Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 824960 keer)

Snow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12000 Gepost op: 06 november 2017, 18:34:39 »
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een plekje in Amsterdam en heb nu wat gevonden wat me heel leuk lijkt. Binnen een kwartier fietsen ben ik echt midden in de stad en dat vind ik echt een pluspunt. Alleen omdat mijn school vrij ver buiten het centrum zit (nieuw west) twijfel ik een beetje. Ik ga dan fietsen naar school, maar volgens Google Maps is dat 37 minuten fietsen. Ik ben alleen bang dat Google Maps een iets (veel) hoger fietstempo aanhoudt dan ik. En ik vraag me ook af of het niet veel langer wordt door drukte in het centrum en veel stoplichten. Iemand ervaring met fietsen door Amsterdam? Hoelang moeten jullie allemaal fietsen naar school?
Beetje een laat antwoord. Maar ik woon juist in nieuw-west en mijn school zit in oost(centrum). Google maps zegt dat het 25 minuten is, en dat klopt voor mij wel aardig. Ik ga een half uur van te voren weg. 40 minuten zou ik zelf ook niet zo erg vinden, maar ik hoef dan ook maar 2 max 3 keer per week op school te zijn. Ik weet niet of je studentenov krijgt? Ov naar nieuw-west is over het algemeen wel goed geregeld.

Demi

• Always a lesson, never a failure.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12001 Gepost op: 19 november 2017, 17:21:34 »
Waar hebben jullie op gelet bij het zoeken van een kamer/studio?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #12002 Gepost op: 19 november 2017, 18:01:12 »
Waar hebben jullie op gelet bij het zoeken van een kamer/studio?

Wat vrij was. :P
En bereikbaarheid, ik kan vrijwel nooit fietsen dus ik wou een goede OV-verbinding vanaf mijn deur.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #12003 Gepost op: 26 november 2017, 14:59:06 »
- Dichtbij OV omdat ik hier sterk van afhankelijk ben
- (Inpandige) berging + fietsenstalling
- Parkeermogelijkheden voor een toekomstige auto
- Afwerking, mijn huisje kreeg 100000 pluspunten omdat het nieuwbouw was, haha. Maar als er iets had moeten gebeuren had ik het niet erg gevonden. Ik wilde alleen absoluut niet in een huis met enkel glas terecht komen want dan ga je echt dood in de winter.

Mocht je veel keuze hebben (die heb je vaak niet, dus dan vind ik deze punten wat minder belangrijk maar ik had die mogelijkheid wel) kun je ook letten op:
- Ligging (zuiden heeft meer licht, noorden is koel in de zomer)
- Indeling ruimte (schuine muren of muren die samenlopen tot een punt zijn niet erg handig)
- Hoeveelheid licht/ramen

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12004 Gepost op: 26 november 2017, 20:27:38 »
Wat vonden jullie echt noodzakelijk om in je eigen kamertje of studio te hebben? Behalve de standaard dingen zoals een bed en bureau etc. En waar kochten jullie je spullen?
Ik denk dat de 2 hoofdwinkels voor mij ikea en de action zullen zijn. Ik ga wss binnen deze zomer en over 2 jaar uit huis dus wil me alvast voorbereiden.

primadonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12005 Gepost op: 26 november 2017, 21:49:25 »
^ Opbergruimte! Mijn studio had 0 kasten, ook niet in de kopen dus ik heb daar zoveel mogelijk op gelet met meubels aanschaffen. Hoge smalle kast voor bij de keuken, bed met veel opbergruimte, een kast die precies achter mijn bed passte en ik over mijn bed nog net kon openen (de grootste zoektocht). En goede kookspullen, mijn grote pannenset heb ik heel veel aan gehad. Ik had een combi magnetron die ik eigenlijk heel vervelend vond werken dus volgende keer zal ik wel voor een losse magnetron en oven gaan.

