Auteur Topic: Vriend vertoont verwarrend gedrag  (gelezen 988 keer)

lovecupcakes

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 januari 2019, 03:17:17 »
Haiiii

Ik zit met een serieus probleem. Ik heb al een tijdje (bijna een jaar) een vriend, die mij zeer veel aandacht geeft. Zo veel, dat ik soms betwijfel of hij het wel echt meent 😂. Ik merk wel dat ik zijn complimenten enzo minder waardevol ga vinden. Eergisteren kreeg ik bijvoorbeeld koorts en moest ik overgeven toen ik bij hem  thuis was. Ik lag half te sterven en hij vertelde nog hoe sexy en knap ik wel niet ben...tijdens het overgeven...? Heel lief natuurlijk, en hij kookt vaak lekkere gerechten voor me, en we tonen veel affectie naar elkaar toe.

Nou het probleem zit hem nu dus in zijn gemene kant. Hij reageert vaak super lief, maar wordt ook vaak boos om de meest rare of kleine dingen! Bijvoorbeeld wanneer ik een “domme vraag” stel, of wanneer ik letterlijk 3 minuten (!)  langer heb gedaan dan hij over het snijden van de groentes. Want 3 minuten per dag, na een jaar zijn dat weet ik veel hoeveel verspilde uren. Ik zie nooit aankomen over wat, en waarom hij nou weer boos wordt. (Hij zegt zelf dat we gewoon verschillen als personen. Dat ik niet zal kunnen begrijpen waarom hij boos wordt om iets)
Of dan wordt hij boos als ik zeg dat ik ooit in mijn leven (maakt niet uit met wie) op vakantie wil naar Japan. Dan wordt hij boos want “ik val voor marketing en propaganda voor Japan als vakantieland”. Als ik dromen heb dan maakt hij die meteen kapot want ze zijn niet “realistisch”. Erg motiverend is dit allemaal niet. Ik ben gelovig en hij is atheist, regelmatig krijg ik te horen hoe dom gelovigen wel niet zijn.

Hij is verder erg arrogant en ziet zichzelf hoger dan anderen. Tegenover mij probeert hij dat wel te beperken. Maar Ik heb vaker met hem gepraat over de ruzies, hij probeert de ruzies/het boos worden niet minder te maken want volgens hem is het normaal in een relatie. Ik vind juist dat wanneer je van iemand houdt, je minder snel boos wordt omdat je kleine dingen door de vingers ziet. Waar hij allemaal boos van wordt, is klein, maar hij word alsnog heel boos.

Hij praat het wel vaak uit, maar merk dat hij zo arrogant is en overtuigd dat HIJ altijd de échte waarheid beheerst... dat hij niks vanuit een ander perspectief wil zien en hij gewoon sorry zegt om de discussie te eindigen. Vaak noemt hij me dom, maar buiten discussies om noemt hij me “het slimste meisje van de wereld”. Aan zulke complimenten hecht ik dan geen waarde, ik neem ze niet serieus.

Daarbij komt kijken dat mijn ouders niet weten van onze relatie, omdat ik geen partner mag. Dat hij me dan zo kwetst om kleine dingen snap ik niet, ik heb een angst stoornis gekregen omdat ik opeens zoveel voor de buitenwereld moet verbergen en niet meer met vrienden afspreek om hem te kunnen zien.  Deze discussies laten me dan twijfelen of hij wel de juiste is.

Ik moet hem accepteren zoals hij is.... maar ik weet niet of dat het waard is. Want aan de ene kant is hij altijd super lief, aan de andere kant hebben we vaak ruzie om dingen die niemand eigenlijk erg zou vinden.

Ik hou gewoon van hem, maar twijfel of het het beste is om de relatie te beëindigen. Onze levensstijlen en karakters lijken totaal niet op die van elkaar, maarja de kriebels zijn er wel en naast de ruzies, geeft hij overdreven veel liefde en zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt.

