Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 155597 keer)

Bloempot

• Gast
« Reactie #1750 Gepost op: 22 augustus 2018, 14:31:04 »
Ik zou opletten of er dubbel glas is en dat er geen vocht/condens tussen de glazen zit, staat van keuken/badkamer (werkt het warme water?), kijken of je geen schimmelplekken ziet (zwarte puntjes op witte muren in de hoeken is meestal schimmel).

denk ik, zijn vast wel meer dingen.

lisanne_xx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1751 Gepost op: 24 augustus 2018, 10:06:53 »
Ik heb maandag een bezichtiging! Iemand tips?

Spannend! Veel plezier!
Ik zou idd goed kijken naar schimmel oid en naar de staat van de kozijnen!

Sleepsheep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1752 Gepost op: 26 augustus 2018, 15:22:11 »
Ik heb maandag een bezichtiging! Iemand tips?

Probeer realistisch te kijken en de 'roze bril' af te zetten. Ik vond meerdere huizen de eerste keer fantastisch mooi, maar als ik er dan later nog een keer kwam vielen de slechtere dingen pas op (schimmel in de hoeken, elektriciteit raar aangelegd, ongedierte, deuren die niet goed openkunnen, etc.). Het is ook maar net hoeveel werk je er in wil steken natuurlijk, wij hebben uiteindelijk een bouwval gekocht om samen tot een paleisje te maken, dus dan zijn deze dingen wat minder erg.

Oude bekende met een nieuw profiel :)

Bloempot

• Gast
« Reactie #1753 Gepost op: 15 oktober 2018, 16:56:43 »
Deze maand wonen we 2 jaar samen
woei

en 1 jaar getrouwd ook nog eens.

en weet ik veel hoelang samen

''de dagen blijven rennen
de kalender is een spel''

xtempestx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1754 Gepost op: 30 oktober 2018, 17:41:50 »
Ik zit nu in mijn eindexamen jaar en ga hierna studeren in Groningen. Mijn vriend is net klaar met zijn studie en wil graag een huisje/appartement in dezelfde stad. Hij zegt wel eens dat hij wil dat ik dan bij hem intrek, en dit lijkt me echt geweldig, maar aan de andere kant sla ik dan wel dat 'studentenleven' (op kamers gaan enz.) over.. Niet dat mij dat heel erg aanspreekt, maar ik word dan wel afhankelijk van hem, en ik ben bang dat ik dan een stukje zelfstandigheid ga missen. Is er iemand die ook meteen vanuit huis (waar je ouders wonen) ging samenwonen met haar partner? En heb je dan het gevoel dat je iets gemist hebt? Groetjezz :)

Inevitable

• Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #1755 Gepost op: 30 oktober 2018, 19:03:09 »
^ Ja ik! We zijn allebei vanuit huis samen gaan wonen en ik vind het heerlijk. Moet er wel bij zeggen dat ik helemaal niks met uitgaan etc heb. Maar ik heb er geen moment spijt van gehad en vind de rust met z'n tweeën super fijn.

Bloempot

• Gast
« Reactie #1756 Gepost op: 31 oktober 2018, 09:40:22 »
^het kan goed uitpakken, maar nadeel is dat je niet leert zelf je huishouden te doen/boodschappen/koken/rond te komen/financiering te doen maar ook bijvoorbeeld leren dat een paar dagen alleen zijn niet eng is,
op kamers is een goede manier jezelf te leren kennen. Samenwonen kan altijd nog.

en dat als je het ooit uit wil/moet maken het niet durft omdat je nooit alleen gewoond hebt en er bang voor bent.

het heeft voors en tegens, zoals met alles.

Inevitable

• Nil volentibus arduum
    • Bekijk profiel
« Reactie #1757 Gepost op: 31 oktober 2018, 20:36:12 »
^ Hm ja het is waarschijnlijk ook erg persoonlijk. Ik denk dat alleen wonen voor mij geen enkel probleem zou zijn omdat ik wel zelfstandig ben, maar als je daaraan twijfelt is het misschien beter om wel eerst op jezelf te gaan.

July

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1758 Gepost op: 08 januari 2019, 20:50:13 »
Ik zit nu in mijn eindexamen jaar en ga hierna studeren in Groningen. Mijn vriend is net klaar met zijn studie en wil graag een huisje/appartement in dezelfde stad. Hij zegt wel eens dat hij wil dat ik dan bij hem intrek, en dit lijkt me echt geweldig, maar aan de andere kant sla ik dan wel dat 'studentenleven' (op kamers gaan enz.) over.. Niet dat mij dat heel erg aanspreekt, maar ik word dan wel afhankelijk van hem, en ik ben bang dat ik dan een stukje zelfstandigheid ga missen. Is er iemand die ook meteen vanuit huis (waar je ouders wonen) ging samenwonen met haar partner? En heb je dan het gevoel dat je iets gemist hebt? Groetjezz :)

