Auteur Topic: Online relatie  (gelezen 8119 keer)

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 september 2013, 18:14:30 »
Hallo allemaal!
Ik ben benieuwd of nou echt de enige ben die dit heeft, of dat er meer mensen dezelfde ervaring hebben.
In mei 2013 verveelde ik me en ik ging een keertje op omegle. Daar ontmoette ik een jongen. De meeste of eingelijk het overgrote deel daar zijn oude mannen die graag hun broekje naar beneden halen. Hij was niet zo iemand. Ik had een heel fijn gesprek en we konden leuk praten en lachen. Ik voegde hem toe op kik en begon zo met hem te praten. We praatten elke dag en ik leerde hem steeds beter kennen. Ik kon eigenlijk alles kwijt en hij is zo begripvol en lief en grappig. Ook skypten we regelmatig. We begonnen elkaar eigelijk steeds leuker te vinden. Het klinkt zo raar omdat het gewoon iemand op het internet is, maar het voelde gewoon als iemand die ik al heel lang kende. Op een gegeven moment vertelde hij me dat we er beter mee konden stoppen omdat het toch nooit iets kon worden. We zijn allebei jong en een ontmoeting zat er niet echt in. Hij woont trouwens in Zwitserland maar spreekt vloeiend Engels en heeft ook in Brussel gewoond. Het kostte ons allebei veel moeite om afstand te doen. Dit gebeurde allemaal deze zomervakantie en gelukkig zorgde de vakantie voor een beetje afleiding. Hij probeerde heel afstandelijk te doen en dat raakte me wel een beetje ook al wist ik dat het beter was. Na een maand stilte besloten we gewoon weer te praten als vrienden. Dit voelde heel onwennig en was best ongemakkelijk op sommige momenten. Steeds meer is de vertrouwelijke band terug gekomen en sinds kort praten we weer elke dag. Soms denk ik gewoon dat hij de perfecte jongen is. En dan woont hij zo ver weg. Ik weet allemaal niet wat ik er mee aan moet. Zijn er meer van jullie met zo'n soortgelijke situatie? Ik heb het nog nooit aan iemand verteld en dat ik het hierop zet is een best grote stap. Ik ben ontzettend benieuwd.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2013, 18:18:35 »
We hebben trouwens nooit ECHT een relatie gehad zoals de naam van dit topic zegt

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2013, 18:20:04 »
Zoals hij ook al zegt heb je er gewoon niks aan, er zit geen toekomst in dus is het beter om er dan dus mee te stoppen.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2013, 18:21:58 »
Zoals hij ook al zegt heb je er gewoon niks aan, er zit geen toekomst in dus is het beter om er dan dus mee te stoppen.
Ja maar dat is best wel lastig, en hij kan het zelf ook niet

Morley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2013, 18:23:00 »
Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar. Of je nou met iemand praat in het echt of elkaar ziet op een beeldscherm, het is wel ietsje anders maar ik vind het niet gek dat je dan verliefd wordt enzo.

Maar ik heb hier niet echt ervaring mee dus je hebt niet veel hieraan haha
Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2013, 18:24:05 »
Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar. Of je nou met iemand praat in het echt of elkaar ziet op een beeldscherm, het is wel ietsje anders maar ik vind het niet gek dat je dan verliefd wordt enzo.

Maar ik heb hier niet echt ervaring mee dus je hebt niet veel hieraan haha
Wel fijn dat je het begrijpt

Morley

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2013, 18:25:57 »
Trouwens, er kan best een toekomst in zitten. Het kost alleen veel meer moeite, maar het is echt niet onmogelijk.

Als je echt denkt dat hij de perfecte jongen is zou ik het op zn minst proberen :)
Sticks and stones may break my bones but words will never hurt me

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2013, 18:30:11 »
Zijn er nog andere mensen met dezelfde ervaring?

Octocock

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2013, 18:38:01 »
Ik heb ruim 2 jaar met een jongen veel geskypte, heb hem leren kennen op chatroulette geloof ik. Toen ik hem leerde kennen had ik een vriend, dat ging op een gegeven moment uit en toen liet hij ook steeds meer merken dat hij mij erg leuk vond. Hij wilde zelfs mijn reis en alles naar hem toe betalen. Ik vond hem ook leuk maar dat vond ik toch te ver gaan (+ het is echt een super knappe jongen en ik was bang dat hij mij erg zou vinden tegenvallen in het echt xD). Nu spreek ik hem niet veel meer omdat hij naar Amerika is verhuist, tijdsverschil is nu wel erg groot maar we whatsappen soms nog.

Ik denk persoonlijk toch niet dat het gaat werken, een relatie met zulke afstanden.

