Auteur Topic: Algemene rijles topic  (gelezen 568161 keer)

Annurd

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10025 Gepost op: 17 juni 2018, 14:03:20 »
Ik wil graag voor mijn rijbewijs gaan. Geen idee waar ik moet beginnen met mijn theorie (waar aanvragen etc) Ik voel me echt verloren hahahaha
Heeft iemand tips voor mij?

Hoi!
Misschien helpt deze site je: https://www.cbr.nl/auto-theorie-aanvragen.pp
Als je je theorie wil aanvragen moet je eerst een DigiD aanmaken en dan kun je via mijn.cbr.nl 'm aanvragen.
Je kunt ook zo'n één-dagscursus doen, volgens mij regelt dan dat bedrijf waar je die cursus doet dat je dan op dezelfde dag nog je examen kunt maken, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik heb online met proefexamens geoefend (theorie-leren.nl) en ben in één keer geslaagd dus dat is ook een optie (:

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #10026 Gepost op: 29 augustus 2018, 15:25:12 »
Hoi! Ik kom ook even koekeloeren hier!

Ik heb 2 weken geleden mijn theorie gehaald, 3 keer over gedaan en heb er nu 30 lessen van 1 uur op zitten. Volgens mijn instructeur gaat het wel steeds beter, wat fijn is om te horen! Want in het begin heb ik heel lang op hetzelfde niveau gehangen.

Ik ben ook altijd heel benieuwd hoe lang iedereen er over heeft gedaan, maar eigenlijk is dat helemaal niet slim, want iedereen is verschillend. Wel heb ik gehoord dat 43 lessen het gemiddelde is
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Feather

• Bekijk profiel
« Reactie #10027 Gepost op: 11 september 2018, 16:01:38 »
-
« Laatst bewerkt op: 18 september 2018, 16:05:13 door Feather »

Plopkoek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10028 Gepost op: 20 september 2018, 17:49:41 »
Deze maandag mijn eerste theorieles gehad, erg fijn, je gaat gewoon klassikaal een examen maken en dan legt de rijinstructeur uit waarom bepaalde dingen zo zijn. Volgende week maandag weer theorieles en volgende week woensdag eerste praktijkles, heb er echt zin in :)

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #10029 Gepost op: 13 oktober 2018, 14:35:48 »
Spannend, volgende week heb ik mijn praktijkexamen! Ik heb hiervoor gelukkig al een TTT gedaan zodat ik al een beetje een beeld heb van het praktijkexamen en niet meer de bijzondere manoeuvres hoef uit te voeren.
Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #10030 Gepost op: 17 oktober 2018, 15:32:22 »
Yay, ik ben in 1x geslaagd voor mijn rijbewijs! Ik vond de route van het praktijkexamen erg meevallen en de examinator was ook erg aardig.

Binnenkort wil ik graag een tweedehands zuinig autootje aanschaffen. Zijn er mensen die nog tips hebben? Ik hoor het graag! :D
Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.

BlondAmsterdam

• Bekijk profiel
« Reactie #10031 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:02:35 »
Yay, ik ben in 1x geslaagd voor mijn rijbewijs! Ik vond de route van het praktijkexamen erg meevallen en de examinator was ook erg aardig.

Binnenkort wil ik graag een tweedehands zuinig autootje aanschaffen. Zijn er mensen die nog tips hebben? Ik hoor het graag! :D

Gefeliciteerd!
Ik heb zelf sinds een maand een toyota aygo (tweedehands), waarvoor ik 21 euro per maand wegenbelasting betaal en ik heb nu 350+ km gereden en zit op ongeveer halve tank.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #10032 Gepost op: 17 oktober 2018, 19:29:14 »
Gefeliciteerd! Ik heb nu alweer 5 jaar een Peugeot 107. Ontzettend zuinig. Qua onderhoud alleen banden ooit vervangen. Kleine kofferbak maar als je de stoelen omlaag klapt kan er best wat in. Ik heb wel bewust voor 5-deurs gekozen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

ejtraam

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10033 Gepost op: 24 oktober 2018, 17:43:26 »
Vrijdag examen, spannend, maar heb er vertrouwen in en ga proberen met dat gevoel ook mijn examen in te gaan. Nu moet ik nog mijn zelfreflectieformulier invullen, wat hebben jullie hiermee gedaan en wat is verstandig? Dacht het zelf bij zevens en achten te houden.

Roses

• Global Moderator
  • I see beauty in everything, but me
    • Bekijk profiel
« Reactie #10034 Gepost op: 31 oktober 2018, 20:28:03 »
^^Succes!
En gefeliciteerd @Koala!
This night is sparkling ✨ || Do you know how many fucking times I've cried for you?

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #10035 Gepost op: 05 november 2018, 09:16:29 »
^ Nog bedankt voor de felicitaties! :)
Ik heb een lijstje gemaakt met zuinige auto's die ik binnenkort wil gaan uittesten:

-Daihatsu cuore
-Fiat panda
-Citroën c1 / Toyota aygo / Peugot 107 (zelfde type auto)
-Chevrolet Matiz (eventueel)