Hey wat grappig! We zitten bijna in dezelfde situatie :) Ik ga waarschijnlijk rond mei/ juni naar Groningen om daar aan de universiteit te beginnen (heb eerst HBO gedaan). Ben 21 jaar en heb tot nu toe altijd thuis gewoond. Mijn vriend gaat dezelfde opleiding doen, hij is 23 en heeft ook altijd thuis gewoond. Heb samen met mijn vriend regelmatig gepraat over samenwonen. We zien het zitten om samen in een studio/ appartement te gaan, ook uit praktisch oogpunt met huur/boodschappen enz. Over het deel van zelfstandigheid: ik heb een beetje hetzelfde. Je eigen ding doen is ook belangrijk. Je kunt proberen om een middenweg erin te vinden. Bijvoorbeeld af en toe samen naar een café maar ook bijv alleen met vriendinnen terrasje pakken. Want zelfstandig worden wordt je ook wel in een studio/appartement, daar moet je ook alles voor jezelf regelen. Ik denk dat je gewoon lekker je eigen plan moet trekken daar. Weet niet hoe oud je bent want dat speelt ook wel mee, ik heb op het HBO mijn uitgaansleven al een beetje gehad. In iedergeval veel plezier daar! :)
Happiness is a direction, not a destination.

Dark Cloud

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1759 Gepost op: 10 januari 2019, 09:43:53 »
Wanneer weet je dat je er klaar voor bent om samen te wonen? Mijn vriend en ik zijn in mei 2 jaar samen. Hij heeft al een eigen huis etc. Nu willen we graag samenwonen alleen ik loop toch tegen wat dingen aan. Ik vind het moeilijk om alles thuis achter te laten. Denk aan de honden. Ik weet dat ik altijd nog langs kan gaan maar het is toch anders als ik ze niet meer elke dag uitlaat enzo.  Hoe was dit voor jullie?

GeheimeZiel

• Bekijk profiel
« Reactie #1760 Gepost op: 04 februari 2019, 17:14:25 »
Mijn vriend en ik willen dus samen gaan wonen. Woensdag hebben we onze eerste bezichtiging, vind het erg spannend moet ik eerlijk zeggen!

Heel stom, wij hebben beide niet heel veel gespaard. (We werken beide wel) de huur en de rest zal in totaal p.m. 1000,- zijn. Mochten wij de woning krijgen, hoe kunnen we het zo slim mogelijk aanpakken?

Meer tips zijn van harte welkom!
not smiling makes me smile

Bloempot

• Gast
« Reactie #1761 Gepost op: 04 februari 2019, 18:03:19 »
Wat aanpakken?
Spullen?
verhuizen?
met geld leren omgaan?
samenwonen?
huishouden?

:fieuw:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1762 Gepost op: 07 februari 2019, 16:35:35 »
Wat voor tips zoek je inderdaad? Ik heb zo veel mogelijk meubels tweede of via familie kunnen regelen. Maar bepaalde zaken zoals de vloer maar ook wasmachine en kookplaat vond ik toch wel belangrijk om te investeren vanwege veiligheid. Ik zit al 4 maanden op klapstoeltjes omdat ik geen geld heb voor eetkamerstoelen maar dat komt wel :P.

Kijk of je in aanmerking komt voor huurtoeslag.
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

lisanne_xx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1763 Gepost op: 15 februari 2019, 14:27:09 »

Mijn vriend (24) en ik (21) wonen sinds september samen, hiervoor woonde we allebei nog bij onze ouders.
Ik vind het heerlijk samen!

Ik vind het altijd zo'n onzin dat je dan ''de zelfstandigheid'' niet leert... Je gaat toch nog steeds koken, wassen, huishouden etc en met geld om leren gaan.. alleen doe je het dan samen met je vriend in plaats van alleen.
En verder spreek ik gewoon nog steeds af en toe met vriendinnen af en heb nog lekker mijn eigen sport of ga af en toe naar mijn ouders. Doen nog steeds onze eigen ding en daarna komen we lekker samen bij elkaar thuis.

Bloempot

• Gast
« Reactie #1764 Gepost op: 15 februari 2019, 14:47:28 »
Mijn vriend (24) en ik (21) wonen sinds september samen, hiervoor woonde we allebei nog bij onze ouders.
Ik vind het heerlijk samen!

Ik vind het altijd zo'n onzin dat je dan ''de zelfstandigheid'' niet leert... Je gaat toch nog steeds koken, wassen, huishouden etc en met geld om leren gaan.. alleen doe je het dan samen met je vriend in plaats van alleen.
En verder spreek ik gewoon nog steeds af en toe met vriendinnen af en heb nog lekker mijn eigen sport of ga af en toe naar mijn ouders. Doen nog steeds onze eigen ding en daarna komen we lekker samen bij elkaar thuis.

Het gaat om dat alleen stukje, soms als relaties niet meer gaan en je uit elkaar wil dan word die stap niet gezet omdat je nog nooit alleen gewoond hebt. Dan durven sommige mensen niet de relatie te verbreken uit die angst.
Dus onzin nah, het verschilt echt per persoon of het onzin is.
Het maakt mij verder niet uit wat iemand doet, als ie maar gelukkig is.