Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 137234 keer)

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:08:50 »
Ik wil eerst op mezelf hebben gewoond en ik wil (bijna) afgestudeerd zijn voor ik ga samenwonen.
Betekent niet dat ik er stiekem wel over dagdroom haha <3
Mijn vriend heeft het er ook best vaak over, maar hij weet ook wel dat we beter kunnen wachten.
Do I love you, oh, I do. And I’m going to ‘til I’m gone. But if you think that I can stay in this same old, same old. Well, I don’t, I don’t.

Pianissimo

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:19:50 »
Ik ben dit jaar aan een hbo-studie begonnen, word in december 20. Mijn vriend is in augustus 22 geworden en zit in het laatste jaar van zijn studie. We willen dus over ongeveer een jaartje, als hij klaar is met school en een baan heeft, gaan samenwonen. Het liefst in zijn dorp (ik woon 30 km verderop), daar wonen al onze vrienden en ben gewoon verliefd geworden op dat dorp, echt prachtig!
We zijn nu anderhalf jaar samen overigens, dus tegen die tijd twee en een half jaar.

We zouden het nu ook al makkelijk kunnen qua 'op elkaars lip zitten', want we vervelen ons nooit bij elkaar, we zijn in de vakanties altijd al samen en het zou heel wat frustraties schelen omdat we elkaar weleens nodig hebben na een rotdag.

Legaly-blond

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:28:19 »
Ik wil ook heel graag samenwonen mijn vriend ook wel maar hij wilt eerst genoeg spaargeld hebben voor we echt uittrekken.
Snap ik ook wel is ook wel fijner als je ook nog wat achter de hand hebt maar we zijn nu al 4 jaar samen en ik vind dat het echt tijd wordt voor een nieuwe stap.
Ben alles al het kopen en daar zegt hij ook helemaal niks van gelukkig.
Hopelijk gaat het niet nog telang duren.

Patricia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 22 oktober 2012, 22:31:12 »
Samenwonen.. Ja nou ik heb ouders die willen dat ik bij hun blijf wonen, ze zijn van plan om naar belgie te verhuizen en daar 3 woningen bij elkaar te zetten, 1 voor mijn broer en zijn vriendin, 1 voor hun, en 1 vor mij en m'n vriend.. Ze zijn hier heel strikt in.
Ik en mijn vriend willen dit dus niet maar dat begrijpen mijn ouders niet.
Mijn vriend is 20 en is al op zoek naar een eigen huis/appartement dus ik weet van mezelf dat ik daar dan heel vaak ben waarschijnlijk.
Ik hoop alleen wel dt mijn ouders bij trekken en gaan snappen dat we liever in Nederland blijven en apart ons eigen leven opbouwen en niet altijd afhankelijk te blijven van mijn ouders. :)
xxx

FatalDesign

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 22 oktober 2012, 23:11:16 »
woon sinds een paar maanden samen. en we hebben sinds een maand ongeveer ook een kat.
we zijn allebei klaar met school. ik werk nu 2/3 dagen per week en me vriend werk wanneer ij gevraagd word. als hij verdient ie wel 20 euro per uur dus dan gaa dat wel hard

Minion

• Amor Vincit Omnia
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 23 oktober 2012, 00:17:12 »
Kan ook niet wachten om samen te wonen, maar ik en m'n vriend wachten nog even af, morgen 1 jaar samen  :wub:

~

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 23 oktober 2012, 01:13:33 »
Mijn vriend heeft echt tienduizend verschillende plannen voor later. Hij is zelf net begonnen op de politieacademie, een opleiding van 2 jaar. Als hij daarmee klaar is, ben ik klaar met de HAVO en ga ik in Rotterdam/Utrecht studeren.
Eerst was zijn plan dat hij dan een baan zou aanvragen waar ik ging studeren en we dan samen gingen wonen (vanwaar wij wonen is Rotterdam/Utrecht toch wel een paar uur met 't OV), en daarna bedacht hij zich omdat z'n zus dit ook met haar vriend had gedaan, maar die zus altijd aan 't leren was en het toch niet gezellig was. Toen bedacht hij weer dat hij 't huis van z'n ouders ging kopen, omdat die willen verhuizen als hij het huis uit gaat (hoewel, op deze manier gaan die ouders het huis uit :3), en dat ik dan in de weekenden bij hem kom.

