Auteur Topic: Moeite met loslaten frustratie over vorige relatie  (gelezen 322 keer)

Blaadje sla salade

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 januari 2019, 11:25:51 »
Hoi allemaal!

Ik ben sinds drie maanden verlost van mijn vorige relatie. Deze heeft drie jaar geduurd en was het laatste jaar behoorlijk vervelend geworden. Mijn toenmalige vriend toonde op het einde totaal geen interesse meer, wist niet of hij nog door wilde maar had ook niet de ballen om het zelf uit te maken. Ikzelf was destijds behoorlijk onzeker en durfde het in het begin zelf ook niet te beëindigen ("kan ik wel beter vinden?"). Nadat zijn onverschilligheid nog een aantal maanden door was gegaan heb ik toch besloten zelf de knoop door te hakken. Ik heb gezegd: "als je nu nog steeds niet weet of je met mij door wil gaan, laten we dan een break nemen. Hopelijk weet je het daarna wel."

Enfin, de break duurde drie weken, daarna wist hij het nog steeds niet. Ik heb toen in tranen maar besloten het zelf uit te maken. Ik was erg onzeker, maar ik had wel door dat in een relatie zijn met iemand die niet weet of hij dat wel wil, niet ideaal was. De weken daarna heb ik in porties zijn spullen teruggegeven.

Een dag waarop ik zijn spullen teruggaf vertelde hij mij dat hij naar de hoeren is gegaan. Het was uit, prima, maar hoezo vertelt hij mij dat? Vervolgens zei hij dat hij in de kerstvakantie naar Engeland gaat omdat hij daar blijkbaar een transgender lange-afstandsrelatie had gekregen via het internet nadat het met mij uitging. (Niks tegen transgenders natuurlijk! Maar het was toch een beetje een apart verhaal). Als laatste zei hij ook nog hoe hij met deze Engelse 'relatie' (die hij dus nog nooit had ontmoet) een harem wilde. Ik was nogal verbijsterd door deze informatie en besloot om no-contact te gaan. Dit heb ik hem ook verteld.

Enkele dagen later belde hij mij dronken op, nadat hij al mijn vrienden had gebeld, in het midden van de nacht (ik was uit met een vriendin). Ik was zogenaamd de enige met wie hij kon praten, hij noemde zichzelf een alcoholist, verslaafd aan YouTube en zijn vader zat sinds die dag toevallig ook in de gevangenis. Dit is allemaal behoorlijk vreemd om te vertellen, zeker aan je ex. Ik heb hem verteld dat hij professionele hulp moet zoeken en sindsdien hebben we geen contact meer gehad.

Ik denk overdag nauwelijks meer aan hem, maar 's nachts heb ik soms nachtmerries over hem. Dit klinkt best apart, maar het is echt zo. In mijn slaap doet hij dan nog meer vreemde dingen waar ik mij naar over ga voelen. Ik zit namelijk nog steeds met de frustratie over hoe het laatste relatie-jaar is gegaan, en over hoe het is uitgegaan.

Eerst wist hij niet of hij me wil, vervolgens als het uitgaat gaat hij naar de hoeren, dan belt hij me op over hoe ik "de enige ben met wie hij kan praten", en dan gaat hij naar zijn lange-afstands'relatie' in Engeland. Om de een of andere reden beledigt dit mij een beetje. Dat hij iemand die hij nog nooit heeft gezien klaarblijkelijk zou verkiezen over mij.

Nu ik zo terugkijk vind ik dat ik het veel eerder uit had moeten maken. Maar dat was destijds makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wil graag van deze frustratie af, omdat ik me best boos maak over hoe ik ben behandeld (en hoe ik mij heb laten behandelen). Ik zou graag willen dat hij zich dit realiseerde.

Ik wil het al helemaal los kunnen laten omdat ik sinds een week een nieuwe heel lieve relatie heb. Hij is 23 jaar (in vergelijking, mijn ex was 19 en ik ben 18). Een stuk volwassener dus, waar ik echt behoefte aan heb. Maar mijn vorige relatie werpt in mijn hoofd een soort duistere schaduw over mijn bestaan. Ik heb mijn nieuwe relatie wel verteld dat ik een ex heb, maar niet echt de details over hoe het uit is gegaan en hoe ik mij er over voel. (Dit lijkt me ook niet leuk om te horen na één week relatie met iemand).

Nu wil ik graag jullie advies over twee dingen:

1. Hoe kan ik het beste met deze frustratie over mijn ex omgaan? Het liefst zou ik hem natuurlijk bellen en vertellen hoe al zijn gedrag me heeft laten voelen, maar dat is best wel triest om te doen. En waarschijnlijk doet dit hem ook niks.

2. Hoe en wanneer zal ik het hier met mijn huidige relatie over hebben? Ik wil hem niet afschrikken, en we zitten nu ook pas in een vroeg stadium van de relatie natuurlijk. Ikzelf denk dat nog even wachten misschien beter is, maar ik weet het niet.

Graag hoor ik jullie advies!

Liefs. :)

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 januari 2019, 11:38:41 »
Het lijkt er op dat ex met zich zelf in de knoop zit, ik snap ook niet helemaal het punt om deze dingen aan jou te vertellen...

Ik ben blij voor je dat je nu gelukkiger bent nu het uit is. Die frustratie over de je ex is normaal, natuurlijk ben je boos op hem over hoe hij jou heeft behandeld, en de dingen die hij heeft gezegd. Het is allemaal nog niet heel erg lang geleden gebeurd dus die woede zit nog in je. Jouw ex zoekt duidelijk nog manieren om met jou te kunnen praten, beter dat je dit negeert...
Ik denk dat iedereen zijn ex nog zou willen confronteren met wat voor een lul hij is, ik namelijk ook. Gelukkig is die van mij er zelf achtergekomen, denk dat jouw ex ook wel door gaat krijgen wat voor een sukkel hij was.

Als je een nieuwe relatie hebt komt er altijd een moment dat jullie het over jullie vorige relaties gaan hebben. Ligt er denk aan per persoon wanneer dit is. Als jij de drang voelt te vertellen over jouw ex, en denkt hier ook klaar voor te zijn, zou ik dit ook zeker doen!

Ms.Jackson

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2019, 14:30:27 »
1. Lastig en herkenbaar. Maar je schiet er weinig mee op om hem te bellen of om boos te blijven. Het is gebeurd, wees blij dat je van hem af bent en besef dat het eigenlijk heel zielig is hoe hij doet. Als in oprecht zielig, omdat hij blijkbaar met zichzelf in de knoop zit. Maar dat zijn jouw zaken niet meer. Probeer te genieten van de relatie die je nu hebt.

2. Ik zou het nog niet vertellen. Een week is inderdaad nog wat pril.
Ik was Encore
''Watch me move, when I lose it hard. Get you off with the touch, dancing in the dark.''