Auteur Topic: Verward en mixed gevoelens  (gelezen 513 keer)

charlotte

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 maart 2020, 09:33:22 »
hallo lezers
Ik ben bang dat mijn relatie kapot gaat
Mijn relatie duurt bijna 2 jaar (nu 21 maand) we wonen samen en alles was oke tot een paar week terug
Mijn  vriend begon zich raar te gedragen steeds meer afstand en dingen achterhouden en ik  vond dat best apart aangezien we altijd close waren
Ik begon zelfs te denken dat hij vreemd ging  en begon erg te twijfelen
Op zijn telefoon stond niks raars geen gesprekken met andere meiden niks
Dus ik wuifde dat idee ook  weer weg
1 week later na dit zat mijn vriend erg aan de drank en hij ging heel erg boos tegen me doen (even tussendoor ik heb ptss) en mijn vriend begon heel erg op me in te praten en daar kan ik niet tegen vanwege mijn ptss en hij begon dingen te zeggen waarom onze relatie niet meer veder kon en dat alles aan mij lag en hij merkte dat hij mij ongelukkiger en ongelukkiger maakte omdat we weinig geld hadden en dat hij nooit  veel zou verdienen ect en ik probeerde hem uit te leggen dat liefde het belangerijkste is en niet het geld werk of wat dan ook maar toen begon hij over het feit dat ik soms te emotioneel  kon reageren (te snel boos verdrietig vrolijk ) maar ik kan daar veder niks aan doen aangezien ik ptss heb en dat weet hij ook ik was helemaal in shock aangezien hij ook dingen heeft gezegt wat mij erg raakte  en liever niet herhaal door  die shock  lijkt het net of mijn gevoelens zijn uitgeschakeld  of hoe je het ook wilt noemen en voelt het net alsof ik met een gewone vriend samen woon inplaats van mijn partner
Wie heeft hier advies voor mij? Ik weet echt niet meer wat te doen

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2020, 18:13:48 »
Het lijkt me zelf dat hij persoonlijk met iets zit, dat kan extern zijn van jullie situatie (dus hij reflecteert andere zorgen en frustraties uit op de relatie, dus reageert dus ook af op jou) of hij wilt niet oprecht zijn over zijn gevoelens en gedachten.. Je kan maar weer zien dat dronken woorden vaak oprechte gedachten zijn, misschien was dat de breaking point (het drank) die er voor nodig was om zijn vage gedrag (het afstandelijk worden) context te geven. Maar als hij nu dus nuchter is, kan je verhaal halen, hij houd overduidelijk iets achter en het is maar het beste dat je een situatie creƫert waar in dat gebracht kan worden zonder agressie en boosheid. Ga een gesprek aan; je kan vragen wat hem precies dwarszit, aangezien het me niet lijkt dat hij zich geweldig heeft verwoord in zijn dronken staat van zijn; en dan kan je er achter komen wat deze outburst en afstandelijkheid heeft veroorzaakt. Want als je het negeert; ga je jezelf forceren om in een ongemakkelijke situatie te zitten met iemand die vervreemd aan voelt.

Ls

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2020, 03:47:37 »
Ik denk ook dat hij met iets zit, dit wil niet zeggen dat jullie relatie meteen stuk aan het lopen is. Probeer er met hem over te praten, zeg hoe jij je toen voelde en wat het met je deed. Maar vraag ook aan hem wat er scheelt. Laat weten dat je er voor hem bent. Succes!!

Frecklecheek

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2020, 22:56:14 »
Het feit dat ie op jou inpraat is eigenlijk al een rode vlag. Hij weet dat jij PTSS hebt (als het goed is). Hij lijkt je niet te respecteren. Ik heb eigenlijk een simpel advies voor je, met 2 opties:
Optie 1:Vertel hem wat je zo dwars zit. Het is een enorm moeilijke stap, I know! Maar dit kan het verschil maken. Je komt er hierdoor achter of hij bereid is helemaal voor jou te gaan. En wie weet heeft hij ook wel problemen. Wie weet heeft hij ook traumatische ervaringen. You never know!
Optie 2:Deze optie treedt alleen in werking als je duidelijk merkt dat hij niet naar je heeft geluisterd en niet bereid is om voor JOU en alleen JOU te gaan. Het gaat er dan om dat je sterk bent, en, je raadt het al, de relatie verbreekt. In dat geval verdien jij veel beter! <3
Waarschuwing: frietjes zorgen ervoor dat je kleding krimpt!