Ikzelf zie het allemaal wel, haha :')
put on a condom. if you\'re going to act like a dick, you\'ll have to dress the part

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 23 oktober 2012, 02:21:50 »
Mijn vriend en ik zijn al aan het zoeken naar een appartementje voor ons tweetjes. Een halfjaar geleden merkten we beiden dat we er wel aan toe waren, ookal waren we toen nog maar een jaar samen. Hij studeert in Delft en ik in Leiden, maar wonen beiden in omgeving Breda, dus het is ook praktisch om samen iets te zoeken in de omgeving van Den Haag.
We hebben al gereageerd, maar helaas is er nog niets op ons pad gekomen, maar dat komt nog wel. Eerst deze twee maandjes in het buitenland uitzitten en dan zo snel mogelijk weer samen op zoek gaan naar ons plekje samen ^^
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

xtijgerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 23 oktober 2012, 07:23:44 »
Oke, bij mij is het een beetje een raar verhaal haha.
Ik leerde mijn vriend kennen in oktober 2010, hij had toen net een huis gekocht die nog in de bouw was (het zou in juni 2011 af zijn). Ik was 17 (in januari 18), en hij was 25. In december kregen wij een relatie en ik ben in februari bij zijn ouders gaan wonen i.v.m. meer werk gelegenheid in Utrecht dan in Haarlem. Hij woonde toen zelf ook nog thuis. En in juni zijn we er eigenlijk gelijk samen in getrokken.

Wij wonen bijna anderhalf jaar samen, en het bevalt heel goed! Ik zou het echt niet anders willen :)
Achteraf gezien is het heel vroeg om samen te gaan wonen als je nog maar een paar maandjes hebt. Het had ook heel verkeerd kunnen lopen. Gelukkig was dat bij ons niet het geval :)

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 23 oktober 2012, 15:52:46 »
Leuk om die verhalen te lezen zo! :)
LESS IS MORE     (more or less)

Hilda

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:30:48 »
Zou heel graag gaan samenwonen met mijn vriend. Alleen hij studeert in Arnhem, en zelf woon ik nog gewoon in ons thuisdorp in Friesland (hij komt hier ook vandaan). Waar ik net een vaste baan heb gevonden. Ben echt zo'n huismus die het liefst hier wil blijven wonen XD. Maar ik ben zeker bereidt om naar Arnhem te gaan voor een paar jaar, zolang ik maar een vast/goed inkomen heb. Hopelijk binnen twee jaar wonen we toch wel samen, want hij zit nu net in het eerste jaar. En moet dus nog drie jaar studeren :(, zolang houdt ik het niet meer uit thuis :p.

LaConasse

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:42:16 »
Ik heb echt pas heel kort met mijn vriend maar ik heb wel voor het eerst zo'n gevoel van: 'Nou met hem zou ik het wel leuk vinden om ooit samen te wonen.'

Met mijn ex had ik dat nooit. Misschien word ik wel gewoon volwassener maar voor mij is het een teken dat het ook echt goed zit.

marie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:51:58 »
Ik woon ongeveer een halfjaar alleen met mijn vriend.
Mijn vriend had problemen bij zijn thuis en wou het huis uit.
enkel zou hij dan een studiotje moeten huren omdat de huurprijzen hier belachelijk hoog liggen.
Ik had het thuis bij hotel mama erg goed  :aanbid: en het hoefde voor mij ook niet.
dus heb het nog enkele maanden weten uit te stellen en eigenlijk wou ik pas in de zomervakantie verhuizen.
maar omdat bij hem thuis de bom ontploften zijn we in maart al gaan samenwonen.
Ik had dus amper spaargeld, gelukkig hij wel veel meer maar omdat we geld opzij wouden hebben staan voor noodgevallen is het niet echt hoe we het willen.
De meubels hebben we wel, maar kleurtjes tege de muur zouden wel leuk zijn geweest  :fieuw:

