Auteur Topic: Kapt hij dit niet te snel af?  (gelezen 1122 keer)

believah

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 maart 2021, 18:51:57 »
Laatst heb ik een eerste date gehad met een jongen die ik heb ontmoet via Tinder. Ik kende hem al van gezicht van het werk, omdat we beide als verpleegkundige in hetzelfde ziekenhuis werken. Ik had hem toen nog nooit gesproken, alleen eens zien langslopen. De eerste date die ik een paar dagen geleden met hem heb gehad, was erg gezellig. We hadden ongeveer een uurtje gewandeld. Er vielen geen stiltes, het gesprek liep heel gemakkelijk en we konden lachen met elkaar. We lagen wel echt op één lijn. Vanwege corona hadden we nog niet zozeer echt 'romantische' aanrakingen ofzo gehad of 3 kussen of iets dergelijks. Einde van de date zei hij dat het het erg gezellig vond, dat vond ik ook, waarna we beide naar huis reden.
Na de date appte hij mij ook direct of ik droog was thuisgekomen (het regende die dag). 1 a 2 dagen daarna waren we nog gezellig aan het appen, waarna ik opeens van hem een  berichtje kreeg dat ging over onze date. Daarin stond dat hij het erg gezellig vond, hij mij een leuke meid vond met een sprankelende persoonlijkheid maar hij het 'best wel een beetje te vriendschappelijk vond' en het hierbij wilde laten.
Dit kwam voor mij onverwachts en ik snapte het ook niet omdat het zo gezellig was en zeker nog een tweede date waard was. Dit heb ik hem ook gezegd. Ik had ook nog niet gelijk romantische gevoelens ofzo maar dat kan toch ook al niet na een uurtje elkaar voor het eerst gezien te hebben? Maar hij bleef bij zijn keuze om het hierbij te laten.

Al met al vind ik het erg zonde. Naar mijn idee moet dat groeien over een paar dates en had ik het idee ook dat we goed bij elkaar passen. Ik weet ook dat ik hier denk ik niets aan kan veranderen maar het blijft wel in mijn hoofd zitten, dat ik het niet goed snap dat hij dit zo opeens zegt en het niet nog een kans gunt. Ligt het dan aan mij dat ik niet zozeer echt geflirt heb? Of kapt hij dit nu dan gewoon te snel af? Het is jammer, omdat er naar mijn idee wel wat meer in had kunnen zitten..

Iroh

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2021, 12:11:51 »
Tja, ik heb zelf ook wel eens gehad dat ik totaal geen zin had in een tweede date, ondanks dat de eerste wel heel gezellig was. Hij zag mij heel erg zitten, maar ik had verder gewoon totaal geen gevoel bij hem. Ben toen toch op een tweede date gegaan, waarna ik het alsnog heb afgekapt om dezelfde reden. Erg lullig voor hem.

Het is erg jammer, maar ik denk niet per se dat hij te snel is afgekapt.
❝If you look for the light, you can often find it. But if you look for the dark, that is all you will ever see.❞

Heiline

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2021, 01:36:47 »
Hi dit verhaal komt mij heel bekend voor. Ik heb gedate met een jongen die eerst heel snel en enthousiast wilde afspreken. twee dagen achter elkaar in het weekend overdag (lekker lang gewandeld) en die week daarop.
Het klikte heel goed en voelde me op mijn gemak maar voelden nog niet heel erg de drang om hem aan te raken ofz (dat heb ik uit mijzelf niet snel) en hij ook niet. ik dacht dat we hier op een lijn zaten.
na de laatste date 3, blijven slapen (niks gebeurd behalve zoenen en knuffelen), voelde zo goed en echt dat t net leek of we elkaar lang kende.
ik werd enthousiaster en begon wat meer iniatief te tonen in het appen.
en de ochtend voor de volgende date die hij zelf had voorgesteld zegt hij. hii het voelt serieus te worden en wil dit nog niet en jij wil en wil je niet aan het lijntje houden...
snap er niks van..
maarja het beste is idd proberen te laten gaan. Je verdiend sms iemand die 100% voor je gaat. die hou ik altijd maar in mijn hoofd.
maar begrijp dat het lastig is, ben er zelf ook kapot van. lokaal kende we elkaar zo kort.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2021, 19:08:46 »
Je moet niet denken dat het aan jou ligt. Je kan het heel gezellig hebben met iemand maar gewoon die klik niet voelen. Jij voelde dat misschien wel, maar hij niet. Daar kan je niet veel aan doen. Jullie passen waarschijnlijk gewoon niet bij elkaar. Je kunt er beter niet te lang stil bij staan en gewoon verder kijken. Je moet ook zo denken, als jullie allebei andere verwachtingen hebben bij een eerste date zijn jullie gewoon geen match. Je hoeft je dus niet aan te passen, het is juist de bedoeling dat jullie beiden jezelf bent op de eerste date en er dan van beide kanten wens is voor een tweede date! :)
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"