Auteur Topic: Onnodig twijfel  (gelezen 2173 keer)

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 april 2019, 23:12:25 »
Hey meiden, ik zit met een vervelend gevoel waarover ik even de mening wil horen en eventuele tips die me kunnen helpen.
Enige tijd geleden heb ik een jongen leren kennen, we zijn aan de praat geraakt via fb en steeds closer geworden. Het begon echt te klikken en we hebben dan uiteindelijk vorige week afgesproken. De date verliep zeer goed, het was gezellig, geen stille momenten, veel gebabbeld en gelachen. We praten nog steeds en dit weekend zien we elkaar terug. Normaal gezien zouden we maandag avond nog afspreken maar doordat het plots laat werd door omstandigheden hebben we dit verplaats & hebben in de plek een aantal uur gebeld. Tijdens het bellen was hij enorm lief en zei hij ook lieve dingen, zoals dat hij me leuk vind etc. Ik weet dat dit allemaal zeer positief is maar toch ben ik zeer onzeker sinds onze eerste date.. Voor de date analyseerde ik niets en liet ik het gewoon zijn gang gaan. Maar nu als we gewoon berichten sturen vraag ik me dingen af zoals “ vind hij me wel echt leuk zoals hij zegt “. Toen we dan maandag avond een aantal uren belde voelde ik me opnieuw goed, ik had een geruster gevoel door de dingen die hij toen zei. Maar nu slaat de twijfel terug over.. Ikzelf ben ook heel onzeker over mezelf (uiterlijk) en dat weet hij, ik denk dan ook van wrm hij mij net leuk vind terwijl er zoveel mooiere meisjes zijn dan ik.. Ik wil absoluut niet de hele tijd melige berichten krijgen want zo ben ik zelf ook niet. Ik weet dat mijn situatie heel belachelijk klinkt maar zijn er meisjes die hun hierin kunnen herkennen? En eventuele tips hebben om deze onzekerheid los te laten en er gewoon vertrouwen in te hebben.. Ik zou door stom gedrag het niet willen verpesten bij hem..

vanitha

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2019, 00:41:36 »
Ik zou gewoon vaak afspreken en dan merk je vanzelf wel of ie je echt leuk vind en over dat je gaat twijfelen over zijn bericht, zou ik proberen te denken dat hij het ook echt meent  wat hij zegt. Dus echt gewoon vertrouwen proberen te hebben.

SayCheese

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 26 april 2019, 17:57:32 »
Ja, ik herken mezelf deels in jou of toch de jongere ik. Wacht inderdaad af hoe het verder evalueert tussen die jongen en jou. Leer hem langzamerhand kennen door te daten en laat het zijn gang gaan. Je bent nog jong dus er is geen haast bij.
Beter dat je elkaar goed kent voordat je stappen begint te zetten richting een relatie.

Dan over dat over-analyseren en wantrouwen. Ik herken dat en ik kan jou zeggen dat het vooral voort groeit uit je diepe onzekerheden. "Ben ik wel goed genoeg?" "Waarom zou hij voor mij kiezen?" zijn vragen die vast en zeker door je hoofd spoken en je gek maken. De angst gekwetst te worden is ook aanwezig en je voelt de nood regelmatig bevestiging te krijgen dat je daadwerkelijk goed genoeg bent voor hem. Daardoor voel je je even gerustgesteld door bv het goede telefoongesprek.

Eerst had je geen last van het onnodige getwijfel, nu het al wat serieuzer tussen jullie begint te worden, spreken je onzekerheden (of ook wel je innerlijke criticus) je genadeloos aan. Maar het is jijzelf die zegt dat jij niet mooi genoeg voor hem bent. Het is jijzelf dat beweert niet goed genoeg te zijn.

Wat ik probeer duidelijk te maken: jij twijfelt aan jezelf en hij niet aan jou. De eerste date liep goed, het klikte goed en er was gelach. Daar bovenop hebben jullie een super telefoongesprek gehad van paar uur lang en de tweede date staat voor de deur. Garantie dat het altijd zo goed blijft gaan en of het effectief wat wordt heb je nooit. That's life.

https://www.youtube.com/watch?v=XGKLL7X4mAg

You got it in you  van de Banners is een heel goed liedje dat je misschien eens moet beluisteren. Luister goed naar de lyrics: jij hebt het in jou, wordt er onder andere gezongen. En dat is zo, jij aanvaard jezelf niet en jij houdt niet genoeg van jezelf. Maar jij hebt het in jou om dat uiteindelijk wel te doen. Jij bent het waard.

Hij heeft gekozen met jou te daten, hij vindt jou leuk. (Ik ken hem niet en weet natuurlijk niet hoe het verder zal uitdraaien) Dus probeer je daarop te focussen, op het positieve. Laat je niet lijden door je onzekerheden en kijk naar je spiegelbeeld en zeg dat je mooi bent. Sta elke ochtend op en zeg luidop in je bed: ik hou van mezelf. Ik aanvaard mezelf. Ik ben een goed persoon. Ik ben mooi, etc... Zeg dit luidop en misschien zelfs beter nog in de spiegel. Als je dit vaak genoeg doet ga je het beginnen geloven.

Hopelijk heeft deze reactie je een beetje kunnen helpen. Nog veel succes!