Sorry voor het hele zeikverhaal weer, maar zoals jullie aan het tijdstip kunnen zien, kan ik er niet van slapen.

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 02 januari 2019, 07:56:23 »
Klinkt niet gezellig.... en geheime relatie hebben kost je ook heel veel mentaal door de leugens etc...
En over belangrijke dingen, bijv geloof, zitten jullie niet op 1 lijn dat kan een dealbreaker zijn... vertrouw op je gevoel, maar gebruik ook je verstand.
De relatie klinkt nogal beklemmend en onprettig met al die dubbele boodschappen van hem en moeilijk doen/ruzie zoekerij
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2019, 11:47:40 »
Valt het op dat de eerste paar zinnen gaat over hoe lief hij doet de AL DE REST gaat over hoe slecht hij je behandeld etc. een paar zinnen maken de hele lap met tekst niet goed hoor

een 'abusive' relatie heeft meestal de kenmerk dat de relatie draait om 1 persoon. de relatie gaat in golven: de ene keer is hij boos en verwijt hij alles bij jouw. geeft kritiek en gaat ook nog eens je dromen kapot maken.Dan is er de verzoeningsperiode en is hij heel lief tegen je en geeft je continue complimentjes.
Ik zou ermee stoppen bij hem. HIj kan zijn emoties niet de baas en daar moet jij de dupe niet van worden. En blijkbaar verschillen jullie ook te hard van elkaar.
Ain't no rest for the wicked!

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2019, 12:01:53 »
Valt het op dat de eerste paar zinnen gaat over hoe lief hij doet de AL DE REST gaat over hoe slecht hij je behandeld etc. een paar zinnen maken de hele lap met tekst niet goed hoor

een 'abusive' relatie heeft meestal de kenmerk dat de relatie draait om 1 persoon. de relatie gaat in golven: de ene keer is hij boos en verwijt hij alles bij jouw. geeft kritiek en gaat ook nog eens je dromen kapot maken.Dan is er de verzoeningsperiode en is hij heel lief tegen je en geeft je continue complimentjes.
Ik zou ermee stoppen bij hem. HIj kan zijn emoties niet de baas en daar moet jij de dupe niet van worden. En blijkbaar verschillen jullie ook te hard van elkaar.
Dit!
Model

lovecupcakes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2019, 12:20:48 »
Dank jullie wel voor de reacties, dit brengt me meer motivatie om het uit te maken.

Alleen ik heb geen idee hoe, we zijn al bijna een jaar samen en ben best gehecht aan hem. De kriebels zijn er nog, ik ben zo iemand die medelijden krijgt en het dan toch niet uitmaakt... vooral omdat hij altijd zegt hoe perfect zijn leven nu wel niet is door mij.

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet voor medelijden of “trucjes” val waardoor ik het toch kan uitmaken? En hoe moet ik überhaupt het gesprek beginnen, aangezien we iedere dag zeggen dat we van elkaar houden (en dan maak ik het opeens uit). Ik wil wel zeker uitmaken... anybody tips?

Bloempot

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 januari 2019, 13:01:38 »
Aan jezelf denken... en met jezelf medelijden hebben dat je om die redenen bij hem wilt blijven
Frankly, my dear, I don't give a damn.

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 januari 2019, 17:35:04 »
Aan jezelf denken... en met jezelf medelijden hebben dat je om die redenen bij hem wilt blijven

Dit.
Dit klinkt echt als een super slechte en ongezonde relatie.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 januari 2019, 20:44:32 »
Dank jullie wel voor de reacties, dit brengt me meer motivatie om het uit te maken.

Alleen ik heb geen idee hoe, we zijn al bijna een jaar samen en ben best gehecht aan hem. De kriebels zijn er nog, ik ben zo iemand die medelijden krijgt en het dan toch niet uitmaakt... vooral omdat hij altijd zegt hoe perfect zijn leven nu wel niet is door mij.

