Ik ben lid geweest van Euroclix en volgens mij ook Moneymiljonair maar dat weet ik niet zeker. Het is wel betrouwbaar, als je een bekendere site neemt en je daar aanmeldt. Maar denk maar niet dat je aan 500 euro in een maand komt, denk eerder aan zo'n 20-30 euro in het jaar.
De mails die je krijgt zijn eigenlijk gewoon reclame, doordat je erop klikt krijgt het bedrijf dat aan Euroclix (of Moneymiljonair, e.d.) heeft betaald een hit meer en ze hopen dat je het product koopt of een formulier invult. Overigens moet je dat nooit doen, want informatie doorgeven aan bedrijven die reclame maken is het slechtste wat je ooit kunt doen omdat ze je in je database houden. Maar goed, Euroclix verdient eraan doordat ze geld krijgen van die bedrijven, en daarvan staan ze een klein gedeelte af aan de leden die klikken.
EnquĂȘtes invullen is ook altijd anoniem, soms moet je wel je postcode invullen maar voor de rest is het tamelijk anoniem allemaal. Het is wel te vertrouwen, zolang je nooit ingaat op de reclame die je krijgt.
Zelf heb ik me uiteindelijk afgemeld doordat de beloningen minder werden (waar je eerst twee clix voor een mail kreeg, kreeg je er opeens eentje)... Waardoor ik het niet meer de moeite waard vond. Bovendien werd ik wel een beetje gek van die irritante mails op een gegeven moment.
Of het qua beloning opweegt tegen een bijbaan of zakgeld? Zeer zeker niet. Maar... als je je bij meerdere van dat soort sites (wel betrouwbare dan) aanmeld, kan het zeker wat extra geld zijn in het jaar.
Het geld ontvang je gewoon door je rekeningnummer op te geven, waarop het binnen enkele dagen wordt gestort. Euroclix en dergelijke bedrijven geven je gegevens niet door, je ontvangt ook nooit reclame per post - puur en alleen maar per e-mail, zolang je nooit ingaat op reclame die je krijgt is er geen probleem.