Ik heb alles bij de Ikea, action en xenos gekocht. Mijn meubels allemaal van marktplaats, wel Ikea meubels en een paar vintage, behalve mijn bed. Ik zou wel echt investeren in een matras en beddengoed. Toen ik uit huis ging heb ik dat nieuw gekocht en echt heel veel plezier van gehad. Scheelde echt ontzettend met goede nachtrust.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #12006 Gepost op: 27 november 2017, 22:40:16 »

Inderdaad meer dan de helft van de spullen komt bij Ikea vandaan bij mij. :') Leenbakker, Jysk en Xenos hebben ook leuke dingen! En bij Blokker kun je met aanbiedingen ook handige dingen (dweil, pannenset, etc) scoren. Mocht je een Big Bazar in de buurt hebben, die hebben ook goeie dingen in de aanbieding soms (pannen, droogrek of zo). En vergeet Hema niet voor handdoeken, theedoeken enzovoort!

Neem inderdaad zo hoog mogelijke kasten mocht je voor een kast gaan, dan benut je de ruimte verticaal zo optimaal mogelijk aangezien je horizontale ruimte schaars is.

Over de magnetron; ikzelf heb de grootste combi magnetron gekocht die ik kon vinden gekocht want inderdaad die combi magnetrons zijn vaak echt mini! De mijne is met 45 liter echt heel fijn, kan me niet voorstellen hoe je moet leven met die kleintjes.

Als je zelf een koelkast koopt, zorg dan dat er een groot vriesvak in zit (met zo'n eigen deur en 2-3 vakken. De vriezer is je beste vriend als je alleen bent want werkelijk alles wat je koopt is te veel voor 1 persoon en zo kun je aanbiedingen in slaan zonder ze meteen op te moeten eten (heel fijn voor vlees bijvoorbeeld).

Als je een studio hebt en niet enkel een kamer, lijkt me een wasmachine ook een must (maar dat zal een open deur zijn).

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #12007 Gepost op: 30 november 2017, 12:52:52 »
Vrijwel alles van de Ikea, maar ik vind het ook wel leuk om dingen te scoren bij een tweedehandszaak en dat is vaak ook nog eens vrij goedkoop. Daarnaast kun je vaak ook leuke dingen vinden op Marktplaats.

MORIARTY

• Consulting Criminal
    • Bekijk profiel
« Reactie #12008 Gepost op: 30 november 2017, 15:07:09 »
Wat vonden jullie echt noodzakelijk om in je eigen kamertje of studio te hebben? Behalve de standaard dingen zoals een bed en bureau etc. En waar kochten jullie je spullen?
Ik denk dat de 2 hoofdwinkels voor mij ikea en de action zullen zijn. Ik ga wss binnen deze zomer en over 2 jaar uit huis dus wil me alvast voorbereiden.
Ikea, Action, Hema, weggeefhoeken op facebook.

Een goede koelkast met vriesvakje(s) is wel echt een must. Vooral in je eentje kook je al snel te veel en dan hoef je niet alles weg te gooien.
BLOG || Sorry boys! I'm soooo changeable! It is a weakness with me. But to be fair to myself, it is my only weakness.

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12009 Gepost op: 17 december 2017, 21:24:23 »
Is het raar om in de woonplaats waar je nu met je ouders woont, op kamers te gaan?
Doen meer meiden dat hier?

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12010 Gepost op: 17 december 2017, 21:32:26 »
^ ik vind het zelf niet heel raar. Mijn broer zit op kamers in dezelfde stad simpelweg omdat hij het thuis niet leuk vindt en er teveel controle voor hem is.
Zelf zit ik dan wel in een andere stad op kamers maar ik merk ook gewoon dat de band met mijn ouders veel beter is doordat we elkaar niet zo erg op elkaars lip zitten.

Dus ik vind het persoonlijk niet heel raar. Wel zou ik heel goed overwegen of alle kosten het waard zijn.

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12011 Gepost op: 17 december 2017, 21:35:59 »
^ ik vind het zelf niet heel raar. Mijn broer zit op kamers in dezelfde stad simpelweg omdat hij het thuis niet leuk vindt en er teveel controle voor hem is.
Zelf zit ik dan wel in een andere stad op kamers maar ik merk ook gewoon dat de band met mijn ouders veel beter is doordat we elkaar niet zo erg op elkaars lip zitten.

