Auteur Topic: Algemeen (bij)baantjes topic  (gelezen 612584 keer)

Gracious

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 29 november 2013, 09:41:54 »
Oh, Xenos betaalde wel heel goed bij mij dan. Ik verdiende 4,33 en ik ben 17 jaar.

Muh ik baal nog steeds dat ik ontslag moest nemen vanwege gezondheidsproblemen.
We're all made of stars ★

Elayne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 30 november 2013, 17:36:35 »
Wat is het miniumloon voor 18 jaar nou? Het staat er twee keer..  :blush:

Elayne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 30 november 2013, 17:44:31 »
AH betaalt bij ons juist het dikst in de buurt haha. 6,20 voor 17- jarigen..

Waauw ik heb daar gewoon afgelopen zomer voor 4.75 per uur gewerkt terwijl ik 18 ben. Maarja beter iets dan niets.

Memories

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 30 november 2013, 18:38:52 »
Ik moet ook maar weer eens en bijbaantje zoeken. Ga denk op zoek naar iets in de horeca in Amsterdam dus moet goed te doen zijn.
Verkooptopic | People who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do.

Charlotte

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 30 november 2013, 20:18:19 »
Hey,
Ik ben van plan te solliciteren bij een Doppio Espresso bar.
Maar ik ben al 16 en heb nog geen enkele werkervaring.
Verder vragen ze om een sollicitatiebrief per email en een cv.
Moet ik alsnog een cv meesturen ook al heb ik nog geen werkervaring?
Ik zou namelijk niet zo goed weten wat ik er dan in moet zetten.

Heeft iemand tips? x

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 30 november 2013, 20:55:18 »
Hey,
Ik ben van plan te solliciteren bij een Doppio Espresso bar.
Maar ik ben al 16 en heb nog geen enkele werkervaring.
Verder vragen ze om een sollicitatiebrief per email en een cv.
Moet ik alsnog een cv meesturen ook al heb ik nog geen werkervaring?
Ik zou namelijk niet zo goed weten wat ik er dan in moet zetten.

Heeft iemand tips? x

op je cv kan je ook je opleiding/school, talenkennis enz. zetten, er staan best veel handige voorbeeld cv's op internet!

Charlotte

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 30 november 2013, 21:01:13 »
@Leto
heel erg bedankt! Ik zal even zoeken.

Nog een vraagje, ik woon op zo'n 9 km afstand van de plek waar ik ga sollicteren (en met een beetje geluk straks werken). Ik heb gehoord dat het mogelijk is om reiskostenvergoeding te krijgen. Weet iemand hoe dit precies werkt en of je erom moet vragen zegmaar?

Ik snap dat het beetje vroeg is om er nu al over na te denken :)

Curiosityy

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 01 december 2013, 12:39:44 »
Nog een vraagje, ik woon op zo'n 9 km afstand van de plek waar ik ga sollicteren (en met een beetje geluk straks werken). Ik heb gehoord dat het mogelijk is om reiskostenvergoeding te krijgen. Weet iemand hoe dit precies werkt en of je erom moet vragen zegmaar?

Niet elke werkgever doet aan reiskosten vergoeding, en in de meeste gevallen is het vanaf 5 km. Toen ik het kreeg werd die afstand alleen wel gemeten in een rechte straal van mijn huis tot hun locatie zegmaar, waardoor de vergoeding iets minder kan zijn dan de route die jij daadwerkelijk aflegt :) Het is niet zo dat ze het je pas hoeven te vergoeden wanneer je erom vraagt. Volgens mij, mocht je op sollicitatiegesprek mogen komen, kan je er prima daar over beginnen? Dat zou ik wel bewaren tot het eind, als het goed is vragen ze dan ook of je nog vragen oid hebt. :)

Charlotte

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 01 december 2013, 13:42:34 »
^Dankjewel!

Music

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 01 december 2013, 18:42:09 »
Gisteren heb ik  gesolliciteerd bij de Jumbo en de action, nu hopen dat ik word aangenomen :)

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 01 december 2013, 18:51:52 »
@Leto
heel erg bedankt! Ik zal even zoeken.

