Hallo allemaal,
Zijn hier nog meer mensen die al wat ouder zijn(ik ben zelf 26) en die alleen een middelbare school diploma hebben(ik heb havo)? Wat voor banen hebben jullie, waarmee jullie financieel rond kunnen komen? Ik ben op zoek naar werk voor wanneer ik straks weer in Nederland ben, maar bij veel opties verdien ik te weinig om zelfstandig rond te kunnen komen. Het enige wat ik kan bedenken is magazijnwerk of een combinatie van onderstaande baantjes.
-
Hulp in de huishouding: Dit werk heb ik jaren gedaan. Leuk werk, maar ik verdiende maar zo´n 600 euro per maand. Ik greep dan wel alle diensten aan die ik maar kon krijgen.
-
Kranten: Over het algemeen bekend dat dit niet goed verdient. Voor mijn ochtendwijk kreeg ik 200 euro en voor mijn middagwijk 170 euro. Middagkrant zal nu zelfs veel minder zijn, nu we niet meer op zaterdag hoeven te bezorgen.
-
Horeca: Mijn moeder werkt in de horeca, zij werkt vier tot vijf middagen/avonden per week en verdient maar een paar honderd euro per maand. Bovendien is horeca te druk en te chaotisch voor mij. Afwasser lijkt me nog wel wat.
-
Post NL: meestal paar honderd euro, afhankelijk van aantal uur dat je moet werken. Alleen bij vacature postsorteerder 18 uur per week verdien ik volgens de Post NL indicator €824,61 bruto, dan valt qua werktijden nog te combineren met 1-2 postwijken.
-
Winkels/supermarkten: Lijkt me leuk, wil ik wel proberen. Maar ik denk dat niet veel winkels iemand van mijn leeftijd aannemen. Te oud en te weinig(lees: geen) werkervaring binnen winkels. Als er winkels zijn waarbij ik wel een kans maak, zou ik dat graag willen weten.
Ik heb er ook wel over na zitten denken om via werken en leren alsnog een opleiding te halen, maar er is weinig tot niks wat mij aanspreekt of wat ik bij mezelf vind passen. Daarom concentreer ik me in eerste instantie op werk. Wat kunnen jullie aanraden?