Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 904661 keer)

Obliviate

• It's LeviOsa not LeviosAR.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12150 Gepost op: 02 oktober 2018, 15:26:05 »
Hoeveel borden, glazen, bestek, kommen, (keuken)handdoeken, theedoeken etc. hebben jullie? En met hoeveel personen gebruik je dat/hoe vaak douche je etc. (dat klinkt raar om te vragen hahaha)
Minimalism is the intentional promotion of the things we most value and the removal of anything that distracts us from it.

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12151 Gepost op: 03 oktober 2018, 14:10:29 »
^Ik heb iets van 5 grote borden, 5 kleine borden, 5 kommetjes, 4 theeglazen, 2 mokken, 2 wijnglazen, 6 normale glazen en 4 stuks van elk soort bestek. En 3 theedoeken en 4 keukenhanddoeken ofzo. Ik heb mijn eigen keukentje maar moet zeggen dat dit echt meer dan genoeg is. Het is niet dat er elke week mensen blijven eten en wanneer we met alle huisgenoten bij mij eten dan kan iemand bijvoorbeeld extra bestek meenemen.

En wat bedoel je met hoevaak douche je? Als in of de douche vaak bezet is?
Ik douche elke avond en heb bijna nooit dat de douche bezet is. Ik deel de douche met 5 mensen.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #12152 Gepost op: 04 oktober 2018, 21:00:17 »
Douchen elke dag, maar vaak nog geen 5 minuten want het is meer afspoelen met zeep. Als ik mijn haar was neem ik meer tijd. Qua borden heb ik aan 3 echt genoeg.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

SkyHigh

• **
  • We don't know what we don't know.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12153 Gepost op: 05 november 2018, 16:56:17 »
Hi meiden, hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Ik ga binnenkort op tijdelijke kamers. Ik heb een onderverhuurde kamer voor 3 maanden. Nu ben ik nog geen 18, en aangezien ik de eerste ben die uit huis gaat thuis, weet ik niet precies wat ik moet regelen, al ben ik al goed opweg.
Zo is bijv. het contract al wel geregeld.
Verzekering moet geregeld worden, maar moet ik mij bijvoorbeeld ook inschrijven in bij de gemeente?

Kunnen jullie mij een beetje helpen?
Bedankt!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12154 Gepost op: 05 november 2018, 19:17:23 »
Volgens mij moet je je wel inschrijven ja!
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Treehugger

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12155 Gepost op: 07 februari 2019, 19:41:30 »
Ik heb een beetje hulp nodig, aangezien ik (hopelijk!) komend augustus aan een nieuwe opleiding ga beginnen en daarvoor op kamers moet.

Wanneer is het verstandig om te beginnen met reageren op kamers? Ik wil uiteraard niet te laat zijn, maar ik vind het ook zonde om een paar maand te betalen voor een kamer waar ik niet woon (eerder verhuizen wil ik liever niet ivm mijn werk).

Hoe zit het met uitwonende beurs? Een paar pagina's terug ging het over inkomsten en zag ik het nergens voorbij komen, maar als uitwonende student heb je hier toch gewoon recht op?

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12156 Gepost op: 11 februari 2019, 01:49:17 »
^Ik ben zelf begonnen met het zoeken van een kamer eigenlijk vanaf de dag dat ik geslaagd was. Dan komen ook de meeste kamers vrij in een studentenstad. Ik heb mijn kamer vanaf augustus gehuurd en hou er wel rekening mee dat je pas eind september voor de eerste keer studiefinanciering/lening krijgt. Dus mijn ouders moesten me ondersteunen qua financiën de eerste twee maanden.

Verder ligt uitwonende beurs eraan welke opleiding je gaat doen. Op MBO krijg je gewoon nog studiefinanciering maar op HBO/universiteit krijg je alleen een aanvullende beurs als je daar recht op hebt. Dit hangt af van het inkomen van je ouders en je kan dit gewoon op de website van duo berekenen of je hier recht op hebt en hoeveel dat dan is. Als je daar geen recht op hebt zoals ik moet je gaan lenen bij duo.

ejtraam

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12157 Gepost op: 18 februari 2019, 15:56:09 »
Welke platformen hebben jullie gebruikt om aan een kamer te komen?

Hybrid

• Bekijk profiel
« Reactie #12158 Gepost op: 18 februari 2019, 20:48:23 »
Vooral Facebook in  die Kamers in.. groepen

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12159 Gepost op: 20 februari 2019, 19:34:02 »
Heeft er iemand ervaring met de website klikvoorkamers.nl? In Tilburg? Ik ben aan het rondkijken voor een studio. Wat zijn volgens jullie nou echt dingen die super handig zijn als je uit huis gaat?

