Auteur Topic: 17 en (nog) geen bijbaan  (gelezen 563 keer)

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 april 2018, 19:43:27 »
Hoi dames!
Ik ben 17 en heb nog geen bijbaantje. De reden hiervan is dat ik de afgelopen jaren thuis heb gezeten met PTSS en een depressie. Ik heb niks gedaan, want school vergde al al m’n energie. Ik zit nu in behandeling en hoewel het nog het begin van alles is, gaat het zeker beter en ik wil nu toch echt wel een bijbaan. Alleen word ik heel moeilijk aangenomen door mijn leeftijd. Ik heb al bij heel veel supermarkten (in de horeca trouwens ook) gesolliciteerd maar wordt maar niet aangenomen! 🙁
Mijn cv ziet er voor de rest wel netjes uit trouwens.
Ik weet niet naar wat voor antwoord ik precies zoek maar heeft er iemand misschien tips / tricks? Zou het misschien een idee zijn om bij mijn motivatie aan te geven dat ik wegens ziekte nog niet heb kunnen werken? Of klinkt dat juist niet goed?
Ik word trouwens in oktober 18
« Laatst bewerkt op: 14 april 2018, 19:46:38 door rosedvanilla »

NeverStopDreaming

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2018, 22:13:34 »
Met bijbaantje bedoel je dan naast school? Niet fulltime dan, toch?

In ieder geval zou ik gewoon blijven proberen. Als alles er goed uitziet (zoals je zelf aangeeft) zie ik niet in waarom niemand je zou aannemen. Bij ons (in het dorp bedoel ik) is het zo dat je echt geen ervaring nodig hebt om bij de Action of Kruidvat te worden aangenomen, maar dat is misschien niet helemaal wat je zoekt?
100% sarcasm

DustBunny

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2018, 23:05:31 »
Ik heb mijn eerste echte bijvaantje op 21 jarige leeftijd gekregen. Dit zonder enige werkervaring en zonder sollicitatiegesprek. Het is op mijn pad gekomen dus no worries. Over mijn leeftijd deden ze niet moeilijk

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2018, 23:07:35 »
Idd nog even verder zoeken, genoeg bijbanen waarbij leeftijd geen probleem is of waarbij ze juist graag iemand hebben die geen 15 meer is.

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2018, 23:14:02 »
Gewoon blijven proberen. Ik had mn eerste bijbaantje op mn 16e bij m'n eerste sollicitatie, dus ik denk dat dat ene jaartje nietzoveel uitmaakt.

Ik zou alleen niet aangeven dat je ivm mentale problemen/ziekte niet hebt kunnen werken, lijkt me juist motivatie voor ze om je niet aan te nemen.

Roses

• Global Moderator
  • Take time to smell the roses 🌹
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2018, 23:17:28 »
Bij winkels (zoals vulploeg) willen ze inderdaad vaak jonge krachten, omdat die goedkoper zijn. Maar bij sommige winkels maakt leeftijd niet uit, ik zou het blijven proberen en overal op solliciteren, waar je op solliciteren kan!
This night is sparkling ✨

Zonnebloem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2018, 23:58:36 »

Ik had een paar jaar geleden een beetje hetzelfde. Ben toen begonnen met vrijwilligerswerk, ik werd gewoon aangenomen zonder cv te laten zien ofzo. Dus misschien is dat een idee? Dan heb je vast ervaring voor een volgend baantje :)
Ik zou gezondheidsproblemen idd ook niet noemen, zo bijzonder is het nou ook weer niet om op je 17e nog niet gewerkt te hebben dus dat hoef je niet uit te leggen vind ik ;)
Supergoed dat je op zoek gaat iig en veel succes met de behandeling!

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2018, 11:50:39 »
Ik ben op mijn 17e aan mijn eerste bijbaantje begonnen in een kledingwinkel, zelf door omstandigheden ook niet eerder gewerkt en heb er nooit problemen aan ondervonden. Heb inmiddels al weer twee jaar geen 'echte' bijbaan ivm stage en afstuderen. Het is niet allemaal zo'n ramp, komt echt goed!
Run fast, romance. I'll take what I can get from you.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 april 2018, 12:31:51 »
Zowel je leeftijd en ‘gebrek’ aan werkervaringzou geen probleem moeten zijn. Al geprobeerd bij de kleinere horecatentjes zoals een bakker of een ijssalon oid? Daar nemen ze vaak vanaf 16 aan ivm het werken met een kassa volgens mij (of is dat tegenwoordig niet meer zo?)
Hoi

Park.Jimin.is.bae...

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 april 2018, 16:07:03 »
Ik heb op m'n 17e gesolliciteerd voor een bijbaantje als kassamedewerker in een supermarkt. Ik had daar toen ook totaal geen ervaring mee. Bovendien mag je aps vanaf je 16e kassa draaien. Misschien kan je zoiets proberen, tenminste als je het leuk vind...leeftijd mag trouwens geen probleem zijn als je nog jong bent vind ik...:wink2:

Snowblack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 april 2018, 11:33:41 »
Ik heb mijn eerste baantje ook pas gekregen toen ik 19 was. :)

Weet je ook waarom je iedere keer word afgewezen? Misschien helpt dat ook wel met het zoeken naar een baantje.

Anders misschien iets proberen in de schoonmaak? Daar word je ook wel snel aangenomen en het verdient ook wel redelijk.

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 april 2018, 11:36:36 »
Kledingwinkels willen ze vaak wel iets oudere (weekend)krachten!

Oude bekende met een nieuw profiel :)

rosedvanilla

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 april 2018, 16:05:40 »
Hoi dames!!
Ik heb al een aantal positieve berichten binnengekregen! Vooral in de retail! I’m super happy :)
Iig erg bedankt voor jullie lieve reacties 😘!!

Snowblack

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 april 2018, 18:10:27 »
Wat fijn om te horen rosedvanilla! :-)