Auteur Topic: Mega explosieve ruzie  (gelezen 2840 keer)

LaLuna

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 december 2015, 15:34:31 »
Hi meiden,

Eergisteren is de bom geexplodeerd bij mij en mijn vriend thuis.
Ik probeer het samen te vatten.

Ik zat in de auto en stuurde mijn moeder een bericht op zijn telefoon.
Ik ben ene apple gewend en hij heeft samsung en ik deed perongeluk iets met mijn vinger en toen kwam er ineens een gesprek naar voren met zijn collega.
Ik las alleen het einde.
"Ik moet gaan, doei!"(mijn vriend)
"Doeg leukerd!(hartjes emoji)"(zij)

Ik kreeg een heel raar gevoel in mn buik en heb zijn telefoon gejat en thuis
Op de wc alles gelezen.
T was een heel raar gesprek met zij die hem koosnaampjes gaf en het was gewoon een gesprek tussen vrienden maar met een randje er aan. Op een gegeven moment zei hij twee dingen die me echt verdriet deden.

"Ze woont wel bij me maar ik mag alles betalen en opruimen enzo"
"Ohhhh ik zou dat echt niet kunnen"
"zij blijkbaar wel"

Hij vergat hierbij wel te zeggen dat ik geen echte baan heb en studeer en in de maand 230€ verdien waarvan bijna alles opgaat naar boodschappen.

Ook hadden ze het over vreemd gaan.
"Ik ben nog nooit vreemd gegaan maar op dit moment maakt het me allemaal niet meer uit. Lijkt me wel spannend zelfs"
Dat is opzich te begrijpen na zo'n lange relatie maar ik ben zo geschrokken dst hij dit tegen een collega zei...
Het ergste is nog dat zij daar werkt als bijbaantje (ze is pas 18) en hij leiding gevende is.

Ik heb hem daarmee geconfronteerd en hij bleef er bij dat het niet serieus was. Maar hij had het wel over de pijn in zn rug en erge dingen uit zijn jeugd.
Ik ben toch echt heel erg boos geworden en hij zei iets om me echt te pakken en toen knapte er iets.
Ik begon hem aan te vallen en probeerde hem te slaan en te schoppen. Ik kan toch niks tegen hem beginnen en dat weet hij. Hij sport veel en is groter en sterker. hij wilde me bij zinnen brengen en hield me vast
En zo heb ik mn rib gekneust.
Vlakdaarna was alles goed en hielp hij me met wat spullen in pakken zodat ik bij mn ouders kon slapen.
Dat hij het er niet mee eens was werd daarna snel duidelijk.
Hij zei iets waarvan hij wist dat het me raakte en ik schreeuwde huilend tegen hem dat hij dat expres zei. En toen gaf hij me een klap in mn gezicht.
Niet hard ofzo. Maar hij deed het wel.
Dat deed vanbinnen heel veel pijn omdat ik in mn eerdere relatie echt wel vaker een mep kreeg en heel bang van mijn ex was. Na twee jaar met mijn vriend gingen de nachtmerries langzaam weg maar nu zijn ze voor het eerst in 3 jaar weer terug. Ik dacht dat onze relatie kapot was maar vandaag is het weer goed gekomen. Hij wist niet wat hem bezielde en hij was bang dat hij me nog meer pijn ging doen.
Het is allemaal
Uitgepraat en ik wil het nog eens proberen. Nu zo met de feestdagen, we wonen samen en hebben twee katten waarvan we beide onwijs veel houden.

Maar de nachtmerries en de vreselijke angst is weer terug en dat haat ik..
Weten jullie of het nog goed kan komen en of therapie hier bij kan helpen?
Jullie kunnen niet voor mij beslissen maar wat is jullie mening?

Heel erg bedankt.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2015, 15:43:04 »
Je treft het niet zeg, ik kan me je vorige topic volgens mij nog wel herinneren. Ik vind het heel naar voor je, maar eerlijk gezegd vind ik dit ook geen leuke vriend voor je. Jij had hem natuurlijk ook niet moeten aanvallen, dat is natuurlijk ook fout.

Zoiets zeg je niet tegen een collega, echt als een grap klinkt het ook niet. Het klinkt mij in de oren dat hij niet gelukkig is in jullie relatie en aandacht zoekt bij een ander. Ik zou hier wel aan gaan werken en mogelijk therapie zoeken (misschien relatietherapie, zodat het jullie relatie ook versterkt?). Zo kan het niet doorgaan, want dan is het binnen een no time uit en al die agressie lijkt me ook niet gezond.
Ik zou wel voor jezelf bedenken wat je zoekt in een relatie en wat je vriend daar van geeft. Want ik weet niet of ik wel door zou gaan met deze jongen als ik jou was.

