Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 195995 keer)

Amore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1700 Gepost op: 14 december 2017, 15:23:14 »
^als je gaat huren kun je misschien van die facebook paginas gaan volgen, daar staan nog weleens leuke appartementen tussen. En anders misschien ook goed om mensen te laten weten dat jullie op zoek zijn zodat je eventueel particulier zou kunnen huren?
Ik en mijn vriend gaan kopen dus wij hebben eigenlijk alleen op funda gekeken.

If it's meant to be, it will be.

Cranberry

• **
  • seni seviyorum.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1701 Gepost op: 04 januari 2018, 16:12:54 »
Mijn vriend en ik zijn nu ook aan het sparen om te gaan samenwonen! Kan er nu al niet op wachten

lisanne_xx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1702 Gepost op: 29 januari 2018, 13:19:32 »
^ Wij overwegen nu ook om te gaan kopen.
We verdienen teveel voor een sociale huurwoning, maar particulier huren is zo duur en ze stellen zulke hoge inkomens eisen.
Zijn dus ook voornamelijk op Funda aan het kijken.

Undefeated♥

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1703 Gepost op: 09 april 2018, 16:02:48 »
Ik en mijn vriend zijn nét gesetteld in ons nieuwe huisje. Mijn vriend betaalt 710 euro en omdat hij ambulant woont, betaalt de organisatie waar hij bij zit de rest maar nu wilt de huurbaas de huur naar 1200 euro p.m gooien in oktober :( Alles al geprobeerd maar hij wilt niet mee werken.. zo jammer :cry: net gesetteld, vloertje erin, geschilderd, ons kindje komt in juli en dan moeten wij weer weg (gelukkig hebben we al een andere woning op het oog)
Nee ik ben niet nieuw hier. Ik ben gewoon weer terug van weggeweest.               ♥♥ Demi 11.06.2018 my little princess♥♥       Demi word grote zus!

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1704 Gepost op: 30 april 2018, 14:09:48 »
Waar hebben jullie je huurhuis gevonden?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #1705 Gepost op: 30 april 2018, 15:18:01 »
Waar hebben jullie je huurhuis gevonden?

Ben ik ook benieuwd naar
 The darker and dirtier the bass, the better ♥ || Drums, basslines, kicks and snares

Precious

• It’s never too late. ♡
    • Bekijk profiel
« Reactie #1706 Gepost op: 01 mei 2018, 15:56:40 »
Wij wonen inmiddels een kleine twee jaar samen in ons huurhuis en krijgen in oktober de sleutels van ons eerste koophuis! :D
Old enough to know better, young enough to do it anyway. ^( '-' )^

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1707 Gepost op: 05 mei 2018, 23:17:34 »
Ik weet niet exact of dit hier hoort, maar het heeft toch met samenwonen te maken.

Nu, mijn vriend gaat volgend jaar uit huis, hij is afgestudeerd, gaat werken en is van plan alleen te gaan wonen. Nu is dit natuurlijk een kostelijke zaak, alleen een appartement huren en zeker in/dichtbij een stad. Hij zou dus een roommate zoeken om samen iets te zoeken.
Met mij samenwonen is immers helemaal geen optie, we zijn nog maar een half jaar samen en ik studeer nog voor de komende 4 jaar.
Hij heeft nu beslist dat hij met een goede vriendin van hem samen iets gaat huren, en vraagt wat ik van het feit dat hij met een andere vrouw gaat samenwonen vindt.

Ik weet echter helemaal niet wat ik moet denken hierover.
Wat zouden jullie hiervan vinden, hierop reageren?
Bedankt alvast voor de reacties

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1708 Gepost op: 05 mei 2018, 23:18:47 »
Ligt er een beetje aan. Hoelang zijn ze bevriend? Hoe gaan ze samenwonen? Hebben ze een gedeelde woonkamer of echt ieder z'n eigen ding?
Like, I feel like every year has a new energy, and I feel like this year is really about, like, the year of just realizing stuff. And everyone around me, we're all just, like, realizing things

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1709 Gepost op: 05 mei 2018, 23:24:34 »
Ze kennen elkaar al een 5-tal jaar, en 3 jaar geleden hadden ze het er ook al eens over dat ze dat wel zagen zitten maar door veranderen van studies en weer thuis gaan wonen is dat er uiteindelijk niet van gekomen. Nu dacht hij dus weer aan haar wanneer hij een roommate zocht en zij ziet dit ook wel zitten, aangezien ze ook afstudeert en begint te werken.

Ze zouden samen een appartementje huren met een gedeelde woonkamer, keuken,.. en dan elk hun eigen slaapkamer.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1710 Gepost op: 05 mei 2018, 23:37:20 »
Heeft zij een relatie? Ik zou je er eigenlijk niet te druk om maken. Waar ben je bang voor?