Dus ik vind het persoonlijk niet heel raar. Wel zou ik heel goed overwegen of alle kosten het waard zijn.
Ja ik heb een paar weken buitenlandse stage gehad en merkte dat toen de band veel beter was. Nu studeer ik in dezelfde stad als waar ik woon en ga ik volgend jaar hbo doen in dezelfde stad. Maar ik vraag mij inderdaad af wat ik het beste kan doen omdat het wel veel meer geld zal kosten als ik uit huis ga en op dit moment nog wat kan bijsparen zolang ik thuis woon. Maar ook omdat ik het eigenlijk niet doe voor de afstand. Nouja, het is wss wel ietsje dihterbij maar tis niet dat ik absurd ver weg woon

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12012 Gepost op: 25 december 2017, 00:54:32 »
Is het raar om in de woonplaats waar je nu met je ouders woont, op kamers te gaan?
Doen meer meiden dat hier?
Verspil je dan niet je inschrijftijd bij de woningstichting in je woonplaats aan je studentenkamer?

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12013 Gepost op: 26 december 2017, 12:43:48 »
Verspil je dan niet je inschrijftijd bij de woningstichting in je woonplaats aan je studentenkamer?
Ik denk het niet. Ik sta wel ingeschreven maar een studentenkamer gaat niet via de woningstichting.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12014 Gepost op: 26 december 2017, 18:04:29 »
Ooh oke, dan heb ik niks gezegd :p

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12015 Gepost op: 01 januari 2018, 17:25:22 »
Ik ben erg in dubio wanneer het juiste moment is om uit huis te gaan. Ik wil heel graag maar toch houd iets me weer tegen. Ik kijk wel op fb oid voor kamers maar toch durf ik de stap niet te nemen om te reageren.

Ik vroeg mij af hoe jullie het hebben aangepakt, van begin totdat je de kamer had..?

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #12016 Gepost op: 01 januari 2018, 19:42:28 »
Ik ben erg in dubio wanneer het juiste moment is om uit huis te gaan. Ik wil heel graag maar toch houd iets me weer tegen. Ik kijk wel op fb oid voor kamers maar toch durf ik de stap niet te nemen om te reageren.

Ik vroeg mij af hoe jullie het hebben aangepakt, van begin totdat je de kamer had..?

Voor mij was de keus heel makkelijk omdat ik de stad waarin ik studeerde helemaal geweldig vond en de reistijd mij iets te veel was. Heb toen gewoon via Kamernet een kamer gevonden en daarna via via weer andere kamers. (Ben drie keer verhuisd) Je kunt ook gewoon een berichtje sturen en dan op hopsi komen en dan zien of je het leuk lijkt of niet.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #12017 Gepost op: 01 januari 2018, 21:15:25 »

Of er een perfect moment is, denk het niet. In de zesde droomde ik van op mezelf wonen, toen het moment daar was, durfde ik niet meer. Je moet het gewoon doen. Je kan altijd na een paar maanden toch snappen dat het niks voor jou was.

« Reactie #12018 Gepost op: 03 januari 2018, 10:42:22 »

Ik herken dit heel erg. :blush: Ongeveer m'n hele middelbare schooltijd wilde ik in Amsterdam studeren en daar dan ook zo snel mogelijk wonen, nu studeer ik sinds dit jaar in Amsterdam en ga ik in februari of maart er hoogstwaarschijnlijk ook wonen. Ik heb me trouwens ingeschreven voor een studentenhotel, en dan kom je op een wachtlijst en als je aan de beurt bent krijg je de kamer aangeboden. Dat is hoe ik het aangepakt heb. Nu begin ik toch wel wat twijfels te krijgen.  :saai: Mijn grote angst is vooral dat ik daar geen nieuwe contacten maak en me eenzaam ga voelen. Ik ben wel van plan om bij een studievereniging te gaan en ik heb er al een gevonden die me leuk lijkt, ik ben alleen wel bang dat je je alleen aan t begin van het studiejaar kan aanmelden. Dus dan zou ik alsnog een half jaar moeten wachten. Of als ik me nu wel mag aanmelden, dat iedereen elkaar al kent en ik er niet meer echt nieuwe mensen leer kennen.