Sterkte!

LaLuna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2015, 15:45:48 »
Ja klopt! Mijn vorige topics gingen ook over hem. Maar sindsien is alles goed gegaan eigenlijk en er waren ook geen spanningen niks.
Dit kwam uit de lucht vallen en ik voel me zo opgefokt en agressief.
Eerst tov hem maar nu heb ik t gevoel dat ik serieus dat meisje moet slaan voordat ik verder kan.
En zo ben ik helemaal niet en ik haat het gevoel. En ik had hem
Ook niet aan moeten vallen maar k was zo verdrietig en het gebeurde gewoon... Voel me er echt heel rot over, ik heb daar ook sorry voor gezegd.
Vreselijk..
Whaaaaaaaaa 😔

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2015, 16:05:58 »
Ik dacht je vorige topics over je agressieve ex gingen eigenlijk. Wat betreft dat meisje, daar begrijp ik je niet. Hoe lullig het ook is, ook al weet ze misschien dat haar leidinggevende een vriendin heeft, jouw vriend gaat er op in.
Ik snap daarom niet dat je boos op haar bent. Jouw vriend slaat je en zegt tegen een ander dat hij vreemdgaan wel spannend vindt? Ik vind daarom niet dat je hem de hand boven het hoofd moet houden.
Wat jij deed was fout, maar heeft hij zijn excuses gemaakt voor het slaan? En uitgelegd waarom hij hierin meeging?

Ik zou zeker aan je relatie gaan werken, moet zeggen dat ik dit alles niet zo gezond vind klinken eigenlijk. En probeer te relativeren, je moet dat meisje niet slaan en zo opgefokt zijn, zet alles eens op een rijtje en probeer dan volwassen dingen aan te pakken.

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2015, 16:10:54 »
Ik zou mijn vriend verlaten in jouw geval. Hoe hij met zijn collega praatte is echt niet oké,  maakt niet uit hoe lang je samen  bent. Ik zou dat nog erger vinden dan die klap eigenlijk. Maar goed, dat komt er dan ook nog eens bovenop.

Ik herinner me ook nog je vorige topic als ik het goed heb, en toen dacht ik ook 'daar zou ik niet bij blijven.'

Het feit dat je samen woont,  moet hier geen invloed op hebben vind ik. Als iemand je zo behandelt, is hij  niet goed voor je.
I do not have a gentle heart.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #5 Gepost op: 16 december 2015, 16:12:54 »
hij sloeg je, hoe hard doet er niet toe. als iemand je aanraakt op zo een manier moet je gewoon meteen wegwezen.
de rest vind ik ook al heel erg voor je om te moeten horen en lezen, maar dit is niet goed te praten.

ik heb voor mezelf ooit bepaald dat er 2 situaties zijn waarbij ik mn relatie (inmiddels huwelijk zelfs) geen kans meer geef. een ervan is bij vreemdgaan en de andere situatie is als hij me ooit zou slaan dus ik zou jou geen ander advies geven dan ik mezelf zou geven: stop ermee

LaLuna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 december 2015, 16:15:50 »
Ja ik ben boos om haar omdat ze gewoon echt op een heel stomme manier tegen hem praatte. Ze bleef ook doorgaan, hij had gelijk gezegd hey luister ik was niet serieus met je dus laat me met rust en zij deed net of ze het niet snapte.
"Ik ben toch leuker?"
"Ik zou wel helpen met opruimen in je huisje"

Etc. Daarom ben ik zo boos. Inmiddels is ze geblokkeerd en verwijderd maar alsnog hij zal haar blijven zien op werk en ik word er onrustig van.
Begrijp me niet verkeerd ik ben niet zo'n persoon die het meisje blamed in plaats van de vriend maar door alles wat ze daarna nog zei.
Volwassen zou ik wel moeten we zijn beide volwassen met veel gedeelde bezitten enz.
Makkelijk is het niet. Alleen al voor die katten ben ik geneigd te zeggen. "Oké, ik blijf"
Terwijl ik dat niet wil en dat is natuurlijk echt slecht.