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1711 Gepost op: 05 mei 2018, 23:41:06 »
Dat weet ik niet, ik heb hem nog niet gezien sinds hij het verteld heeft dus uitgebreid hebben we er nog niet over gebabbeld.
En ik ben niet echt bang voor iets, mijn vriendinnen vonden het allemaal heel raar en zeiden van amai dat zou ik voor mijn eigen lief niet willen. Terwijl ik zo iets heb van als hij dat wil oké, ik vertrouw hem. maar met dat iedereen in mijn omgeving zo negatief was en het heel bizar vond ben ik beginnen twijfelen. Ze zullen waarschijnlijk wel samen chillen en koken en... wat inderdaad wel is wat je als koppel doet.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1712 Gepost op: 06 mei 2018, 00:36:48 »
Ja of niet, ik woon ook samen met m’n zus en wij leven compleet langs elkaar heen. Maar hij gaat fulltime werken toch, kan hij niet alleen wonen?

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1713 Gepost op: 09 mei 2018, 09:05:40 »
Hij gaat wel fulltime werken maar als je met 2 iets kunt huren, kun je voor iets groter en ruimer gaan en de kosten voor water, gas en elektriciteit worden ook gedeeld. Dus ik begrijp wel dat hij liever met 2 iets huurt dan alleen. Zeker als je pas begint te werken, veel mensen blijven dan zelfs nog bij de mama wonen om het financieel iets ruimer te hebben.

Het is echt gewoon omdat mijn omgeving hier zo negatief op reageert, geen enkel van mijn vriendinnen zou hier oké mee zijn als het hun vriend was

Jellybean

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1714 Gepost op: 18 mei 2018, 10:23:38 »
Joehoee mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt en we gaan samenwonen.
Hij heeft een paar jaar geleden al een huis gekocht en ik trek er nu bij in. Een vriend van hem woont er nu nog bij in dus even wachten tot hij iets heeft gevonden. Vind het wel spannend haha. We hebben nu iets meer dan een jaar!

Noeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1715 Gepost op: 30 mei 2018, 12:20:22 »
Hij gaat wel fulltime werken maar als je met 2 iets kunt huren, kun je voor iets groter en ruimer gaan en de kosten voor water, gas en elektriciteit worden ook gedeeld. Dus ik begrijp wel dat hij liever met 2 iets huurt dan alleen. Zeker als je pas begint te werken, veel mensen blijven dan zelfs nog bij de mama wonen om het financieel iets ruimer te hebben.

Het is echt gewoon omdat mijn omgeving hier zo negatief op reageert, geen enkel van mijn vriendinnen zou hier oké mee zijn als het hun vriend was

Ik zou je eerlijk gezegd hier niet te druk om maken. Je zegt zelf dat ze al vijf jaar bevriend zijn en als ze meer dan vrienden zouden zijn of willen zijn, dan was dit al lang gebeurd voordat hij met jou een relatie aan ging. Ik zou er nog eens goed met hem over praten om jezelf gerust te stellen en weten dat jullie op 1 lijn zitten. Dat ze samen koken en tv kijken is toch ook geen probleem? Dat doe ik namelijk ook met mijn familie thuis of met de (mannelijke) huisgenoten in mijn studentenhuis.

Betreffende negatieve reacties in je omgeving; trek je hier niks van aan. Het is belangrijk of jij er oké mee bent en hen vertrouwt, de mening van anderen doet er niet toe.

Coco2

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1716 Gepost op: 31 mei 2018, 13:37:34 »
Hi dames ik zou graag jullie mening willen horen,

Ik ben 3 jaar samen met m'n vriend, voor het nieuwe schooljaar ga ik in dezelfde stad als mijn vriend een opleiding volgen. Natuurlijk kwamen we op het idee om samen te gaan wonen, komt voor ons allebei goedkoper uit. Ik heb wel een beeld van hoe het zou zijn om samen te wonen, aangezien wij een ''lange afstands relatie'' hebben ben ik wel eens voor een week of langer bij hem gebleven en hij hier dat ging allemaal goed.

Hij is 21 en ik ben 19, wat vinden jullie hier van? Wij zijn er allebei zeker van, ik zit natuurlijk niet op zijn nek en verwacht ook niet de hele tijd aandacht van hem. Ik probeer ook elk weekend en vakanties naar mn ouders te gaan.

Ik zou graag jullie mening horen xx

always

• Bekijk profiel
« Reactie #1717 Gepost op: 31 mei 2018, 14:12:51 »
^Als jullie samen in dezelfde studentenstad willen wonen waarom ook niet zou ik zeggen. Willen jullie echt een huis iets hebben of gewoon een studentenwoning? Want dat zou ik eerlijk gezegd eerder doen, denk niet dat de huizen in de stad goedkoop zijn en als jullie elk een kamer huren kunnen jullie die misschien ook verdelen?