Demi

• Bekijk profiel
« Reactie #12019 Gepost op: 07 januari 2018, 14:58:36 »
Ik heb dat idd heel erg. Ik wil wel graag op kamers gaan, maar toch durf ik de stap niet te nemen.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12020 Gepost op: 09 januari 2018, 14:57:55 »
Ik heb dat idd heel erg. Ik wil wel graag op kamers gaan, maar toch durf ik de stap niet te nemen.
Ik zou het gewoon doen. Het is een mooie stap tussen echt uit huis gaan, en je kunt altijd nog terug! (Tenzij je ouders zeggen blijf maar weg natuurlijk haha)

Aguamenti

• Stay strong
    • Bekijk profiel
« Reactie #12021 Gepost op: 17 januari 2018, 21:04:24 »
Volgend schooljaar ga ik het eerste half jaar een minor volgen waarvoor ik op kamers zal moeten. Maar ik zoek dan dus maar een kamer voor 6 maanden, vanaf september. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken, als je maar voor zo'n korte tijd een kamer zoekt?

Fiscalistje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12022 Gepost op: 17 januari 2018, 21:39:55 »
Ik herken dit heel erg. :blush: Ongeveer m'n hele middelbare schooltijd wilde ik in Amsterdam studeren en daar dan ook zo snel mogelijk wonen, nu studeer ik sinds dit jaar in Amsterdam en ga ik in februari of maart er hoogstwaarschijnlijk ook wonen. Ik heb me trouwens ingeschreven voor een studentenhotel, en dan kom je op een wachtlijst en als je aan de beurt bent krijg je de kamer aangeboden. Dat is hoe ik het aangepakt heb. Nu begin ik toch wel wat twijfels te krijgen.  :saai: Mijn grote angst is vooral dat ik daar geen nieuwe contacten maak en me eenzaam ga voelen. Ik ben wel van plan om bij een studievereniging te gaan en ik heb er al een gevonden die me leuk lijkt, ik ben alleen wel bang dat je je alleen aan t begin van het studiejaar kan aanmelden. Dus dan zou ik alsnog een half jaar moeten wachten. Of als ik me nu wel mag aanmelden, dat iedereen elkaar al kent en ik er niet meer echt nieuwe mensen leer kennen.

Zou je tegen die tijd kunnen laten weten of het bevalt? Overweeg zelf ook studenthotel in Amsterdam maar 't is erg duur..

Stupefy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12023 Gepost op: 17 januari 2018, 22:52:51 »
Volgend schooljaar ga ik het eerste half jaar een minor volgen waarvoor ik op kamers zal moeten. Maar ik zoek dan dus maar een kamer voor 6 maanden, vanaf september. Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken, als je maar voor zo'n korte tijd een kamer zoekt?

Een kamer onderhuren. Hoef je ook niet voor maar 6 maanden je hele kamer in te richten.

Adore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12024 Gepost op: 18 januari 2018, 00:09:44 »

Beetje late reactie maar ik wil je toch nog wat advies geven! Ik zou je echt over je angsten heen zetten. Ik was ook best bang dat ik geen vrienden zou maken in mijn nieuwe studentenstad maar het is me toch gelukt en ik zit niet bij een vereniging :). En ik ken iemand die in mijn stad in het studentenhotel zit en daar leer je ook ongelooflijk veel mensen kennen doordat je samen een keuken deelt en door alle andere dingen die je in het hotel kan doen. Dus dat komt echt goed!
En wil je bij een studentenvereniging of studievereniging? Want bij een studentenvereniging kan je je als het goed is alleen in het begin van het studiejaar aanmelden vanwege de ontgroening en a-tijd. Je kan alsnog altijd even contact opnemen met de vereniging. Maar bij mijn studievereniging kan je je gewoon elk moment van het jaar inschrijven dus dan zal dat in Amsterdam ook vast wel zijn.