Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 932707 keer)

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12125 Gepost op: 25 mei 2018, 10:25:13 »
Ik zou bij je ouders doen.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12126 Gepost op: 22 juni 2018, 16:57:27 »
Wat voor meubels zijn handig voor in een (kleine) studio? :)

Stupefy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12127 Gepost op: 26 juni 2018, 19:12:15 »
Wat voor meubels zijn handig voor in een (kleine) studio? :)

Ik heb een tweepersoons hoogslaper en verder zou ik zorgen voor genoeg opbergruimte, omdat je alles in een kleine ruimte hebt, vind ik het zelf slordig staan als je bijvoorbeeld al je schoenen op een berg hebt liggen en je keukenspullen niet kwijt kan.

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12128 Gepost op: 01 juli 2018, 11:11:41 »
Ik heb een tweepersoons hoogslaper en verder zou ik zorgen voor genoeg opbergruimte, omdat je alles in een kleine ruimte hebt, vind ik het zelf slordig staan als je bijvoorbeeld al je schoenen op een berg hebt liggen en je keukenspullen niet kwijt kan.

Waar heb je de hoogslaper gekocht?

Stupefy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12129 Gepost op: 01 juli 2018, 12:46:48 »
Waar heb je de hoogslaper gekocht?

Ik heb de Stora van Ikea (:

maloentje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12130 Gepost op: 10 juli 2018, 19:07:10 »
Naast stadswonen, facebook en kamernet, heeft er iemand tips om aan een kamer in Rotterdam te komen ??

dyonne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12131 Gepost op: 18 juli 2018, 15:57:55 »
hee iedereen, ik vroeg me af of er misschien nog mensen waren die tips hadden ik moet twee pagina's schrijven over mezelf voor de aanmelding bij een studenten vereniging. nu heb ik één pagina vol over hobby's, werk, waarom deze studie, wonen en sport. maar hebben jullie misschien nog ideeen wat ik er verder nog bij kan zetten?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12132 Gepost op: 01 augustus 2018, 13:45:11 »
Wat zeg je in een reactie bericht als je op een kamer reageert??
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Je volerai

• **
  • Adventure is out there
    • Bekijk profiel
« Reactie #12133 Gepost op: 05 augustus 2018, 17:23:36 »
Wat zeg je in een reactie bericht als je op een kamer reageert??

Ik had een redelijk lang verhaaltje. Ik begon met mijn naam, leeftijd, waar ik nu woon en waarom ik een kamer zoek (studeren aan andere kant van het land, dus lange reistijd.) en dat ik interesse heb in juist die kamer. Daarna een paar zinnen over waarom die kamer me aanspreekt. En vervolgens een tweetal alinea's over mezelf; dat is rustig en stil ben maar ook graag afspreek met vriendinnen. Dat ik mijn kamer graag netjes hou en verder mijn hobby's en wat ik leuk vind om te doen. Als laatst had ik de zin 'Ik hoop op een reactie, maar een uitnodiging om te kome kijken zou ik nog meer op prijs stellen!' en dan mijn telefoonnummer en emailadres.

Ik vond het ook aardig lastig, en heb mijn verhaaltje opgesteld a.d.h.v. voorbeelden van internet en van vriendinnen. Heb binnen een paar weken een kamer gevonden in Amsterdam via kamernet, en werd uitgenodigd voor 3 bezichtigingen dus blijkbaar was het een redelijk verhaaltje haha
Kijk iig goed naar de advertentie en wie de verhuurder is, als je studenten een berichtje stuurt kan de toon anders zijn dan wanneer je het naar bv een hospita stuurt. 
Prove them wrong.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #12134 Gepost op: 06 augustus 2018, 10:34:13 »
Ik ga vandaag het contract tekenen denk ik, maar ik word hier zo zenuwachtig van.

Ben echt bang dat ik de verkeerde kamer neem en me dan supernaar ga voelen voor het komende jaar...

Staan ook een paar dingen in het contract die ik wel een beetje gek vind, maar aan de andere kant weet ik ook niet hoe streng daar naar wordt gedaan? Ze gaan toch hoop ik niet alles controleren? Like dat mensen bij je slapen (heb geen plannen om mensen over te laten komen voor langere tijd, maar you never know als je begrijpt wat ik bedoel haha) en dat we in de keuken geen feestjes mogen geven (maar eten mag dan wel toch???)

