Auteur Topic: Algemene rijles topic  (gelezen 566911 keer)

itsMagical

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 18 december 2009, 22:14:32 »
Ik ben zelf 17 en was in de zomervakantie begonnen met rijlessen, omdat het daar goedkoper was 10 euro per uur ;p , maar bij mij ging het wel gelijk goed ik moest wel gelijk zelf gas geven,schakelen etc. hij zei ook tegen me je hebt aanleg voor autorijden :')  dacht bij mezelf van oke is dit het had ik me hier op verheugd.. auto rijden zelf kan ik wel goed bij mij is het kijken een probleem en dat is verdomd moeilijk/irritant ik ben nu ook zou maar zeggen  vast gelopen met rijden heb niet het idee dat ik erbij leer hahaha mjaa iedereen zegt tegen me dat je gewoon op zo'n punt komt dat er geen vooruitgang is xD Mjaa haten jullie autorijden ook zo ? Ik vind het namelijk echt stom-.-
How can friendship stay excist, when life is throwing us apart.

Loeske

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 19 december 2009, 10:24:59 »
Hallo, die kerel krijgt ervoor betaald hoor! Die is alleen maar blij als jij veel lessen nodig hebt ; ) Ik ben ook hopeloos (nouja, iets minder hopeloos na 15 lessen, maar nog steeds erg "oeps"), komt vanzelf wel.

(Heb vanmiddag rijles in de sneeuw, dat wordt nog eens leuk! :P)
« Laatst bewerkt op: 19 december 2009, 10:25:33 door Loeske91 »

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 06 juli 2010, 08:58:07 »
Ik up deze topic ff want ik had gisteren een proefles!! Nou bij mij ging het juist echt extreem goed, heel vreemd! xD Ik moest zelf schakelen, gas geven, remmen en richting aangeven.. We moest door de stad rijden en over wegen waar ik 60 moest rijden en rotondes en alles!!

Is dit normaal voor een proefles?
I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong

MISSSECRETx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 06 juli 2010, 09:05:36 »
Hmm ik had heel erg dat ik dacht na zeven lessen YES ik kan het. En dat het dus juist helemaal neit lukte, koppeling te snel oplaten enzo haha. Geduld is een schone zaak :)

Het komt vanzelf! Ik heb in 4 maanden tijd me rijbewijs gehaald, en rij nu sinds 2 weken ong. En laat zelfs nu de koppeling nog wel is te snel los of iets. Er zullen altijd nog wel dingen zijn die beter kunnen, maa rje moet nou eenmaal rijervaring op doen!
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2010, 09:16:58 door MISSSECRETx »

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 06 juli 2010, 09:13:45 »
Nou bij mij ging het juist meteen allemaal goed! :o Het enige wat mis ging was dat ik de bocht nam en het gas intrapte inplaats van de rem.. haha! Maar voor de rest ging alles eigenlijk perfect... Ik dacht echt dat de eerste keer rijden een ramp voor me zou zijn xD
I read somewhere... how important it is in life not necessarily to be strong... but to feel strong

celebratelife

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 06 juli 2010, 09:19:23 »
Haha, ik heb er heel lang over gedaan voordat ik beetje kon rijden. Komt vanzelf wel ;)

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 06 juli 2010, 09:21:52 »
mensen dit topic is uit 2009, dus je hoeft niet te reageren op de TS!!

Bec_Boodles

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 06 juli 2010, 09:49:06 »
omhoog!

KoosKleurdoos

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 06 juli 2010, 09:55:16 »
Ik heb donderdag mn 4e les, en het gaat wel redelijk. Ik heb nog niet echt het gevoel hoe breed die auto is, ik rijd steeds half in de berm! Ik mocht direct schakelen enzo, pas tijdens mn vorige les mocht ik zelf remmen, best vreemd.

holy cow

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 06 juli 2010, 09:58:04 »
Mijn eerste rijles ging echt goed. Koppeling opvangen enzo ging super. Ik heb tot de 3 mogen schakelen en terugschakelen en toen moest ik naar huis rijden.

Heb nu 17 lessen gehad ofzo.

Matchacha

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 19 september 2010, 19:57:03 »
Nou het leek me wel leuk om over dit onderwerp een topic te openen =)

Hoe leer je je theorie? Heb je tips? Was je eerste rijles eng? Hoe is je instructeur? Hoeveel betaal je per les?
En voor de mensen die alles al achter de rug hebben:
Na hoeveel lessen was je geslaagd? Hoe waren je theorie- en praktijkexamen? Heb je een eigen auto?