Ik werk fulltime, volg daarbij nog een opleiding waarvan ik in mijn laatste jaar zit en een eindwerk kan gaan maken.. Is het soms wel erg hectisch. Hij werkt in de bouw dus is 's avonds vaak moe.
waardoor het huishouden op mijn schouders valt.
Maar terug naar mijn ouders? Nee bedankt!
Overlaatst ben ik een weekendje naar mijn ouders geweest en verveelde mij er al dood. :)

Achteraf ben ik wel tevreden, we hebben een gezellig huisje, hebben het financieel momenteel niet moeilijk. Dus ja ik ben wel blij dat we die stap hebben gezet. Ookal is het niet altijd rozengeur en maneschijn en hebben we af en toe wel eens een meningsverschil. Hij heeft ook autisme dus het is niet altijd even gemakkelijk. Maar het valt best wel mee.
Enkel had ik mij nooit op mijn 21 alleen zien gaan wonen :p Achja, kleine meisjes worden groot hé ;)

XMJN

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:55:45 »
ik zou dat echt super graag willen. maar we gaan beide nog naar school en hebben er het geld niet voor. ook heb ik bij mn ouders mijn paardje die ik niet kan missen. dus dat duurt nog een aantal jaren.

als we beide in de stad zouden studeren, en ik geen paard had, zou ik het super vinden om samen op kamers te gaan ofso haha.
You are my sunshine

xtijgerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:09:28 »
@ Mariekex3

Haha, even offtopic.. Maar zou ik misschien mogen vragen wat voor autisme je vriend heeft?

Charcoal

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 23 oktober 2012, 17:20:00 »
Ik zou heel graag willen samenwonen met mijn vriend. Al lijkt het me financieel wel zwaar. Ik moet sowieso eerst een baan gaan zoeken, zodat we meer inkomen hebben. Nadat ik mijn twee stages heb gedaan ga ik dan ook een baan zoeken.

Lijkt me heel fijn om een eigen plekje te hebben en dan ook nog eens bij mijn vriend zijn. Vind het altijd een beetje naar om hem doordeweeks te moeten missen. En we kunnen ook wel gewoon samen zijn en ons eigen ding doen, dat is ook fijn!

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:51:19 »
Mijn vriend en ik (vooral ik geloof) willen ook graag samenwonen. Het is alleen zo moeilijk. Ik ben nu nog net 21, hij is half jaar jonger. We moeten allebei nog minimaal 3 jaar studeren.
Door omstandigheden heb ik het financieel heel moeilijk (geen stufi, geen werk, minor in buitenland) dus ik ga waarschijnlijk flink bijlenen. Mijn vriend staat er financieel een stuk beter voor gelukkig.

We hopen begin 2014 samen te gaan wonen, ik weet dat financieel niet het meest slimme is, en wil het niet totaal op hem afwentelen, maar fysiek breng ik op dit moment meer in (koelkast/vriezer, magnetron&oven, slaapkamerset, eetkamerset).

Weet alleen niet waar ik vanuit moet gaan qua kosten nog.

- Laminaat
- Verf op muren
- Bank
- Kasten
- Televisie (allebei geen eigen tv)
- Keukenspul (Van potten&pannen, borden, bestek & glazen tot kaasschaaf)
- Gezellige spulletjes (Kaarsjes, Kussens)

Help!?

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:56:04 »
Laminaat? Weet je zeker dat je dat wilt uitgeven aan een huurhuis? Het hangt erg af van je woning, maar aan het huisje waar ik nu woon wil ik echt geen cent uitgeven. Ik heb het niet geverfd en ook geen nieuwe vloer ingelegd. Ik ben nu van plan om gedeelte wel (zo goedkoop mogelijk) te verven, maar dat heeft meer te maken met dat ik het pand ook netjes moet achterlaten.

En dingen als bestek en pannen kan heel makkelijk. Ik heb het zelf gehaald met de blokker dukatenactie en ik had voor 60 euro 2 starterspakket aan borden gekocht. Bestek gewoon bij Hema, dat was dan 10 euro (geloof ik?) per sets van 4. Pannenset heb ik geloof ik voor 90 euro gekocht? Weet ik niet zeker, was excl. koekenpan.