Verder is mijn ex niet te vergelijken met wat mijn vriend gister deed, maar zo voelt het voor mij wel.
En mijn topics gingen vaak idd over een combinatie, dus stel mn vriend niet voor als even agressief als mijn ex.
Dat gedeelte zit ook in mij omdat ik beetje  getraumatiseerd ben denk ik.

en ik weet dat samen wonen geen excuus moet zijn om niet weg te gaan maar toch gebeurd dat wel een beetje. Onbewust.

djerrrrr

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 december 2015, 16:16:59 »
Stel je voor dit gebeurde bij mij..
ik zou nog geen minuut langer blijven sorry. Je verdiend zoveel beter.. wat hij ook allemaal zegt achter je rug om tegen een collega.
Dat kan niet. Dat hij wilt vreemdgaan, dat hij je zo pijn doet.

Ik weet niet wat jij wilt doen, maar IK zou echt weg gaan je verdiend zoveel beter!
sadness

CherryBlossom

• לביאה
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 december 2015, 16:18:39 »
Ik zou mijn vriend verlaten in jouw geval. Hoe hij met zijn collega praatte is echt niet oké,  maakt niet uit hoe lang je samen  bent. Ik zou dat nog erger vinden dan die klap eigenlijk. Maar goed, dat komt er dan ook nog eens bovenop.

Ik herinner me ook nog je vorige topic als ik het goed heb, en toen dacht ik ook 'daar zou ik niet bij blijven.'

Het feit dat je samen woont,  moet hier geen invloed op hebben vind ik. Als iemand je zo behandelt, is hij  niet goed voor je.
Model

LaLuna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 december 2015, 16:44:45 »
Ik weet niet hoor maar als ik er geen ruk mee zou doen zou ik het niet vragen.
Een aantal dames die hierboven je gereageerd hebben hebben me eerder al met andere dingen geholpen en daar heb ik echt wel "een ruk" mee gedaan.

En het is niet mn bedoeling het goed te praten ik wil alleen heldere duidelijkheid.
In mijn hoofd is het allemaal veel heftiger dan dat het is en ik wil dat iedereen alles weet voordat ze me advies kunnen geven.
Ik ben in de war en teleurgesteld, ik ben bang dat ik belangrijke details over het hoofd zie.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #10 Gepost op: 16 december 2015, 16:53:28 »
Dat dat meisje die dingen zegt, ik snap dat je daar kwaad van wordt, maar sta er boven. Je vriend heeft haar verwijderd en praat niet meer met haar en op het werk zal ze je vriend heus niet constant lastig vallen met gekke koosnaampjes, waarschijnlijk staat ze dan alleen maar voor lul tegenover d'r collega's.

Blijven omdat je samenwoont is nooit een goede reden, dat weet je zelf natuurlijk ook. Het is niet zo dat als het op is, dat je bij elkaar moet blijven voor katten of een huis. Leuk is het niet, wordt er ook niet makkelijker door, maar probeer wat minder praktisch te denken. Wat wil je, waar wordt je gelukkig van?

En wat betreft je ex in vergelijking met je vriend. Misschien was je ex wel een overtreffende trap ja, maar dat betekent niet dat het normaal is dat je vriend je slaat.. Wat dat betreft ben ik het wel eens met Sheep, ik kan me niet eens voorstellen dat mijn vriend dat doet, andersom kan ik me ook niet voorstellen dat ik mijn vriend aanval. Dat is niet normaal. Net zo min als dat jouw vriend een collega appt met dat vreemdgaan hem wel wat lijkt, dat doe je niet in een gezonde relatie.
Heb je hulp voor je trauma's gehad? Lijkt me verstandig dat je nog eens goed met je vriend om de tafel gaat en relatietherapie neemt en dan ook meteen een stuk woedebeheersing.

Hoeveel beter het voor jou nu dan ook mag zijn met je huidige vriend vergeleken met je ex, dit is ook geen gezonde relatie en het is eigenlijk zelfs wel heel vervelend dat jij hier wel genoegen mee neemt omdat je ergere tijden hebt gekend. Probeer daarom de boel eens op een rijtje te zetten. Wat wil je, wat moet er veranderen en waar word je (on)gelukkig van.

Falathiel

• Where there's life there's hope
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 december 2015, 17:01:31 »
Het is als buitenstaander altijd heel anders dan als je er zelf middenin zit en veel van die persoon houdt, niet raar dat ze daarom twee keer nadenkt om het uit te maken, zeker aangezien ze samenwonen. Dat moet je natuurlijk nooit weerhouden, maar je denkt er dan gewoon vaker over na voordat je een keuze maakt.