Maar goed, ik ga wel met iemand wonen die ik ken, dus dat is sowieso wel fijn. Komt wel goed denk ik.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12135 Gepost op: 06 augustus 2018, 20:45:53 »
Heeft een van jullie ervaring met vestide in Eindhoven? En het wonen in eindhoven zelf?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12136 Gepost op: 07 augustus 2018, 15:18:04 »
Ik sta op plek 14, hoe groot is dan de kans dat 13 voor mij afzeggen? Is er trouwens behoefte aan een eigen huis topic? Aangezien het geen kamer is en ik ook niet ga samenwonen.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2018, 15:28:01 door kopjechino »

Notknown

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12137 Gepost op: 07 augustus 2018, 15:45:43 »
-
« Laatst bewerkt op: 09 april 2019, 10:57:58 door Notknown »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12138 Gepost op: 22 augustus 2018, 14:11:01 »
Jammer dat dit topic zo dood is.

k heb maandag een bezichtiging! Voor een appartement, geen kamer. Iemand tips?

Jady-lee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12139 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:59:10 »
Hey meiden!

Ik zit een beetje met iets. Ben nu bijna 21 jaar en heb sinds kort een goed betaalde fulltime job. Heb een enorme behoefte om op mijzelf te gaan en heb ineens geen geduld meer om te wachten hiermee. Nu is iedereen (incl. mijn ouders) hier een beetje op tegen en zij hebben zoiets van : je verdiend nu net zo goed, je kan nu enorm veel sparen dus waarom de haast? Je kan het beste nog een halfjaartje/jaartje thuis wonen en sparen. Ik heb een vriend die nog bij zijn ouders woont en hij is door omstandigheden opnieuw begonnen met zijn opleiding. Hij wil echt pas over een jaar.. zit er dus aan te denken om helemaal zelf te beginnen. Een leuk appartement met twee slaapkamers in Rotterdam. Zodra hij er aan toe is kan die zich altijd in schrijven.

Hoe denken jullie hierover?
Ik spaar 1000 per maand, maar ben nog maar 3 maanden aan het sparen dus heb nog niet zo veel hahaha pff.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12140 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:30:46 »
Ik zou het gewoon doen hoor, als je het redt met je vaste lasten. Sowieso alvast inschrijven bij Woonnet Rijnmond en je vriend ook! Voor je inschrijfduur.

Jady-lee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12141 Gepost op: 23 augustus 2018, 15:59:14 »
Jammer dat dit topic zo dood is.

k heb maandag een bezichtiging! Voor een appartement, geen kamer. Iemand tips?

Super leuk!

Als ik jou was zou ik in ieder geval je papieren in orde maken, zoals de inkomensverklaring 2017 en alle papieren die je verder nodig hebt.
Een tip is ook om alvast de buurt te verkennen :) gewoon als je niks te doen hebt een beetje rondneuzen en navragen hoe de wijk is, je weet nooit waar je terecht komt!
En kijk alvast voor aanbiedingen voor leuke spulletjes. Vakantieveilingen heeft bijvoorbeeld hele mooie messen en pannen voor weinig; haal ze alvast in huis! ook al krijg je de woning niet toegewezen. Mocht dit trouwens het geval zijn; niet getreurd en verzamel alvast spulletjes.

Daarnaast is het belangrijk dat je goed op de gebreken van de woning let: wat is voor jou belangrijk, wat moet er in ieder geval in de woning zijn, wat mag er niet ontbreken.

Laat je niet teveel rondleiden in de woning door de makelaar, maar kijk zelf ook in het huis. Straks kom je nog kleine verassingen tegen wat de makelaar je niet zou laten zien :)

Maak foto's (als dit mag natuurlijk)

Vraag jezelf af of je de indeling prettig vind

Oh en bij twijfel niet doen!

xxxx

LittlePrincess_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12142 Gepost op: 23 september 2018, 13:39:28 »

Hoii allemaal!

Ik ga over een poosje op mijzelf, maar ben geen student meer. Ik had mij voor Room opgegeven maar hier kun je alleen als student een kamer krijgen. Weten jullie nog goede websites waar je als GEEN student goeie kamers of studio's kan vinden in de buurt van Amsterdam (het liefst zo dicht mogelijk bij Schiphol, i.v.m. werk)?

En als hier toch stiekem al een topic voor is, zou iemand mij deze dan kunnen sturen?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12143 Gepost op: 23 september 2018, 15:42:01 »
Geen idee of ze dat in Amsterdam ook hebben maar ik vind sociale huurwoningen heel fijn bv Woonnet. En je hebt ook huizen waar je direct kans op maakt of loting ipv alleen maar inschrijfduur.