Bij ons ging dat vanzelf vanuit het hoofdkantoor. Als je aangenomen word moet je altijd adres gegevens doorgeven en dan zien ze ook gelijk hoe ver je van je werk vandaan woont en of je voor reiskostenvergoeding in aanmerking komt. Alleen werden bij ons geen mensen voor weekend baantjes aangenomen die reiskostenvergoeding zouden krijgen.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Lalaloveyouu

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 01 december 2013, 22:26:35 »
Ik ga binnenkort maar eens bij de bloemist vragen.. ik ben 14.. wat zouden ze zeggen?

Secretum

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 01 december 2013, 22:30:17 »
Ik krijg als 17-jarige 4,33 per uur bij de ah
Daydreams were dangerous, because they made her wish for things she could never have.

Foucher

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 02 december 2013, 18:20:35 »
Ik had net mijn sollicitatiegesprek bij Lidl en ik ben aangenomen! :D
Do not let my fickle flesh go to waste, as it keeps my heart and soul in its place. And I will love with urgency, but not with haste.

sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 02 december 2013, 18:56:14 »
Hallo iedereen,
Ik ben al een paar maanden opzoek naar een baan, heb zaterdag een sollicitatiegesprek gehad bij de HEMA maar net gebeld dat ik niet ben aangenomen. Dit had ik al een beetje verwacht aangezien zij tegen mij zei in het gesprek dat ik een modemeisje was. Ik vond het echt een stomme opmerking, verder ging het gesprek heel goed en vond ze mijn CV mooi! Nu heb ik nog bij de blokker, v&d, 2 supermarkten, the body shop en als schoonmaakhulp gesolliciteerd. Online staan er in mijn buurt echt heel weinig vactures, en hier hoor ik niks van als ik solliciteer? Ook ben ik langs veel winkels gegaan en gevraagd of zij nog mensen nodig hebben maar dit is ook niet het geval. Ik ben een beetje ten einde raad, wil heel graag een baan en heb ook echt geld nodig om mijn rekeningen te kunnen betalen. Hebben jullie misschien tips voor mij??!? Alvast bedankt..
xxx

1234

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 02 december 2013, 19:00:09 »
Hallo iedereen,
Ik ben al een paar maanden opzoek naar een baan, heb zaterdag een sollicitatiegesprek gehad bij de HEMA maar net gebeld dat ik niet ben aangenomen. Dit had ik al een beetje verwacht aangezien zij tegen mij zei in het gesprek dat ik een modemeisje was. Ik vond het echt een stomme opmerking, verder ging het gesprek heel goed en vond ze mijn CV mooi! Nu heb ik nog bij de blokker, v&d, 2 supermarkten, the body shop en als schoonmaakhulp gesolliciteerd. Online staan er in mijn buurt echt heel weinig vactures, en hier hoor ik niks van als ik solliciteer? Ook ben ik langs veel winkels gegaan en gevraagd of zij nog mensen nodig hebben maar dit is ook niet het geval. Ik ben een beetje ten einde raad, wil heel graag een baan en heb ook echt geld nodig om mijn rekeningen te kunnen betalen. Hebben jullie misschien tips voor mij??!? Alvast bedankt..
xxx

Ik had echt precies hetzelfde als jou bij de hema, ook zo'n reactie waarvan je dacht.. euh.. oke ?
Ze vroegen bij de hema ook over een meisje die ik kende, zij loopt daar stage, wat ik van haar vindt. Volgensmij hoor je dat niet te vragen..
« Laatst bewerkt op: 02 december 2013, 19:04:48 door Kayleigh »

sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 02 december 2013, 19:11:32 »
Ik had echt precies hetzelfde als jou bij de hema, ook zo'n reactie waarvan je dacht.. euh.. oke ?
Ze vroegen bij de hema ook over een meisje die ik kende, zij loopt daar stage, wat ik van haar vindt. Volgensmij hoor je dat niet te vragen..