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12160 Gepost op: 22 februari 2019, 20:35:51 »
Welke platformen hebben jullie gebruikt om aan een kamer te komen?

Kamernet en de kamersite van mijn universiteit maar dat lukte niet omdat mijn inschrijftijd te kort was. Dus heb uiteindelijk mijn kamer via kamernet gevonden.

yungdxni

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12161 Gepost op: 26 februari 2019, 20:23:01 »
Hey!

Ik ga aankomend schooljaar (als ik mijn diploma haal) studeren aan de Universiteit Utrecht. Nu woon ik daar nogal ver vandaan en ben ik dus genoodzaakt om op kamers te gaan (wat me overigens ook super leuk lijkt). Nu ben ik de eerste in mijn familie die op kamers gaat en dus weten we niet zo goed wat we allemaal moeten regelen. Daarom heb ik een paar vragen en hoop ik dat iemand hier ze kan beantwoorden.

1). Ik ben nu al bezig met kamers zoeken, maar kan nog niet echt wat vinden. Alles is namelijk nu al beschikbaar (wat een beetje aan de vroege kant is lol) of is voor mensen van 20 jaar en ouder. Is het nu gewoon nog vrij vroeg om op zoek te gaan naar een kamer, of is het aanbod van kamers gewoon ontzettend klein in Utrecht? In geval van dat eerste, vanaf wanneer is het dan verstandig en nuttig om rond te gaan kijken voor kamers?
2). Nu zou ik het liefst een appartementje van rond de 1000/1100 euro willen huren, met iemand anders samen. Is het mogelijk dat ik zelf zo'n appartement zoek en dan nog zelf iemand er bij zoek via bijv. facebook? Of mag dit meestal niet?
3). Hebben jullie nog handige Facebookgroepen, websites of huurorganisaties waar ik nog een kijkje kan nemen?
4).Wat moet ik verder nog allemaal regelen qua inschrijven gemeente, verzekeringen etc etc.
5). Nog andere tips voor op kamers gaan (alles is welkom!!!!!) of dingen die ik echt moet weten?

Ik ben trouwens 17 wanneer ik op kamers ga, maar eind september word ik 18 (als dat nog invloed heeft op verzekeringen en huisvesten etc????).

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #12162 Gepost op: 28 februari 2019, 21:54:21 »
Hey!

Ik ga aankomend schooljaar (als ik mijn diploma haal) studeren aan de Universiteit Utrecht. Nu woon ik daar nogal ver vandaan en ben ik dus genoodzaakt om op kamers te gaan (wat me overigens ook super leuk lijkt). Nu ben ik de eerste in mijn familie die op kamers gaat en dus weten we niet zo goed wat we allemaal moeten regelen. Daarom heb ik een paar vragen en hoop ik dat iemand hier ze kan beantwoorden.

1). Ik ben nu al bezig met kamers zoeken, maar kan nog niet echt wat vinden. Alles is namelijk nu al beschikbaar (wat een beetje aan de vroege kant is lol) of is voor mensen van 20 jaar en ouder. Is het nu gewoon nog vrij vroeg om op zoek te gaan naar een kamer, of is het aanbod van kamers gewoon ontzettend klein in Utrecht? In geval van dat eerste, vanaf wanneer is het dan verstandig en nuttig om rond te gaan kijken voor kamers?
2). Nu zou ik het liefst een appartementje van rond de 1000/1100 euro willen huren, met iemand anders samen. Is het mogelijk dat ik zelf zo'n appartement zoek en dan nog zelf iemand er bij zoek via bijv. facebook? Of mag dit meestal niet?
3). Hebben jullie nog handige Facebookgroepen, websites of huurorganisaties waar ik nog een kijkje kan nemen?
4).Wat moet ik verder nog allemaal regelen qua inschrijven gemeente, verzekeringen etc etc.
5). Nog andere tips voor op kamers gaan (alles is welkom!!!!!) of dingen die ik echt moet weten?

Ik ben trouwens 17 wanneer ik op kamers ga, maar eind september word ik 18 (als dat nog invloed heeft op verzekeringen en huisvesten etc????).