Hoe zorg ik ervoor dat ik niet voor medelijden of “trucjes” val waardoor ik het toch kan uitmaken? En hoe moet ik überhaupt het gesprek beginnen, aangezien we iedere dag zeggen dat we van elkaar houden (en dan maak ik het opeens uit). Ik wil wel zeker uitmaken... anybody tips?
Tja als je een gesprek niet ziet zitten zou ik het hem gewoon in 1 bericht appen dat je het uit maakt en dan desnoods blokkeren zodat hij je niet kan overhalen. Lekker asociaal maar who cares?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02 januari 2019, 21:32:43 »
Zo te lezen is het inderdaad geen ideale jongen om mee samen te blijven. Zeker als je de relatie geheim moet houden. Hoe zie je daar ooit een toekomst in? Dat is sowieso al een belangrijk punt dat het geen goede relatie is. De rest van de punten terzijde.

Als je het uit gaat maken en je bent bang dat je je toch bedenkt, probeer voor jezelf dan de redenen te bedenken waarom je het uitmaakt. Schrijf die desnoods op, zodat je ze kunt lezen als je achteraf begint te twijfelen.
Als hij je tijdens het gesprek probeert over te halen, probeer dan toch aan jezelf te denken, hoe moeilijk dat kan zijn.
In een relatie blijven uit medelijden schiet natuurlijk niet op. Dat is voor hem ook nutteloos.

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 januari 2019, 11:46:22 »
Klinkt niet gezond nee, zeker niet als jullie pas een jaartje samen zijn.
Ik zou afstand nemen, je voelt niet voor niets deze twijfels.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 03 januari 2019, 13:17:04 »
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

sethabrikoos

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2019, 14:20:33 »

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 03 januari 2019, 20:55:54 »
Dit klinkt niet gezond. Misschien wat afstand nemen en het daarna uit maken met hem.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Fantastic

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 januari 2019, 17:42:06 »
Wow, dit doet me echt mega veel denken aan mijn vorige relatie. Ik spreek dus uit vrij uitgebreide ervaring.

Je hebt hem als lieve jongen leren kennen. Je hebt veel leuke dingen samen met hem beleefd. Jouw gevoel is dus dat hij ''leuk'' is. Dat is jouw beeld van hem en je bent aan hem gehecht en daarom wil je het niet uitmaken. Je wil ook niet aan jezelf toegeven dat hij niet zo goed voor je is, en bij je past, als dat je eerst dacht.
Iedereen wil zichzelf toch voorhouden dat alles goed gaat en dat haar vriend super lief is? Ik heb zelf pas na maanden en maanden kunnen accepteren dat dit niet zo was. Misschien heb jij dit ook?

Echter, de waarheid is dat iedereen verschillende kanten heeft. Hij heeft een lieve kant. Die laat hij soms zien. Maar hij laat ook een hele kritische kant zien. Een boze kant en een hele ongeduldige kant.

Hij komt op mij ook erg dwingend over. Jij moet snel groenten snijden, en naar Japan willen is stom, en in god geloven is ook stom. Hij vindt dat hij nogal wat mag vinden. Jij dringt jouw vriendinnen toch ook niet zulke dingen op???

Voorbeeld situatie:
Stel, je bent in de stad aan het shoppen met een vriendin. En zij loopt een beetje langzaam. Dan ga jij toch ook niet zeggen: ''Meid, serieus. Loop door, want als je altijd zo langzaam loopt, dan verspil je op jaarbasis zo veel minuten!!!'' Zie je hoe dom dit klinkt? Dit is precies wat hij doet met het snijden van de groenten. Moet hij na het eten de trein halen ofzo? Wat voor effect heeft het op zijn leven als de groenten 3 minuten later gesneden zijn? NIKS! Hij is een dwingeland en drijft zijn zin door om niks te bereiken...

