Auteur Topic: Hulp nodig met jongen die ik leuk vind  (gelezen 1532 keer)

Iris

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 04 augustus 2019, 17:12:40 »
Er is een jongen en ik ken hem eigenlijk al 3 jaar. Ik ken hem niet heel goed, maar af en toe met uitgaan zie ik hem en praten we weleens. Altijd als ik hem zie dan is er wel een soort spanning ofzo en hebben we altijd best veel oogcontact. Nu zat een vriendin van mij op Tinder en kwam ze hem tegen, dus ik ging ook Tinder aanmaken. Na een week ongeveer kwam ik hem tegen en hadden we een match. Eerst bleef het stil, maar na een uur stuurde hij mij ineens een berichtje. Dit was ongeveer een week geleden. Sindsdien praten we eigenlijk elke dag, niet heel veel, maar vooral 's avonds. Deze gesprekken zijn best wel basic en niet echt spannend ofzo. Nu ga ik vanavond uit en hij komt ook en nu is mijn vraag: Wat moet ik tegen hem zeggen? Heeft iemand tips hoe ik op hem af kan stappen?

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2019, 17:35:55 »
Ik zou gewoon naar hem toe lopen en hem begroeten. Ik zou zelf niet meteen over je tinder-ontmoeting praten denk ik, ik zou me ongemakkelijk voelen daarbij. En je weet natuurlijk ook niet of zijn vrienden weten dat hij op tinder zit, dus ik zou er in ieder geval niet over praten met hen erbij. Praat gewoon met hem, en misschien begint hij er zelf wel over. Anders niet.

Na afloop kun je misschien als het gezellig was hem een berichtje op tinder sturen, zeggen dat je het gezellig vond?

tamarachloe45

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2019, 19:45:24 »
is het goed afgelopen ?  :wink2:

Iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2020, 15:43:14 »
is het goed afgelopen ?  :wink2:

Nou Ja en Nee. Ik heb hem die avond dus wel gesproken en het was heel gezellig. Toen hij aan het einde wegging, gaf hij mij 3 zoenen. Eerst wist ik niet helemaal wat ik hier van moest denken, maar later dacht ik dat dit wel positief was, want je geeft toch niet zomaar iemand 3 zoenen? Naja, in ieder geval volgden nog een aantal avonden dat ik hem tegenkwam met uitgaan en elke keer praatten we wel en gaf hij mij 3 zoenen aan het eind. Ook zei hij een keer "Ja de volgende keer gaan we samen zingen" (was met een karaokeavond)
Toen was het oud&nieuw en was er wederom een feest waar wij allebei heen gingen. Volgens mij hebben ook toen best veel gepraat, maar ik was nogal dronken, dus weet niet heel veel meer van deze avond haha. Wat ik nog wel weet is dat hij vertelde dat hij de volgende dag mee zou doen aan een nieuwjaarsduik, dus hij ging ook iets eerder weg, omdat hij dus vroeg op moest. Nou wederom 3 zoenen en toen was hij weg. Ik vond het jammer dat hij al weg was en ik had met mijn dronken hoofd bedacht om hem te gaan appen. Ik stuurde "Succes met je nieuwjaarsduik". Hier had ik eerst nogal spijt van, maar later veranderde dit wel een beetje, want het zorgde voor een opening. Hij reageerde leuk en het gesprek bleef gaande. Zo hebben we uiteindelijk zo'n 2 weken gepraat. Als het gesprek voorbij was, stuurde hij een paar uur later uit zichzelf weer gewoon een bericht, dus het kwam ook wel vanuit hem en toen ik jarig was stuurde hij "Gefeliciteerd" met van die kus emoji's, dus ik had wel het idee dat het de goede kant op ging, maar om nou om een date te vragen durfde ik niet. Sowieso lijkt een date mij nogal ongemakkelijk. Maar toen was het gesprek dus ineens voorbij en nu heb ik hem vorige week weer voor het eerst gezien na oud&nieuw en dat appen.
Hij zei wel "hoi", maar hij stond de hele avond met zijn vrienden in een hoek, dus had ook niet echt de kans om met hem te praten. Éen keer zag ik dat hij naar de WC ging, dus ging ik iets later ook zodat ik hem tegenkwam toen hij terugliep haha. Toen pakte hij mij wel soort van vast bij mijn schouders (haha kan niet echt uitleggen), maar het was heel druk en hij liep door.  Verder heb ik hem die avond niet gesproken. Toen hij wegging (en wij ook) zei hij wel tegen ons "doei dames", maar dat vond ik nogal onpersoonlijk, maar ja ik snap het ook wel, want er stonden allemaal mensen bij. Mijn vriendinnen denken dat hij in dezelfde situatie zit als ik en dat hij dus ook geïnteresseerd is, maar dat hij ook niet om een date durft te vragen. Ik weet niet meer wat ik moet denken, dus mijn vraag is dus: Wat moet ik nu doen? En hoe denken jullie over deze situatie? Vindt hij mij wel of niet leuk?