Ik snap niet dat hier gezegd wordt dat ze geen ruk gaat doen met de adviezen die gegeven worden, ik vind niet dat zij reageert zoals sommige andere meiden in topics. Ik denk zeker dat ze leest wat er hier gezegd wordt.

Verder mijn mening:

Ik vind dat hij op een hele verkeerde manier met die collega heeft gepraat. Daar hadden jullie het over kunnen hebben en er samen aan kunnen werken. Er zit waarschijnlijk sleur in jullie relatie waardoor vreemdgaan spannend leek voor hem.

Maar dan het slaan. Het is gebeurd en hij heeft er  misschien spijt van. Alleen is het bij mij: als het een keer is gebeurd, zal het vanaf dan ook vaker gebeuren. Dan zit het namelijk in hem dat hij uit frustratie gaat meppen op een gegeven moment als jullie ruzie hebben en geloof me: dit gaat echt niet jullie enige ruzie zijn in jullie hele relatie als jullie nog 50 jaar bij elkaar zouden zijn.

Dan gaat ook nog expres dingen zeggen die jou kwetsen. Als je van iemand houdt, doe je dat niet. Ook niet als jullie ruzie hebben. Je houdt alsnog dan rekening met elkaars gevoelens.

Persoonlijk zou ik de komende tijd bij je ouders gaan wonen om even de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten en zodat hij dit ook kan doen. Ik snap dat je ergens graag bij hem wilt blijven omdat jullie samen wonen en jullie ook katten hebben, maar ik denk dat je dit even uit beeld moet laten als je gaat kiezen of je bij hem wilt blijven of niet. Want ook als jullie zouden trouwen en zouden gaan scheiden zit je met gezamenlijke spullen en misschien zelfs kinderen. Er valt altijd iets te regelen.

Ik wens je veel sterkte en ik denk dat therapie zeker iets is dat je moet overwegen aangezien je dus al eerder een traumatische relatie hebt gehad en dit er nu nog eens bovenop komt. Misschien kan deze jou helpen in het maken van de keuze of je het uitmaakt of niet. Maar ik vind wel dat je deze keuze zelf moet maken, ondanks dat waarschijnlijk meiden je dom zullen noemen als je met hem verder gaat.
Heb je feedback voor mij als mod? Note mij! ask.fm Sims

A

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 december 2015, 17:04:00 »
Laat je nooit slaan door een jongen.

LaLuna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 december 2015, 17:10:51 »
Dank je wel.
Ja dat wilde ik ook al gaan doen, ik kan er niet goed mee omgaan als ik er in blijf zitten.
Ik vond gister ook echt dat t uit moest maar zo makkelijk is dat niet en het is bijna kerst.
Het was al moeilijk iets te regelen met de fam en mijn werk, het zou gewoon voor niemand eerlijk zijn als ik nu niets meer probeerde.

Ik ben inderdaad bang dat het niet de eerste keer is dat hij me zal slaan, maar aan de andere kant heb ik hem daarna ook zien huilen op de bank omdat hij zich besefte wat hij had gedaan. Ik vind het zo moeilijk in schatten...
Ik ken hem en hij is zo niet.. Ik had het nooit verwacht en hij ook niet. Hij is helemaal geen agressief type.
Vind het zo moeilijk

Chingchangpong

• Burn baby burn
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 december 2015, 17:33:02 »
'Het is bijna kerst' pardon? Dat moet geen reden zijn om bij iemand te blijven.
En het huilen, zal ik niet teveel medelijden mee hebben maar dat ben ik. Moest het maar niet gebeuren, en imo slaan is een zwakte en dan kan degene het niet met woorden met je aan.
Ook wat betreft, die dingen wat hij tegen die collega zei zou me wantrouwig af maken en ik zal me niet laten slaan. Dan is het simpelweg gewoon ophoepelen, al helemaal als ik erachter kom dat die zulke dingen heeft gezegd.
In een relatie communiceer je, hij kon gewoon bij je aangeven dat hij het zo saai vind oid

Orchidee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2015, 17:45:00 »
O meis wat een rot situatie. Ja ik zou echt niet bij iemand kunnen blijven die me zou slaan. Zou echt bang zijn dan.

