Auteur Topic: Vriend afwijzen  (gelezen 790 keer)

roosxx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 december 2020, 14:28:24 »
Heeyy,
Waarschijnlijk is hier al wel ooit een soortgelijke forum over geweest, maar dat weet ik niet. Maar goed laat ik maar even mijn verhaal doen.
Ik heb een vriend, waarmee ik nu ongeveer een jaar bevriend mee ben, aangezien ik hem pas anderhalf jaar geleden leerde kennen toen hij bij mij op school en in de klas kwam. In het begin irriteerde ik me dood aan hem, maar na ongeveer een half jaar begon ik meer met hem te praten omdat hij bevriend werd met mensen uit mn vriendengroep. Sinds Corona begon ik echt meer met hem te praten en spraken we vaak in groepen met elkaar af. Nou zei die al altijd voor de grap dat hij me zou doen, en ik vatte dat dan ook al op als een grap omdat ik niet iets op die manier voor hem voel. Maar nu heeft hij paar weken terug gezegd dat via snap dat hij me leuk vond, en ja ik wist niet zo goed of ik hem moest geloven omdat die vaak wek beetje fuckt, echter deed ik wel serieus tegen hem. Ik zei dus vind je ook heel leuk maar niet op die manier. Toen zei die dat het een grapje was dusja.

En ik had al verteld dat hij vaak voor de ‘grap’ zegt dat hij me wel zou doen, en vaak ga ik daar maar voor de grap in mee omdat ik denk dat het een grapje is.
Toen hebben we afgelopen zaterdag met z’n tweeën afgesproken en ik dacht dat het gewoon vriendschappelijk was omdat ik dacht dat hij mij ook gewoon als een vriendin ziet. Echter zei die nu ‘ja ik zie wel dat je mij wil’, alleen ontkende ik het nu, omdat het niet zo is. En vervolgens zei die ineens heel serieus: ‘ja ik vind je leuk’ en hij pakte ook mn hand vast. Ik zei tegen hem dat ik niet weet of ik het moest geloven. En hij zei van nee ik ben serieus. Dus ik geloofde het weer en zei:’sorry ik vind je vriendschappelijk leuk maar niet meer dan dat en jij toch ook?’ En hij zei nee meer dan dat. En uiteindelijk kwam het er op neer dat het toch een grapje van hem was.
Ten slotte zei die gisteravond via snap dat hij toch serieus was zaterdag,
Dus ik zei: ‘ik geloof het niet meer, dat is net zoals dat je 2x iets verstopt en 2x zegt waar het ligt terwijl het daar niet meer ligt. En vervolgens bij de derde keer geloof je dat niet meer.’
Dus hij zei “ja daar heb je een punt, maar ik vind je echt leuk.”
Ik:’je bent dus serieus?’
Hij; “ja maar laat maar het gaat toch niks worden”
Ik: “ja ik weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren want ik weet gewoon niet of je serieus bent”
Hij:”nee maar ik was zaterdag echt bloedserieus”
Ik:”ja maar je zegt daarna dat het een grapje is dus dan is het toch logisch dat ik het niet geloof”
Hij:”we gaan het wel een andere keer overhebben”

Maar ik vind hem dus niet leuk op die manier maar wil ook niet dat onze vriendschap zo vergaat. Vandaag op school skipte hij me eerst, maar in de pauze deed hij wel weer normaal. Echter kan ik niet echt normaal doen tegen hem, en ik weet niet zo goed hoe ik nu tegen hem moet doen. Hahaha sorry moest effe mn “drama” verhaal kwijt, sorry dat als jullie het überhaupt helemaal hebben gelezen moeite voor m hebben moeten doen. Maarr wat zouden jullie doen in deze situatie?
Groetjes Roos’s xx

ScratchingTheItch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2020, 18:41:46 »
Hij vindt je wel leuk, 't isbehoorlijk duidelijk als ik het zo zie :).
Eerlijk gezegd denk ik niet dat je op dezelfde voet verder kan. Ik zou zelf niet verder gaan met deze vriendschap. Bespaar jezelf en hem onnodige pijn in deze situatie.

Strawberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 december 2020, 18:56:48 »
Hoi! Pff ja lastige situatie wel, maar ik sluit me wel aan bij het bovenstaande. Ik denk dat je het beter even kunt laten rusten tussen jullie. Als hij jou echt leuk vindt en het is vanuit jou niet wederzijds geef je hem denk ik alleen maar 'hoop' door nu bijvoorbeeld veel contact te houden of met z'n tweeën af te spreken. Als er misschien even een periode wat minder contact is, geef je hem de kans om wellicht over zijn gevoelens heen te komen. Daarna kun je altijd kijken hoe jullie vriendschap verder kan gaan.

roosxx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 december 2020, 20:45:30 »
bedankt! wel beetje shit dat hij bij in de klas zit en nog steeds wel in dezelfde vriendengroep zit, dus we zullen in een groep (nu met corona alleen niet met zoveel mensen haha) wel afspreken, maar zal zeker niet meer met ons twee afspreken!

Strawberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 december 2020, 19:13:11 »
Ja ik snap je! Blijft een vervelende situatie, maar geef hem gewoon even de tijd. Ik denk dat je na een tijdje echt wel weer vrienden kunt zijn en blijven. Ik heb namelijk zelf ook zoiets meegemaakt met een jongen uit mijn eigen vriendengroep en ik heb hem toen ook gewoon een tijdje met rust gelaten. Nu, een aantal jaar later, zijn we gelukkig nog steeds bevriend en kunnen we er zelfs om lachen!