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2020, 16:46:19 »
Ik heb altijd het idee, maakt niet uit hoe ongemakkelijk een jongen is of hoe verlegen hij ook mag zijn; als hij oprecht interesse heeft dan neemt hij wel actie. Het neemt niet zo veel vertrouwen en zelfverzekerdheid om een appje te sturen voor een koffie of een filmpje. Dat haalt niet weg van het feit dat hij je misschien leuk vind, maar het klinkt niet alsof hij helemaal geïnteresseerd is either.. misschien zijn er andere omstandigheden waardoor hij niet er voor gaat. Voor mijn idee heeft ie elk mogelijkheid om je aan te spreken, een feestje, je nummer en tinder, dat zijn de perfecte omstandigheden om in te gaan op iemand die je leuk vind, maar hij maakt er geen gebruik van. Als ik jou was zou ik zelf de eerste stap nemen, er komt vast wel iets van. Ook al is dat duidelijkheid of een afspraakje.. you never know. Om achter te komen of hij je leuk vind moet je het maar vragen :) succes.

Iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2020, 20:19:59 »
Ik heb altijd het idee, maakt niet uit hoe ongemakkelijk een jongen is of hoe verlegen hij ook mag zijn; als hij oprecht interesse heeft dan neemt hij wel actie. Het neemt niet zo veel vertrouwen en zelfverzekerdheid om een appje te sturen voor een koffie of een filmpje. Dat haalt niet weg van het feit dat hij je misschien leuk vind, maar het klinkt niet alsof hij helemaal geïnteresseerd is either.. misschien zijn er andere omstandigheden waardoor hij niet er voor gaat. Voor mijn idee heeft ie elk mogelijkheid om je aan te spreken, een feestje, je nummer en tinder, dat zijn de perfecte omstandigheden om in te gaan op iemand die je leuk vind, maar hij maakt er geen gebruik van. Als ik jou was zou ik zelf de eerste stap nemen, er komt vast wel iets van. Ook al is dat duidelijkheid of een afspraakje.. you never know. Om achter te komen of hij je leuk vind moet je het maar vragen :) succes.