Hopeless

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2015, 20:38:42 »
Okay obviously zit hij superfout en mag hij jou echt niet slaan en ben ik het eens met alles wat hierboven gezegd is. Maarrrrr ik vind het ook echt niet kunnen dat jij hém aanvalt. Dit is zo typisch onze maatschappij, ik vind het echt deprimerend. Ja die berichtjes die hij stuurde kunnen echt niet en ja je mag daar superboos om worden maar hem aanvallen? Ik reageer echt bijna nooit op topics, meestal lees ik gewoon mee maar ik vind het zo belachelijk dat niemand je hier op aanspreekt. Want jij bent net zo erg als je vriend tbh. Fysiek geweld is nooit okay en ik snap nog bijna dat hij jou een klap geeft naderhand juist omdat jij hem zo hebt aangevallen. Omdat je hem dan ook laat zien dat het blijkbaar okay is om geweld te gebruiken in jullie relatie.

Ellie

• Forza Vale 46
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2015, 21:17:40 »
Lieve schat, wat jullie hebben is écht geen gezonde relatie, en ik zie ook niet in hoe jullie elkaar ook maar in een enkel opzicht elkaar gelukkig maken, afgezien van de katten dan.
Soms moet je voor jezelf kiezen meid, en niet voor je katten! (En ik ben een verschrikkelijk kattenmens, dit zeg ik niet zomaar!)
''Riding a bike is an art - a thing that you do because you feel something inside.'' - Valentino Rossi

SplendidFun

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2015, 22:34:36 »
Okay obviously zit hij superfout en mag hij jou echt niet slaan en ben ik het eens met alles wat hierboven gezegd is. Maarrrrr ik vind het ook echt niet kunnen dat jij hém aanvalt. Dit is zo typisch onze maatschappij, ik vind het echt deprimerend. Ja die berichtjes die hij stuurde kunnen echt niet en ja je mag daar superboos om worden maar hem aanvallen? Ik reageer echt bijna nooit op topics, meestal lees ik gewoon mee maar ik vind het zo belachelijk dat niemand je hier op aanspreekt. Want jij bent net zo erg als je vriend tbh. Fysiek geweld is nooit okay en ik snap nog bijna dat hij jou een klap geeft naderhand juist omdat jij hem zo hebt aangevallen. Omdat je hem dan ook laat zien dat het blijkbaar okay is om geweld te gebruiken in jullie relatie.
'I consider bungee jumping as suicide for indecisive people.'

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #19 Gepost op: 17 december 2015, 01:51:13 »
Ik vind het té belachelijk voor woorden dat hij zo op jou reageert terwijl hij degene is die fout zat. Oké jij had hem niet aan moeten vallen maar hij had ook gewoon weg kunnen lopen. Als ik jou was zou ik hem zeggen om die meid te blokkeren+verwijderen. Maar eh dat ben ik hahah.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #20 Gepost op: 17 december 2015, 01:58:53 »
Hier ben ik het ook 100% mee eens. Slaan moet je sowieso niet goedkeuren maar jij was ook fout om hem eerst aan te vallen.

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 december 2015, 07:19:56 »
Tuurlijk is het nooit goed om geweld te gebruiken, maar ik kan het van haar kant op zijn minst begrijpen.  Als mijn vriend vreemd zou gaan (en ja, ik zie dit eigenlijk als vreemdgaan) is de kans erg groot dat ik hem zou slaan. Correct? Nee, maar begrijpelijk.  Als hij haar op dat eigenste moment had teruggeslaan, kon ik dat nog begrijpen.  Maar hij slaat haar nadien, als zij enkel tegen hem schreeuwt. En dat vind ik onbegrijpelijk aangezien hij degene is die in fout is. Als ik zou vreemdgaan,  zou ik het nooit in mijn hoofd halen om mijn vriend te gaan slaan omdat ik me aan zijn geschreeuw erger. Dusja, beiden hebben losse handjes en dat is in beide gevallen niet goed te praten.  Maar in haar geval is het tenminste wel te begrijpen.

Maar goed, iedereen denkt er natuurlijk anders over,  maar ik vind het slaan-aspect echt niet het ergste.  Ik ga er vanuit dat niemand echt afgeslagen is. Die emotionele mishandeling die al langer aan de gang is (zie vorige topics) vind ik ernstiger. 
I do not have a gentle heart.

