Auteur Topic: kus in het openbaar  (gelezen 317 keer)

verwijderd

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 maart 2020, 18:18:40 »
hoii allemaal,

ik en mijn vriend zitten samen op school en zien elkaar ook vaak op school. Ook buiten school om natuurlijk maar hebben het beide druk met werk en sport dus dat is niet heel vaak. Hij wil daarom bijvoorbeeld erg graag een kus geven bijvoorbeeld op school. Maar ik zit daar toch een beetje mee. Niet omdat ik me voor hem schaam want dat is natuurlijk niet zo, anders zou ik ook niet iets met hem hebben. Maar dan voel ik me toch wat bekeken want ben daar niet zo van in het openbaar. Mijn vriend vind dit echt niet leuk en snapt het niet... wat ik wel kan begrijpen maar ik weet het niet zo goed. Hoe denken jullie hierover?

groeetjess

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2020, 19:32:06 »
Ik begrijp je volkomen; je bent dan niet gelijk beschaamt voor hem, of preuts of iets anders in die richting.. je houd gewoon niet van openbare PDA, veel mensen kunnen zich hier in vinden, ik zelf ook hoor, ben 20; maar om nou ergens klef te staan doen.. Nope, cant do. Natuurlijke is een simpele kus als begroeting niet zo snel 'klef' maar ik kan nog steeds begrijpen dat je daar op tegen kijkt, zo met iedereen om je heen.
Maar ik denk dat je vriend dit meer ziet als een afwijzing naar hem zelf, anders dan dat jij er tegen op kijkt door de mensen om je heen; probeer heel goed duidelijk te maken dat het niet door hem komt, en dat je begrijpt dat hij het persoonlijk neemt, maar dat dat zeker niet nodig is. Wat je al zelf benoemde, 'je schaamte je niet voor hem', probeer dat dan ook zo duidelijk mogelijk te benadrukken de volgende keer als jullie het erover hebben naar hem toe.