Auteur Topic: Wanneer moet ik wat doen??  (gelezen 510 keer)

Marouschaatje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 maart 2020, 23:01:34 »
Hallo meiden! Ik heb nu 3 weken een relatie met mijn beste vriend, ik ven net 15 en hij wordt dat volgende maand. We hebben nog niet gekust, alleen op de wang en volgende week hebben we onze eerste echte date. We zijn wel al bij elkaar thuis geweest. Maa mijn vraag is: welke stappen doe je nou rond welk moment can de relatie op deze leeftijd? Ik weet dat er geen perfect tijdschema is ofzo, maar wat raden jullie een beetje aan? Ik lees op sommige sites bijvoorbeeld dat ze zeggen zoenen na 1 week en seks na 2 maanden, maar dat gaat om volwassenen relaties, net als dat ze doen alsof je die persoon nog nooit hebt gezien vóór de eerste date...
Kunnen julie mij iets aanraden??

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2020, 15:06:24 »
Het is lastig zo iets aan te raden, aangezien je het zelf al zei; iedereen heeft zijn eigen doen met zulke dingen. Er zijn mensen die hun eerste kus hebben op hun 14ste en de andere wanneer ze pas 21 zijn.. en die kunnen er beiden content mee zijn geweest. Je moet maar aanvoelen wat past en gaat, voel je je oncomfortabel met het idee om hem zo snel al te zoenen? Doe het dan niet. Draag er geen idee bij, en laat het gebeuren wanneer het goed voelt, als je het idee en de actie er van gaat forceren dan gaat het zeker niet zoals gepland..
Maar snap wel dat je een beetje wilt weten wat je kunt verwachten, maar daarom kan je erover praten; aangeven dat je er geen druk op wilt zetten, als dat is wat je wilt of dat je juist wilt aangeven wanneer je iets wel wilt proberen, dus spreek je gedachten uit, en zo creëren je je eigen 'schema' :)

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2020, 19:32:09 »
Zoals je zelf zegt, er is geen tijdschema. Dat is voor iedere persoon anders. Het is maar net waar jullie je beiden goed bij voelen. Misschien zoenen jullie elkaar wel na 1 week verkering of na 1 jaar, bij wijze van spreken. Laat het gewoon op je afkomen. Als je zin hebt om te zoenen, geef signalen dat je dat wilt en kijk hoe hij erop reageert. Dat soort dingen kom je vanzelf achter.
Het is ook echt niet raar om daarover te praten. Zo weet je wat ieder van de ander verwacht of waar jullie staan.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2020, 15:39:30 »
Wanneer het voor jullie allebei goed voelt (en met seks, wanneer je daar ook op voorbereid bent wat betreft voorbehoedsmiddelen).
was Taurus.