Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 195994 keer)

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #1725 Gepost op: 12 juni 2018, 10:41:59 »
Wij wonen ondertussen 3+ jaar samen en zijn gisteren bij de bank gaan praten om wat informatie te krijgen over leningen enz. Dat was een serieuze domper om eerlijk te zijn. 150 000 euro voor grond + 400 000 euro om het huis erop te zetten + 25 000 euro voor de architect + 32 000 euro inschrijvingsgeld + 20 000 euro voor de notaris. Yikes, paar jaartjes sparen dan maar! Ik vind de prijs voor huizen echt belachelijk worden. Nog eventjes en niemand kan meer bouwen. Gelukkig zitten we momenteel wel goed waar we zitten. :)
I do not have a gentle heart.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1726 Gepost op: 12 juni 2018, 12:59:41 »
Wij hebben ons huis ook niet laten bouwen, gewoon bestaand nieuwbouwwoning gekocht. (we zijn tweede eigenaar). Ook nog hoop geld, maar zitten hier goed voor sowieso de komende 30 jaar.

Maar ligt aan je wensen natuurlijk :)

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1727 Gepost op: 12 juni 2018, 13:35:29 »
Het kriebelt echt zo erg, bij zowel mij als bij vriend. Het wordt ook wel eens tijd. Ik ben 21 en hij 24, 3 jaar samen en allebei nog thuiswonend. Maar nog steeds geen idee waar te beginnen. Alle prijzen lijken echt niet te doen hier, omgeving Amsterdam. Voor een normaal appartementje is het allemaal 900+ per maand, dat redden we niet.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2018, 13:41:01 door Crystalfire »
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1728 Gepost op: 12 juni 2018, 13:59:23 »
Hoezo red je dat niet dan? Werken jullie allebei?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1729 Gepost op: 12 juni 2018, 14:16:06 »
Hij werkt en ik vanaf volgende week ook weer. Allebei gemiddeld 4 dagen per week. Ik verdien best ruk, want detailhandel en jeugdloon. Hij is best 'gierig' (kan het juiste woord niet vinden) met geld, hij wil sowieso dat we alles 50/50 gaan betalen. Vind ik niet realistisch, want feit is dat hij de komende jaren sowieso nog duidelijk meer dan ik gaat verdienen. En verder heb ik er niet veel verstand van, maar 900+ per maand klinkt erg veel als je ook nog geld over wil houden voor boodschappen en leuke dingen doen.

Citeer maar niet
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1730 Gepost op: 12 juni 2018, 14:17:52 »

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1731 Gepost op: 12 juni 2018, 14:20:22 »
ugh verkeerde link
maar nibud heeft veel 'richtlijnen'/tips over geld

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1732 Gepost op: 12 juni 2018, 14:23:17 »
Thanks, ga ik binnenkort even goed naar kijken

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1733 Gepost op: 12 juni 2018, 14:28:40 »
Wauw dat vind ik niet netjes van je vriend. Het is toch logisch dat degene die meer verdient ook meer betaalt?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1734 Gepost op: 12 juni 2018, 14:37:12 »
Ja, zo denk ik er ook over, maar zo is hij altijd. Uiteten, benzinekosten etc, alles moet precies door de helft. Ik zal het er nog wel eens uitgebreider met hem over hebben, als schoonouders er ook bij zijn. Misschien kunnen die wat beter tot hem doordringen :P

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1735 Gepost op: 13 juni 2018, 10:37:44 »
Ik (19) en mijn vriend (21) willen gaan samenwonen, over een half jaartje of iets. We hebben dan bijna een jaar. Het is redelijk vroeg op samen te wonen en vooral mijn moeder vindt het niet bepaald super omdat zij mij het liefst thuis zou willen houden. Maarja. We zien wel hoe het loopt.
'In this gray city, there’s stale air and coldness contaminating the rotten brains and spines.' ~ Wake Me Up - B.A.P

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1736 Gepost op: 13 juni 2018, 10:49:48 »
Op zich snel maar soms kan het niet anders. In een andere woonplaats ook?

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1737 Gepost op: 13 juni 2018, 19:21:27 »
Op zich snel maar soms kan het niet anders. In een andere woonplaats ook?