Echt?! Wat raar zeg pff.. stomme hema :blush: Inmiddels al een baan gevonden? haha

Louise

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 02 december 2013, 19:16:57 »
Ik heb momenteel een tussenjaar -vooral om te kijken naar welke studie ik echt wil doen (wat niet echt wil vlotten)- en wil heel graag een baantje. Het moet ook niet voor 5 /  7 dagen in de week zijn, maar een paar dagen (2 a 3, overdag), om bezig te blijven en wat bij te verdienen. Ik vind het heel lastig om wat te vinden, heb al op heel wat dingen gesolliciteerd, maar voor veel dingen is ervaring vereist of ik krijg geen reactie terug. Ik weet dat je dan het beste naar een supermarkt kunt gaan, om daar achter de kassa te staan of vakken te vullen, maar dat vind ik niet zo leuk om de hele tijd te doen, so I prefer something else. Ik vroeg me af of jullie nog ideetjes hadden (vanuit eigen ervaring misschien?) voor leuk (vrijwilligers)werk (in de regio Groningen, liefste rond de stad) Het liefst heb ik een baantje waar ik wat geld mee verdien, maar omdat ik nu niet echt wat kan vinden staat vrijwilligerswerk ook weer als optie open.

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 02 december 2013, 19:21:42 »
Wat is het miniumloon voor 18 jaar nou? Het staat er twee keer..  :blush:

Angelxb

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 02 december 2013, 19:22:47 »
Ik heb momenteel een tussenjaar -vooral om te kijken naar welke studie ik echt wil doen (wat niet echt wil vlotten)- en wil heel graag een baantje. Het moet ook niet voor 5 /  7 dagen in de week zijn, maar een paar dagen (2 a 3, overdag), om bezig te blijven en wat bij te verdienen. Ik vind het heel lastig om wat te vinden, heb al op heel wat dingen gesolliciteerd, maar voor veel dingen is ervaring vereist of ik krijg geen reactie terug. Ik weet dat je dan het beste naar een supermarkt kunt gaan, om daar achter de kassa te staan of vakken te vullen, maar dat vind ik niet zo leuk om de hele tijd te doen, so I prefer something else. Ik vroeg me af of jullie nog ideetjes hadden (vanuit eigen ervaring misschien?) voor leuk (vrijwilligers)werk (in de regio Groningen, liefste rond de stad) Het liefst heb ik een baantje waar ik wat geld mee verdien, maar omdat ik nu niet echt wat kan vinden staat vrijwilligerswerk ook weer als optie open.

Promotiewerk? Hotnetworkz?

hurricanes

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 02 december 2013, 19:30:54 »
Spannend! Begin deze week word ik gebeld door een kledingzaak waar ik heb gesolliciteerd.. Vorige week werd ik al gebeld en ze waren erg enthousiast over mijn CV. Alleen, ze vroegen of ik ook doordeweeks kon en dat kan ik niet. Maar ze hebben me nog niet afgewezen! Hoop eindelijk na een half jaar weer te kunnen werk :) Moeilijk in deze tijd als 19 jarige!

1234

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 02 december 2013, 19:41:54 »
Echt?! Wat raar zeg pff.. stomme hema :blush: Inmiddels al een baan gevonden? haha

Nee helaas nog steeds niet.. pfff...
Als er iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.

Hellooooo!

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 02 december 2013, 19:42:05 »
Een tip bij de beginpost, je mag al vakken vullen op je 14de :D
Bij onze hoogvliet sowieso, weet niet hoe het met andere winkels zit..
Some infinities are bigger than other infinities. -John Green, The Fault In Our Stars ♥

sophie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 02 december 2013, 19:46:45 »
Nee helaas nog steeds niet.. pfff...
Als er iemand nog tips heeft, ik hoor het graag.

Ah frustrerend <_< Succes !!

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 02 december 2013, 21:43:38 »
Ik heb een nieuw baantje yay! Moet woensdag alleen nog een computertoets (voor kassa) maken bij de AH. Weet iemand wat ik me daarbij moet voorstellen? Ben een beetje zenuwachtig, maar velen zeggen dat het best makkelijk is
« Laatst bewerkt op: 02 december 2013, 21:46:49 door Sunrisen »
I will make better mistakes tomorrow.