Auteur Topic: Het algemene lange afstandsrelaties topic  (gelezen 350460 keer)

LovePancakes

• Bekijk profiel
« Reactie #6425 Gepost op: 27 december 2015, 21:08:40 »
Na 3 jaar samen kerst te hebben gevierd, waren we dit jaar allebei bij onze eigen families en nondeju wat mis ik hem zeg....
Dan is kerst toch heel anders ineens..

Heb hem nu ook al een aantal maanden niet gezien en de volgende keer is nog niet gepland en dat vind ik zo vreselijk.... niet weten wanneer je elkaar ziet.

Hij lijkt er veel minder moeite mee te hebben (wat ik dan ook weer lastig vind omdat ik dan ga twijfelen, terwijl ik weet hoeveel ik voor hem beteken, maar toch)..

PorcelainDoll

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6426 Gepost op: 30 december 2015, 19:13:50 »
Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend, hij is in oktober 17 geworden en ik word in maart 16, we zijn dolgelukkig samen en hebben weinig ruzie. Het is alleen wel een nadeel dat we zo ver uit elkaar wonen, ik woon in zuid-Holland en hij woont helemaal in zuid-Limburg. hoe ver wonen jullie van je vriend vandaan?

FallenAngel

• Do what's best For You and Your Life.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6427 Gepost op: 30 december 2015, 20:27:56 »
^ Hey, welkom. Toen ik nog in een afstandrelatie zat woonde mijn vriend in Amerika en ik nl.

Gelukkig bestaat er skype :)

Tranquil

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6428 Gepost op: 04 januari 2016, 18:03:45 »
^ mijn vriend leeft in Bangkok, ik in NL. Idd, gelukkig bestaat er skype :) dus zie hem vrijdag, zaterdag en zondag  :blush:
Please checkout my drawing insta :D @paper_thief_ ∆ Nope myself out of a situation 24/7, yeh

Danoontje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6429 Gepost op: 05 januari 2016, 22:58:30 »
Ik heb nu sinds 3 maanden een vriend, hij is in oktober 17 geworden en ik word in maart 16, we zijn dolgelukkig samen en hebben weinig ruzie. Het is alleen wel een nadeel dat we zo ver uit elkaar wonen, ik woon in zuid-Holland en hij woont helemaal in zuid-Limburg. hoe ver wonen jullie van je vriend vandaan?

Haha heb bijna hetzelfde.. Ik woon omgeving Utrecht, vriendlief in Noord-Limburg vlakbij de Duitse grens.
Maarrrr.. wel al 2 jaar gelukkig samen :D
I wish that I could have this moment for life..

Joana

• Bekijk profiel
« Reactie #6430 Gepost op: 07 januari 2016, 12:29:17 »
Ik ben 2 dagen geleden terug gekomen na een geweldige kerst en oud en nieuw daar bij zijn familie. elke keer als ik terug kom naar België mis ik hem ontzettend, ook de sfeer daar en het lekkere weer en al deze kleine dingen. soms vraag ik mij serieus af wat ik hier nog doe, het lijkt wel alsof ik mij ongelukkig hier voel en dat ik mij daar in dat land zo veel meer thuis voel.

en ik ben ook wel gefrustreerd (ofwel jaloers) dat ik 3 andere mensen ken die een lange afstandsrelatie hadden en die het binnen een jaar of 2 jaar de afstand hebben beëindigd. en dan heb ik het over afstanden groter dan mijn relatie, (nederland-canada, België -thailand ) en straks ook mijn beste vriendin die gaat emigreren naar Noorwegen naar d'r vriend. ik ben heel erg blij voor dr, maar ook gewoon stikjaloers omdat mijn relatie al 3,5 jaar duurt en die van haar net een jaar en hun hebben nu al de afstand kunnen eindigen en voor mij lijkt het nog minstens 3 jaar meer te duren..  en ik ga dr ook ontzettend missen, want ik weet zeker dat ze niet zo vaak terug naar Nederland zal gaan als dat ze nu altijd naar Noorwegen gaat.  :'(
ik voel me nu best wel egoïstisch door deze biecht, maar ik zit er ontzettend mee.

