Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 932700 keer)

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12100 Gepost op: 22 april 2018, 21:47:37 »
Wil je gaan werken en dan tegelijkertijd op kamers zitten in Nederland of begrijp ik het verkeerd? :fieuw:
Want kan je dan niet beter in je tussenjaar bij je ouders wonen en in België werken? Als je nu al op jezelf gaat dan moet je huur betalen, je kamer inrichten, boodschappen doen en alle kosten die bij een kamer horen. En dan lijkt sparen me best moeilijk.

Ellie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12101 Gepost op: 22 april 2018, 22:46:46 »
@Adore Ja je hebt wel een punt, ik zou inderdaad meer kunnen sparen als ik thuis blijf wonen, maar het ding is ik wil graag wat ervaringen opdoen in mijn tussenjaar en hoe kan dat beter door naar een ander land te gaan en daar te gaan werken. Ik ben België ook gewoon echt zat haha, wil hier echt al een tijdje weg. Dat t moeilijk gaat zijn om te sparen als ik op kamers zit en ga werken, tja de eerste paar maanden begrijp ik wel aangezien ik al die grote kosten ga moeten maken, maar die zijn eenmalig en daarna zal ik wel wat centjes opzij kunnen zetten? Denk ik dan.

Maar ja wie weet verander ik wel van gedacht en blijf ik in dit belgenland 🤷🏻‍♀️

Semicolon

• Bekijk profiel
« Reactie #12102 Gepost op: 25 april 2018, 12:38:11 »
Hoeveel verdient iedereen ongeveer en hoeveel geven jullie uit per maand aan je kamer en boodschappen etc.? En lenen jullie ook bij of alleen van je baantje betaal je het?

Ik overweeg om volgend jaar op kamers te gaan maar ik vraag me af of ik het wel kan betalen...

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #12103 Gepost op: 25 april 2018, 12:58:21 »
--
« Laatst bewerkt op: 19 september 2018, 21:40:27 door Juno »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12104 Gepost op: 25 april 2018, 13:34:09 »
Uitgaven
Huur 450 inclusief
Boodschappen 150
Bestellen en restaurants 150
Verzekeringen 100
sport 20
telefoon betaald m'n moedere

Inkomsten
Aanvullend 357
Zorgtoeslag 95
Salaris rond de 1000
« Laatst bewerkt op: 25 april 2018, 16:26:46 door kopjechino »
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Semicolon

• Bekijk profiel
« Reactie #12105 Gepost op: 25 april 2018, 16:48:20 »
@kopjechino

Woww werk je heel veel naast je studie?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12106 Gepost op: 25 april 2018, 16:59:42 »
2 dagen per week en krijg ook best hoge reiskostenvergoeding
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Anna

• Bekijk profiel
« Reactie #12107 Gepost op: 25 april 2018, 17:15:56 »
Uitgaven:
420 huur
60 gas en elektra
15 per 3 maanden water (geloof ik) = 5 per maand
40 internet
5 inboedelverzekering
105-110? zorgverzekering (ik heb in december voor een heel jaar betaald, dat was ruim 1200 euro)
boodschappen 150-170(wil ik altijd op besparen maar lukt me nooit :p)
(mobiel wordt betaald door m'n werk)

Inkomsten:
Salaris 500-800 (verschilt heel erg per maand)
Huurtoeslag 195
Zorgtoeslag 95

Alleen ik woon niet op kamers, maar in een sociale huurwoning. :p
Ik zit nog op school (vavo) en aankomend schooljaar ben ik student, dus ik vond dat ik dit wel mocht posten.
Mijn werk is ook maar een simpel bijbaantje. :(:)

« Laatst bewerkt op: 25 april 2018, 17:21:23 door Anna »
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

Tess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12108 Gepost op: 25 april 2018, 21:20:47 »
-
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 18:52:24 door lovegirlx »

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12109 Gepost op: 25 april 2018, 23:07:18 »
2 dagen per week en krijg ook best hoge reiskostenvergoeding

Mag ik vragen waar je werkt? :blush:

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12110 Gepost op: 25 april 2018, 23:11:49 »
@Lovegirlx ik weet niet precies hoe het zit in Utrecht maar als het goed is moeten er gewoon kamers zijn waar je alleen hoeft te bezichtigen en niet hospiteren? Kijk je nu op kamernet want daar vind je vaak kamers zonder hospiteren.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12111 Gepost op: 26 april 2018, 08:45:15 »
hmm op kantoor, ga niet zeggen waar.

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12112 Gepost op: 26 april 2018, 19:34:45 »
^ Ah ja snap ik! Thanks!

laChique

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12113 Gepost op: 12 mei 2018, 13:35:59 »
Heehee! Zijn er meiden die in Groningen wonen en bij een studentenvereniging zitten?

Ik woon hier bijna een jaartje.
~ pluk de dag ~

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12114 Gepost op: 12 mei 2018, 17:43:29 »
Heeft iemand tips voor het zoeken van een studio/kamer in het noorden van het land?

Tess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12115 Gepost op: 12 mei 2018, 22:25:33 »
(Weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen in welk topic)

Ik heb nu een kamer gevonden, maar ik heb pas 1 huisgenoot ontmoet van de 3 en ik voel me dan altijd zo ongemakkelijk. Ik denk dat ze best wel op zichzelf zijn en zoveel mensen ken ik nog niet in de buurt  :blush:  Ik zie er nu best tegen op want ik ben bang dat ik me eenzaam ga voelen. Wat ik de hele dag moet gaan doen.. lijkt me juist leuk om samen te eten of stappen etc
Wel heb ik me opgeven voor een selectietraining van basketbal dat over een paar weken is.