Overige dingen kan ik je niet mee helpen, ik heb namelijk eettafel met stoelen van mijn oma gekregen. Omdat mijn ouders zelf gingen emigreren heb ik ook een groot deel van hun meubels gekregen, bankset e.d. Kasten moest ik wel zelf kopen en dat kostte met best veel, rond de 100 euro per stuk?

Ik ben best anti-kringloop dus het kan echt goedkoper.

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:31:29 »
Ikea, Leenbakker Blokker, Xenos en kringloop zijn je grootste vrienden :)

LESS IS MORE     (more or less)

Yenthe

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 24 oktober 2012, 16:49:37 »
Mijn vriend en ik hebben iets op het oog, we kunnen het ook zo krijgen als we willen, maar we moeten het er nog even goed over hebben..
Waarschijnlijk trekken we er per 1 januari in. Dan kan ik tot die tijd nog even goed sparen om het leuk in te richten.
Ik schrijf op het moment mijn scriptie en hij is met zijn eindstage bezig.

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2012, 17:10:43 »
@ Stark

Tja echt veel wil ik er natuurlijk niet aan uitgeven, maar wat voor opties heb je? Ik weet van de woningbouw in mijn stad dat ze de huizen volledig strippen, dus ook vloeren, voordat ze opleveren, en gezien mijn vriend en ik pas zullen kunnen kopen over zo'n 7/8 jaar (enorm scheefwonen een tijd/particulier als we kunnen betalen) wil ik wel investeren in laminaat/tapijt.

Verder wil ik ook gewoon gezellig nestje maken voor ons twee.

Achja ik ben volop aan solliciteren, dus ga gewoon sparen en dan maken we tegen die tijd een lijstje wat we gaan kopen en dat halen we dan. Hij heeft in geval van nood genoeg opgespaard om desnoods alles voor te schieten, nooit echt besproken alleen hoe we alles financieel willen verdelen  :fieuw:

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 24 oktober 2012, 17:14:00 »
Mjah als ze de vloer eruit halen heb je geen keuze. Het is ook een ander verhaal als je er echt zo lang in gaat zitten. Het huis waar ik nu in zit hoop ik niet veel langer in te zitten en dan ben ik echt niet bereid om geld opzij te zetten voor een vloer. Het is niet eens mijn eigen huis. Maar ik vind idd dat als je verwacht jaren in dat huis te blijven je daar anders over denkt.

Shire

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:02:19 »
Mijn vriend en ik zijn ook van plan samen te gaan wonen! Mijn vriend wil zijn WO studie in Eindhoven gaan beginnen in februari, en ik mijn HBO studie in Den Bosch vanaf september.

We zijn echt ontzettend enthousiast en we hebben al allerlei afspraken gemaakt over de kosten. Mijn ouders en zijn ouders waren zelfs onder de indruk, hahaha. (:

Mijn vriend zal er in januari of februari gaan intrekken in z'n eentje. Hij heeft nu al bijna genoeg geld om tot juni/juli er in z'n eentje te gaan wonen. Natuurlijk kom ik wel eens langs! Maar we wonen nu helemaal in Noord-Holland, dus het is een pittige klus om zo maar aan de andere kant van NL te gaan wonen.
De woning die we op het oog hebben is niet zeker, maar we weten dat we max 640 euro kunnen uitgeven aan onze kamer. We staan ook ingeschreven bij vestide.nl

Glamorousvision

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:07:06 »
Ik en mijn vriend zijn nu 2 jaar samen. Allebei 20 jaar.
We willen samen wonen, maar het kost zo veel!

LittleAnyway

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 24 oktober 2012, 18:47:43 »
Man, ik wou dat ik en mijn vriend al samenwoonden. We hebben het er best wel vaak over, terwijl we pas 9 maanden samen zijn.
Maar het lijkt me echt geweldig, veel beter dan 2uur uit elkaar wonen, haha. ;)
I AM THUNDER.