Auteur Topic: Kan haar gevoel voor mij nog terugkomen na een mooie relatie van 3 jaar?  (gelezen 1076 keer)

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 augustus 2019, 09:59:28 »
Mijn ex heeft het uitgemaakt na 3 jaar. Ik was haar (toen 20) eerste liefde in haar leven en onze relatie was perfect, alsof we voor elkaar gemaakt waren, dus ook beste maatjes. Uit het niets zonder gesprek maakt ze het uit met de reden dat ze er over na heeft gedacht en geen gevoelens meer voor me heeft.

Een maand ervoor was ik nog de vader van haar toekomstige kinderen zei ze en miste ze mij toen ze op vakantie was. Ze geeft nu aan dat ze alles wilt laten bezinken en over later we even verder moeten kijken. Met moeite probeer ik geen contact met haar op te nemen (No Contact methode). Is er een kans dat haar gevoel terug kan komen of dat ze mij gaat missen? Ze gaf zelf aan dat ze het ook heel erg kut vindt, maar dat ze op dit moment haar gevoelens voor mij niet kan veranderen. Ik ben altijd heel erg goed voor haar geweest en we hadden nooit ruzies, uiteraard wel leuke discussies.

Met haar laatste zin geeft ze voor mijn gevoel aan dat ze tijd nodig heeft, maar dat ze niet het hoofdstuk heeft afgesloten toch?

PS: De reden dat ik hier om advies vraag is, omdat ik alleen met jongens omga als vrienden en wil graag jullie mening horen.

milena

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 augustus 2019, 10:27:16 »
Ik denk dat je hier zelf weinig invloed op kunt uitoefenen... Ik zou me als ik jou was gewoon focussen op jezelf en je toekomst, en de relatie laten zoals het nu is geweest (een mooie relatie). Mocht het goed komen dan is dat natuurlijk altijd fijn, maar ga jezelf daar niet teveel aan vasthouden want dat maakt het alleen maar moeilijker.

Veel sterkte ermee!

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 augustus 2019, 10:47:31 »
Ik denk dat je hier zelf weinig invloed op kunt uitoefenen... Ik zou me als ik jou was gewoon focussen op jezelf en je toekomst, en de relatie laten zoals het nu is geweest (een mooie relatie). Mocht het goed komen dan is dat natuurlijk altijd fijn, maar ga jezelf daar niet teveel aan vasthouden want dat maakt het alleen maar moeilijker.

Veel sterkte ermee!

Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik zie haar dit weekend voor het laatst om mijn spullen op te halen. Ik zal aan haar aangeven dat ik haar keuze respecteer en haar met rust zal laten en loslaten (hoe moeilijk dit ook is voor mij op dit moment, uiteraard zal ik dit niet zeggen). Ik ga aan mezelf werken door te gaan fitnessen en mijn studie af te ronden.

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2019, 14:25:58 »
Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik zie haar dit weekend voor het laatst om mijn spullen op te halen. Ik zal aan haar aangeven dat ik haar keuze respecteer en haar met rust zal laten en loslaten (hoe moeilijk dit ook is voor mij op dit moment, uiteraard zal ik dit niet zeggen). Ik ga aan mezelf werken door te gaan fitnessen en mijn studie af te ronden.
Dat klinkt goed. Geef haar tijd maar laat jezelf niet aan het lijntje houden. Sterkte!

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2019, 20:37:00 »
Ik zit op dit moment in een soortgelijke situatie met mijn ex, alleen ben ik degene die het heeft uitgemaakt. We hadden een relatie van 4 jaar. Maar ik had af en toe wel twijfels. Sommige dingen ook in onze relatie zelf, maar ook omdat het bij mij persoonlijk ook een beetje een overweldigend gevoel is om vanaf een redelijk jonge leeftijd de rest van je leven te delen met één iemand (ik was net als je ex-vriendin 20 en mijn ex was ook mijn eerste échte relatie toen we wat kregen). En dat had ik er misschien voor over gehad als mijn ex ook echt helemaal het einde was, maar bij sommige dingen dacht ik, zou er toch niet iemand zijn bij wie het net wat beter voelt....? Ik hield ontzettend veel van hem, maar het idee dat dit alles was beangstigde me gewoon, ook al hadden we het ook over samen trouwen en kinderen krijgen.
Ik heb het dus uiteindelijk uitgemaakt, wat ontzettend moeilijk was.

Ik kan je misschien vertellen hoe ik er over denk, al zegt dat natuurlijk niet wat je ex erover denkt of voelt. Ik denk dat het het beste is om haar even met rust te laten en misschien dat ze zich bedenkt en net als mij gewoon even haar gedachtes op orde moet brengen en ze voor zichzelf wilt uitzoeken wat ze precies wilt met haar leven en met jou. Je hebt de meeste kans om weer met haar samen te komen als je haar laat merken wat ze mist. Als je haar continu zou appen of bellen, krijgt ze geen kans om te voelen hoe het is om jou niet in haar leven te hebben. Geen contact is voorlopig dus je beste kans. 

Natuurlijk hoef jij je leven hier niet voor op pauze te zetten. Probeer jezelf intussen af te leiden en ga gewoon door met je eigen dingetjes. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat als je echt bij elkaar hoort, dat vanzelf wel weer goed komt :)
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2019, 20:42:02 door Pinkiewink »
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2019, 23:15:30 »
Ik zit op dit moment in een soortgelijke situatie met mijn ex, alleen ben ik degene die het heeft uitgemaakt. We hadden een relatie van 4 jaar. Maar ik had af en toe wel twijfels. Sommige dingen ook in onze relatie zelf, maar ook omdat het bij mij persoonlijk ook een beetje een overweldigend gevoel is om vanaf een redelijk jonge leeftijd de rest van je leven te delen met één iemand (ik was net als je ex-vriendin 20 en mijn ex was ook mijn eerste échte relatie toen we wat kregen). En dat had ik er misschien voor over gehad als mijn ex ook echt helemaal het einde was, maar bij sommige dingen dacht ik, zou er toch niet iemand zijn bij wie het net wat beter voelt....? Ik hield ontzettend veel van hem, maar het idee dat dit alles was beangstigde me gewoon, ook al hadden we het ook over samen trouwen en kinderen krijgen.
Ik heb het dus uiteindelijk uitgemaakt, wat ontzettend moeilijk was.

