50 lessen? ik vind het namelijk best veel.. en heb ook niet echt het idee dat ik vooruit ga ofzo

Ik heb 17 dec mijn examen en dan kom ik ook uit op 50 lessen.
Vind het zelf ook echt heel erg veel klinken haha..

Floep

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 15 november 2010, 17:40:28 »
ik vind het ook gewoon echt niet leuk!.. naja ik moet zelfs mijn tussentijdse toets nog doen.. het gekke is is dat ik denk dat ik het wel kan het alleen niet doe:p .. er zijn dingen waarvan ik denk.. jeetje dat weet ik ehus wel! Waarom doe ik het dan niet?

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 15 november 2010, 17:52:25 »
Ja precies dat heb ik ook, of ik vergeet gewoon heel veel dingen te doen..

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 15 november 2010, 18:34:53 »
Ben zo blij! Vorige week geslaagd voor mn (eerste) examen! Na 25 lessen dus ben echt super trots :D
I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong

Crookshanks

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 15 november 2010, 18:40:00 »
Wauw, supergoed!^
en snel!
ik zit op de 35 lessen en was donderdag gezakt.
klote examinator:(
'It's not called being gay, it's called being FABULOUS' - Pewdiepie

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 15 november 2010, 18:41:01 »
Ah dat is balen. Ja het is eigenlijk ook echt geluk hebben he, of je de goede examinator krijgt of niet.
I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong

D

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 16 november 2010, 16:09:43 »
Ja inderdaad, ik ben vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs na de derde keer afrijden ;)
de eerste keer kwam ik te hard op kruispunten aan, en de tweede keer weer te langzaam.

Anonymous

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 16 november 2010, 16:45:28 »
ik heb nu 15 lessen gehad... moet nu echt een keer theorie gaan leren -.-