Meraki

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2019, 21:07:07 »
Ah dit herken ik ook! Ik ben 22 en heb het nog steeds met mijn huidige vriend hoor. Dat ik denk van: waarom ik en niet een bloedmooi ander meisje? Maarja, mensen kiezen niet om verliefd te worden, dat gebeurt nou eenmaal vanzelf! Als hij je echt heel leuk vind en jij hem ook dan zou ik zeggen: go with the flow! Niet te veel over analyseren en nadenken, dat kan dingen juist soms een klein beetje ongemakkelijk maken.

Onzekerheid hoort erbij en het is niet erg om je zo te voelen. Je bent het echt wel waard om een leuke vriend te hebben! Zolang je dat in gedachten houdt hoeft de onzekerheid je echt niet te belemmeren!

Succes verder! Ik hoop voor je dat het wat word! :)
(v.) to do something with soul, creativity or love; to put something of yourself into your work

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2019, 20:57:20 »
Ja, ik herken mezelf deels in jou of toch de jongere ik. Wacht inderdaad af hoe het verder evalueert tussen die jongen en jou. Leer hem langzamerhand kennen door te daten en laat het zijn gang gaan. Je bent nog jong dus er is geen haast bij.
Beter dat je elkaar goed kent voordat je stappen begint te zetten richting een relatie.

Dan over dat over-analyseren en wantrouwen. Ik herken dat en ik kan jou zeggen dat het vooral voort groeit uit je diepe onzekerheden. "Ben ik wel goed genoeg?" "Waarom zou hij voor mij kiezen?" zijn vragen die vast en zeker door je hoofd spoken en je gek maken. De angst gekwetst te worden is ook aanwezig en je voelt de nood regelmatig bevestiging te krijgen dat je daadwerkelijk goed genoeg bent voor hem. Daardoor voel je je even gerustgesteld door bv het goede telefoongesprek.

Eerst had je geen last van het onnodige getwijfel, nu het al wat serieuzer tussen jullie begint te worden, spreken je onzekerheden (of ook wel je innerlijke criticus) je genadeloos aan. Maar het is jijzelf die zegt dat jij niet mooi genoeg voor hem bent. Het is jijzelf dat beweert niet goed genoeg te zijn.

Wat ik probeer duidelijk te maken: jij twijfelt aan jezelf en hij niet aan jou. De eerste date liep goed, het klikte goed en er was gelach. Daar bovenop hebben jullie een super telefoongesprek gehad van paar uur lang en de tweede date staat voor de deur. Garantie dat het altijd zo goed blijft gaan en of het effectief wat wordt heb je nooit. That's life.

https://www.youtube.com/watch?v=XGKLL7X4mAg

You got it in you  van de Banners is een heel goed liedje dat je misschien eens moet beluisteren. Luister goed naar de lyrics: jij hebt het in jou, wordt er onder andere gezongen. En dat is zo, jij aanvaard jezelf niet en jij houdt niet genoeg van jezelf. Maar jij hebt het in jou om dat uiteindelijk wel te doen. Jij bent het waard.

Hij heeft gekozen met jou te daten, hij vindt jou leuk. (Ik ken hem niet en weet natuurlijk niet hoe het verder zal uitdraaien) Dus probeer je daarop te focussen, op het positieve. Laat je niet lijden door je onzekerheden en kijk naar je spiegelbeeld en zeg dat je mooi bent. Sta elke ochtend op en zeg luidop in je bed: ik hou van mezelf. Ik aanvaard mezelf. Ik ben een goed persoon. Ik ben mooi, etc... Zeg dit luidop en misschien zelfs beter nog in de spiegel. Als je dit vaak genoeg doet ga je het beginnen geloven.

Hopelijk heeft deze reactie je een beetje kunnen helpen. Nog veel succes!

Merci voor je berichtje ☺️ Wat je zegt doet echt goed om te lezen, en ik herken de dingen wel die je zegt over het feit dat ik mezelf niet goed genoeg vind voor hem.
Ik neem jouw tips zeker mee!

Serafina_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2019, 20:59:25 »
Ah dit herken ik ook! Ik ben 22 en heb het nog steeds met mijn huidige vriend hoor. Dat ik denk van: waarom ik en niet een bloedmooi ander meisje? Maarja, mensen kiezen niet om verliefd te worden, dat gebeurt nou eenmaal vanzelf! Als hij je echt heel leuk vind en jij hem ook dan zou ik zeggen: go with the flow! Niet te veel over analyseren en nadenken, dat kan dingen juist soms een klein beetje ongemakkelijk maken.

Onzekerheid hoort erbij en het is niet erg om je zo te voelen. Je bent het echt wel waard om een leuke vriend te hebben! Zolang je dat in gedachten houdt hoeft de onzekerheid je echt niet te belemmeren!

Succes verder! Ik hoop voor je dat het wat word! :)

Super lief jouw reactie, het verliep gisteren allemaal zeer positief waardoor ik geruster ben op dit moment, hopelijk behou ik dit gevoel en kan ik de twijfels naar mate volledig los laten. Want ik ben bang dat ik door te veel twijfels, het zou kunnen opgeven ookal voel ik mij bij hem wel goed..