Auteur Topic: Algemeen (bij)baantjes topic  (gelezen 614729 keer)

Snowblack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9475 Gepost op: 15 oktober 2018, 15:07:51 »
-heb al ongeveer een idee wat ik ga doen-

NC!!!!

Haal het later weer weg ivm herkenning.
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 19:17:47 door Snowblack »

N° Julia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9476 Gepost op: 15 oktober 2018, 18:32:15 »
nc
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2018, 19:36:57 door N° Julia »
Garrixer.

Blue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9477 Gepost op: 16 oktober 2018, 18:11:10 »
^ Het is heel erg jammer dat je het niet naar je zin hebt op werk! Zelf werk ik ook in een kledingwinkel en in het begin mocht ik ook nog geen vracht uitpakken en kassa draaien. Er komt best veel op je af wat je allemaal moet leren, daarom moet je kleine stapjes nemen.  Je collega's proberen je te stimuleren om op klanten af te stappen en willen je waarschijnlijk helpen, maar als jij dit op een andere manier ervaart kan je er iets over zeggen op een rustige manier.

Wat betreft je lunchpauzes voor sommige collega's is het heel erg wennen als er een nieuw iemand komt. Geef het wat tijd! Over je loon bij mij is dat ook zo. Volgensmij zegt dat niet veel over de financiën van het bedrijf.

Ik zou het even aankijken of het beter wordt of niet. Je hebt als het goed is een proefperiode en als je het dan nog steeds niet leuk vindt kan je altijd stoppen

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9478 Gepost op: 16 oktober 2018, 22:35:34 »
Hoe groot is de kans dat je als 22-jarige wordt in winkels als Xenos en Big Bazar?

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9479 Gepost op: 16 oktober 2018, 22:39:03 »
Was er vroeger niet ergens een topic met online geld verdienen?
Ben op zoek naar dingetjes die ik naast mijn studie kan doen. Heb helaas geen tijd voor iets vasts, maar wel af en toe online.

Teksten schrijven, vertalen, onderzoekjes, etc.

Hier ben ik inderdaad ook naar op zoek.

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #9480 Gepost op: 16 oktober 2018, 23:28:20 »
Hoe groot is de kans dat je als 22-jarige wordt in winkels als Xenos en Big Bazar?

De kans is vrij klein. Maar de laatste tijd kampen veel winkels met problemen met de bezetting. De economie trekt weer aan. Waar vroeger 100 man op 1 vacature af kwam, is het nu eerder een man of 10.
Je kan het zeker proberen.
Als je als je wat ouder bent in een winkel wil werken, raad ik je wel aan om je CV rechtstreeks in te leveren en even te motiveren in persoon dat je er graag zou werken.

Hierdoor maak je een gemotiveerde indruk.
Voor mij een porto

Ultraviolet

• Tot hier en niet verder
    • Bekijk profiel
« Reactie #9481 Gepost op: 17 oktober 2018, 07:49:48 »
Een vriendin van mij heeft bij xenos gewerkt en die gaf aan dat de manager had gezegd dat ze niemand boven de 18 aannamen. Ook stelde hij het contract zo op, dat ze met 18 jaar weg moesten.
Dus de kans is best klein.
Op het randje van opgeven en overleven

awkohawkoh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9482 Gepost op: 17 oktober 2018, 09:41:16 »
Een vriendin van mij heeft bij xenos gewerkt en die gaf aan dat de manager had gezegd dat ze niemand boven de 18 aannamen. Ook stelde hij het contract zo op, dat ze met 18 jaar weg moesten.
Dus de kans is best klein.

hmm okay, dan heb ik waarschijnlijk een kleine kans

sxnneh

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9483 Gepost op: 19 oktober 2018, 10:49:30 »
Ik heb ongeveer anderhalve week geleden gesolliciteerd bij de AH, is het te vroeg om al langs te gaan of te bellen?

Aquamarijn

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9484 Gepost op: 19 oktober 2018, 11:50:53 »

Hoihoi!

Ik heb vanmiddag/vanavond mijn eerste werkdag bij de Kruidvat. Maar weet iemand misschien waar ik mij moet melden en wat ik dan moet zeggen?  :fieuw: Want ze hebben geen servicebalie ofzo. Is het niet raar als ik het bij de kassa vraag?
You hate me, but you don't even know me? How cute.

Es

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9485 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:06:28 »
Hy
ik vond mijn eerste baan heel erg spannend. Ik zou gewoon op een medewerker afstappen en zoiets zeggen van: Hy ik kom hier werken. Die medewerker zou er vast vanaf weten of eventueel iemand voor je halen. Het komt vanzelf goed maak je er niet druk om. Succes!
x Es