Hij is onredelijk. Maar omdat je hem leuk vindt, accepteer je dit. Ik accepteerde precies hetzelfde van mijn ex met sneller fietsen. Ik moest van hem sneller fietsen, maar ik kon oprecht niet sneller fietsen dan dat ik deed... Ik probeerde harder te trappen. Maar als ik naast hem fietste, zette hij zijn fiets een versnelling hoger... :(

Je zit er nu middenin, daarom zie je niet hoe raar dit is. Achteraf ga je waarschijnlijk echt denken: WTF???

Als je iemand een tijdje kent (6 maanden of een jaar) dan gaat de verliefdheid weg. Dan pas zie je iemand zoals hij is. Dan moet je een keuze maken: wil ik verder met deze persoon?

Dit is een persoonlijke keuze. Maar als hij jou ongelukkiger maakt, door:
1. jou niet te accepteren zoals je bent (bijv. je geloof en je plannen);
2. je te stressen (door vaak ongeduldig te doen);
3. je je slecht te laten voelen over jezelf (door je belachelijk te maken en dom te noemen);
dan moeten je overwegen om voor jezelf te kiezen.

Ik weet dat het een super moeilijke keuze is die alleen jij kunt maken. Onthoud: ook zonder hem ben je okay.

Good luck :)

lovecupcakes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 06 januari 2019, 02:41:04 »
Wow, dit doet me echt mega veel denken aan mijn vorige relatie. Ik spreek dus uit vrij uitgebreide ervaring.

Je hebt hem als lieve jongen leren kennen. Je hebt veel leuke dingen samen met hem beleefd. Jouw gevoel is dus dat hij ''leuk'' is. Dat is jouw beeld van hem en je bent aan hem gehecht en daarom wil je het niet uitmaken. Je wil ook niet aan jezelf toegeven dat hij niet zo goed voor je is, en bij je past, als dat je eerst dacht.
Iedereen wil zichzelf toch voorhouden dat alles goed gaat en dat haar vriend super lief is? Ik heb zelf pas na maanden en maanden kunnen accepteren dat dit niet zo was. Misschien heb jij dit ook?

Echter, de waarheid is dat iedereen verschillende kanten heeft. Hij heeft een lieve kant. Die laat hij soms zien. Maar hij laat ook een hele kritische kant zien. Een boze kant en een hele ongeduldige kant.

Hij komt op mij ook erg dwingend over. Jij moet snel groenten snijden, en naar Japan willen is stom, en in god geloven is ook stom. Hij vindt dat hij nogal wat mag vinden. Jij dringt jouw vriendinnen toch ook niet zulke dingen op???

Voorbeeld situatie:
Stel, je bent in de stad aan het shoppen met een vriendin. En zij loopt een beetje langzaam. Dan ga jij toch ook niet zeggen: ''Meid, serieus. Loop door, want als je altijd zo langzaam loopt, dan verspil je op jaarbasis zo veel minuten!!!'' Zie je hoe dom dit klinkt? Dit is precies wat hij doet met het snijden van de groenten. Moet hij na het eten de trein halen ofzo? Wat voor effect heeft het op zijn leven als de groenten 3 minuten later gesneden zijn? NIKS! Hij is een dwingeland en drijft zijn zin door om niks te bereiken...

Hij is onredelijk. Maar omdat je hem leuk vindt, accepteer je dit. Ik accepteerde precies hetzelfde van mijn ex met sneller fietsen. Ik moest van hem sneller fietsen, maar ik kon oprecht niet sneller fietsen dan dat ik deed... Ik probeerde harder te trappen. Maar als ik naast hem fietste, zette hij zijn fiets een versnelling hoger... :(

Je zit er nu middenin, daarom zie je niet hoe raar dit is. Achteraf ga je waarschijnlijk echt denken: WTF???

