Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 163326 keer)

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #100 Gepost op: 02 november 2012, 10:20:23 »
Heb je ubicomp nu? ;p
Ik wel iig.
En er zijn toch best wat getinte mensen? Daar let ik nooit zo op eigenlijk. =\

Haha ja gister, maar we zijn eig al klaar met ons project. paar dingetjes nog installeren dus we gingen na feedback direct weer weg :'3

Awh nah meestal zeggen mensen dat ze me wel vaak zien lopen. Ben klein, kop vol krullen enzo :3

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: 12 november 2012, 19:35:24 »
Wat is het dood hier! upje!
LESS IS MORE     (more or less)

_Original_

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: 19 november 2012, 02:38:59 »
/
« Laatst bewerkt op: 29 december 2012, 18:09:16 door Vortex »

holy cow

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: 19 november 2012, 06:30:06 »
We willen heel graag samen wonen, maar dit is nog niet echt mogelijk. Wel hebben we het gevoel alsof de tij daarvoor rijp is. Ik heb er echt al heel veel zin in, maar het is nu nog niet zo'n goed plan

RAPUNZEL

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: 19 november 2012, 16:12:17 »
Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk allebei in Enschede studeren, of in ieder geval bij elkaar in de buurt, alleen begin ik een jaar eerder, ik begin volgend jaar en hij begint in 2014. En we hebben het er ook al een beetje over gehad om misschien samen op kamers te gaan. Maar waarschijnlijk gaan we eerst apart op kamers, en uiteindelijk wel samen wonen. (:
Stay, stay stay. I've been loving you for quite some time, time, time.

xBLONDE

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: 21 november 2012, 19:00:43 »
Bij mij en mijn vriend ligt het er denk ik aan waar ik mn master wil gaan doen, en of hij er voor kiest om door te leren of te gaan werken en waar hij dit wilt doen. De kans is heel groot dat ik voor mijn master naar het buitenland ga, dus dan moeten we nog minimaal 2 jaartjes wachten, als ik in nederland blijf kunnen we over ong 1,5 jaar al samenwonen :)
Everything that drowns me makes me want to fly

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: 17 januari 2013, 22:35:17 »
Up?

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: 17 januari 2013, 22:39:09 »
Fijn dat er weer leven is hier! (voor zolang het duurt)
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald, en dat was eigenlijk het enige wat me er nog van weerhield om bij mn vriend in te gaan wonen: ik had nog rijlessen.
Nu zal ik langzamerhand toch wat dingen gaan voorbereiden enzo, want volgend schooljaar is het sowieso zo ver! (:

Bettiepage

• Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: 17 januari 2013, 23:12:04 »
Hallo! Ik woon al bijna een anderhalf jaar samen met mijn vriend :)
You may be a lover but you ain't no dancer.

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: 17 januari 2013, 23:40:49 »
Wij hebben net een nachtkastje bijgekocht en een zitje gekregen van zijn moeder, nu nog even half jaar buitenland overleven en dan is het zover. Oke duurt dus nog jaar, maar wil echt heel heel graag.

@ littleboots. Hoe lang al samen en hoe oud ben je? Iedereen van mijn leeftijd in mijn omgeving vindt het te vroeg bij ons. En verder, huur of koop? En bijv. lang ingeschreven dan al?

Morsmordre

• Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: 18 januari 2013, 10:55:53 »
Hahaha, mijn vriend en ik willen zodra ik vast werk heb gaan zoeken voor een huisje om samen te wonen. Ik studeer als het goed is aanstaande donderdag af (spannend!), en daarna start ik direct met fulltime werken. Ik heb door mijn afstudeerstage niet voldoende inkomsten gehad om te sparen voor het samenwonen. Nu had ik pas een hele hoop kleren gekocht. Werd mijn vriend "boos", jaa en je moet gaan sparen, hoe willen we anders ooit samenwonen. Dus ik vraag aan hem: 'heb jij al gespaard dan?'. Hij zo: Ja, dat heb ik ja. Dus ik weer: 'hoe veel dan?'. Zegt hij dat hij 20 euro gespaard heeft. :')

Hahaha, ja daar kunnen we van gaan samenwonen, kunnen we in ieder geval een waterkoker kopen laughing7.

Achja, eerst maar even zorgen voor een vast inkomen, dan kan ik geld opzij gaan zetten! Komt vast wel goed, denk dat het over een jaar wel moet gaan lukken om samen te wonen!
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2013, 11:08:43 door Morsmordre »

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: 18 januari 2013, 11:01:55 »
Succes met je afstudeeropdracht morsmordre. Hij kan tenminste zeggen dat ie al gespaard heeft  laughing7.