Joana

• Bekijk profiel
« Reactie #6431 Gepost op: 07 januari 2016, 12:30:04 »

ik woon in België en mijn vriend in Spanje.

afraid2love

• **
  • The devil was once an angel
    • Bekijk profiel
« Reactie #6432 Gepost op: 07 januari 2016, 12:34:47 »
Mijn vriend woont voor de helft van het jaar in zijn 2e huis in Amerika en voor de helft in Nederland. Soms zie ik hem dan een aantal maanden niet en dan zit hij 7500 km van me af :saai:

Glossie_1

• Gast
« Reactie #6433 Gepost op: 07 januari 2016, 13:09:24 »
Hoihoi,

Even een vraagje,
zijn er hier meiden met een vriendje in het leger?

Groetjes

Ananas

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6434 Gepost op: 17 januari 2016, 14:22:42 »
Olaaaa!^^
Ik weet zeker dat het al eens gevraagd is, maar hoeveel appen/bellen/chatten jullie ongeveer per dag met jullie significant other?
Mensen zeggen altijd dat te veel chatten en appen met elkaar niet gezond is en zo, dan heb ik altijd mijn excuus dat mijn vriend gewoon 3 uur reizen van me af woont, maar ik was wel benieuwd hoe jullie erin staan. Ik zit intens te twijfelen of ik wel gezond bezig ben haha  :fieuw:

Lestrade

• Bekijk profiel
« Reactie #6435 Gepost op: 17 januari 2016, 22:14:20 »
Olaaaa!^^
Ik weet zeker dat het al eens gevraagd is, maar hoeveel appen/bellen/chatten jullie ongeveer per dag met jullie significant other?
Mensen zeggen altijd dat te veel chatten en appen met elkaar niet gezond is en zo, dan heb ik altijd mijn excuus dat mijn vriend gewoon 3 uur reizen van me af woont, maar ik was wel benieuwd hoe jullie erin staan. Ik zit intens te twijfelen of ik wel gezond bezig ben haha  :fieuw:

Mijn vriend en ik sturen elkaar bijna elke ochtend een berichtje om goedemorgen te zeggen, soms zijn we druk dus dan is het wat later op de dag, maar in ieder geval elke dag even elkaar groeten, vragen hoe het gaat e.d.
Dan verder hangt het er sterk vanaf wat we aan het doen zijn, hij is vaak niet zo spraakzaam dus het komt sowieso meer van mij af, maar meestal worden er in ieder geval wel wat berichtjes over en weer gestuurd gedurende de dag, en soms wat foto's e.d. Maar ook niet zo dat we echt hele lange gesprekken hebben.
En verder skypen we ongeveer twee keer per week (mijn vriend woont in Zweden dus ik zie hem niet zo vaak in het echt).

Nou hoeft het verder natuurlijk niet erg te zijn als je heel veel contact hebt met je vriend, als jullie je daar beide prettig bij voelen zie ik daar geen enkel probleem in.

Capricornus

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6436 Gepost op: 17 januari 2016, 22:52:05 »
Sinds 2 weken kan ik mij aansluiten bij dit topic. Na een relatie van bijna 5 jaar is mijn vriend verhuisd naar het buitenland voor een jaar! Het is opeens zo wennen. 'Vroeger' zag ik hem minimaal 2 keer per week en nu is het opeens zo stil. Het probleem is dat ik niet heel veel vriendinnen heb, waarbij ik terecht kan als ik mij een keer down voel. Hoe doen jullie dit?
Any way the wind blows doesn't really matter to me, to me.

Sunshine

• **
  • Love yourself - You're beautiful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #6437 Gepost op: 17 januari 2016, 22:56:06 »
Olaaaa!^^
Oke. Dan zijn mijn vriend en ik extreem erg. Wij appen elke dag, ongeveer de hele dag door 😳 (Vaak wel stiltes etc. Of als we beiden druk zijn gewoon een "ik hou van je") maar het is bijna nooit langer dan een uur stil op onze whatsapp (tenzij we samen zijn natuurlijk), daarnaast facetimen we bijna elke avond dat we elkaar niet zien ongeveer 1 a 2 uur en doen ondertussen wel andere dingen zoals schrijven, huiswerk, gamen. Maar wij zijn extreem denk ik. Gaat al meer als een jaar goed. 😊 En zie m'n vriend elk weekend.