1. Aanbod van kamers in Utrecht is ontzettend klein. Ik studeer er zelf en ben ook op kamerjacht geweest. Heb wel een aantal successen gehad, vooral via Kamernet. Verder kom ik ongeveer nu pas (na 2,5 jaar) in aanmerking via SSH, dus voor de lange termijn is het misschien een optie je daar in te schrijven. Ook ben je in februari wel vrij vroeg, de meeste kamers worden 1-2 maanden van tevoren online gezet, wat betekent dat je ongeveer vanaf april/mei zou kunnen beginnen met kijken, en dan dus vanaf juni de kamer ongeveer kan huren (dan heb je hem wel vroeg maar heb je lekker de tijd om een beetje te klussen, wennen enzo). Inschrijven bij SSH kan dus al wel nu.

2. Woningdelen is erg lastig in Utrecht. Ik geloof dat meer dan 2 mensen sowieso verboden is tegenwoordig, en voor 2 mensen moet je vaak een samenwonend stel zijn ipv delers. Sommige particulieren staan het wel toe, maar hebben vaak ook weer een inkomenseis (bijv. 3x de huur op maandbasis of 50-70x de huur op jaarbasis verdienen). Er zijn wel studenten met lieve ouders die een huis of appartement voor hen kopen. Die adverteren ook vaak via Facebook of Kamernet, dus dan zou je dat kunnen proberen.

3. Typ in op Facebook; kamer Utrecht, Kamer huren in Utrecht, appartementen UTrecht, studio Utrecht, huren in Utrecht enz, en like en volg alles.

4. Als je daar een kamer of appartement gaat huren waar je je kunt inschrijven moet je dat inderdaad doen. Bij veel gemeenten kan dit online tegenwoordig, en dan is het zo klaar. Qua verzekeringen kan het handig zijn even te checken of je nog onder de Aansprakelijkheidsverzekering van je ouders valt, of dat dat vervalt op het moment dat jij uitwonend bent of 18 wordt. In dat geval zou ik die even afsluiten, voor het geval je per ongeluk de laptop van een huisgenoot van tafel stoot oid. Verder zijn de meeste verzekeringen (bijv diefstal ed.) niet geldig in een studentenhuis, omdat daar over het algemeen de kamers niet op slot zitten en iedereen zo naar binnen en buiten kan lopen. Dat is dus iets om rekening mee te houden.

5. Bedenk je goed in wat voor huis je zou willen wonen. Veel of weinig huisgenoten, welke regio in Utrecht (studeer je op de Uithof of in het centrum), gezellige huisgenoten of meer op jezelf, verplichte huisavonden, samen uitgaan en koken of gewoon je eigen ding doen enzo.
En stuur leuke berichtjes via Facebook en Kamernet die eruit springen, maar probeer niet te grappig te doen. Verder vooral jezelf zijn
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

Caduto

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12163 Gepost op: 03 mei 2019, 16:24:31 »
De zoektocht naar een kamer in Utrecht is voor mij ook eindelijk begonnen pfoe. Gaat nog wat worden.
Sta nu bijna een jaar ingeschreven bij ssh, heb een account bij kamernet en ik ben ook actief aan het zoeken op FB. Het blijft wel heel lastig, gezien veel mensen een huisgenoot zoeken van 20+ en ik pas 18 ben  :fieuw: . Maar ik blijf maar gewoon reageren en we zien wel.

Als iemand nog tips heeft/iets weet dan hoor ik dat heel graag! :)

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #12164 Gepost op: 10 juli 2019, 12:03:45 »
Ik ben ook op zoek naar een woning in Utrecht alleen dan een appartement of studio maar damn wat is het moeilijk zeg.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

« Reactie #12165 Gepost op: 10 juli 2019, 15:31:47 »
Hoe duur is een kamer huren ongeveer, per maand?
Want ik zou graag volgend jaar op kamers willen, maar ben benieuwd hoeveel ik dan nog moet sparen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12166 Gepost op: 10 juli 2019, 19:39:44 »
tussen de € 300 en € 500?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #12167 Gepost op: 14 juli 2019, 16:08:52 »
Hoe duur is een kamer huren ongeveer, per maand?
Want ik zou graag volgend jaar op kamers willen, maar ben benieuwd hoeveel ik dan nog moet sparen.

Het hangt er ook een beetje vanaf naar welke stad je wil.

harveyhunnicut

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12168 Gepost op: 17 september 2019, 10:08:54 »
[font = Arial] Hi everyone. I'm Harvey Hunnicut, a leading manager at Thesisleader writing company. I'm always searching for a better decision for our clients. I'm interested in learning new things. Also, I'm collecting memories from countless trips in photo shoots. I adore photography. My girlfriend says the camera is my third eye. [/ font]