Auteur Topic: Is het oke om als vrienden uiteten te gaan?  (gelezen 2728 keer)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 20 april 2019, 01:44:28 »
Hi girls,

Ik loop een beetje vast met iets en durf er niet met anderen over te praten. Ik ken sinds een paar maandjes een jongen die stageloopt op hetzelfde terrein en dezelfde opleiding volgt als ik. Ik heb hem wel pas een paar keer gezien. Na hem zo'n 2 maanden niet gezien/ gesproken te hebben, kwam ik hem vorige week tegen. We hebben toen gauw nummers uitgewisseld, zodat ik wat meer in contact zou komen met mensen, met een gelijke stage.

Omdat het donderdag lekker weer was en we op dezelfde tijd klaar waren, dacht laten we een drankje drinken in de stad. Hij stelde voor om ook gelijk wat te gaan eten. Mijn collega's noemden het gelijk een date, maar ik zie niet in waarom twee mensen niet gewoon voor de gezelligheid kunnen drinken en eten, zonder dat het iets romantisch betekent. Ze noemden me naïef, dat ik het alleen als vrienden zie.

Het was op zich best gezellig met hem, maar doordat ik nogal moe was en het concentratievermogen van een ei heb, was ik snel afgeleid en afwezig. Ik was hier wel gewoon eerlijk over, en leek het niet heel erg te vinden. Hij had al eerder op app aangegeven mij beter te willen leren kennen, maar ik dacht als vrienden. Hij gaf me complimentjes en maakte opmerkingen, als "Ik geloof in liefde op het eerste gezicht, en dat zie ik in iemands ogen... Je hebt bijzondere ogen, in tegenstelling tot anderen." Ik moest best abrupt weg, omdat ik de tijd was vergeten en voelde me best schuldig, maar hij nam het me niet kwalijk. Hij gaf me een knuffel en ik ging naar huis. Nu een dag later heeft hij al aangegeven, vaker af te willen spreken en kwam al met opties.

Ik ben nu echt bang dat hij het toch als meer ziet. Ik kan mij niet binden aan een jongen, door mijn angststoornis (hij weet dat ik veel angst ervaar). Ik weet nu echt niet wat ik moet doen...

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2019, 09:01:00 »
Ik zou eigenlijk wel zo snel mogelijk laten weten dat jij het niet zo ziet. Denk je dat je nooit verliefd op hem kan worden of misschien over weken-maanden?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Oceaan

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2019, 10:44:25 »
Ik ben het eigenlijk wel met je collega's mee eens dat het heel naïef is. Een jongen vraagt een meisje, alleen, niet mee uit eten omdat ze vrienden zijn en op niks anders hoopt/verwacht. Zo werkt dat gewoon niet. En dan alle andere signalen die hij je heeft gegeven.. Hij ziet het absoluut als meer en als jij dat niet wil moet je hem niet langer aan het lijntje houden.

Snowblack

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2019, 15:59:31 »
Als je echt verder niks voor hem voelt dan vriendschap, zal ik dit zo snel mogelijk aangeven.  Dan weet hij waar hij staat en dat is voor jullie beiden wel zo prettig. :)

Succes!

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2019, 16:06:41 »
Ik zou eigenlijk wel zo snel mogelijk laten weten dat jij het niet zo ziet. Denk je dat je nooit verliefd op hem kan worden of misschien over weken-maanden?

Dat is een beetje het probleem, ik vind het moeilijk om een relatie aan te gaan en ben daardoor nog erg onervaren ten opzichte van leeftijdsgenoten (ik ben 19). Ik kan de keren dat ik hem heb gezien op een hand tellen. Daarom vind ik het moeilijk om aan te geven of ik wel of niet verliefd op hem word, want dat duurt bij mij altijd wel een tijdje.

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2019, 19:59:03 »
Ik ga wel vaker iets drinken of eten met een jongen (meestal collega) zonder dat hier iets achter zit dus om nou gelijk te zeggen dag je naïef bent...
Maargoed, gewoon wel snel duidelijk maken dat het voor jou niets meer betekend en dan moet het wel goed komen.
Hoi

Jill

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2019, 23:17:37 »
Op zich zou je nog best met een mannelijke collega even na het werk uit eten kunnen, daar hoeft niet per se iets achter te zitten. Maar als ik dan kijk naar dat complimentje wat hij gaf... daaruit maak ik toch op dat hij iets meer met je wil eventueel.

always

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 april 2019, 17:49:17 »
Ik ben zelf altijd van mening dat je best iets met een jongen vriendschappelijk kunt afspreken, zolang dat voor beide personen maar duidelijk is. Als het nu gewoon gezellig is waarom zouden jullie dan geen gezamenlijke dingen meer mogen doen.
Wel zou ik het hem inderdaad nog duidelijk maken dat jij nu nog niet aan een liefdes relatie toe bent maar dat je wel gewoon vrienden wilt zijn.

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 april 2019, 17:09:46 »
^Eens
Maar vind je het leuk om nog een keer wat met hem te doen? Of klap je nu al teveel dicht?
Misschien moet je het ook op je af laten komen. Misschien is nog een keer afspreken heel leuk of misschien valt het juist tegen. Het is moeilijk, omdat je met een angst kampt, maar stel dat het niet werkt/klikt, dan is dat echt niet erg. Dat soort dingen gebeuren en hij zal dat ook moeten begrijpen. En als je het te hard vindt gaan en je vindt het eng, dan kan je dat aangeven.