Not sure nog. Hij wil sws rond januari uit huis gaan en ik wil best meegaan. Misschien blijven wij hier in de buurt, maar misschien gaan we toch in een andere stad wonen :)
'In this gray city, there’s stale air and coldness contaminating the rotten brains and spines.' ~ Wake Me Up - B.A.P

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1738 Gepost op: 13 juni 2018, 19:22:19 »
Ja snap ik hoor, vind het dan ook zo nutteloos om eerst apart te wonen en dan samen..

SUGA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1739 Gepost op: 13 juni 2018, 19:29:43 »
Ja snap ik hoor, vind het dan ook zo nutteloos om eerst apart te wonen en dan samen..

Jaa inderdaad! Gaat mij te veel tijd en geld verloren door dat!

Insane

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1740 Gepost op: 14 juni 2018, 10:13:51 »
Nu is gister te horen heb gekregen dat ik ben geslaagd is het helemaal zeker, morgen vertrek ik naar mijn vriend om samen te gaan wonen (en voor mij om naar de uni te gaan). Ik vind het zo spannend maar ik heb er zo enorm veel zin in. Ik denk echt da het top gaat worden.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1741 Gepost op: 14 juni 2018, 11:15:49 »
Leuk! Hoe oud ben je? En is het koop of huur huis? Moet je mee betalen?

Insane

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1742 Gepost op: 14 juni 2018, 21:09:55 »
Leuk! Hoe oud ben je? En is het koop of huur huis? Moet je mee betalen?

Ik ben 20 en mijn vriend 26. Ik trek bij hem in en hoef niet mee te betalen. Hij werkt fulltime en ik ga daar studeren dus ik heb eigenlijk geen inkomen. Aangezien hij het appartement al had (gekocht) kan ik makkelijk bij hem intrekken. Ik vertrek morgen trouwens! Ik heb er echt heel veel zin in, zeker omdat we elkaar al 4 maanden niet gezien hebben door mijn examenperiode.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1743 Gepost op: 15 juni 2018, 08:51:21 »
wow dat is lang 4 maanden!

❅ Patatina ❅

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1744 Gepost op: 18 juni 2018, 12:43:41 »
Ik zou ook heel graag willen samenwonen.

Zelf studeer ik (20) en mijn vriend (24) werkt fulltime. Hij woont op zichzelf en heeft een appartementje midden in de stad. Zelf woon ik bij m'n ouders. Ik ben wel van donderdagavond tot maandagmiddag bij mijn vriend en elke keer als ik op maandag terug naar 'huis' moet, heb ik er zó geen zin in. Ik voel me hier zo fijn en vrij terwijl ik thuis het gevoel heb dat ik telkens op m'n hoede moet zijn voor alles wat ik fout kan doen. Thuis voel ik me gewoon niet op m'n gemak. Maar bij m'n vriend intrekken is niet zo super realistisch omdat we nu 'pas' bijna een jaar samen zijn. Daarnaast vind ik het ook zielig voor papa dat ik om de reden dat ik het thuis zat ben, ik uit huis wil gaan. Maar bij mijn moeder wonen is ook niet echt een optie, dus voor alsnog lijkt dan bij mijn vriend de beste optie.

Over een maandje gaan mijn vriend en ik een weekje op vakantie en op basis daarvan wil ik kijken of we samen zouden kunnen wonen. Ik heb tot nu toe geen irritaties of zo aan hem gehad en de weekenden zijn geweldig (ik maak ook schoon bij hem, doe boodschappen, koken, etc. if needed), maar een vakantie is een goede test om te kijken of samenwonen kan. En zo ja, dan durf ik het misschien om het er met hem over te hebben...  :blush:

Pff, heel verhaal. Misschien niet heel relevant in dit topic, maar wilde het even kwijt.
Anche i silenzi hanno parole.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1745 Gepost op: 18 juni 2018, 12:46:05 »
Ik snap je twijfels maar ik zou het gewoon proberen.

lisanne_xx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1746 Gepost op: 12 juli 2018, 14:42:28 »
Vriend en ik hebben ons eerste huisje gekocht!
Zaterdag gaan we meubels bestellen en 31 augustus krijgen we de sleutel  :bounce:

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1747 Gepost op: 22 augustus 2018, 14:11:22 »
Ik heb maandag een bezichtiging! Iemand tips?

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1748 Gepost op: 22 augustus 2018, 14:14:37 »

wat voor soort woning is het? Huur of koop?

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1749 Gepost op: 22 augustus 2018, 14:21:08 »
Huur