Bedankt voor je reactie en fijn om inzicht te krijgen van de andere kant. Mijn ex heeft dit anderhalf jaar geleden ook aangegeven over dat ze het eng vond (1e relatie), maar toen gaf ze na een gesprek aan dat ze ervoor wilde gaan en hadden we samen een hele mooie tijd. Helaas heeft ze dit nu niet aangegeven en verbrak ze de relatie uit het niets.

Ben jij toen op zoek gegaan naar iemand anders om te ontdekken of dat gevoel bij iemand anders beter is? Hoe lang hebben jullie al geen contact meer met elkaar en heb je momenten dat je naar hem weer verlangt, mist of aan jullie tijd terugdenkt?

Als je zo lang bij elkaar bent en dan opeens niet meer, mis je dan niet iemand om je heen?

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2019, 07:53:46 »
Bedankt voor je reactie en fijn om inzicht te krijgen van de andere kant. Mijn ex heeft dit anderhalf jaar geleden ook aangegeven over dat ze het eng vond (1e relatie), maar toen gaf ze na een gesprek aan dat ze ervoor wilde gaan en hadden we samen een hele mooie tijd. Helaas heeft ze dit nu niet aangegeven en verbrak ze de relatie uit het niets.

Ben jij toen op zoek gegaan naar iemand anders om te ontdekken of dat gevoel bij iemand anders beter is? Hoe lang hebben jullie al geen contact meer met elkaar en heb je momenten dat je naar hem weer verlangt, mist of aan jullie tijd terugdenkt?

Als je zo lang bij elkaar bent en dan opeens niet meer, mis je dan niet iemand om je heen?

Het is pas sinds vorige week uit, dus het is nog erg vers. Ik moet eerlijk zijn dat ik hem op sommige momenten nu al mis. Ik denk ook zeker terug aan de momenten waarop we het fijn hadden. Eerlijk gezegd heb ik af en toe ook twijfels of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Maar ik denk ook wel aan de redenen waarom ik het heb uitgemaakt en ik denk dat het voor nu wel de juiste keuze is geweest. Ik heb ervoor gekozen om cold turkey geen contact te houden, misschien dat ik hem over een tijdje even wat stuur om gewoon even te vragen hoe het gaat.

Het is zeker wel wennen om niet meer bij elkaar te zijn. Ik heb ook nog geen behoefte aan iemand anders. Ik had gewoon heel erg behoefte aan op mezelf zijn, zonder iemand waar ik rekening mee moet houden. Dus nee, ik mis het nu niet om iemand om me heen te hebben. Ik zou wel heel graag contact met hem willen hebben, omdat hij eigenlijk ook mijn beste maatje was. Dat mis ik wel. Maar hopelijk kan dat ooit.

(Baseer mijn ervaring hiermee niet teveel op je vriendin trouwens, zij is de enige die echt weet hoe ze zich voelt :))

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2019, 11:02:39 »
Het is pas sinds vorige week uit, dus het is nog erg vers. Ik moet eerlijk zijn dat ik hem op sommige momenten nu al mis. Ik denk ook zeker terug aan de momenten waarop we het fijn hadden. Eerlijk gezegd heb ik af en toe ook twijfels of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. Maar ik denk ook wel aan de redenen waarom ik het heb uitgemaakt en ik denk dat het voor nu wel de juiste keuze is geweest. Ik heb ervoor gekozen om cold turkey geen contact te houden, misschien dat ik hem over een tijdje even wat stuur om gewoon even te vragen hoe het gaat.

Het is zeker wel wennen om niet meer bij elkaar te zijn. Ik heb ook nog geen behoefte aan iemand anders. Ik had gewoon heel erg behoefte aan op mezelf zijn, zonder iemand waar ik rekening mee moet houden. Dus nee, ik mis het nu niet om iemand om me heen te hebben. Ik zou wel heel graag contact met hem willen hebben, omdat hij eigenlijk ook mijn beste maatje was. Dat mis ik wel. Maar hopelijk kan dat ooit.

(Baseer mijn ervaring hiermee niet teveel op je vriendin trouwens, zij is de enige die echt weet hoe ze zich voelt :))

Zij is inderdaad de enige die weet hoe ze zich precies voelt, maar toch herken ik veel dingen uit je verhaal. Ook zij past de cold turkey (no contact) toe om waarschijnlijk haarzelf te testen/ontdekken. Dit gaf ze tevens ook aan in haar bericht dat ze ruimte wilt hebben om alles te laten bezinken. Ik had een psychologisch onderzoek gelezen dat gevoel voor iemand nooit weggaat of verdwijnt met iemand met wie je een sterke band hebt gehad, maar dat het op een laag pitje komt te staan en dat dit een fase van de relatie kan zijn.

Ik heb ook gekeken naar wat mijn rol was in de laatste weken van onze relatie (zelfreflectie) en ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik nonchalant was geworden in een aantal dingen, zoals romantiek en daarnaast ook een buikje had gekregen. Ik wil dit natuurlijk niet gelijk aanwijzen als oorzaak, maar dit had van mijn kant beter gekund. Momenteel ga ik weer fulltime naar de sportschool (zoals vroeger) en erken ik mijn eigen fouten in die eindfase van onze relatie, waaraan ik persoonlijk aan ga werken. Kan hij bij jou zichzelf zo ontwikkelen dat die negatieve punten die je in hem ziet omgezet kunnen worden naar iets positiefs? Uiteraard moet hij er zelf dan aan willen werken.

Bedoel je met "Maar hopelijk kan dat ooit" als vrienden of om het weer te proberen met een afspraakje over een tijdje als het op dat moment goed bij jou voelt? en ben je niet bang dat hij over een tijdje iemand anders ontmoet?

Nogmaals bedankt voor je reactie en uiteraard ook sterkte toegewenst in deze periode.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2019, 16:19:31 »
Zij is inderdaad de enige die weet hoe ze zich precies voelt, maar toch herken ik veel dingen uit je verhaal. Ook zij past de cold turkey (no contact) toe om waarschijnlijk haarzelf te testen/ontdekken. Dit gaf ze tevens ook aan in haar bericht dat ze ruimte wilt hebben om alles te laten bezinken. Ik had een psychologisch onderzoek gelezen dat gevoel voor iemand nooit weggaat of verdwijnt met iemand met wie je een sterke band hebt gehad, maar dat het op een laag pitje komt te staan en dat dit een fase van de relatie kan zijn.