Voel me echt een aanstelster als ik m'n vriend erg mis en in dit topic lees. Sommige hebben het echt veel erger.
Neem vooral een kijkje op mijn blog

Capricornus

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6438 Gepost op: 17 januari 2016, 23:03:04 »
Na 3 jaar samen kerst te hebben gevierd, waren we dit jaar allebei bij onze eigen families en nondeju wat mis ik hem zeg....
Dan is kerst toch heel anders ineens..

Heb hem nu ook al een aantal maanden niet gezien en de volgende keer is nog niet gepland en dat vind ik zo vreselijk.... niet weten wanneer je elkaar ziet.

Hij lijkt er veel minder moeite mee te hebben (wat ik dan ook weer lastig vind omdat ik dan ga twijfelen, terwijl ik weet hoeveel ik voor hem beteken, maar toch)..

Ik heb gelukkig al een bezoekje aan mijn vriend in Ierland gepland, maar ik snap zo goed wat je bedoeld! Ik vind die onzekerheid echt verschrikkelijk! Steeds als ik vraag 'wanneer zien we elkaar weer?' reageert hij al snel geïrriteerd omdat hij het zelf ook niet weet. Ik heb het gevoel dat ik meer sta te springen om hem weer te zien. Hij heeft natuurlijk meer mensen die hij moet missen, maar ik vind het gewoon fijn om iets te hebben waar ik weer naar uit kan kijken.
Any way the wind blows doesn't really matter to me, to me.

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #6439 Gepost op: 18 januari 2016, 12:49:24 »
Nou, vandaag mijn vriend uitgezwaaid die over 5 maanden weer terug is. Opzoeken is geen optie, en hij kan tussendoor ook niet terug, dus ik ben nu even heel verdrietig. Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen. Als ie over 8 uur geland is hoop ik te kunnen bellen met 'm. :)
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Leno

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6440 Gepost op: 18 januari 2016, 14:19:54 »
Ik ga binnekort met iemand afspreken die uit Frankrijk komt, maar mijn vraag nu, wat is het beste dat we samen kunnen, voor een eerste 'date' zeg maar !
~  

moos

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6441 Gepost op: 19 januari 2016, 12:43:49 »
@Shaymitch, ik zou dan denk ik ergens samen gaan eten en door de stad lopen ofzo. In ieder geval niet iets van bioscoop, maar juist iets waarbij je goed met elkaar kan praten. Ik zou proberen hem zo goed mogelijk proberen te leren kennen, zodat je al een beetje weet of dit het waard is of niet. :)
Tja.

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #6442 Gepost op: 19 januari 2016, 19:34:49 »
Gister voor 't eerst gebeld met elkaar en vandaag voor 't eerst geskypt en ik word wel steeds een beetje emotioneel tegen 't einde aan :') Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren. Máár als het zo blijft al die tijd qua hoe ik me voel enzo, dan is het wel prima. Ben benieuwd hoe moeilijk ik het nog ga krijgen.
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

FallenAngel

• Bekijk profiel
« Reactie #6443 Gepost op: 19 januari 2016, 19:53:20 »
ik ben ook wel gefrustreerd (ofwel jaloers) dat ik 3 andere mensen ken die een lange afstandsrelatie hadden en die het binnen een jaar of 2 jaar de afstand hebben beëindigd. en dan heb ik het over afstanden groter dan mijn relatie, (nederland-canada, België -thailand ) en straks ook mijn beste vriendin die gaat emigreren naar Noorwegen naar d'r vriend. ik ben heel erg blij voor dr, maar ook gewoon stikjaloers omdat mijn relatie al 3,5 jaar duurt en die van haar net een jaar en hun hebben nu al de afstand kunnen eindigen en voor mij lijkt het nog minstens 3 jaar meer te duren..  en ik ga dr ook ontzettend missen, want ik weet zeker dat ze niet zo vaak terug naar Nederland zal gaan als dat ze nu altijd naar Noorwegen gaat.  :'(
ik voel me nu best wel egoïstisch door deze biecht, maar ik zit er ontzettend mee.

Ik snap het wel meid.. Bij de 1 gaat het gewoon sneller dan de ander. Hangt af van de leeftijd, studeren etc. Hoe moeilijk het ook is, de relatie word wel erg sterk als je elkaar niet continue zie. Je moet elkaar 100% vertrouwen etc. Mijn afstandsrelatie duurde 7 jaar voordat we het konden beëindigen, misschien voel je daardoor een beetje minder jaloers ;) je bent niet de enige!