Flux

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 september 2013, 18:39:55 »
Herkenbaar, meh. Ik vind het dus ook niet raar, maar pas op dat je niet gekwetst raakt (of erger).
Lessons on lessons on lessons ~

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2013, 18:40:06 »
Ik hoor een Catfish.

Ik zeg skype.
We skypen best vaak en snapchat etc. Ik weet zeker dat hij niet liegt.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2013, 18:41:05 »
Herkenbaar, meh. Ik vind het dus ook niet raar, maar pas op dat je niet gekwetst raakt (of erger).
Ben je zelf wel gekwetst?

Maracuyá

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2013, 18:43:04 »
Ik hoor een Catfish.

Ik zeg skype.

Lol. Ze verteld toch dat ze regelmatig hebben geskyped.

Ik heb nu al 8 jaar contact met een jongen, naja man intussen, die eerst in Noordholland woonde (ik toen in Overijssel) en hij woont nu in zuiden van Limburg, en ik helemaal in Leeuwarden. Ook online ontmoet, veel geskyped en gebeld, maar een ontmoeting kwam er nooit van. Toen ik jonger was (ik was 14 toen het begon) mocht ik dat natuurlijk nog niet en heb ik alle begrip voor. Later hadden we steeds relaties. Als ik relatie had, was hij vrij, was ik vrij, had hij weer een relatie.. Daarnaast heb ik een studie en altijd baantjes gehad en hij had ook zijn eigen bezigheden. Anyway, afspreken kwam er nooit van, dit lag trouwens aan beide partijen. Een jaar geleden heb ik contact verbroken omdat er toch nooit van kwam. Tot hij gister ineens een whatsappje stuurde. Geen idee waar het naar leiden gaat maar het is al leuk om bij te kletsen. We konden altijd overal over praten, en hij leek voor mij altijd de ideale partner, en ik voor hem, alleen was de timing nooit goed en die is er eigenlijk nog steeds niet..

Maar goed, dat is mijn ervaring (heeeel kort samengevat) ermee, het is soms wel lastig maar we hebben het moeten accepteren, en dat doen we nog steeds. Als zoiets meant to be is, komt die goede timing vanzelf wel.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 24 september 2013, 18:44:48 »
Lol. Ze verteld toch dat ze regelmatig hebben geskyped.

Ik heb nu al 8 jaar contact met een jongen, naja man intussen, die eerst in Noordholland woonde (ik toen in Overijssel) en hij woont nu in zuiden van Limburg, en ik helemaal in Leeuwarden. Ook online ontmoet, veel geskyped en gebeld, maar een ontmoeting kwam er nooit van. Toen ik jonger was (ik was 14 toen het begon) mocht ik dat natuurlijk nog niet en heb ik alle begrip voor. Later hadden we steeds relaties. Als ik relatie had, was hij vrij, was ik vrij, had hij weer een relatie.. Daarnaast heb ik een studie en altijd baantjes gehad en hij had ook zijn eigen bezigheden. Anyway, afspreken kwam er nooit van, dit lag trouwens aan beide partijen. Een jaar geleden heb ik contact verbroken omdat er toch nooit van kwam. Tot hij gister ineens een whatsappje stuurde. Geen idee waar het naar leiden gaat maar het is al leuk om bij te kletsen. We konden altijd overal over praten, en hij leek voor mij altijd de ideale partner, en ik voor hem, alleen was de timing nooit goed en die is er eigenlijk nog steeds niet..

Maar goed, dat is mijn ervaring (heeeel kort samengevat) ermee, het is soms wel lastig maar we hebben het moeten accepteren, en dat doen we nog steeds. Als zoiets meant to be is, komt die goede timing vanzelf wel.
wow best mooi dat je na 8 jaar nog steeds op elkaar terugvalt, helaas is zwitserland wel weer iets verder weg

Maracuyá

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 24 september 2013, 18:46:12 »
^ Klopt, Zwitserland is een stuk verder weg! Maar als zoiets wel 'hoort te gebeuren', naarmate je ouder wordt, wordt de afstand ook "kleiner" (oftewel: makkelijker binnen bereik). Misschien is voor jullie de timing nu gewoon ook niet goed, maar dat betekend niet dat die juiste timing nooit komt.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 24 september 2013, 18:49:59 »
^ Klopt, Zwitserland is een stuk verder weg! Maar als zoiets wel 'hoort te gebeuren', naarmate je ouder wordt, wordt de afstand ook "kleiner" (oftewel: makkelijker binnen bereik). Misschien is voor jullie de timing nu gewoon ook niet goed, maar dat betekend niet dat die juiste timing nooit komt.
nee klopt, ik ben er eigenlijk wel zeker van dat we elkaar ooit zullen ontmoeten ook als is het maar als vrienden