Lilyflower

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 december 2015, 09:28:27 »
Tuurlijk is het nooit goed om geweld te gebruiken, maar ik kan het van haar kant op zijn minst begrijpen.  Als mijn vriend vreemd zou gaan (en ja, ik zie dit eigenlijk als vreemdgaan) is de kans erg groot dat ik hem zou slaan. Correct? Nee, maar begrijpelijk.  Als hij haar op dat eigenste moment had teruggeslaan, kon ik dat nog begrijpen.  Maar hij slaat haar nadien, als zij enkel tegen hem schreeuwt. En dat vind ik onbegrijpelijk aangezien hij degene is die in fout is. Als ik zou vreemdgaan,  zou ik het nooit in mijn hoofd halen om mijn vriend te gaan slaan omdat ik me aan zijn geschreeuw erger. Dusja, beiden hebben losse handjes en dat is in beide gevallen niet goed te praten.  Maar in haar geval is het tenminste wel te begrijpen.

Maar goed, iedereen denkt er natuurlijk anders over,  maar ik vind het slaan-aspect echt niet het ergste.  Ik ga er vanuit dat niemand echt afgeslagen is. Die emotionele mishandeling die al langer aan de gang is (zie vorige topics) vind ik ernstiger.

MadnessInWonderland

• **
  • Waiting for the rain to fall.
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 december 2015, 19:53:35 »
Alleereerst vind ik het heel erg dat hij zulke gesprekken voert en ik snap je woede.

Toch vind ik dat jij niets kan zeggen over dat hij jou geslagen heeft aangezien jij degene bent die begonnen is. Ik vind dit best hypocriet. Ja ik snap je woede en ne kan best eens controle verliezen maar dan kan jij niks over hem zeggen.
We're all mad here

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 december 2015, 20:08:47 »
Citaat
Ik heb hem daarmee geconfronteerd en hij bleef er bij dat het niet serieus was. Maar hij had het wel over de pijn in zn rug en erge dingen uit zijn jeugd.
Ik ben toch echt heel erg boos geworden en hij zei iets om me echt te pakken en toen knapte er iets.
Ik begon hem aan te vallen en probeerde hem te slaan en te schoppen. Ik kan toch niks tegen hem beginnen en dat weet hij. Hij sport veel en is groter en sterker. hij wilde me bij zinnen brengen en hield me vast
En zo heb ik mn rib gekneust.
Vlakdaarna was alles goed en hielp hij me met wat spullen in pakken zodat ik bij mn ouders kon slapen.
Dat hij het er niet mee eens was werd daarna snel duidelijk.
Hij zei iets waarvan hij wist dat het me raakte en ik schreeuwde huilend tegen hem dat hij dat expres zei. En toen gaf hij me een klap in mn gezicht.
Niet hard ofzo. Maar hij deed het wel.
Dat deed vanbinnen heel veel pijn omdat ik in mn eerdere relatie echt wel vaker een mep kreeg en heel bang van mijn ex was. Na twee jaar met mijn vriend gingen de nachtmerries langzaam weg maar nu zijn ze voor het eerst in 3 jaar weer terug. Ik dacht dat onze relatie kapot was maar vandaag is het weer goed gekomen. Hij wist niet wat hem bezielde en hij was bang dat hij me nog meer pijn ging doen.
Het is allemaal
Uitgepraat en ik wil het nog eens proberen. Nu zo met de feestdagen, we wonen samen en hebben twee katten waarvan we beide onwijs veel houden.

Maar de nachtmerries en de vreselijke angst is weer terug en dat haat ik..
Weten jullie of het nog goed kan komen en of therapie hier bij kan helpen?
Jullie kunnen niet voor mij beslissen maar wat is jullie mening?
Jij hebt hem als eerste fysiek aangevallen: da's zeker niet ok
te begrijpen dat ie zegmaar in 'verdediging' schiet maar natuurlijk excuseert dat de rest van zijn gedrag niet.
Vreemdgaan is hier veronderstel ik niet gebeurd, maar hij dacht er wel aan...(?)
Hij wilde je al bij zinnen brengen dus dat klinkt al goed maar daarna begon de ruzie pas echt.
Therapie is zeker en vast aan te raden, relatietherapie misschien er zelfs bij..

IN ieder geval moet je zeker en vast hier iets aan doen..
Vind het ook niet kunnen dat er reacties zijn over hoe dat HIJ jou heeft geslagen en niets vernoemd word over wat JIJ hebt gedaan. JIj bent met het fysiek geweld begonnen en fysiek geweld lost ook niets op, helaas heeft hij hier ook een serieuse probleem: namelijk denken aan vreemdgaan, sleur in jullie relatie en het eventuele flirten met een collega (of hij is al vreemdgegaan, kon het niet opmaken uit jou tekst)

Ik zou een tijdje afstand houden en alles eens op een rijtje zetten.
Ain't no rest for the wicked!