Ik heb ook gekeken naar wat mijn rol was in de laatste weken van onze relatie (zelfreflectie) en ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik nonchalant was geworden in een aantal dingen, zoals romantiek en daarnaast ook een buikje had gekregen. Ik wil dit natuurlijk niet gelijk aanwijzen als oorzaak, maar dit had van mijn kant beter gekund. Momenteel ga ik weer fulltime naar de sportschool (zoals vroeger) en erken ik mijn eigen fouten in die eindfase van onze relatie, waaraan ik persoonlijk aan ga werken. Kan hij bij jou zichzelf zo ontwikkelen dat die negatieve punten die je in hem ziet omgezet kunnen worden naar iets positiefs? Uiteraard moet hij er zelf dan aan willen werken.

Bedoel je met "Maar hopelijk kan dat ooit" als vrienden of om het weer te proberen met een afspraakje over een tijdje als het op dat moment goed bij jou voelt? en ben je niet bang dat hij over een tijdje iemand anders ontmoet?

Nogmaals bedankt voor je reactie en uiteraard ook sterkte toegewenst in deze periode.

Een relatie van meerdere jaren beëindigen gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten, dus wat je zegt kan best kloppen. En je hebt in die jaren een band opgebouwd, die niet zomaar weg zal gaan. Zeker als het je eerste serieuze relatie is, is het niet iets wat je zomaar kan weggooien. Het kan inderdaad een fase zijn in jullie relatie waar je doorheen moet, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Wat je zegt over dat je wat nonchalanter werd herken ik ook wel in mijn ex. En dat is ook een van de redenen dat het uit is tussen ons. Hij zegt dat ie dat wilt verbeteren, maar ik denk dat daar wel wat tijd overheen moet. Wij hebben het een paar weken geleden al opnieuw geprobeerd en toen merkte ik dat het al heel snel weer beetje zakte. Ik denk dat als jullie het ooit opnieuw willen proberen, daar echt tijd overheen moet gaan. Ikzelf ben natuurlijk ook niet foutloos en wil deze tijd ook besteden om mezelf te verbeteren. Zo was het mijn probleem dat ik eigenlijk heel veel dingen voor me hield om maar geen ruzie te hebben omdat ik het eigenlijk ergens niet mee eens was. Het zou best kunnen zijn dat sommige dingen die je hebt gedaan of niet gedaan een beetje een trigger was om het uit te maken, maar je ex heeft misschien ook wat 'schuld' in de breuk.

Wat ik wil zeggen is dat het vooral goed is om te kijken wat je zélf aan jezelf zou willen verbeteren en de relatie te zien als een les voor je eventuele volgende relatie of gewoon om jezelf positief te ontwikkelen, en dat je die punten niet alleen verbetert om haar terug te krijgen, omdat je dan snel de kans krijgt dat jullie weer in de gewoontes van jullie oude relatie vallen als het eenmaal weer goed tussen jullie gaat of jullie weer gewend zijn aan elkaar en het waarschijnlijk weer uit gaat.
Maar dat heeft dus tijd nodig, en ik denk dat opnieuw proberen het beste werkt als je echt met een schone lei kunt beginnen en je oude relatie-problemen een beetje bent vergeten. En dat zou best maanden of een jaar of meer kunnen duren.

Ik hoop dat ik ooit weer normaal met mijn ex om kan gaan, want ik mis hem wel. Gewoon ook onze gesprekken en hoe we konden lachen samen. Ik hou voor nu afstand, want toen ik het uitmaakte was hij heel erg van slag en ik weet dat als ik hem nu alweer spreek, het alleen maar moeilijk is voor hem. Ik zou niets liever willen dan hem troosten en zeggen dat het goed komt, maar ik ben natuurlijk eigenlijk de oorzaak van zijn verdriet, dus ik maak het waarschijnlijk alleen maar erger op dit moment :") En misschien kunnen we het over een paar maanden of een jaar weer proberen, maar ik kijk tegen die tijd hoe mijn gevoel is.

En nee, ik moet er niet aan denken dat hij met een ander is! Maar voorlopig zal dat niet gebeuren of het is waarschijnlijk een rebound. Ik denk dat dat ongeacht de reden van een breuk toch altijd iets is wat je weg moet slikken, ook al ben ik degene die het heeft uitgemaakt. Als het er toch ooit een keer van komt, hoop ik wel dat hij gelukkig is en hij van onze relatie heeft geleerd.

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2019, 22:04:40 »
Een relatie van meerdere jaren beëindigen gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten, dus wat je zegt kan best kloppen. En je hebt in die jaren een band opgebouwd, die niet zomaar weg zal gaan. Zeker als het je eerste serieuze relatie is, is het niet iets wat je zomaar kan weggooien. Het kan inderdaad een fase zijn in jullie relatie waar je doorheen moet, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Wat je zegt over dat je wat nonchalanter werd herken ik ook wel in mijn ex. En dat is ook een van de redenen dat het uit is tussen ons. Hij zegt dat ie dat wilt verbeteren, maar ik denk dat daar wel wat tijd overheen moet. Wij hebben het een paar weken geleden al opnieuw geprobeerd en toen merkte ik dat het al heel snel weer beetje zakte. Ik denk dat als jullie het ooit opnieuw willen proberen, daar echt tijd overheen moet gaan. Ikzelf ben natuurlijk ook niet foutloos en wil deze tijd ook besteden om mezelf te verbeteren. Zo was het mijn probleem dat ik eigenlijk heel veel dingen voor me hield om maar geen ruzie te hebben omdat ik het eigenlijk ergens niet mee eens was. Het zou best kunnen zijn dat sommige dingen die je hebt gedaan of niet gedaan een beetje een trigger was om het uit te maken, maar je ex heeft misschien ook wat 'schuld' in de breuk.