Dreamer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2013, 18:50:21 »
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik heb wel een vraagje: is er een mogelijkheid dat je hem binnenkort ziet? Of is ga je hem echt nooit zien (binnen enkele jaren pas)? Ik begrijp volledig dat je op iemand verliefd wordt, daar moet je je niet voor schamen maar ik denk dat je hem toch wel eens echt moet zien voor je een relatie kan aangaan... hoe oud ben je eigenlijk, mag ik vragen? (:
“Becoming fearless isn't the point. That's impossible. It's learning how to control your fear, and how to be free from it.” —

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 24 september 2013, 18:52:30 »
Ik heb hier geen ervaring mee maar ik heb wel een vraagje: is er een mogelijkheid dat je hem binnenkort ziet? Of is ga je hem echt nooit zien (binnen enkele jaren pas)? Ik begrijp volledig dat je op iemand verliefd wordt, daar moet je je niet voor schamen maar ik denk dat je hem toch wel eens echt moet zien voor je een relatie kan aangaan... hoe oud ben je eigenlijk, mag ik vragen? (:
15 en 16. Ik ben niet van plan een relatie met hem aan te gaan. Dat is gewoon onmogelijk vind ik persoonlijk. Ik denk niet dat we elkaar binnen een korte periode zullen ontmoeten nee.

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 september 2013, 19:00:42 »
-

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2013, 19:09:44 »
Ik zit ook wel eens op Omegle en er zijn nog steeds veel te veel jongens die gelijk vragen of ik geil ben. Mijn reactie: esc! :P

Maaarrrr er zijn ook wel jongens bij die gewoon een heel gezellig gesprek willen hebben en soms lukt dat ook wel (en dan ben ik 2u later nog niet begonnen aan mijn huiswerk bijvoorbeeld).

Mijn intentie van Omegle is dat ik dan niet gewoon zoek naar een relatie ofzo, maar just gezelligheid omdat ik me op dat moment verveelde. Soms voelt het gewoon erg goed (lees: heel gezellig) om het gesprek voor altijd te cancelen dus dan voegen we elkaar toe op whatsapp of skype (hangt een beetje van af wat ik zelf fijner vind op dat moment)...

Eentje woont zelfs in mijn woonplaats (wat erg creepy was) maar heb hem nog steeds niet gezien en we appen nu zo'n maand ofzo (en dan niet de hele dag door ofzo haha). :P
haha precies! Vind ik ook, gewoon gezellig kletsen. Dit was dus een beetje doorgeslagen en sindsdien ben ik ook niet meer op omegle geweest haha

PuppyGirl

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2013, 19:19:50 »
Ik snap niet echt hoe je een soort band kan hebben met 'm ik bedoel spreek je Zo goed Engels?  :blink:

Bloempje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2013, 19:24:15 »
Ik snap niet echt hoe je een soort band kan hebben met 'm ik bedoel spreek je Zo goed Engels?  :blink:
Ja ik denk dat elke gemiddelde nederlandse 'tiener' wel een goed woordje engels spreekt?

Johannes

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2013, 19:27:27 »
Ik heb geen vriendje via internet, dat zou ik niet willen. Je kunt elkaar dan nooit zien, en dat zoek ik juist wel in een relatie.
Wel heb ik dat met vriendinnen, die wonen over het hele land en ik heb al 2 keer gemeet. Het is dan heel gezellig, net zoals in de chat op WhatsApp.

lovethelove

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2013, 19:29:47 »
Ik heb het zelf ook gehad ik woon in noordholland en hij in friesland we sporten allebei erg veel, ik heb hem leren kennen op een feest we wisselde nummers en begonnen te praten op whatsapp al snel bleek dat we elkaar leuk vonden. En we gingen ook steeds vaker skype ik was zo verliefd! En hij ook.. Ik had al vaak gevraagt om het gewoon te proberen we konden in vakanties afapreken en soms in het weekend maar hij zaghet niet zitten en stopte eigenlijk een beetje met praten ik wist voor mezelf dat het over was maar het deed me erg veel pijn ik ben er nu overheen en besef ook dat het niet mogelijk is in onze positie dat kan voor iedereen anders zijn als jullie het allebei echt willen moetje er in geloven je kan het altijd proberen!

Ik begrijp je helemaal!
Kus

Flux

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2013, 19:38:11 »
Ben je zelf wel gekwetst?

Ja. Overigens ben ik totaal niet op zoek naar een relatie via internet of iets in die richting, het is bij mij zo dat ik me verveelde en toen die jongen tegen kwam. Ook was het dan mijn bedoeling geweest om iets 'echts' op te bouwen met die jongen, niet om maar via skype te daten..
Lessons on lessons on lessons ~