AbsolutelyChuffed

• Bekijk profiel
« Reactie #6444 Gepost op: 21 januari 2016, 14:31:26 »
Nou, eerste miscommunicatie en daardoor discussie en irritatie/teleurstelling gehad. We hebben het een soort van uitgepraat maar ik voel me nog steeds heel kut en blegh. En ik ben normaal degene die het hardst roept dat je moet COMMUNICEREN en EERLIJK ZIJN maar zodra het aankomt op mijn eigen advies opvolgen kan ik het weer niet hoor :'). Ik wil hem gewoon niet lastig vallen, hij heeft daar genoeg dingen om zich mee bezig te houden en ik wil hem niet telkens laten weten als ik me verdrietig voel en hem mis want daar heeft hij ook niks aan. Maar ik kan wel janken, ook al is er niet echt meer iets.

Ananas

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6445 Gepost op: 21 januari 2016, 16:29:21 »
Oke. Dan zijn mijn vriend en ik extreem erg. Wij appen elke dag, ongeveer de hele dag door 😳 (Vaak wel stiltes etc. Of als we beiden druk zijn gewoon een "ik hou van je") maar het is bijna nooit langer dan een uur stil op onze whatsapp (tenzij we samen zijn natuurlijk), daarnaast facetimen we bijna elke avond dat we elkaar niet zien ongeveer 1 a 2 uur en doen ondertussen wel andere dingen zoals schrijven, huiswerk, gamen. Maar wij zijn extreem denk ik. Gaat al meer als een jaar goed. 😊 En zie m'n vriend elk weekend.

Voel me echt een aanstelster als ik m'n vriend erg mis en in dit topic lees. Sommige hebben het echt veel erger.

Dat heb ik idd ook echt heel erg! M'n vriend en ik appen ongeveer net zoveel en we bellen elke woensdag soms zo'n 3 uur ofzo.
Hoe ver woon je van hem af dan? Lijkt me niet dat je een aanstelster bent als je hem gewoon mist ^^ 

Elke Lale

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6446 Gepost op: 22 januari 2016, 00:14:57 »
Lange afstands relaties zijn moeilijk maar ook heel bijzonder vind ik. Ik moet meer dan 5 uur reizen om mijn vriend te kunnen zien. Gelukkig zie ik hem in ieder geval op wedstrijden 3 tot 6 dagen. Verder is het heel moeilijk om aftespreken vooral omdat onze vakanties niet te gelijk lopen. Maar als je elkaar weer ziet is het extra bijzonder. Ik zou wel graag een keer gewoon Nederlands met hem willen praten. Maar dat gaat ben ik bang nog wel even duren. Kennen jullie dat gevoel dat je gewoon even Nederlands wilt praten, vooral op de momenten dat je niet weet hoe je iets liefs ofzo in een andere taal moet zeggen?

Leno

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6447 Gepost op: 23 januari 2016, 13:53:45 »
Hoe doen jullie dat, het bellen? Ik durf het echt niet.. Het lijkt me zo ongemakkelijk! Vooral omdat mijn engels niet vloeiend is. Ik werd gister gebeld, en drukte het meteen weg :/ Zei dat ik maar een zere keel had..
~  

FallenAngel

• Bekijk profiel
« Reactie #6448 Gepost op: 23 januari 2016, 14:15:52 »
^ Gewoon doen! Hij snapt het wel. In het begin durfde ik ook niet goed met hem te praten vanwege mijn Engels. Hij bleef me juist aanmoedigen om te praten..uiteindelijk heb ik het gedaan en er me overheen gezet. Dus tja dat raad ik jou ook aan.

Je zult nooit vloeiend zijn met engels, het is je taal niet. Gewoon oefenen, oefenen. Bij ons is het al weer 8 - 9 jaar geleden..Ik spreek al veel beter Engels als in het begin, maar het zal nooit perfect zijn. Kan me niks schelen ook, ik ben er trots op dat ik zo ver ben gekomen ;) succes meid!

Leno

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6449 Gepost op: 23 januari 2016, 14:33:05 »
Ja maar ik ben iemand die zoiets niet aantrekkelijk vind, daarom schaam ik me er best voor. Het kan echt een afknapper zijn.. maar ik weet dat het dom is om zo te denken. Als ik engels praat, dan hoor je alleen uh uh uh  :fieuw:
~