Auteur Topic: Twijfels  (gelezen 388 keer)

ksh

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 februari 2020, 23:55:59 »
Hoi dames,

Graag zou ik wat advies willen.
Ik ben 1,5 jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend is zijn vader 2 jaar geleden helaas kwijt geraakt. Hierdoor is hij onze hele relatie al druk met zijn erfenis. Nu dit achter de rug is, is zijn thuissituatie ook niet gemakkelijk. Doordat het thuis niet goed loopt wilt hij ook het huis uit, waardoor hij nu hier heel druk mee is. Ondanks ik zijn situatie verschrikkelijk voor hem vind, heb ik er steeds meer moeite mee dat dit voor mijn gevoel ten koste gaat van onze relatie. Hiermee bedoel ik dat we wel vaak samen zijn, maar de tijd die we hebben veel besteed worden aan de dingen waar hij bezig mee is. Ik moet zeggen dat we ook veel samen zijn, waardoor hij ook minder tijd heeft om zijn ‘dingen’ te regelen.
Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Wat zijn hierin jullie tips?

DeniseMK

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2020, 17:11:14 »
Misschien kan je met hem erover praten? Of een afspraak maken dat hij per week een paar uur voor jou vrijlaat, en dat er dan geen andere dingen geregeld worden?
Waarschijnlijk heeft je vriend helemaal niet door dat het jou dwars zit, dus je kan het maar beter uitspreken.

ManonLuchtballon

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2020, 19:16:32 »
Wat Denise zegt lijkt me inderdaad wel een goed idee! Als je nou voorstelt om de zondag bijvoorbeeld standaard vrij te houden om dan lekker met elkaar een dagje quality time te hebben? Ga dan lekker even naar het strand (als dat niet al te ver is ;) ) of maak een dagtripje naar een leuke stad in de buurt. Dan komt hij ook even los van de dingen die hem bezighouden. Wellicht kan je dan ook op ontspannen manier met hem bespreken wat je dwarszit.