Als je iemand een tijdje kent (6 maanden of een jaar) dan gaat de verliefdheid weg. Dan pas zie je iemand zoals hij is. Dan moet je een keuze maken: wil ik verder met deze persoon?

Dit is een persoonlijke keuze. Maar als hij jou ongelukkiger maakt, door:
1. jou niet te accepteren zoals je bent (bijv. je geloof en je plannen);
2. je te stressen (door vaak ongeduldig te doen);
3. je je slecht te laten voelen over jezelf (door je belachelijk te maken en dom te noemen);
dan moeten je overwegen om voor jezelf te kiezen.

Ik weet dat het een super moeilijke keuze is die alleen jij kunt maken. Onthoud: ook zonder hem ben je okay.

Good luck :)

O mijn god, mijn vriend was ook zo met sneller lopen bij mij. Ik was oprecht buiten adem en kon niet meer, toch vond hij het heel vervelend dat die zich aan mijn tempo moest aanpassen. Nu loop ik wel net zo snel, maar dat was toen geen pretje.

Erg fijn dat er iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt! Voel me vaak zo onbegrepen, maar dit is precies waar ik nu in zit. Hij doet altijd super lief en als we bij elkaar zijn tonen we ook veel affectie. Maar inderdaad is die stomme kant ook heel aanwezig.

Heb vaker ruzie gehad over dat langzaam zijn en dat hij moet “wachten”. Hij zegt zelf dat het komt omdat hij vroeger op date ging met een meisje maar dat meisje zei dan steeds last minute af. En ze zei dan dat het zijn schuld was ofzo. En dat die situatie nu een trauma is voor hem. (Ik heb een écht trauma en gedraag me niet eens zo maar ja, wil hem niet belachelijk maken om iets wat gevoelig is voor hem). Hij kan écht niet wachten en is dramatisch om alles. Hij zeurde een keer drie dagen lang om een super klein puistje op zijn bovenlip. Ik denk dat hij kinda narcistisch is, onzeker maar heeel arrogant. Terwijl als ik last heb van mijn serieuze acné, en erover klaag, ben ik opeens de gene die altijd 24/7 overdrijft.

Maar ik ga serieus afstand nemen en dan uitmaken.

erg bedankt for the tips!

lovecupcakes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 06 januari 2019, 02:43:09 »
Thanks iedereen voor de tips! Dit geeft me meer zelfvertrouwen om het uit te maken, want het is inderdaad geen prettige relatie zo, met al die struggles.

Natuurlijk wel moeilijk, maar zoals eerder door mensen aangegeven, is het slim om afstand te nemen en dan uit te maken.

Of idd asociaal via sms hhahaa maar hij weet waar ik woon 😂😂

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 06 januari 2019, 12:07:22 »
Ik zou een gesprek met hem aangaan, aangeven dat jij het gevoel hebt dat dit niet voor jou werkt en dat het beter is dat jullie uit elkaar gaan. Je hoeft - wat mij betreft - niet in details te treden: simpelweg aangeven dat je vindt dat jullie niet bij elkaar passen is voldoende. Ik denk namelijk niet dat hij het geheel zal snappen of hij zal je overtuigen dat alles anders wordt. Het is heel moeilijk, maar zo sluit je het wellicht het beste voor jullie beiden af.
Als dat eenmaal is geweest, kan je hem eventueel blokkeren.

Ik denk dat dat een betere volgorde is dan eerst afstand nemen en dan uitmaken. Durf je het wel persoonlijk aan hem te vertellen? Anders bel je hem of desnoods appen/smsen.

lovecupcakes

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 07 januari 2019, 02:21:11 »
Ik zou een gesprek met hem aangaan, aangeven dat jij het gevoel hebt dat dit niet voor jou werkt en dat het beter is dat jullie uit elkaar gaan. Je hoeft - wat mij betreft - niet in details te treden: simpelweg aangeven dat je vindt dat jullie niet bij elkaar passen is voldoende. Ik denk namelijk niet dat hij het geheel zal snappen of hij zal je overtuigen dat alles anders wordt. Het is heel moeilijk, maar zo sluit je het wellicht het beste voor jullie beiden af.
Als dat eenmaal is geweest, kan je hem eventueel blokkeren.