Wat doen jullie naast je studie of waar ontmoet je mensen?

Thuis heb ik ook niet veel, mijn familie maar verder geen andere vrienden. Thuis voel ik me ook vaak leeg. Nu kom ik net ook terug van mijn stage in het buitenland waar ik het op het eind wel heel leuk had

Nog 1 jaar en dan ben ik afgestudeerd maar ik weet echt niet wat ik met mijn leven dan moet gaan doen, soms denk ik waar doe ik het allemaal voor? En heb ik zelfmoordgedachten en slaap ik slecht

Ik heb niet echt een beste vriendin of vriend. Of dan heb ik het gevoel dat ze me niet helemaal begrijpen. Ik probeer altijd wel sociaal te doen en doe veel moeite maar het lukt dan toch niet en zit ik veel thuis. Waardoor ik me eenzaam voel. Ook hebben veel vrienden/vriendinnen een relatie nu waardoor ik ze niet of minder zie. Ik weet niet zo goed wat ik fout doe

Iemand die zich ook zo voelt of tips?

Anoukxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12116 Gepost op: 17 mei 2018, 15:34:09 »
Hoi iedereen,

Als je op kamers gaat, begin je al ruim van te voren met het sparen van je uitzet. Hoe bewaren jullie alles zonder dat het in de weg/zicht staat en zonder dat het kapot gaat?

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #12117 Gepost op: 18 mei 2018, 08:17:21 »
Hoi iedereen,

Als je op kamers gaat, begin je al ruim van te voren met het sparen van je uitzet. Hoe bewaren jullie alles zonder dat het in de weg/zicht staat en zonder dat het kapot gaat?

Ik ben zelf niet zo ruim van tevoren begonnen, veel kan je makkelijk in een keer bij bijvoorbeeld de IKEA halen..en de overige dingen die ik bijvoorbeeld krijg (Blond Amsterdam servies of iets dergelijks), heb ik gewoon in de kelder bewaard in tassen :) Maar ik ben niet zo ruim van tevoren begonnen..was ook niet echt nodig haha
Love your life!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12118 Gepost op: 18 mei 2018, 09:12:21 »
Hoi iedereen,

Dat heb ik niet gedaan. Zo duur is alles niet en je heb ook niet alles gelijk nodig. Eerst meubels en dan dingen als stofzuiger komt later wel hoor.

Chatoyant

• Bekijk profiel
« Reactie #12119 Gepost op: 18 mei 2018, 10:10:21 »
Wat trouwens ook helpt, kijk veel op Groupon, Voordeelvanger, iBood, Vakantieveilingen etc. Ik heb daar echt zoveel goedkope spulletjes verzameld. De Action en Blokker zijn trouwens ook top. Daarmee kan je alles makkelijk in 1/2 dagen verzamelen..zeker als je alleen een kamer hoeft in te richten :)
Love your life!

Anoukxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12120 Gepost op: 18 mei 2018, 14:36:09 »
Dat heb ik niet gedaan. Zo duur is alles niet en je heb ook niet alles gelijk nodig. Eerst meubels en dan dingen als stofzuiger komt later wel hoor.

Het probleem is dat ik niet op kamers ga, maar gewoon uit huis, dus ik heb echt alles nodig zegmaar, van keuken tot woonkamer, tot slaapkamer etc.
Vond dit er alleen een gepast topic voor.

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom, denk dat iedereen die hier wel kan gebruiken!

Smith

• Bekijk profiel
« Reactie #12121 Gepost op: 19 mei 2018, 15:45:19 »
Hoi iedereen,

Ik werkte in die tijd nog bij een drogist en heb toen van daar luierdozen meegenomen waar ik m'n spullen in heb gestoken en dat dan in een hoekje van m'n kamer opgestapeld. Vond het wel leuk om het elke keer even te kunnen zien staan en er af en toe wat nieuws bij te zetten.
Come on make it easy, say I never mattered

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12122 Gepost op: 19 mei 2018, 18:46:05 »
Ik vond het juist heel fijn om voor mijn uitzet te sparen. Scheelde toch echt wel wat geld voor toen ik wegging. Ik kon het neerzetten in de logeerkamer! En mijn moeder nam soms wat dozen mee van werk dus daar heb ik het in gedaan en in die kamer gezet.

banaboo

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12123 Gepost op: 25 mei 2018, 01:24:23 »
Volgende maand loopt mijn huurcontract af en ik heb helaas nog geen nieuwe woning gevonden. Als ik halverwege de maand nog niets heb gevonden, doe ik mijn spullen in een opslag en ga ik tijdelijk bij mijn vriend inwonen. Alleen... hoe werkt dit met inschrijven in de stad? Ik woon in Den Haag, fyi.

Kan ik tijdelijk op mijn oude adres ingeschreven blijven? (dit heb ik liever niet aangezien ik dan niet zeker kan zijn dat mijn post niet wordt weggegooid) Of moet ik mij bij mijn vriend inschrijven? dit is natuurlijk ongunstig in verband met extra kosten die hij dan krijgt.
En kan zijn huurbaas erachter komen dat er dan iemand extra op dat adres staat ingeschreven? Terug inschrijven bij mijn ouders is lastig aangezien zij in een andere stad wonen.

Het is dus even lastig, heeft iemand hier ervaring mee? ik hoor het graag! :fieuw:

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #12124 Gepost op: 25 mei 2018, 08:17:05 »
^Ik woon in dezelfde stad en je kan je niet ingeschreven laten op hetzelfde adres. Is het mogelijk om je in te schrijven bij een vriend(in)? Ik weet niet zeker of de huurbaas daarachter kan komen, maar volgens mij wel. Succes!
Op het randje van opgeven en overleven