Over drie weken heb ik mijn eerste rijles, en dezelfde dag heb ik mijn theorie examen. Om 3 uur theorie examen, en om 5 uur m'n eerste rijles. Een beetje onhandig geregeld, maar toen ik belde voor een afspraak was ik vergeten dat ik die middag m'n theorie heb! Heb er in ieder geval heel veel zin in!
'The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way in which its animals are treated' - Mahatma Gandhi

Nadine

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 19 september 2010, 20:21:08 »
Ik heb dinsdag me tussentijdsetoets:) en ik hoop dat ik over 3 weken dan af mag rijden:D

Maar hier beantwoord ik die vraagjes maar ff :)
Hoe leer je je theorie? Ik heb me theorie geleerd door op internet vragen te maken die je ook op je theorie-examen kan krijgen en toen heb ik het meteen in 1 keer gehaald:DF
Heb je tips? Veel vragen maken:P
Was je eerste rijles eng? Ja, het was in het donker..
Hoe is je instructeur? Hij is heel aardig en rustig
Hoeveel betaal je per les? 47 euro maar ik heb een pakket.. maar ik weet niet hoeveel dat was..
Nobody Knows But Me..

Anonymous

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 19 september 2010, 20:33:13 »
Hoe leer je je theorie? Ik moet eigenlijk nog stiekem beginnen maar ik ben van plan 1x dat hele boek door te lopen en dan alleen maar  vragen maken op de PC enzo.
Heb je tips? Zie hierboven.
Was je eerste rijles eng? Het was spannend, eng is wat anders.
Hoe is je instructeur? Onwijs relaxed.
Hoeveel betaal je per les? Ik doe lessen van anderhalf uur en dan betaal ik 64,50, ik heb geen pakket trouwens.

Woopsie

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 19 september 2010, 21:20:46 »
Ik wil binnenkort (in 'n vakantie en als ik genoeg heb gespaard) dus dat zal wel de zomervakantie worden haha, zo'n cursus van 10 dagen ofzo doen (: lijkt me veel beter dan steeds zo'n losse rijles.
ik wil wel al 'n theorieboek/cdrom gaan aanschaffen zodat ik alvast wat kan leren.
Some people believe in god, I believe in music. Some people pray, I turn on the radio. ₪ ø ||| ·o.

Merveille

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 19 september 2010, 21:25:36 »
Ik ga zaterdag een proeflesje doen waarschijnlijk, ben benieuwd.

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 19 september 2010, 21:35:13 »
Hoe leer je je theorie?
Samenvattingen. Hoewel het voor het meeste niet nodig is, het meeste ken ik namelijk al.
Heb je tips?
Nouja, voor mij persoonlijk helpt met de hand samenvattingen schrijven om iets te leren, maar ik leer het ook doordat mijn rij-instructeur tijdens het rijden ook vragen stelt over verkeersregels- en borden e.d. die zich op dat moment voordoen.
Was je eerste rijles eng?
Eng nee. Ik was wel wat nerveus, helemaal omdat ik niet wist dat ik in een Mercedes zou lessen. Ik was als de dood dat ik dat ding beschadigde ofzo haha.
Hoe is je instructeur?
In één woord: Geweldig.
Hoeveel betaal je per les?
Mijn eerste les was gratis, daarna 30 euro per les. Maar als jij ervoor zorgt dat iemand anders ook lessen bij hem gaat volgen, dan krijg je per persoon die zich bij die rijschool aanmeldt één les gratis, haha.

Woopsie

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 19 september 2010, 21:53:19 »
30 euro per les valt reuze mee :o
& ik wilde a.s zaterdag naar een opendag gaan van de anwb en nog 'n rijschool had 'n opendag, echt balen dat ik moet werken bleh.
Some people believe in god, I believe in music. Some people pray, I turn on the radio. ₪ ø ||| ·o.

-wndaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 19 september 2010, 22:31:06 »

30 euro per les valt reuze mee :o
& ik wilde a.s zaterdag naar een opendag gaan van de anwb en nog 'n rijschool had 'n opendag, echt balen dat ik moet werken bleh.

30 euro per les is echt wel goedkoop ja. Ik kon nog ergens anders lessen voor 22 euro per les, maar bij deze rijschool kreeg ik de eerste les gratis, en mijn rij-instructeur vind ik zo ontiegelijk fijn dat ik gewoon gelijk heb gezegd, hier doe ik het voor, haha!