Ik denk dat dat een betere volgorde is dan eerst afstand nemen en dan uitmaken. Durf je het wel persoonlijk aan hem te vertellen? Anders bel je hem of desnoods appen/smsen.

Ik durf het niet persoonlijk te vertellen. Heb het al eens eerder uit proberen te maken omdat ik echt klachten ondervond van de stress die de geheime relatie met zich mee brengt. Ik zag hem huilen en hield nog erg van hem, en dacht dat ik de foute keuze had gemaakt.

Maar nu zie ik in dat het wel een foute keuze was. We kunnen een heel normaal gesprek hebben en dan een of meerdere keer per dag gebeurt er zoiets:

Ik: oh nee ben vergeten scheermesjes te kopen! Kan niet scheren morgen

Hij: morgen zien we elkaar na 2 weken weer. Dont ruin it.

Ik: ik pak er wel een van mijn zusjes. Maar ik dacht dat haartjes je niet zouden irriteren?

Hij: nee, maar jouw domheid irriteert me wel.

En dan doorgaan alsof er niks was, of hij gaat daarop in en we krijgen hele discussie. Ik zie NOOIT aankomen wanneer hij boos wordt. Heb er vaker met hem over gepraat maar er is niks veranderd.  hij schrijft wel eeuwig lange paragrafen na de discussie over dat het hem spijt.

Maar ik zie nu in dat het niet normaal zou moeten zijn. Uitmaken via bellen is echt een goede en fijne tip, Thanks!! Veel fijner dan persoonlijk vertellen. Vgm is hij wel een manipuleerder

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 januari 2019, 11:13:06 »
Via de telefoon kan je zeker en vast doen maar ik zou sowieso (persoonlijk of telefonisch) een script hebben en dit steeds voor je houden. Leer het vanbuiten, hou je aan de regels: 'Ga geen medelijden met hem hebben.', ' Je maakt het uit, je gaat niet na het gesprek terug een relatie met hem aan.'
Ain't no rest for the wicked!

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 januari 2019, 14:07:42 »
Klinkt erg manipulatief.
Hij zou je leuk moeten vinden, ongeacht haartjes of wat dan ook.
Wat denkt hij nou, dat hij zelf altijd flitsend is? Alsof niet scheren de boel gelijk verziekt?

Serieus, schijt aan die gast, bel hem op en geef aan dat je het niet zitten. Geef hem geen kans voor monologen over dat hij spijt heeft, het wordt alleen maar erger als je het niet afbreekt. Hij heeft al genoeg terrein gewonnen bij je, tijd om in te grijpen!

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 07 januari 2019, 14:11:49 »
Klinkt erg manipulatief.
Wat denkt hij nou, dat hij zelf altijd flitsend is? Alsof niet scheren de boel gelijk verziekt?

Serieus, schijt aan die gast, bel hem op en geef aan dat je het niet zitten. Geef hem geen kans voor monologen over dat hij spijt heeft, het wordt alleen maar erger als je het niet afbreekt. Hij heeft al genoeg terrein gewonnen bij je, tijd om in te grijpen!
'Ste Yuj'

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 januari 2019, 14:28:04 »
Klinkt erg manipulatief.

!!!!!!
Zijn manipulatieve karakter en respectloosheid, dat irriteert pas.
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Fantastic

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 januari 2019, 00:09:42 »
Ik als jouw appjes met hem en ik dacht echt: hoezo appt zij met mijn ex???

Sommige mensen reageren hun struggles nogal af op anderen, en hij is zo iemand. Ze kunnen niet omgaan met andere mensen en zijn daarom heel kritisch. Ligt niet aan jou. Good luck!