annaloha

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9486 Gepost op: 04 november 2018, 16:25:26 »
hello!
ik wil al een tijdje een bijbaan, maar ik zit met een probleem.
Ik heb dyscalculie! Voor iedereen die niet weet wat dat is, het is net zoals dyslexie alleen dan voor rekenen. Ik heb wel een tijdje in een keuken gewerkt, maar dat was toch vreselijk werk. Nu heb ik veel opties voor bijbaantjes, maar ik moet eigenlijk bij ze allemaal aan de kassa werken. En ik heb echt geen idee hoe ik dat moet gaan doen.
Wat uitleg: ik tel heel langzaam, ik draai vaak getallen om (56 in plaats van 65) en ben gewoon heel slecht in alles waar cijfers in zitten. En dan hebben we het niet over 'ik ben slecht in wiskunde', het is echt een leerstoornis. Ik ben heel bang dat ik dan gelijk ontslagen wordt of dat klanten boos worden.
Mijn moeder en naasten zeggen wel dat ik het gewoon moet doen, maar ik ben er erg onzeker over.
Heeft er iemand advies?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #9487 Gepost op: 19 november 2018, 20:47:13 »
^ Ik zou als ik jou was gewoon eerlijk zijn bij sollicitatiegesprekken. Wellicht kunnen sommige bedrijven je toch heel goed gebruiken en wat aanpassingen doen?

Daarnaast zou ik je inschrijven bij een uitzendbureau. Daar kunnen ze ook goed kijken naar werk dat bij je past.

Ik zou niet zomaar het diepe in duiken en ergens als cassiere gaan werken. Als je zoveel moeite hebt met cijfers, ben je na een uur helemaal kapot van alles te verwerken. Misschien kan je eerst gaan vullen, spiegelen, opruimen etc en dan langzaam trainingen volgen en kijken of je uiteindelijk meer kan?
Voor mij een porto

Melody

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9488 Gepost op: 20 november 2018, 17:27:23 »
Ik werk bij de Intratuin, maar ik ben een stuk jonger dan de meesten (ik ben 16) en heb geen band met mijn collega's. Ik werk er de hele zaterdag (van 09:00 tot 18:00) en ik ben vaak erg moe aan het eind van de dag. Ik ga met heel veel tegenzin naar werk en sinds ik ben begonnen met dit baantje, heb ik nauwelijks tijd voor mezelf. Ik zit in 5 vwo en heb het heel druk met school. De enige ontspanning die ik nog heb, is 's avonds af en toe een aflevering kijken van een serie. Zaterdag werk ik de hele dag en zondag zit ik de hele dag aan mijn huiswerk. Stel ik me te erg aan hierover? Ik baal er wel heel erg van.
Mijn leidinggevende is overigens wel erg aardig en houdt rekening met wat je wilt. Maar je kunt niet minder dan een dag werken.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9489 Gepost op: 25 november 2018, 17:17:18 »
Ik wil met mijn bijbaantje stoppen. Het liefst wil ik morgen nog werken en daarna meteen stoppen (anders moet ik woensdag weer werken). Ik zit in mijn proeftijd, dan kan dat toch? Maar hoe moet dat precies, stoppen? Moet ik een ontslagbrief schrijven? En hoe zit dat met mijn werkkleding?

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #9490 Gepost op: 25 november 2018, 19:00:26 »
^ Meteen aangeven bij leidinggevende. Volgens mij hoef je in je proeftijd geen ontslagbrief te schrijven. En werkkleding gewoon wassen en op een ander moment inleveren.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Snowblack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9491 Gepost op: 26 november 2018, 12:49:10 »
Is de kans groot dat ik aangenomen word als ik als afwasser in de horeca wil gaan werken, maar wegens ander werk/school/stage pas na 19:00 uur kan werken? Aangezien mensen uit mijn omgeving vaak rond 17:00 uur moeten beginnen?

Carmenneke

• Bekijk profiel
« Reactie #9492 Gepost op: 26 november 2018, 20:06:06 »
Ik werk bij de Intratuin, maar ik ben een stuk jonger dan de meesten (ik ben 16) en heb geen band met mijn collega's. Ik werk er de hele zaterdag (van 09:00 tot 18:00) en ik ben vaak erg moe aan het eind van de dag. Ik ga met heel veel tegenzin naar werk en sinds ik ben begonnen met dit baantje, heb ik nauwelijks tijd voor mezelf. Ik zit in 5 vwo en heb het heel druk met school. De enige ontspanning die ik nog heb, is 's avonds af en toe een aflevering kijken van een serie. Zaterdag werk ik de hele dag en zondag zit ik de hele dag aan mijn huiswerk. Stel ik me te erg aan hierover? Ik baal er wel heel erg van.
Mijn leidinggevende is overigens wel erg aardig en houdt rekening met wat je wilt. Maar je kunt niet minder dan een dag werken.

Je stelt je niet aan. Niet iedereen kan het aan om school te combineren met werk. Als jij best veel tijd kwijt bent aan je hw is het heel goed te begrijpen dat je rustiger aan wil doen.
Heb je het geld perse nodig?
Mijn tip is wel om iets te zoeken wat op oproepbasis is ofzo. Zodat je geen gat in je CV hebt. Maar alleen als je hier zelf ook echt achter staat.
Wat voor contract heb je eigenlijk. Wat wij (ik ben al wat ouder en leidinggevende die roosters maakt) hebben ook een aantal scholieren en proberen wel rekening te houden met de personen die af en toe een weekje vrij willen. Bij ons werken ze vooral met 2-12 contacten en dat betekent dat ze 8 uur per 4 weken MOETEN werken. Sommigen werken dan ook 3x de vrijdagavond ofzo per 4 weken. Of 3x de zondag.
Voor mij een porto