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 19 september 2010, 22:36:43 »
Hoe leer je je theorie? heb alles met een cd-rom geleerd.
Heb je tips? veel oefenexamens maken
Was je eerste rijles eng? eerder spannend. maar de eerste lessen had ik het gevoel alsof ik een of ander moordwapen bestuurde.. je kan zomaar iedereen kapotrijden. vond ik een enge gedachte.
Hoe is je instructeur? Hij praat superveel, maar wel gezellig
Hoeveel betaal je per les? 40 euro

shit.. over 3 weken tussentijdse en 2 weken daarna examen.. o my..

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 19 september 2010, 22:48:36 »
Hoe leer je je theorie? Ik heb het geleerd via een cd.
Heb je tips? veel leren via cd's die zijn moeilijker dan de theorie zelf
Was je eerste rijles eng? Ik ging kapot van de zenuwen haha
Hoe is je instructeur? Het gaat wel best een irritante man, hij vergeet altijd alles.
Hoeveel betaal je per les? 35 euro.

D

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 september 2010, 11:27:34 »
Hoe leer je je theorie? eerst uit dat boek leren en daarna vragen maken op de pc, in 1x gehaald
Heb je tips? goed leren!
Was je eerste rijles eng? niet eng maar spannend.
Hoe is je instructeur? heel aardig!
Hoeveel betaal je per les? voor een uur 40 euro en voor 1.5uur 60 euro

en donderdag moet ik afrijden

Melanie

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 september 2010, 11:43:42 »
Succes donderdag^^

Hoe leer je je theorie? Had een theorie weekeind omdat ik van mezelf weet dat ik toch niet ga leren!
Heb je tips? op internet kan je ook allemaal vragen bewantwoorden en ook je gevaarherkenning enzo oefenen ik geloof dat je daar ook een speciaal cd-tje voor heb dat is echt aan te rade!
Was je eerste rijles eng? Ik vond het best eng ik moest gelijk iemand naar huis brengen en was al zo zenuwachtig:Pmaar uiteindelijk viel het mee.
Hoe is je instructeur?ze was heel bang omdat ze zelf een ongeluk had gehad met de lesauto en daardoor trok ze te snel aan me stuur ofzo en ze was heel zenuwachtig dus had na 3 x een ander aangevraagt en dat ging stukke beter die was heel rustig en liet je foute maken enzo!
Hoeveel betaal je per les?36 per uur en ik had dan een pakket van 1000 euro voor 28lesse theorie weekeind ttt en examengerantie maar moest wel nog bij me ttt 70 euro betalen voor de auto en bij me examen nog 90 ofzo.

Melanie

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 20 september 2010, 11:48:00 »
Na hoeveel lessen was je geslaagd?ik had 60 lessen maar kon al eerder afrijden alleen omdat ze examen gerantie hadden deden ze er extra lessen bij het is omdat ik telkens zei dat ik wilde afrijden!
op me ttt reed ik al zoals ik op het examen moest rijden dus had na 35 lessen al af kunnen rijden:S
 Hoe waren je theorie- en praktijkexamen?spannend maar het ging eigenlijk heel goed me theorie was het zelfde als dat ik geleerd had(had ook op dat kastje enzo gewerkt dus dat is wel handig)
en me ttt was ik wel een beetje zenuwachtig dan doe je alles voor het eerst maar omdat dat zo goed ging en ik een super lieve vrouw naast me had was ik wel meteen op me gemak.
en op me examen had ik een vrouw met een mentor die ook mee ging en dat ging ook super ze was heel rustig en lief en dat werkt wel voor mij als ik zo een drukke vent naast me heb die zichzelf erg leuk vind word ik zenuwachtig:Pnu ging ik lekker een rondje rijden en klaaR:P
 Heb je een eigen auto?nee nog niet ben wel aan het sparen maar moet zeggen dat ik het wel een beetje eng vindf om alleen de weg op te gaan ik heb na juni (dat ik hem haalde)eigenlijk niet meer gereden heeel slecht maar ik vind het niet zo leuk ofzo:Pik zit er liever naast erg he!
mijn vriend heeft een werk bus dus vandaar als het nou gewoon een klein autootje was vond ik het minder eng denk:P

OHEMDJIE

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 20 september 2010, 11:59:31 »
een vriend van me heeft zijn diploma voor rij instructeur pas gehaald, dus ik ga binnekort bij hem lessen voor maar 20 euro voor 60 min.!!
« Laatst bewerkt op: 20 september 2010, 11:59:51 door OHEMDJIE »

Lisa

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 20 september 2010, 12:31:53 »
welke rijscholen zittnen jullie dan^?
Don\\\\\\\'t tell me the sky\\\\\\\'s the limit when there\\\\\\\'re footprints on the moon.