Je zei misschien zijn er andere omstandigheden waarom hij er niet voor gaat. Nou er is wel iets voorgevallen. Een paar maanden geleden was ik aan het stappen en toen was hij (ik noem hem even Thomas) er ook, maar ook een andere jongen (ik noem hem even Joost). Ik had het heel gezellig met de Thomas, maar hij ging al eerder naar huis. Toen kwam deze andere jongen (Joost) met mij praten en toen heb ik iets heel doms gedaan. Ik was nogal dronken (again). Nu lijkt het alsof ik altijd dronken ben haha, maar dit zijn echt de enige 2 keren van de afgelopen maanden hoor. In ieder geval, toen heb ik dus met Joost gezoend en binnen no time wisten heel veel mensen dit. En nu bleek ook nog een goeie vriend van Thomas bij Joost in het team te zitten. En het hele team was inmiddels op de hoogte.
De volgende keer dat ik Thomas zag deed hij heel afstandelijk. Ik begreep eerst al niet waarom hij zo deed, maar toen ging ik nadenken en toen bedacht ik mij dat hij waarschijnlijk gewoon via die vriend heeft gehoord dat ik dus met die andere jongen gezoend heb. Misschien houdt dit hem tegen. Misschien denkt hij dat ik niet serieus met hem ben, maar dat ben ik wel. Ik was gewoon dronken en ik hoopte eigenlijk juist met Thomas te zoenen, maar dat was dus weer niet gelukt, dus toen dacht ik, naja boeiend. Heel dom natuurlijk...

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2020, 21:20:33 »
Als je iemand leuk vindt, zoen je niet met een ander. Ook niet als je dronken bent, dat vind ik persoonlijk een onzin excuus. Dus ik snap wel dat hij afstandelijk naar je is, als je nu al met een ander zoent. Maarja dat is mijn mening.

Wat zijn je verwachtingen van hem en wat wil je zelf graag?

Iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2020, 23:17:03 »
Als je iemand leuk vindt, zoen je niet met een ander. Ook niet als je dronken bent, dat vind ik persoonlijk een onzin excuus. Dus ik snap wel dat hij afstandelijk naar je is, als je nu al met een ander zoent. Maarja dat is mijn mening.

Wat zijn je verwachtingen van hem en wat wil je zelf graag?

Nee ik weet dat het niet hoort, maar ik dacht toen gewoon dat het niks meer ging worden tussen Thomas en mij, omdat we altijd leuk praatte en dan die 3 zoenen en daar bleef het bij. Ik dacht als hij mij echt leuk vindt dan had hij toch wel meer actie ondernomen?

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2020, 16:42:36 »
okay, hij heeft dus via via vast gehoord dat je met een andere jongen hebt staan zoenen, maar ik denk persoonlijk dat dat niet een ultieme afknapper moet zijn toch? Of je moet maar zelf dat interpreteren, jij weet wat voor jongen het is... Zou hij gelijk een idee van je krijgen over wat voor ''meisje je bent'' (aangezien vaak jongen heel judgemental kunnen terwijl ze zelf geen engeltjes zijn) dus als dat de reden van zijn afstandelijkheid is, dan kan je altijd nog een gesprek aangaan, eerlijk zijn over je gevoelens en dan zeggen dat het niks betekende.

Strawberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2020, 17:42:22 »
Hee! Hele herkenbare situatie haha. Ik wil allereerst even zeggen dat het geen afknapper hoeft te zijn dat jij met een andere jongen hebt gezoend, ik bedoel hij heeft nooit letterlijk naar je uitgesproken dat hij je leuk vindt dus in principe ben je hem niks verschuldigd. Verder denk ik dat je twee keuzes hebt: óf gewoon zien hoe het loopt óf hem toch eens vragen om wat duidelijkheid. Ik snap dat het laatste een erg moeilijke stap is, maar het is wel de enige manier waarop je wellicht tot een leuke date gaat komen, of dat je gewoon duidelijkheid vanuit hem hebt. Aan de andere kant zou je ook even kunnen afwachten hoe het volgende feestje gaat zijn, of hem gewoon eens een appje te sturen om te kijken hoe het gesprek dan verder loopt. Ik ben inderdaad ook wel altijd van mening dat als een jongen jou écht leuk vind, hij wel actie onderneemt en het wel vrij duidelijk laat merken. Hou ons op de hoogte!

Iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 02 maart 2020, 12:13:25 »
Hee! Hele herkenbare situatie haha. Ik wil allereerst even zeggen dat het geen afknapper hoeft te zijn dat jij met een andere jongen hebt gezoend, ik bedoel hij heeft nooit letterlijk naar je uitgesproken dat hij je leuk vindt dus in principe ben je hem niks verschuldigd. Verder denk ik dat je twee keuzes hebt: óf gewoon zien hoe het loopt óf hem toch eens vragen om wat duidelijkheid. Ik snap dat het laatste een erg moeilijke stap is, maar het is wel de enige manier waarop je wellicht tot een leuke date gaat komen, of dat je gewoon duidelijkheid vanuit hem hebt. Aan de andere kant zou je ook even kunnen afwachten hoe het volgende feestje gaat zijn, of hem gewoon eens een appje te sturen om te kijken hoe het gesprek dan verder loopt. Ik ben inderdaad ook wel altijd van mening dat als een jongen jou écht leuk vind, hij wel actie onderneemt en het wel vrij duidelijk laat merken. Hou ons op de hoogte!

Oké bij deze even een update. Het was vorig weekend carnaval. De eerste avond kwam ik alleen zijn vrienden tegen, maar zelf was hij er niet. Toen kwam een vriend van hem naar mij toe en hij zei: Ja jij wil Thomas he? Dus ik moest lachen en ik deed zo'n gebaar van stil. Toen raakte ik met hem aan de praat en hij zei van: Ja ga hem nu appen, want hij is net geland (hij was op vakantie), dan sta je al 1-0 voor. Dus ik moest lachen en ik zei dat ik hem niet uit het niets ging appen. Toen begon hij er over dat we al eerder contact hadden gehad, dus die vriend was duidelijk wel op de hoogte van de situatie. Verder weet ik niet meer precies waar het gesprek over ging, maar ik denk dat het wel iets goeds is dat die vriend er van weet.
De tweede avond was hij er zelf wel, maar heb hem helemaal niet gesproken die avond <_<
Dit vond ik best wel kut en ik besloot het de volgende avond anders te gaan doen. De derde avond was hij er ook, maar ik stond de hele tijd niet bij hem in de buurt. Dus ik besloot al mijn moed bij elkaar te rapen en zelf naar hem toe te gaan. Maar eerder kwam een vriend van hem al naar mij toe. Hij gaf mij een knuffel en we hadden een leuk gesprek, maar ik had het idee dat er meer intenties van zijn kant af kwamen, terwijl dit juist die vriend was aan wie ik vrijdag verteld had dat ik Thomas leuk vond, maar misschien heb ik dit ook wel verkeerd geïnterpreteerd.

In ieder geval: ik ging naar hem toe en vroeg hem of hij naar Ajax was geweest. Nou dit had ik volgens mij beter niet kunnen vragen, want hij zei 'Ja' en toen draaide hij zich weer om. Echt heel vreemd. Oké Ajax had verloren, maar dan kun je toch nog wel normaal doen haha? Maar ik snapte het echt niet, want waarom deed hij zo nadat we weken lang gepraat hebben op Whatsapp? Stel dat hij niks met mij wil dan kan hij toch nog wel een normaal gesprek voeren?? Ik was echt in de war. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat hij mij met die vriend zag praten, maar dat slaat eigenlijk ook nergens op.

Een week later gingen we weer uit en was hij er ook. Toen ze binnen kwamen, kwam er een vriend van hem naar een vriendin van mij toe en zei: Ja Thomas is er ook voor Iris. Nou ik was het echt helemaal kwijt. Wat is dit nou? Later was die vriend weer met die vriendin van mij aan het praten en zei hij: Ja er moet iets gebeuren tussen Iris en Thomas of in ieder geval iets in die richting. Nou de avond vorderde en op een gegeven moment ging hij naar huis, zonder gepraat te hebben. Toen hij wegging kwam hij langs ons heen en zwaaide hij. Naja, ik snap er in ieder geval niks meer van. Help me out!

Strawberry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 december 2020, 18:48:58 »
Ik ben oprecht wel heel benieuwd hoe dit nog verder is gegaan!