Auteur Topic: Oud topic  (gelezen 475 keer)

Itzhermina Bae

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 augustus 2019, 11:10:28 »
.
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 16:50:05 door Itzhermina Bae »

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2019, 17:35:07 »
Hoe zijn je ouders erover? Lopen ze er ook dagelijks over te zeuren of...?
Denk dat je er weinig aan kunt doen om het te stoppen behalve het te negeren. Veel mensen zijn nu eenmaal zo bekrompen.
Hoi

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2019, 18:54:59 »
Tjonge wat vervelend. Ik zou verhuizen maargoed, weet natuurlijk niet of je die optie hebt. Misschien de volgende keer over hun relatie beginnen :')
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Itzhermina Bae

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2019, 18:58:33 »
Ja, mijn ouders zeuren er ook over helaas 😗😕

Lotte96

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2019, 20:00:47 »
Hoi allemaal, ik moet echt even mijn ei kwijt hoor. Ik heb al bijna twee jaar een relatie met een jongen van Syrische afkomst en hij is ook moslim. Zelf woon ik in een dorp dat best wel streng christelijk (ik ben ook niet van plan om te bekeren en dat heb ik meerdere malen gezegd tegen de mensen) en daar is het niet normaal als je met iemand een relatie hebt van een ander geloof. Dit is dus mijn probleem: als mensen gaan vragen naar mijn relatie ben ik altijd positief over hem, maar als ze dan horen dat hij van een ander geloof is gaan ze zeuren en zeggen ze dat ik later thuis moet blijven, vast zit in Syrië en geen kant op kan met een hoofddoek of Burqa, dat ik niet naar buiten van hem mag, dat hij mij later gaat slaan en dat hij met meerdere vrouwen zal gaan trouwen. Bijna iedereen waarmee ik over hem praat gaat gelijk negatief over hem praten. Ze zeggen dan ook gelijk maak uit en zoek iemand van je eigen dorp en geloof (wat ik heel brutaal vind om zo tegen iemand te zeggen)... dit komt van familie, vrienden, moeders van vrienden, en ook collega’s van mijn ouders praten op het werk schande over mij tegen mijn ouders en dat het niet normaal is om mij zomaar met een moslim te laten gaan. Ook is mijn vader extreem maar echt extreem rechts. Dit hoor ik nu al twee jaar bijna elke dag van verschillende mensen. Onze relatie gaat erg goed en ik snap de bezorgdheid maar ik word er nu wel echt moe van en de druk word hoger en hoger. Wat kan ik doen om dit te stoppen??? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk was 😘

Ik doe dit even via een ander account, maar hoe oud ben je eigenlijk? En heeft je vriend een zus/zusje?
Beetje vreemde vragen misschien maar kom er zo op terug.
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2019, 00:59:59 door Lotte96 »

Itzhermina Bae

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2019, 10:35:05 »
@lotte96 Ik ben 17 jaar mijn vriend is 19 en hij heeft een zus van 3 jaar ouder

Lotte96

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2019, 12:50:57 »
@lotte96 Ik ben 17 jaar mijn vriend is 19 en hij heeft een zus van 3 jaar ouder

Vraag je vriendje eens heel eerlijk wat hij er van zou vinden als zijn toekomstige islamitische 17-jarige dochter thuis komt met een Christelijke of atheïstische Nederlandse jongen en wat zijn vader er van zou vinden als zijn zus thuis komt en een relatie aangaat met een Christelijke of atheïstische Nederlandse jongen.

Ik vermoed namelijk dat als een aantal Christelijke Nederlandse jongens uit jouw dorp naar Syrië zouden gaan ze nou niet bepaald kans zouden maken om daar relaties aan te gaan met islamitische Syrische meisjes...
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2019, 13:25:51 door Lotte96 »

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2019, 19:51:38 »
Dit wilde je vast niet horen maar ik zou zelf niet met een Islamitische jongen gaan als ik dat zelf ook niet was. Er zitten toch (meestal) bepaalde normen en waarden en manier van leven aan een geloofsovertuiging vast die waarschijnlijk niet met de jouwe als niet-islamitische overeenkomen. Je bent pas 17 dus je denkt vast nog niet aan de toekomst, maar wil/verwacht je vriend niet dat zijn vrouw/partner in zijn overtuigingen deelt en met hem mee naar de moskee zal gaan/bid/uit de koran leest etc.? Want anders is dat "zondig". En dat kan door een gelovige niet zomaar afgedaan worden als een meningsverschil omdat het van "goddelijke hand" komt. Bovendien waarom zou je een vriend willen die gelooft dat je naar de hel gaat omdat je niet in zijn god gelooft? En andersom ook, waarom zou je vriend een vriendin willen die niet in zijn geloof en de overtuigingen/levenswijze die daarin meekomen deelt?
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2019, 19:58:37 door Oceaan »

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2019, 20:15:33 »
Als jullie relatie prima is dan is het toch goed? En hoe is zijn familie tegen jou en andersom? Ik heb zelf ook 2 jaar een relatie met een moslim (ik ben zelf atheïst) en inderdaad veel rare reacties en onbegrip. Maar ik probeer me daar niks van aan te trekken.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things