Wat ik wil zeggen is dat het vooral goed is om te kijken wat je zélf aan jezelf zou willen verbeteren en de relatie te zien als een les voor je eventuele volgende relatie of gewoon om jezelf positief te ontwikkelen, en dat je die punten niet alleen verbetert om haar terug te krijgen, omdat je dan snel de kans krijgt dat jullie weer in de gewoontes van jullie oude relatie vallen als het eenmaal weer goed tussen jullie gaat of jullie weer gewend zijn aan elkaar en het waarschijnlijk weer uit gaat.
Maar dat heeft dus tijd nodig, en ik denk dat opnieuw proberen het beste werkt als je echt met een schone lei kunt beginnen en je oude relatie-problemen een beetje bent vergeten. En dat zou best maanden of een jaar of meer kunnen duren.

Ik hoop dat ik ooit weer normaal met mijn ex om kan gaan, want ik mis hem wel. Gewoon ook onze gesprekken en hoe we konden lachen samen. Ik hou voor nu afstand, want toen ik het uitmaakte was hij heel erg van slag en ik weet dat als ik hem nu alweer spreek, het alleen maar moeilijk is voor hem. Ik zou niets liever willen dan hem troosten en zeggen dat het goed komt, maar ik ben natuurlijk eigenlijk de oorzaak van zijn verdriet, dus ik maak het waarschijnlijk alleen maar erger op dit moment :") En misschien kunnen we het over een paar maanden of een jaar weer proberen, maar ik kijk tegen die tijd hoe mijn gevoel is.

En nee, ik moet er niet aan denken dat hij met een ander is! Maar voorlopig zal dat niet gebeuren of het is waarschijnlijk een rebound. Ik denk dat dat ongeacht de reden van een breuk toch altijd iets is wat je weg moet slikken, ook al ben ik degene die het heeft uitgemaakt. Als het er toch ooit een keer van komt, hoop ik wel dat hij gelukkig is en hij van onze relatie heeft geleerd.

Wat ik gewoon niet goed begrijp van mijn ex is dat ze onze relatie uit het niets beëindigde, zonder erover te praten. De dag ervoor zei ze nog dat ze van mij hield (dit doet voor mij het meeste pijn).
In onze hele relatie was ik er altijd voor haar als ze wilde praten over problemen, zoals school, familieproblemen en als ze zichzelf onzeker voelde. Wij waren dus altijd heel erg direct naar elkaar toe en open. We hadden ook gewoon contact met elkaar tot de dag dat ze het uitmaakte. Toen werd de Cold Turkey modus door haar ingeschakeld.

Ik weet dus ook niet hoe lang ze al met dit gevoel loopt, wat precies die triggers waren en uiteraard waarom ze niet met mij gesproken heeft over haar gevoelens. De bovenstaande redenen uit mijn vorige bericht die ik zelf aangaf zijn aannames waarvan ik vermoed dat ze een rol hebben gespeeld.

Ik ga maandagmiddag bij haar langs om haar spullen af te geven en ook om mijn eigen spullen op te halen. Als eerste zal ik haar aangeven dat ik haar keuze respecteer en dat ik haar tijd zal geven om alles te laten bezinken. Maar dat ik uiteraard verder ga met mijn leven in de tussentijd (Dit zeg ik om niet afhankelijk over te komen). Het is dan toch niet raar om te vragen voor een gesprek, aangezien ik nog vragen heb en het goed wil afsluiten met haar?

Ik wil heel graag leren van mijn fouten, maar ik moet dan wel precies weten wat ik fout heb gedaan. Ik zal tijdens dit gesprek niet in tranen uitbarsten, vooral glimlachen op de juiste momenten en haar diep in haar ogen aankijken, zodat ze weet dat ik aandachtig luister en aangeven wat voor mijn gevoel ik beter had kunnen doen (Zodat ze weet dat ik mijn fouten erken). Na het gesprek wil ik haar bedanken voor 3 prachtige jaren die ik nooit zal vergeten en dat ze mij altijd kan appen als ze daar behoefte aan heeft. Uiteraard geef ik hier weer aan dat ik verder ga met mijn leven en aan mezelf ga werken, zoals fitness, studie afronden (kwart jaartje) en beginnen aan mijn droombaan.

Uiteraard hoop ik dat ze binnen een aantal maanden na No Contact weer om mijn aandacht zal vragen, al is het maar om te vragen hoe het met mij gaat. Ik weet dat ik hier niet op mag hopen en het los moet laten. Maar ik heb zelf op dit moment tot zeker het nieuwjaar absoluut geen behoefte aan iemand anders en ik het gevoel heb dat ik voor haar altijd een zwak zal houden, omdat ik nog nooit zoiets voor iemand heb gevoeld (Ik heb zelf al meerdere relaties gehad en ben 5 jaar ouder dan mijn ex).

Nogmaals bedankt voor je berichten!

« Laatst bewerkt op: 01 september 2019, 10:16:55 door Stopio »

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 01 september 2019, 14:48:09 »
Als je niet zeker weet waarom het uit is, zou ik zeker proberen er met haar over te praten. Het kan in ieder geval helpen het beter te verwerken en ik vind dat je daar ook wel recht op hebt. Het is namelijk heel lastig als je nog met allerlei vragen zit. Probeer dus inderdaad om uitleg te vragen.
Probeer desnoods van te voren goed te bedenken wat je allemaal wilt bespreken en schrijf dat op, zodat je als je weer weggaat niks vergeet.

Heel goed van je dat je je zo voor haar wilt inzetten. Ik kan zien dat ze heel veel voor je betekent. Het is inderdaad het beste als je rustig blijft, maar zit er echt niet over in als je toch begint te huilen. Dat hoort er nou eenmaal bij en het is logisch als dat gebeurt. Dat zal zij ook wel snappen.

Maar als je haar ooit terugwilt, is het inderdaad wel goed om te laten zien dat je het ook redt zonder haar. Het klinkt misschien ontzettend oppervlakkig, maar het is niet heel erg aantrekkelijk als jij laat zien dat je heel wanhopig bent. Dat zal voor je ex namelijk heel benauwend voelen en misschien dat ze er ook een erg schuldgevoel van krijgt, en dat zal niet heel bevorderlijk werken. Probeer je sterk te houden. Maar je mag natuurlijk best laten zien dat je haar mist en het graag opnieuw zou willen proberen. Probeer het gesprek dus rustig te houden en niet smeken of ruzie maken.

Succes morgen! Ik hoop voor je dat het goedkomt tussen jullie of dat je je in ieder geval snel beter voelt :)

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 02 september 2019, 20:42:40 »
Laat je weten hoe het is gegaan? Ben toch wel erg benieuwd!