LittlePrincess_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12144 Gepost op: 23 september 2018, 16:33:50 »
Geen idee of ze dat in Amsterdam ook hebben maar ik vind sociale huurwoningen heel fijn bv Woonnet. En je hebt ook huizen waar je direct kans op maakt of loting ipv alleen maar inschrijfduur.
Ik heb net even gekeken, maar dit is voor woningen. Zelf ben ik meer opzoek naar een kamer of studio. En het liefst niet te duur aangezien ik dan nog maar net met werken begin..

Autobahn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12145 Gepost op: 23 september 2018, 21:59:32 »

@Littleprincess, Woningnet in Amsterdam is echt onmogelijk als je minder dan 13 jaar inschrijfduur hebt en op lotingwoningen reageren echt meer dan 1000 mensen vaak, dus je kans is vrij klein dat dat lukt (+ er was laatst in het nieuws dat er echt fucking veel mensen met urgentie zijn in Amsterdam, dus dat daarom bovenop de enorme wachttijd een sociale huurwoning vinden nog moeilijker is). Studio's hebben ze ook, maar het aanbod daarvan is nog kleiner en daar moet je ook echt jaren inschrijfduur voor hebben :') Amsterdam is echt onmogelijk als je geen student meer hebt en geen connecties hebt. De grootste kans heb je als je overal een beetje rondgooit dat je iets zoekt en met een beetje geluk is er uiteindelijk iemand die ergens een verhuurder kent die een studiootje/kamer vrij heeft en jou aan kan bevelen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12146 Gepost op: 24 september 2018, 11:45:16 »
En via Facebook? Van die pagina's volgen.

LittlePrincess_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12147 Gepost op: 24 september 2018, 22:23:59 »
@Littleprincess, Woningnet in Amsterdam is echt onmogelijk als je minder dan 13 jaar inschrijfduur hebt en op lotingwoningen reageren echt meer dan 1000 mensen vaak, dus je kans is vrij klein dat dat lukt (+ er was laatst in het nieuws dat er echt fucking veel mensen met urgentie zijn in Amsterdam, dus dat daarom bovenop de enorme wachttijd een sociale huurwoning vinden nog moeilijker is). Studio's hebben ze ook, maar het aanbod daarvan is nog kleiner en daar moet je ook echt jaren inschrijfduur voor hebben :') Amsterdam is echt onmogelijk als je geen student meer hebt en geen connecties hebt. De grootste kans heb je als je overal een beetje rondgooit dat je iets zoekt en met een beetje geluk is er uiteindelijk iemand die ergens een verhuurder kent die een studiootje/kamer vrij heeft en jou aan kan bevelen.

Ja ik zag het vandaag inderdaad ook al staan.. Jammer dat dat zo moeilijk moet gaan voor geen studenten.. maar ik ga inderdaad maar aan vrienden en kennissen rondvragen. Misschien dat ik via daar iets kan regelen.

LittlePrincess_

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12148 Gepost op: 24 september 2018, 22:24:56 »
En via Facebook? Van die pagina's volgen.

Dat is inderdaad ook een hele goede, ga ik dat ook in de gaten houden!

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #12149 Gepost op: 28 september 2018, 13:52:24 »
Heeft iemand hier tips om een kamer in te richten op zolder met een heel schuin dak?
Ik ga volgende maand verhuizen, en mijn slaapkamer thuis is ook met een schuin dak, maar daar dit nog een stuk van ongeveer 80-100 cm recht aan de zijkanten (het dak komt niet helemaal tot de grond).
Bij de kamer waar ik nu heen ga wel bijna. Daar zitten nog schotten aan de zijkant van misschien 30 cm hoog en dat is het. Ik heb dus bijna geen muur om bijvoorbeeld kasten ofzo tegen aan te zetten. Die zouden al tegen de 2 rechte wanden moeten, maar daar zitten de deur en het raam ook in.
En een normaal bed past dus ook niet in de hoek. De jongen die er nu in zit had een heel laag bed/alleen een matras ofzo liggen, in de hoek, en dan past het dus wel onder die schuine wand, maar alleen een matras vind ik niet zo chill.

Ik wilde misschien iets doen met een hoogslaper in het midden (hoge deel van de kamer), maar mijn vriend is daar een beetje sceptisch over. Het zou dan een tweepersoonshoogslaper worden, want hij zal ook wel eens blijven slapen. Maar we twijfelen nu een beetje of dat stevig genoeg is/niet wiebelt, ook niet bij bepaalde activiteiten. Heeft iemand daar ervaring mee? Het is namelijk niet de bedoeling dat dat bed ineens omklapt of van zn poten valt als wij erin liggen :')
« Laatst bewerkt op: 29 september 2018, 00:39:28 door Flipflups »
The tans will fade, but the memories will last forever ♥