Coco2

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1718 Gepost op: 31 mei 2018, 14:40:12 »
^Als jullie samen in dezelfde studentenstad willen wonen waarom ook niet zou ik zeggen. Willen jullie echt een huis iets hebben of gewoon een studentenwoning? Want dat zou ik eerlijk gezegd eerder doen, denk niet dat de huizen in de stad goedkoop zijn en als jullie elk een kamer huren kunnen jullie die misschien ook verdelen?

Hi, hij woont nu samen met een vriend in een mooi appartament het huis heeft die vriend gekocht, ik kan er gewoon bij dus mijn vriend en ik delen een kamer we hoeven niks te zoeken dus dat scheelt. Die vriend is ook amper thuis dus daar hebben we ook geen last van.

Insane

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1719 Gepost op: 05 juni 2018, 16:42:12 »
Ik ga over twee weken samenwonen en ik heb er zoveel zin in. Eindelijk geen 3000km meer bij elkaar vandaan wonen. Ik vind het wel spannend ook, hoe ervaarde jullie die eerste paar weken?

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1720 Gepost op: 08 juni 2018, 08:19:41 »
Ik ga over twee weken samenwonen en ik heb er zoveel zin in. Eindelijk geen 3000km meer bij elkaar vandaan wonen. Ik vind het wel spannend ook, hoe ervaarde jullie die eerste paar weken?

Das nogal verschil van 3000km naar niks!
Spannend zeg.

Dan leer je elkaar pas echt kennen.

Ik heb 1 ding onthouden toen ik pas ging samenwonen:
Pick your battles

veel dingen zijn de strijd niet waard.

En geef dingen tijd. Leer elkaars gewoonten kennen en respecteer die.
Wees lief voor elkaar en jezelf.
Ga geregeld op date (uit eten/zwemmen/bios/etc) en heb leuke/diepe gesprekken.

Veel plezier en succes

Insane

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1721 Gepost op: 08 juni 2018, 17:14:02 »
Das nogal verschil van 3000km naar niks!
Spannend zeg.

Dan leer je elkaar pas echt kennen.

Ik heb 1 ding onthouden toen ik pas ging samenwonen:
Pick your battles

veel dingen zijn de strijd niet waard.

En geef dingen tijd. Leer elkaars gewoonten kennen en respecteer die.
Wees lief voor elkaar en jezelf.
Ga geregeld op date (uit eten/zwemmen/bios/etc) en heb leuke/diepe gesprekken.

Veel plezier en succes

Lief dankje! We zijn al langere periodes bij elkaar geweest maar toch ben ik zo benieuwd naar het echte samenwonen en eigenlijk vind ik het heeeeeel spannend om ook ver van mijn familie te zijn.

Anoniem

• Verwijderd
« Reactie #1722 Gepost op: 08 juni 2018, 17:16:34 »
Lief dankje! We zijn al langere periodes bij elkaar geweest maar toch ben ik zo benieuwd naar het echte samenwonen en eigenlijk vind ik het heeeeeel spannend om ook ver van mijn familie te zijn.

Samenwonen is anders dan lange periodes samen. :)
O, je gaat daarheen begrijp ik?
Inderdaad spannend.

Insane

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1723 Gepost op: 08 juni 2018, 17:23:06 »
Samenwonen is anders dan lange periodes samen. :)
O, je gaat daarheen begrijp ik?
Inderdaad spannend.

Ja ik ga naar hem toe. Ik ben wel eens 1,5 of 2 maanden bij hem geweest maar als ik er echt woon is het toch anders. Het is echt super spannend maar ik heb er zo veel zin in. Ik ben ook heel erg benieuwd naar hoe het gaat als we beiden gewoon werken en samen eten s'avonds. Kort samengevat, ik kan niet wachten

Cosmo

• Bekijk profiel
« Reactie #1724 Gepost op: 09 juni 2018, 15:30:42 »
Wonen al 3 jaar samen, dus dat is allang gewend! Vind het echt heerlijk, maar ook omdat onxe banen niet altijd overeenkomen. Betekend dat je regelmatig een avondje voor jezelf hebt en dat kan ik wel waarderen! Betekend ook dat je extra blij bent als je samen een dag vrij bent; dan gaan we ook altijd wel wat leuks doen.
Inmiddels is er een baby onderweg, dus ben wel onwijs benieuwd hoe het gaat zijn om samen te wonen met een baby in huis!
'Happiness is not found at the end of the road... It is here, now.'