Lily

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 02 september 2019, 23:16:57 »
Mijn ex heeft het uitgemaakt na 3 jaar. Ik was haar (toen 20) eerste liefde in haar leven en onze relatie was perfect, alsof we voor elkaar gemaakt waren, dus ook beste maatjes. Uit het niets zonder gesprek maakt ze het uit met de reden dat ze er over na heeft gedacht en geen gevoelens meer voor me heeft.

Een maand ervoor was ik nog de vader van haar toekomstige kinderen zei ze en miste ze mij toen ze op vakantie was. Ze geeft nu aan dat ze alles wilt laten bezinken en over later we even verder moeten kijken. Met moeite probeer ik geen contact met haar op te nemen (No Contact methode). Is er een kans dat haar gevoel terug kan komen of dat ze mij gaat missen? Ze gaf zelf aan dat ze het ook heel erg kut vindt, maar dat ze op dit moment haar gevoelens voor mij niet kan veranderen. Ik ben altijd heel erg goed voor haar geweest en we hadden nooit ruzies, uiteraard wel leuke discussies.

Met haar laatste zin geeft ze voor mijn gevoel aan dat ze tijd nodig heeft, maar dat ze niet het hoofdstuk heeft afgesloten toch?

PS: De reden dat ik hier om advies vraag is, omdat ik alleen met jongens omga als vrienden en wil graag jullie mening horen.

Ik heb een vergelijkbare situatie zelf meegemaakt. Hij was mijn beste vriend, eerste vriend, nooit ruzies, perfect voor elkaar. En ineens op een dag zegt hij me niet meer leuk te vinden en hij wist zelf niet waarom. Doordat ik geen verklaring kreeg en het dus echt niet kon afsluiten heb ik heeeel veeel moeite gehad met de break up. Dus in het geval dat zij je niet meer leuk gaat vinden zou ik toch nog even goed erover praten voor de afsluiting.
Verder, ik heb de no contact methode ook geprobeerd voor even, maar dat leek niks uit te halen. Dit kan natuurlijk verschillen per persoon, en ik had nog lang geen 3 jaar een relatie achter de rug met hem.
Veel sterkte in ieder geval! Alles kan natuurlijk nog gebeuren, maar hoop niet teveel. Als ze na 3 jaar het ineens uitmaakt zal ze misschien wel erg lang hebben nagedacht over die keuze, zoiets wil je niet zomaar weggooien.

xx

Lily

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 02 september 2019, 23:40:25 »
O trouwens, ik heb net alles teruggelezen. Hoe is het gegaan vandaag?

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2019, 13:17:52 »
Ik had mij helemaal voorbereid voor mijn bezoek door goed na te denken over welke vragen ik aan haar wilde stellen en mijn uiterlijk uiteraard (kapper geweest, nieuwe overhemd en lekker luchtje). Vooraf nog naar de sportschool geweest en een bos bloemen gekocht voor haar ouders als bedankje voor de zomervakantie (later meer) en uiteraard hun gastvrijheid in die 3 jaar.

Eenmaal mijn auto geparkeerd, appte ik haar om te zeggen dat ik voor de deur stond en ze deed open. Ik was op dat moment heel erg zenuwachtig, maar toen ik haar in de deur opening zag staan begon ik te glimlachen en ging mijn hart te keer. Het eerste wat ik haar aangaf was dat ik haar keuze respecteer en ik niet boos op haar ben over de manier hoe het is afgelopen tussen ons en dat ik heel graag met haar een openhartig gesprek wil, omdat ik nog zoveel vragen had. Haar antwoord was hierop "Tuurlijk, ik begrijp je volledig".

Als eerste ging ik de woonkamer in waar haar ouders zaten. Ik heb een hele goede band met haar ouders en we waren deze zomer bijna een maand met z'n 4e op vakantie geweest (rondreis). Naast dat ik haar spullen kwam brengen en mijn spullen kwam halen, was dit ook voor mij het moment om de vakantiefoto's te delen. Vervolgens zaten we met z'n alle aan de eettafel en heb ik aangegeven dat ik momenteel hard aan mezelf werk door veel naar de sportschool te gaan en dat het een heerlijke afleiding voor mijn gedachten is en dat ik bezig ben met gezond eten. Mijn studie snel wil afronden, zodat ik over een paar maanden kan gaan werken en op mezelf kan gaan wonen. Tijdens het gesprek kwam ik met veel zelfvertrouwen over en haar moeder gaf zelfs aan dat ze het knap vond hoe ik overkwam. Na wat gesproken te hebben ben ik met haar naar boven gegaan om met z'n tweeën te gaan praten. Dit gesprek heeft ongeveer 2 uur geduurd.

Eenmaal boven gaf ik wederom aan dat ik haar keuze respecteer en dat we nu eerlijk kunnen zijn en ons hart kunnen luchten. Als eerste vroeg ik haar hoe lang ze al met dit gevoel liep en waar het gevoel vandaan kwam (triggers). Ze gaf aan dat het gevoel net voor de vakantie opkwam. Dit moet ongeveer 16 juli zijn geweest, want we vertrokken de 19e naar onze bestemming. Ze gaf aan dat er geen triggers waren, maar dat het gevoel gewoon verdween (het lag dus niet aan mijn aannames in mijn vorige bericht).

Ze gaf aan dat ze gedurende de vakantie het heel leuk had met mij, maar het gevoel kwam niet terug en ze zag mij meer als een vriend en na de vakantie heeft ze het nog een week geprobeerd om dat gevoel van missen terug te krijgen, maar het kwam maar niet. Dit was voor haar een reden waarom ze onze relatie beëindigde (dit was op 18 augustus en week nadat we terug waren). Dit gaf bij mij aan dat het niet al een aantal maanden speelde en ze gaf aan dat alles wat ze zei voor die periode oprecht was, zoals dat ik de vader van haar toekomstige kinderen zal worden eind juni. De reden waarom ze niet met mij gesproken heeft is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk, maar ze gaf aan dat het toch niet geholpen zal hebben als we een break zouden inlassen.