Soms heb ik al wel zin om uit huis te gaan en met mijn vriend samen te gaan wonen, maar qua inkomsten lijkt mij dat voor nu niet zo verstandig, hij heeft wel een baan maar door de crisis heeft het bedrijf bijna geen klussen meer.. En ik ben nog maar 1e jaars student dus mijn inkomsten zijn niet erg hoog
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Morsmordre

• Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: 18 januari 2013, 11:09:43 »
Succes met je afstudeeropdracht morsmordre. Hij kan tenminste zeggen dat ie al gespaard heeft  laughing7.

Soms heb ik al wel zin om uit huis te gaan en met mijn vriend samen te gaan wonen, maar qua inkomsten lijkt mij dat voor nu niet zo verstandig, hij heeft wel een baan maar door de crisis heeft het bedrijf bijna geen klussen meer.. En ik ben nog maar 1e jaars student dus mijn inkomsten zijn niet erg hoog

Thanks! :D

Dan is het denk ik inderdaad verstandig om nog eventjes te wachten denk ik. Of je moet toevallig iets heel goedkoops tegenkomen ofzo!

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: 18 januari 2013, 11:11:14 »
Thanks! :D

Dan is het denk ik inderdaad verstandig om nog eventjes te wachten denk ik. Of je moet toevallig iets heel goedkoops tegenkomen ofzo!

Zulke goedkope dingen zijn hier niet in de buurt. En het is ook niet erg eerlijk als hij alle kosten moet betalen, omdat ik minder verdien.
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: 18 januari 2013, 12:25:32 »
Je moet op een gegeven moment gaan kijken wat je belangrijker vind. Mijn zus woont inmiddels een aantal jaar samen met haar vriend/verloofde. Zij is bij hem ingetrokken terwijl hij werkte en zij studeerde. Daartegenover staat dat mijn zus de rest van hun relatie waarschijnlijk meer verdiend. Ja ze hebben een risico genomen, maar als uitgaat na samenwonen denk ik niet dat het geldverlies is wat je erg vind.
Ik heb overigens ook wel behoefte om financieel zelfstandig te zijn, echter willen mijn vriend en ik dermatte graag samenwonen dat we het waarschijnlijk gewoon gaan proberen. Wel heeft hij flink gespaard, is hij ook goed in, en hebben we beide een bijbaan met redelijke inkomsten. Achja wil nu ondertussen echt echt echt samenwonen, iedere avond dat ik leen slaap voel ik me slecht.

Emmalee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: 18 januari 2013, 14:23:20 »
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning in Groningen. Ik ga namelijk na de zomer weer beginnen met een studie op Hanze, en wij werkt momenteel in de buurt van Drachten dus voor ons allebei is dit veel makkelijker ( en goedkoper en leuker etc. )

We zijn momenteel bezig om onze uitzet al te verzamelen ( ik heb ondertussen ook een eigen bedrijfje ) bij inbreng winkels en ik verf alles zodat het niet zo "studentehuizerig" is.
Onze vrienden wonen ook veelal in Groningen dus we hopen eigenlijk snel een huisje te vinden, maar het is gewoon erg lastig.

& het is ook zo, vrienden van ons wonen ook samen, en andere vrienden hebben net een huis gekocht.
We kunnen helaas nu nog geen huis kopen omdat ik nog wil studeren en hij nog een studie in de avond gaat volgen naast zijn werk.
We hebben er allebei erg zin in sowieso.

Edit; We zijn trouwens 21 en 23.
You can\'t start a fire without a spark.

xElle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: 18 januari 2013, 14:33:04 »
Ik ben nu bijna 8 maand samen met mijn vriend. Nog niet eens zo heel lang maar wij willen wel binnen nu en een jaar (hij is in mei klaar met school) wel een beetje denken aan samenwonen. Wij slapen sowieso elke nacht samen, en ik ben verder ook echt heel vaak bij hem thuis. Zijn ouders en hijzelf zijn dan aan het werk en ik ben gestopt met school dus ik zit hier dan gewoon een beetje te niksen, opruimen of ik ga aan het werk. Maar thuis ben ik eigenlijk vrij weinig. Ik kan niet wachten tot we echt samenwonen zonder zijn ouders haha, maar ik heb nu al wel een beetje zo'n gevoel, aangezien ik onze kleren was, opvouw, dat soort dingen. Maar als we echt samenwonen hebben we lekker onze eigenlijk plek, dan heb ik niet het gevoel dat ik bij hem thuis ben, maar gewoon thuis.

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: 18 januari 2013, 14:34:11 »
Wij hebben net een nachtkastje bijgekocht en een zitje gekregen van zijn moeder, nu nog even half jaar buitenland overleven en dan is het zover. Oke duurt dus nog jaar, maar wil echt heel heel graag.

@ littleboots. Hoe lang al samen en hoe oud ben je? Iedereen van mijn leeftijd in mijn omgeving vindt het te vroeg bij ons. En verder, huur of koop? En bijv. lang ingeschreven dan al?

