Auteur Topic: Jaloezie  (gelezen 2060 keer)

Ikke :-)

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 april 2019, 19:19:59 »
Hoii,

Er zitten mij 2 dingetjes dwars.
Oke als eerste heb ik(17) nu iets meer dan 3 maanden een vriend(20). We hebben het super gezellig als we samen zijn en hij is ook de jongen waarmee ik voor het eerst seks heb gehad. Maar hij zegt nu al dingen zoals: "ik houd van niemand anders meer dan van jou", "ik wil voor altijd bij jou blijven"; ook praat hij ook soms over later samenwonen en dat soort dingen. Elke keer als hij dat zegt voel ik me een soort van 'opgesloten'. Ik weet niet precies hoe ik het kan verwoorden, maar ik heb dit gevoel dua nog helemaal niet. Dit is ook mijn allereerste echte relatie en ik heb nu een beetje het gevoel dat ik er aan vast zit en ik weet natuurlijk nog niet of ik ooit voor iemand anders gevoelens zal krijgen. Herkent iemand dit gevoel??

En ten tweede is mijn vriend best jaloers. Vooral als ik met jongens uit onze vriendengroep praat komt hij er vaak tussen staan, pakt hij mijn hand of staart hij me aan. Opzich vind ik dit niet erg en eerlijk gezegd ook wel leuk. Is dit erg dat ik dit vindt. :-0  Dus met andere woorden: soms lok ik zijn reactie wel een beetje uit. Ik weet dat het fout is en ik wil ook gewoon aan het eind van de dag bij hem zijn. Maar dit geeft me gewoon een goed gevoel. Is dit erg?

Dankjewel voor heel mijn verhaal lezen. Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen of een stukje ervan en die mij misschien advies kunnen geven.

Groetjes mij :-)

P.s owja ik vind het trouwens wel heel erg vevelend als hij close is met ander meiden.

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2019, 11:02:30 »
Ik vind het een beetje krom dat je hem "jaloers" probeert te maken, maar wel jaloers bent als hij close is met andere meiden.

Ik zou stoppen met hem expres jaloers maken.

Strawberry

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 mei 2019, 16:15:48 »
Ik herken me wel in je verhaal. Mijn vriend had dit ook redelijk snel in onze relatie. Ik had hetzelfde als jij. Ik heb hier uiteindelijk gewoon even met het over gepraat. Ik heb gezegd dat ik het super lief vind dat hij al op zo'n manier over onze toekomst nadenkt, maar dat ik het soms moeilijk vindt hetzelfde terug te zeggen. Dit betekent natuurlijk niet dat je niet gek op hem bent, maar jij bent er denk ik gewoon iets meer nuchter in als hij. Ik heb dit ook aan mijn vriend vertel, dat ik vaak wat nuchterder naar de situatie kijk omdat je nooit weet wat er in de toekomst gebeurd. Uiteindelijk kom je wel op dit punt, maar de een heeft dat gewoon sneller als de ander en dat is niet erg.

Tevens zou ik wel stoppen met het 'expres' jaloers maken van je vriend.

Scribebaby

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 mei 2019, 18:24:26 »
Hoii,

Er zitten mij 2 dingetjes dwars.
Oke als eerste heb ik(17) nu iets meer dan 3 maanden een vriend(20). We hebben het super gezellig als we samen zijn en hij is ook de jongen waarmee ik voor het eerst seks heb gehad. Maar hij zegt nu al dingen zoals: "ik houd van niemand anders meer dan van jou", "ik wil voor altijd bij jou blijven"; ook praat hij ook soms over later samenwonen en dat soort dingen. Elke keer als hij dat zegt voel ik me een soort van 'opgesloten'. Ik weet niet precies hoe ik het kan verwoorden, maar ik heb dit gevoel dua nog helemaal niet. Dit is ook mijn allereerste echte relatie en ik heb nu een beetje het gevoel dat ik er aan vast zit en ik weet natuurlijk nog niet of ik ooit voor iemand anders gevoelens zal krijgen. Herkent iemand dit gevoel??

En ten tweede is mijn vriend best jaloers. Vooral als ik met jongens uit onze vriendengroep praat komt hij er vaak tussen staan, pakt hij mijn hand of staart hij me aan. Opzich vind ik dit niet erg en eerlijk gezegd ook wel leuk. Is dit erg dat ik dit vindt. :-0  Dus met andere woorden: soms lok ik zijn reactie wel een beetje uit. Ik weet dat het fout is en ik wil ook gewoon aan het eind van de dag bij hem zijn. Maar dit geeft me gewoon een goed gevoel. Is dit erg?

Dankjewel voor heel mijn verhaal lezen. Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen of een stukje ervan en die mij misschien advies kunnen geven.

Groetjes mij :-)

P.s owja ik vind het trouwens wel heel erg vevelend als hij close is met ander meiden.

Je bent waarschijnlijk niet echt verliefd op hem... of althans niet heel erg. had dit ook ik wou ook me ex jaloers maken maar denk zelf nou na; waarom zou je dat bij degene doen waar je ontzettend veel van houd? Dat is denk ik ook de reden waarom je t idee van trouwen etc zo ervaart omdat je niet 100% verliefd bent.  En je bent wss nog bij hem omdat je bepaalde gevoelens hebt gekregen voor hem door de ontmaagding