Auteur Topic: Pauze genomen, hierna uitmaken of ermee doorgaan?  (gelezen 269 keer)

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 augustus 2019, 16:50:55 »
Hoi

Ik ben 17 jaar en heb nu ongeveer een jaar een relatie met een heel lieve jongen. Helaas heeft hij door prive omstandigheden heel weinig tijd voor mij. Zo weinig, dat hij soms dagen niet reageert om mijn berichtjes. Hij maakt me heel gelukkig als ik bij hem ben, maar dat kan bijna nooit (een of twee keer per maand) en ik merk dat ik me steeds meer ga ergeren aan dat ik geen prioriteit voor hem ben. (dit is overigens niet zijn schuld, maar de schuld van zijn omstandigheden op dit moment.) De relatie is best moeilijk de laatste tijd, en aangezien ik pas 17 ben weet ik uberhaupt niet of dit wel goed voor mij is.

Ik heb daarom een paar dagen geleden gezegd dat ik een pauze wilde nemen, omdat ik niet goed weet of ik dit nog wel wil. Aan de ene kant weet ik dat ik hem heel erg ga missen als ik het uit maak, want hij past echt perfect bij me. Aan de andere kant weet ik ook dat ik pas 17 ben en het nog alle kanten op kan gaan.

Maar ik mis hem gewoon zo.

Na onze pauze (ik heb geen idee hoe lang dat zal duren, maar ik gok nog een paar weken) zal ik hem weer onder ogen moeten komen en een beslissing maken: Wil ik het toch nog proberen en ermee doorgaan, of maak ik het definitief uit? (Voor zover ik weet wil hij nog verder.)

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee moet en ik hoop wat advies van andere (misschien wat oudere en wijzere) meiden hier te ontvangen.

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2019, 16:59:40 »
Een relatie bestaat meer uit dan simpelweg van elkaar houden en de tijd met elkaar te waarderen. Een relatie is ook een toekomst in elkaar zien, ik denk dat de meeste mensen niet een relatie beginnen om simpelweg ''tijdelijk'' bij elkaar te zijn.

Dus als je verder wilt gaan met deze jongen en hem niet kwijt wilt zal ik bekijken hoelang deze ''omstandigheden'' zich nog to stand houden. Gaat het nog een paar weken duren of zelfs een paar jaar? Het is heel lastig om op iemand zogezegd ''te wachten'' totdat ze tijd in je kunnen investeren.. zelfs als het een geweldige jongen is. Wat is een geweldige partner als je er niet eens tijd mee kan besteden. Ga voor je eigen geluk, en het ligt aan jou of je jezelf dat ziet worden zonder of met hem.

Maar dat komt vast goed, je klinkt heel verstandig  :goodman:

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2019, 20:12:30 »
Je hebt inderdaad goed gezien dat je nog jong genoeg bent om niet door deze ellende heen te hoeven gaan.

Ik kreeg mijn eerste relatie toen ik 18 was. Ik was dolverliefd op die jongen en de eerste 1,5 maand leek het alsof die helemaal hetzelfde voelde. Maar na een tijdje werden zijn berichten steeds korter, zijn interesse in mij verdween en hij had het ineens veels te druk om af te spreken. Ik zag hem net als jij soms maar 1/2 x per maand en soms een maand helemaal niet. Ik moest ongelofelijk moeite doen om eens antwoord van hem te krijgen, maar ik wilde het toch zo graag laten werken. Op een gegeven moment zal die het wel zat zijn geworden en had ie het lef om het met mij uit te maken via een lullig appje. Ik was echt helemaal over de rooie en ben er een lange tijd zwaar kapot van geweest.

Destijds had ik alles willen doen om het te laten werken, maar nu ik erop terug kijk, kan ik mezelf wel voor m’n kop slaan dat ik het toen niet zelf gewoon heb uitgemaakt en voor mezelf heb gekozen.

Er zijn genoeg jongens die wel tijd voor je hebben en hun best voor je willen doen en dat verdien je ook! Toen ik mijn tweede relatie kreeg ontdekte ik dat er dus ook jongens bestaan die zich wél inzetten voor hun relatie en wél tijd voor je hebben. Een pauze heeft eerlijk gezegd niet veel nut als je elkaar toch al zo weinig ziet en als hij blijkbaar dagen zonder contact met jou kan, is een pauze even bot gezegd niet iets wat hem veel zal uitmaken.

Ik denk dus dat het beter is om het gewoon uit te maken. In ieder geval zal dat hem eens goed wakker laten schrikken, en als het hem verder niet veel doet weet je ook meteen waar jullie staan. Kies voor jezelf meis, je verdient het om gelukkig te zijn!

"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"