Ik ben 20 en mijn vriend is 25, we zijn nu bijna anderhalf jaar samen. Mijn vriend die woont al op zichzelf, en de school waar ik naartoe ga volgend schooljaar is op 10 min afstand van zijn appartement. Het is voordeliger in de kosten en zijn appartement is groot genoeg voor 2 personen dus hebben we besloten toch maar samen te gaan wonen (: (de kosten zijn natuurlijk niet de hoofdrede, maar meer een handige bijkomstigheid)

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: 18 januari 2013, 14:37:58 »
Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een woning in Groningen. Ik ga namelijk na de zomer weer beginnen met een studie op Hanze, en wij werkt momenteel in de buurt van Drachten dus voor ons allebei is dit veel makkelijker ( en goedkoper en leuker etc. )

We zijn momenteel bezig om onze uitzet al te verzamelen ( ik heb ondertussen ook een eigen bedrijfje ) bij inbreng winkels en ik verf alles zodat het niet zo "studentehuizerig" is.
Onze vrienden wonen ook veelal in Groningen dus we hopen eigenlijk snel een huisje te vinden, maar het is gewoon erg lastig.

& het is ook zo, vrienden van ons wonen ook samen, en andere vrienden hebben net een huis gekocht.
We kunnen helaas nu nog geen huis kopen omdat ik nog wil studeren en hij nog een studie in de avond gaat volgen naast zijn werk.
We hebben er allebei erg zin in sowieso.

Edit; We zijn trouwens 21 en 23.

Succes met het zoeken naar een woning! Klinkt alsof dit wel goed gaat komen (: veel plezier ook!

Alcea

• Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: 18 januari 2013, 14:48:52 »
Ik kan ook echt niet wachten tot ik samen kan wonen haha. Het lijkt me echt heel fijn om een eigen plekje te hebben, samen met mijn vriend.

edit: we zijn nu nog best jong, maar als het aan ons lag hadden we gewoon al met zn tweeën een appartement oid. We worden thuis nogal gek namelijk en het liefst zijn we gewoon dag en nacht samen
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2013, 14:52:03 door Gina »

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: 18 januari 2013, 14:53:24 »
Grote kans dat mijn vriend na de zomer in Nijmegen of Utrecht gaat studeren. Ik studeer zelf in Groningen, dus het zal nog wel een paar jaar duren voordat we samen iets kunnen zoeken.
Do I love you, oh, I do. And I’m going to ‘til I’m gone. But if you think that I can stay in this same old, same old. Well, I don’t, I don’t.

♥SamanthaLorna♥

• Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: 18 januari 2013, 15:18:47 »
Ik woon nog niet samen met mijn vriend, maar het zit er wel aan te komen denk. Whoooeeii :bounce:
ik mis je zo! † || Feel free & enjoy life

labrevot

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: 18 januari 2013, 16:10:04 »
het grote struikelpunt is dat we 110 km uit elkaar wonen.

Herkenbaar. Mijn vriend en ik wonen 125 km uit elkaar. We studeren wel in dezelfde stad (elkaar daar ook leren kennen) en dat nog zeker 1,5 jaar. Maar wat we hierna moeten doen, dat vraag ik me soms af -ervan uitgaande dat we dan nog steeds samen zijn..

Zijn er wel meer mensen met dit probleem? Wat was jullie oplossing? Gulden middenweg kiezen en ergens tussen beide plaatsen in gaan wonen? Of woonplaats van de een of de ander kiezen?
in een omgekeerde wereld ben ik een toverbal

BeingFearless

• Pioneer
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: 18 januari 2013, 16:11:52 »
^ Maar weten jullie dan nu al waar jullie na het studeren gaan werken? Dat heeft toch ook invloed op waar je na je studie gaat wonen?
Do I love you, oh, I do. And I’m going to ‘til I’m gone. But if you think that I can stay in this same old, same old. Well, I don’t, I don’t.

Writerinheels

• Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: 18 januari 2013, 16:12:15 »
Herkenbaar. Mijn vriend en ik wonen 125 km uit elkaar. We studeren wel in dezelfde stad (elkaar daar ook leren kennen) en dat nog zeker 1,5 jaar. Maar wat we hierna moeten doen, dat vraag ik me soms af -ervan uitgaande dat we dan nog steeds samen zijn..

Zijn er wel meer mensen met dit probleem? Wat was jullie oplossing? Gulden middenweg kiezen en ergens tussen beide plaatsen in gaan wonen? Of woonplaats van de een of de ander kiezen?

Ik kom van oorsprong uit een plaats in Brabant, mijn vriend uit een plaats in Gelderland (dichtbij Brabant), we studeerden beiden in Tilburg, en zijn samen naar Utrecht verhuisd omdat dat allebei handig is voor ons werk. Hoewel we er allebei niet veel hebben verder ;-)

Dat is geen verschil van 100km ofzo, maar om even aan te geven dat we nu allebei niet in onze oorspronkelijke plaats wonen ;-)
www.Explorista.nl - Leuker & Goedkoper Reizen.