Auteur Topic: Aanhankelijke vriendin  (gelezen 692 keer)

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 november 2019, 17:05:11 »
Hoi girls!

Ik heb een probleempje met mijn vriendin. Ze is namelijk ontzettend aanhankelijk. Ik ben normaal gesproken helemaal niet koeltjes ofzo, maar het feit dat ze altijd een reden zoekt om me aan te raken drijft me ertoe :( 

Het is niet alleen bij mij hoor, maar ook bij anderen. Maar doordat ze vindt dat ze mijn aller-aller-allerbeste vriendin is, word ik ontzettend ongemakkelijk. Beeld je eens in: iemand behandelt je als zijn/haar idool, terwijl je helemaal niet vraagt om al die aandacht. Elke keer die hand op mijn arm, of heel dichtbij me gaan zitten, er vanuit gaan dat we ALLES delen (ik krijg hierdoor een schuldgevoel als ik een keer iets niet deel) Ik neem hierdoor heel veel afstand van haar.

Zeg het dan tegen haar! zou je dan denken. Er is alleen nog een probleempje. Mijn vriendin is namelijk de meest kwetsbare persoon ooit. Ze is christelijk en helemaal niet open minded. Voor de rest is ze echt top hoor, maar dit zit gewoon heel veel in de weg. Ik ben namelijk heel vrij opgevoed en heb daarom ook een "dikke huid". Laatst hadden we een meningsverschil. Ik zag een filmpje van een dansend skelet en moest ik hard om lachen. Maar omdat zij zwaar christelijk is vond ze dit niet grappig. Later die dag moest ze huilen omdat ze vond dat we ruzie hadden. Ze is dus echt super kwetsbaar!

Dat is de reden dat ik het allemaal heel erg voorzichtig aangeef, maar eigenlijk ben ik bang om haar te kwetsen. Tegelijkertijd loop ik met schuldgevoelens rond als ik haar wegduw of iets een keer niet wil delen.

Help mij! Hoe breng ik dit onder woorden?
Kusjes van mij!!

(Bedankt voor het lezen van dit hele verhaal, jullie zijn echt top! <3 )

Nutella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2019, 17:09:15 »
Hee

Ik denk dat ze best onzeker van zichzelf is en naar je opkijkt. Ze vind jou gewoon heel leuk en dan ben je vaker geneigd om iemand aan te raken als je je verbonden voelt met diegene. Het is eigenlijk best cute,maar ik snap waarom het irritant is. Ik had het namelijk zelf ook. Als ze echt zo gevoelig is moet je het niet direct tegen haar zeggen,denk ik. Ik denk dat ze het groter gaat maken in haar hoofd waardoor ze dus -inderdaad- gaat huilen. Probeer de aandacht van alleen jezelf naar jullie beiden te verschuiven,zou ik zeggen. Help haar meer zelfvertrouwen te krijgen en haar te laten weten dat zij óók belangrijk is. Dat kan je doen door net zo geinteresseerd te lijken in haar als zij in jou. En trouwens: misschien heeft zij nooit echt veel vrienden gehad waardoor ze niet weet hoe ze zich moet gedragen en wat normaal is?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2019, 18:27:39 »
Ik zou proberen het gewoon te zeggen. Je hoeft ook niet lelijk te doen ofzo, maar gewoon zeggen van, 'Vriendin, ik vind je een hele lieve meid, maar ik vind het niet fijn om zo close met iemand te doen. Ik hou daar niet van.' Zolang je haar geen verwijten maakt maar meer vertelt hoe jij je erbij voelt, komt het ook niet zo gemeen over. Het kan zijn dat ze zo kwetsbaar is, maar het leven is hard. Niet iedereen zal zo lief tegen je doen. Eens zal ze er toch mee moeten dealen. Als je het op deze manier zegt is dat al heel aardig. Laat je grenzen zien meisje, daar heb je ook recht op!
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2019, 11:53:58 »
Wat lief meiden! Ik begrijp wat jullie zeggen. Zo had ik het nog niet bekeken. Bedankt voor jullie advies!