Ik vroeg aan haar of ze nog van mij hield en om mij gaf, haar antwoord was "Ja". Maar dan als een vriend. Ze zei dat ik nog steeds een knappe jongen ben, maar dat ze die aantrekkingskracht mist die er een maand geleden nog was. Je kan je voorstellen dat ik op dat moment door de grond zakte en de vrouw waar ik zielsveel van hou uit mijn handen definitief zag wegvallen. Wat bij haar ook een rol speelde is dat dit niet de 1e keer is dat ze twijfels had. Zoals ik al aangaf in een vorige bericht had ze na het 1e jaar ook een moment dat ze twijfelde en het gevoel minder werd. Uiteraard hadden we daarna weer een hele mooie tijd samen, maar ze begon er wel over. Ik vroeg vervolgens mijn belangrijkste vraag "Denk je dat het gevoel over een aantal maanden terug kan komen of dat je mij gaat missen?". Haar antwoord kwam nog harder binnen dan mijn vorige vraag, namelijk "Nee ik denk het niet". Dit was het moment dat mijn ogen vochtig werden, maar ik deed mijn uiterste best om het droog te houden. Uiteraard hoef dit niet zo te zijn, want je kan zelf niet je gevoelens controleren en had zei ook niet kunnen voorspellen dat haar gevoelens opeens voor mij weg zouden gaan, terwijl ze een maand ervoor nog zo verliefd op me was. Ook gaf ze aan dat als ik aan mezelf werk het gevoel daardoor niet zal terugkomen en ik het vooral voor mezelf moet doen. Ik vroeg of er iemand anders in het spel was en ze zei heel eerlijk dat ze voor niemand gevoelens heeft en dat ze ook niemand op het oog heeft. En dat die behoefte er niet is om iemand te zoeken om mij te vervangen voor een relatie of op S gebied. Dit voelde voor mij wel als een opluchting op één of andere manier!

Na ons lange gesprek waar we ook gelachen hebben en naast elkaar op bed zaten, zijn we vervolgens weer naar de woonkamer gegaan. Hier nam ik definitief afscheid van haar ouders en haar moeder zei tegen mij dat als ik een nieuwe vriendin krijg, zij echt heel veel mazzel heeft met mij. Dit vond ik oprecht een heel mooi compliment en ze bedankte mij dat ik zo goed was voor hun dochter en dat ze het allebei jammer vonden dat dit het einde was, omdat ik voor hun een ideale schoonzoon was.

Na het gesprek stond ik weer voor de voordeur met in mijn linkerhand een tas met mijn spullen. Ik vertelde haar dat ik nog steeds zielsveel van haar hou en dat ik haar niet alleen als vriendin, maar ook als mijn beste maatje ga missen (ze gaf aan dat ze mij ook als maatje gaat missen en mij niet appt, omdat ze weet dat ik verdrietig ben). Vervolgens zei ik dat daarbuiten een jongen is die alles voor je over heeft, je alleen maar liefde in je leven wilt geven en die je altijd kan vertrouwen en je nooit in de steek zal laten. Vergeet dat niet en mij in het algemeen. En als je de behoefte hebt mij altijd kan appen of bellen. Ik bedankte haar nogmaals voor de mooie 3 jaren die ik samen met haar mocht doorbrengen. Ze gaf me een dikke knuffel en vervolgens liep ik terug naar m'n auto.

Het moment dat ik uit haar woonwijk reed komt het liedje "Volumia - Afscheid" op de radio en toen brak ik in tranen uit tijdens het rijden. Dit was het moment dat ik mij realiseerde dat die knuffel op het einde onze laatste aanraking zal zijn en dat de mooie toekomst die we ons hadden voorgesteld niet meer door zal gaan. De vrouw waar ik zo ongelooflijk veel van hou en waar ik mijn leven voor wil geven er niet meer is in mijn leven.

Ik ben nu een dag verder en ik weet dat ik haar over precies een maand weer zal zien, tijdens een nationaal feest in haar stad en de plek waar ik nog studeer. Ik ga nu absoluut geen contact met haar opnemen (No Contact methode), maar is het dan raar als ik haar daar spreek en haar een drankje aanbied? misschien beetje flirten of is dat dan te vroeg?

Bedankt voor jullie steun en de moeite om alles te lezen. Ik klink misschien erg wanhopig, maar ik ben voor mijn gevoel iemand kwijt geraakt met wie ik de rest van mijn leven wilde doorbrengen en mijn maatje. Het is moeilijk om iemand los te laten waar je 3 jaar lang alles voor hebt gegeven en dat die dan opeens niet meer bij jou wilt zijn. Ik denk persoonlijk dat heel veel dames jaloers zijn zijn op de manier hoe ik met haar ben omgegaan en de liefde die ik haar heb gegeven. Uiteindelijk hoop ik ook dat zij dat ook gaat realiseren, maar daar ga ik uiteraard niet de rest van mijn leven op wachten.

Kaasdipje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 03 september 2019, 17:56:20 »
Hee hee,

ik kan je goed begrijpen, zelfde probleem gehad (hij was niet verliefd meer, althans hij wist het niet zeker, en durfde het niet met mij uit te maken) Ik ben uiteindelijk degene geweest die het 'uitgemaakt' heeft, meer omdat het echt niet meer gezellig was en ik continu me best deed voor iemand die het niet zag.

Dit klote gevoel gaat nog wel even aanhouden, je wilt haar appen en weten hoe het met haar gaat (I know the feeling) beste tip die ik je kan meegeven is veel afleiding te zoeken. Ga vooral door met naar de sportschool gaan, spreek af met je vrienden, ga avonden stappen en probeer nieuwe dingen. Na een tijdje zal het klote gevoel minderen en kan je jouw relatie vanuit een afstand bekijken en helderder nadenken (op dit moment idealiseer je je relatie)

3 maanden geleden ging het uit tussen mijn vriend en mij, door veel afleiding en overige tijd heb ik een aantal nieuwe hobby's gevonden: Ik ga naar de sportschool, ik tennis en heb heel veel mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Ik vind dit nog steeds heel raar klinken maar ik vind mijn leven momenteel leuker dan toen ik in een relatie zat. Je moet deze tijd namelijk ook als een kans zien om te groeien (klinkt super stom haha).

In de eerste maand dat het uit was heb ik een veel naar Love Advice TV gekeken via YouTube -    https://www.youtube.com/channel/UClOZ-fMMvom8p2GWZ_ihpfw
Eerst met de intentie om mijn ex terug te krijgen maar vervolgens hielp het heel erg om aan mezelf te werken. Ik weet dat je nu alleen maar denkt aan hoe je haar kan terug winnen, maar als je haar over een maand ziet denk je er misschien wel heel anders over. Focus je niet te veel op het moment dat je haar weer gaat zien.

