Auteur Topic: Ruzie met de vader van mijn vriend  (gelezen 216 keer)

e2510

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 november 2019, 18:30:31 »
Sinds een half jaar heb ik voor het eerst een vriend en het was allemaal leuk en aardig tot ik zijn ouders leerde kennen. Vanaf het begin had ik al niet echt het gevoel dat ik welkom was en kreeg ook te horen van mijn vriend dat zijn vader mij pas wou leren kennen na 3 maanden. Ondertussen dacht ik dat hij gewoon iemand was die niet veel zei dus ik vond dat wel raar maar ik trok me er niks van aan want ik dacht dat zal die wel als grapje bedoeld hebben. Na die 3 maanden vroeg zijn moeder: 'Komen jullie zo even buiten zitten? Je vader heeft speciaal nog niks gedronken.' Wat voor mij al heel vreemd over kwam maar ik ook maar gewoon langs me liet gaan. Naja we zijn nu 6 maanden verder en gisteren was ik daar blijven eten. We waren klaar met eten, wat iedereen bij hun overigens allemaal op een aparte plek doet, en ik bleef nog even zitten want ik had mijn wijn nog niet op en ik had net een aantal probleempjes met mijn bedrijf die ik graag wou oplossen. Mijn vriend en zijn moeder gingen alvast de afwas doen en ik dacht ik laat hun wel even anders is het zo vol in de keuken en ben ik misschien tot last. (Normaal help ik trouwens altijd met de afwas en stofzuig ik wel eens of ik maak mijn vriend zijn kamer schoon etc.) Zijn vader zat rustig tv te kijken en opeens zegt ie 'Dit is toch niet normaal.' Dus mijn vriend vroeg 'wat bedoel je?' Zegt die vader 'Ja dat jullie daar staan met zn twee├źn.' Ondertussen zat hij met zijn rug ook nog is naar mij toe dus hij zei het niet eens recht in mijn gezicht. Mijn vriend zijn moeder liep toen naar hem toe en vroeg wat hij bedoelde waarop hij reageerde met 'Ja staan jullie nu samen de afwas te doen ik zou dit echt niet pikken.' Ik schrok en stond op om te gaan helpen terwijl ik eigenlijk nog bezig was met een mail versturen. Zegt ie opeens tegen me 'Ik heb de hele middag voor je staan koken en dan help je hun niet eens met opruimen. Je bent nu echt de lul.' Ik snapte niet echt wat ie daarmee bedoelde maar voelde me echt niet op mijn gemak. Ik zei dus gewoon sorry en dat ie gelijk had met dat ik had kunnen helpen en toen ging ik maar bezig met de afwas. Mijn vriend en zijn moeder zeiden beide niks om mij nog enig sinds te verdedigen waardoor ik me echt een beetje aangevallen voelde. Ik heb het hier later met mijn vriend nog over gehad en hij zei toen 'het ligt niet aan jou. mn vader was gewoon iets meer een lul dan normaal' maar ik kreeg hier zo'n slecht gevoel door en loop hier al heel de dag over te piekeren. Hoe kan ik dit nou oplossen want aankomend weekend zou ik er weer blijven slapen maar nu heb ik echt het idee dat ze me niet meer mogen ofzo.

Ann

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2019, 20:57:40 »
Hi,

Aparte situatie ook van "hij heeft nog niks gedronken" Heeft hij een drink probleem ofzo?
Het is wellicht verstandig om aan je vriend te vragen waar dat gedrag vandaan komt... en ook lijkt het me handig om gewoon met die vader in gesprek te gaan, gewoon vragen hoe gaat het en waarom hij over bepaalde dingen denkt en gewoon vertellen dat je ermee zat hoe hij tegen jou deed, en dat het niet je bedoeling was om hem het idee te geven dat je niks wilt doen in hun huis.

Want je hoeft dit niet te pikken , hele rare reactie van die man, gewoon even in gesprek gaan met hem , is even pittig om gesprek te starten maar het wordt er wss alleen maar beter op!

Succes

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2019, 22:19:13 »
Nou, vind het raar van je vriend en zijn moeder dat die er ook niks van zeggen. En die opmerking van 'hij heeft nog niks gedronken' is ook erg vreemd. Net als wat je vriend zei over dat ie iets meer een lul is dan normaal. Klinkt alsof meneer lekker aan de drank zit en blijkbaar alles kan zeggen in huis en zijn vrouw en zoon niet veel te vertellen hebben.
Is misschien lastig maar ik zou het eerlijk gezegd mijden om daar te blijven slapen en kijken of jullie het niet vaker bij jullie kunnen overnachten? Of in ieder geval tegen je vriend zeggen dat je je daar echt niet fijn bij voelde en of je wat meer steun van hem kan verwachten.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 04 november 2019, 22:39:52 »
Nou, vind het raar van je vriend en zijn moeder dat die er ook niks van zeggen. En die opmerking van 'hij heeft nog niks gedronken' is ook erg vreemd. Net als wat je vriend zei over dat ie iets meer een lul is dan normaal. Klinkt alsof meneer lekker aan de drank zit en blijkbaar alles kan zeggen in huis en zijn vrouw en zoon niet veel te vertellen hebben.
Is misschien lastig maar ik zou het eerlijk gezegd mijden om daar te blijven slapen en kijken of jullie het niet vaker bij jullie kunnen overnachten? Of in ieder geval tegen je vriend zeggen dat je je daar echt niet fijn bij voelde en of je wat meer steun van hem kan verwachten.
Misschien hebben ze er niks van gezegd omdat het anders uit de hand zou lopen? Ik heb ook zo'n vader waar geen beginnen mee aan is

Anyway ik zou me er niet teveel van aantrekken. Je bent niet getrouwd met die vent dus je hoeft niet meer te doen dan beleefd te blijven en verder ga je lekker je eigen gang. Probeer het niet persoonlijk op te vatten. Sommige mensen zijn inderdaad gewoon lullen of reageren hun frustratie af op anderen.

e2510

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2019, 15:27:47 »
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er nog met mijn vriend over gehad want ik voelde me echt rot en hij zei dat hij al in het begin van de relatie bang was dat dit ooit zou gebeuren dus hij wil nog een keer alles erover aan me uitleggen maar hij weet nog niet zo goed hoe en wanneer. Ben benieuwd.