Ik heb ook de 'no contact rule' gedaan, raadt het je ook aan! 2 weken geleden kwam ik me ex tegen, hij huilde omdat hij me miste maar eerlijk gezegd hoef ik geen relatie meer omdat ik op dit moment gelukkig met mezelf ben!

Hopelijk had je wat aan deze tips haha

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 03 september 2019, 18:28:44 »
Echt goed hoe je het hebt aangepakt! Je mag echt trots op jezelf zijn. Misschien is de kans dat jullie ooit samen verdergaan klein, maar op deze manier hebben jullie het wel goed afgesloten en heb je in ieder gevalen geen drama in de toekomst. Je zou het zelfs over een tijdje als vrienden kunnen proberen.

Probeer voorlopig jezelf af te leiden en inderdaad de komende tijd no contact. Probeer dat in ieder geval vol te houden tot dat feest. Je kan haar natuurlijk even aanspreken, doe vooral waar je je goed bij voelt. Als je haar daar ziet en het doet pijn, misschien is het dan beter om haar even gedag te zeggen als jullie elkaar toevallig tegenkomen en verder niets. Flirten lijkt me geen goed idee. Ze geeft aan dat haar gevoel waarschijnlijk niet terugkomt ongeacht wat je doet. Als je toch weer iets probeert geef je haar misschien het idee dat je haar niet serieus neemt of verpest je enige kans die je nog hebt om contact met haar te houden. Als je het idee hebt dat ze er goed op zou reageren kun je het proberen, maar ik denk dat dat niet zo slim is. Ook niet voor jezelf.

Verder gewoon aan jezelf blijven werken, jezelf afleiden, doe leuke dingen met vrienden, huil af en toe lekker uit en verwen jezelf met nieuwe dingen of lekkere snacks. Zal vast goed komen :)

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 03 september 2019, 22:42:08 »
Hee hee,

ik kan je goed begrijpen, zelfde probleem gehad (hij was niet verliefd meer, althans hij wist het niet zeker, en durfde het niet met mij uit te maken) Ik ben uiteindelijk degene geweest die het 'uitgemaakt' heeft, meer omdat het echt niet meer gezellig was en ik continu me best deed voor iemand die het niet zag.

Dit klote gevoel gaat nog wel even aanhouden, je wilt haar appen en weten hoe het met haar gaat (I know the feeling) beste tip die ik je kan meegeven is veel afleiding te zoeken. Ga vooral door met naar de sportschool gaan, spreek af met je vrienden, ga avonden stappen en probeer nieuwe dingen. Na een tijdje zal het klote gevoel minderen en kan je jouw relatie vanuit een afstand bekijken en helderder nadenken (op dit moment idealiseer je je relatie)

3 maanden geleden ging het uit tussen mijn vriend en mij, door veel afleiding en overige tijd heb ik een aantal nieuwe hobby's gevonden: Ik ga naar de sportschool, ik tennis en heb heel veel mensen ontmoet en vrienden gemaakt. Ik vind dit nog steeds heel raar klinken maar ik vind mijn leven momenteel leuker dan toen ik in een relatie zat. Je moet deze tijd namelijk ook als een kans zien om te groeien (klinkt super stom haha).

In de eerste maand dat het uit was heb ik een veel naar Love Advice TV gekeken via YouTube -    https://www.youtube.com/channel/UClOZ-fMMvom8p2GWZ_ihpfw
Eerst met de intentie om mijn ex terug te krijgen maar vervolgens hielp het heel erg om aan mezelf te werken. Ik weet dat je nu alleen maar denkt aan hoe je haar kan terug winnen, maar als je haar over een maand ziet denk je er misschien wel heel anders over. Focus je niet te veel op het moment dat je haar weer gaat zien.

Ik heb ook de 'no contact rule' gedaan, raadt het je ook aan! 2 weken geleden kwam ik me ex tegen, hij huilde omdat hij me miste maar eerlijk gezegd hoef ik geen relatie meer omdat ik op dit moment gelukkig met mezelf ben!

Hopelijk had je wat aan deze tips haha

Ik train nu vrijwel elke avond in de sportschool en daarnaast boxen, bootcamp en veel fietsen op mijn mountainbike door de haven. Ik merk dat ik hierdoor haar op dat moment helemaal vergeet. Ik hou zelf niet van uitgaan en kijk liever met iemand een leuke film of serie op de bank als voorbeeld.

Zo te lezen geniet jij van het vrijgezellen leven, maar voor mij is dat helemaal niks. Ik wil altijd iemand om mij heen hebben waar ik leuke dingen mee kan doen. Uiteraard kan dat ook met mijn vrienden, maar dat vind ik toch een hele andere beleving. Misschien is dit de reden dat ik altijd lange relaties heb gehad en nooit lang vrijgezel ben geweest.

Maar de gevoelens van jouw ex zijn wel uiteindelijk teruggekomen, dus er is hoop! Uiteraard begrijp ik ook dat het bij ieder mens anders is. Ik ga de No Contact hanteren. Het kan in principe twee kanten op gaan. Ze gaat me missen, omdat er geen contact meer is of ze realiseert zich zoals jij dat haar leven nu leuker is. Ik ben momenteel in de positie dat ik geen andere keus heb, dus de tijd zal het leren.

Thanks voor je tips!

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 03 september 2019, 22:59:11 »
Echt goed hoe je het hebt aangepakt! Je mag echt trots op jezelf zijn. Misschien is de kans dat jullie ooit samen verdergaan klein, maar op deze manier hebben jullie het wel goed afgesloten en heb je in ieder gevalen geen drama in de toekomst. Je zou het zelfs over een tijdje als vrienden kunnen proberen.

Probeer voorlopig jezelf af te leiden en inderdaad de komende tijd no contact. Probeer dat in ieder geval vol te houden tot dat feest. Je kan haar natuurlijk even aanspreken, doe vooral waar je je goed bij voelt. Als je haar daar ziet en het doet pijn, misschien is het dan beter om haar even gedag te zeggen als jullie elkaar toevallig tegenkomen en verder niets. Flirten lijkt me geen goed idee. Ze geeft aan dat haar gevoel waarschijnlijk niet terugkomt ongeacht wat je doet. Als je toch weer iets probeert geef je haar misschien het idee dat je haar niet serieus neemt of verpest je enige kans die je nog hebt om contact met haar te houden. Als je het idee hebt dat ze er goed op zou reageren kun je het proberen, maar ik denk dat dat niet zo slim is. Ook niet voor jezelf.

Verder gewoon aan jezelf blijven werken, jezelf afleiden, doe leuke dingen met vrienden, huil af en toe lekker uit en verwen jezelf met nieuwe dingen of lekkere snacks. Zal vast goed komen :)

Dankjewel voor je compliment! We hadden het ook over vrienden worden, maar ik gaf gelijk aan dat ik dat gewoon niet kan. Zodra wij een vriendschappelijke band krijgen en ze ontmoet iemand anders, dan neemt mijn jaloezie de overhand. Ik wil mezelf dat niet aan doen, want dat is gewoon te pijnlijk.

Op het feest laat ik haar het initiatief nemen om naar mij toe te komen. Ik bied haar een drankje aan en dan praten we wat bij. Ik geef een complimentje, zoals altijd en zie wel hoe ze erop reageert. Ik zet mijn verwachtingen op 0, zodat ik niet teleurgesteld naar huis ga. Daarnaast zal ik ook geen contact met haar opnemen en zal ze waarschijnlijk via mijn IG story zien waar ik op dat moment ben op het feestje.

Ik heb gelukkig iets gevonden waar ik mij volledig op kan storten, dus dat gaat helemaal goed komen, maar ik ben zoals ik hieronder aangaf niet het type dat alleen wilt zijn. Mis toch wel iemand om mij heen.

Lily

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 05 september 2019, 23:50:39 »
Dankjewel voor je compliment! We hadden het ook over vrienden worden, maar ik gaf gelijk aan dat ik dat gewoon niet kan. Zodra wij een vriendschappelijke band krijgen en ze ontmoet iemand anders, dan neemt mijn jaloezie de overhand. Ik wil mezelf dat niet aan doen, want dat is gewoon te pijnlijk.

Op het feest laat ik haar het initiatief nemen om naar mij toe te komen. Ik bied haar een drankje aan en dan praten we wat bij. Ik geef een complimentje, zoals altijd en zie wel hoe ze erop reageert. Ik zet mijn verwachtingen op 0, zodat ik niet teleurgesteld naar huis ga. Daarnaast zal ik ook geen contact met haar opnemen en zal ze waarschijnlijk via mijn IG story zien waar ik op dat moment ben op het feestje.

Ik heb gelukkig iets gevonden waar ik mij volledig op kan storten, dus dat gaat helemaal goed komen, maar ik ben zoals ik hieronder aangaf niet het type dat alleen wilt zijn. Mis toch wel iemand om mij heen.

Als je pas gelukkig bent met iemand anders in je leven kun je het zo zien: Jij bent het huis, zij is de fundering. Als die dan wegvalt sta je zelf niet meer stevig. Dit had ik bij mijn eerste relatie heel erg. Hierdoor heb ik geleerd dat het belangrijk is om ook zonder de liefde een eigen gelukkig persoon te worden. Het is veel fijner als de liefde van je leven er extra bij komt in plaats van dat je het nodig hebt om zelf gelukkig te zijn. Probeer dat! =)

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 07 september 2019, 11:21:09 »
Als je pas gelukkig bent met iemand anders in je leven kun je het zo zien: Jij bent het huis, zij is de fundering. Als die dan wegvalt sta je zelf niet meer stevig. Dit had ik bij mijn eerste relatie heel erg. Hierdoor heb ik geleerd dat het belangrijk is om ook zonder de liefde een eigen gelukkig persoon te worden. Het is veel fijner als de liefde van je leven er extra bij komt in plaats van dat je het nodig hebt om zelf gelukkig te zijn. Probeer dat! =)

Wijze woorden en je hebt uiteraard helemaal gelijk! In onze relatie begon ik in het laatste jaar steeds minder mijn vrienden te zien, maar dat kwam omdat ik bij haar elk weekend wilde zijn om leuke dingen te doen. Ik realiseer mij dat ik te afhankelijk ben geworden van mijn ex. Dit is ook een fout die ik nooit meer zal maken, omdat ik hierdoor nu echt in een hele diepe emotionele put zit.

Lily

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 08 september 2019, 20:54:57 »
Wijze woorden en je hebt uiteraard helemaal gelijk! In onze relatie begon ik in het laatste jaar steeds minder mijn vrienden te zien, maar dat kwam omdat ik bij haar elk weekend wilde zijn om leuke dingen te doen. Ik realiseer mij dat ik te afhankelijk ben geworden van mijn ex. Dit is ook een fout die ik nooit meer zal maken, omdat ik hierdoor nu echt in een hele diepe emotionele put zit.

Ik weet wat je doormaakt en het is erg lastig om weer (snel) uit die put te komen. Afleiding en tijd is eigenlijk het enige hulpmiddel, maar als je wilt mag je altijd even met me praten. Ik ben 18 trouwens

Stopio

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 11 september 2019, 11:03:50 »
Ik weet wat je doormaakt en het is erg lastig om weer (snel) uit die put te komen. Afleiding en tijd is eigenlijk het enige hulpmiddel, maar als je wilt mag je altijd even met me praten. Ik ben 18 trouwens

Dat is heel lief van je! Ik was afgelopen weekend ziek en dat gaf mij weer een trap in die diepe put. Ik ben ook zo stom geweest om al onze Whatsapp berichten terug te lezen en kan maar niet begrijpen hoe iemand mij zo makkelijk aan de kant kan zetten na 3 mooie jaren en dat je de maand ervoor nog mij de vader van je toekomstige kinderen noemde (onbegrijpelijk). Ik merk ook dat de angst voor een andere jongen steeds vaker in mijn gedachte glipt, maar dit is gebaseerd op niets.

Ik hou mij sterk voor haar door geen contact te zoeken (No Contact) en plaats in het weekend een Instagram story als ik met vrienden weg ben, zodat ze kan zien dat ik niet ellendig in een hoekje zit en doorga met mijn leven. Ik blijf toch op één of andere manier hoop houden dat het goed gaat komen, dit is tevens ook gebaseerd op niets.