Auteur Topic: Het algemene lange afstandsrelaties topic  (gelezen 317668 keer)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 18 maart 2013, 19:19:19 »
@it's_my_life Leuk! hoelang zijn jullie al bij elkaar? En hoe oud zijn jullie?
everything starts from something

iriscapism

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 18 maart 2013, 19:22:43 »
Bedankt, fijn om te horen! (:
Canada, eh!

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 18 maart 2013, 19:33:20 »
@iriscapism liefde is ook loslaten en elkaars dromen laten uitkomen. als jullie liefde voor elkaar voortbestemd is, komt het helemaal goed!

@Broodje Wauw, respect! Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

Haha, dankje :) We hebben elkaar online ontmoet, alweer bijna twee jaar geleden. Inmiddels zien we elkaar 1x per twee maanden en hebben we een stabiele relatie :)

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 18 maart 2013, 19:35:17 »
Hebben jullie af en toe niet het gevoel dat je relatie buiten de werkelijkheid staat? Want dat gevoel heb ik echt ontzettend, terwijl hij nog niet eens zo heel ver weg woont..

Hmm.. nee dat heb ik niet echt. Vooral omdat ik er altijd heel erg open over ben geweest tegen de buitenwereld en we elkaar heel erg betrekken in onze werkelijkheid.

It's_my_life

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 18 maart 2013, 19:46:22 »
hij is 21 en ik 20 en zijn 1 jaar en 2 maanden bij elkaar.

OhDear

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 18 maart 2013, 20:19:19 »
Mijn vriend en ik moeten tussen de anderhalf en twee uur reizen naar elkaar, telt dat ook als lange afstandsrelatie?

Wij zien elkaar (bijna) elk weekend. Ene keer ga ik zijn kant op, de andere keer komt hij naar mij toe :)

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 18 maart 2013, 21:46:56 »
@OhDear, dat is ook best lang toch? Op zich doe ik er ook zo lang over (ofja, het vliegtuig). Wel fijn dat jullie elkaar bijna elk weekend zien, dat lijkt me fijn :) Reizen jullie met studentenkorting?

liefsxmar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 18 maart 2013, 21:50:41 »
ik heb het geprobeerd, maar kon het gewoon echt niet. Ondanks de jongen.

DivaInAllStars

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 18 maart 2013, 22:03:34 »
Mijn vriend en ik wonen iets meer dan 300 kilometer van elkaar. Dat is 4-5 uur reizen met de trein. Ik heb geluk, ik zie hem zo goed als elk weekend, maar er zijn al periodes geweest dat ik hem 4 weken niet gezien heb.

We hebben veel contact via sms, maar zo ontstaan er ook veel ruzies. Het is moeilijk, maar zeker de moeite waard (als er toekomst in zit) !

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 18 maart 2013, 22:48:42 »
@DivaInAllStars,  dat herken ik die ruzies door sms, Skype of whatsapp. Je begrijpt elkaar sneller verkeerd, zelfs op Skype merk ik het (al ben ik zóóó blij dat Skype er is haha). Het is wel vervelend, maar ik merk dat wanneer ik duidelijk ben in wat ik zeg en geen dubbele betekenissen of sarcasme gebruik, het beter gaat.

Unwavering Devotion

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 18 maart 2013, 23:19:29 »
Ja misverstanden zijn veel voorkomend inderdaad, ook bij mij. :)

Ik heb zelf een vriend in Frankrijk, hij woont zo'n 700 KM ver weg en naast de afstand is er dus ook nog een taalbarriere waardoor je elkaar toch sneller verkeerd begrijpt. We hebben al dik drie jaar met elkaar en zien elkaar met een beetje geluk elke vakantie, maar soms ook wel eens een vakantie niet omdat het gewoon niet uitkomt.
Act with wisdom, but act.

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 18 maart 2013, 23:21:15 »
@Broodje: Wat toevallig =P Mijn vriend woont ook in Portugal. Ik vlieg altijd van Eindhoven naar Porto, en dan is het ong. 45 minuten rijden richting het zuiden. Ik denk dat ik er in totaal (aan een stuk) ong. 4,5 uur over doe om voor zijn deur te staan. Ken je al wat Portugees =) ?

@ Blub: Buiten de werkelijkheid... Ja. Daar kan ik me wel in vinden. Aan de ene kant leef je natuurlijk je eigen leventje, waar hij in principe weinig deel van uitmaakt. En je hebt ook geen goed beeld van zijn eigen dagelijkse leventje. Samen deel je wel iets, maar er staat nog zo ontzettend veel buiten.

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 18 maart 2013, 23:52:20 »
@PureVision  Wat leuk! :) Waar in Portugal woont hij? (Je kan het ook noten hoor, als dat wat fijner is)  Ik vlieg ook altijd vanaf Eindhoven :) RyanAir is gewoon het goedkoopst hè. Voor mij is het wel lang treinen (3 uur.. ) en daarna dan een uur van tevoren op het vliegveld, 2 1/2 vliegen. 

Enne, eu ehh... speak not so very good Portugees. Nee, ik kan heel veel verstaan (zijn moeder en oma spreken geen Engels), en kan mezelf na een aantal dagen ook wel redelijk verstaanbaar maken (met sim en não kom je al een heel eind natuurlijk) Verder de dingen die ik nodig heb. Ik ken veel vertalingen van eten (belangrijk is dat daar hè, vond ik erg wennen) en weersomstandigheden zeggen, hoe ik me voel etc. Ik zag dat het niet zo lang meer duurt voordat jullie samen gaan wonen (?). Komt hij hierheen?
« Laatst bewerkt op: 19 maart 2013, 00:00:33 door Broodje »

Jeaninee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 19 maart 2013, 00:03:15 »
Ik moest hier gewoon even een account voor aanmaken haha.
Mijn vriend woont 190 km van mij vandaan.
Soms enorm frustrerend maar fijn om te zien dat ik niet de enige ben :)

Italishh

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 19 maart 2013, 01:06:22 »
Mijn inmiddels ex gaat naar noorwegen voor misschien wel altijd. Hij heeft er ook stage gelopen en ik vond het zo moeilijk. We hebben dus besloten het uit te maken, maar ik vraag me toch af of ik niet een hele grote fout heb gemaakt, aangezien we elkaars eerste echte liefde zijn. Maar ik zie gewoon niet hoe dat gaat werken.

Niet citeren!

Achilles

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 19 maart 2013, 01:20:59 »
mn vriend in kroatie ontmoet maar hij was gewoon nederlands maar hij woonde wel 2,5 uur reizen van mij vandaan.
Maar na 2 jaar ofzo is hij dichterbij komen wonen, nu is het maar een uurtje.
Ik vond beide prima, maar dit is wel fijner :)
It's time to see what I can do, To test the limits and break through, No right, no wrong, no rules for me, I'm free! LET IT GO!

Zelijktnetnietopjou

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 19 maart 2013, 09:50:22 »
Bij mij is het sinds een half jaar uit omdat we de afstand niet meer aankonden, we woonden ook ongeveer 130 km uit elkaar.
Het geplan en dergelijke werd ons fataal.. :(
We deden steeds minder moeite voor elkaar en op een gegeven moment kwamen vrienden ook op de eerste plaats.. maar tot op de dag van vandaag houden we eigenlijk nog steeds van elkaar.. Toevallig gisteren besloten echt het contact met elkaar te verbreken, dit was echt hartverscheurend..

JARxOFxHEARTS

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 19 maart 2013, 10:28:23 »
Mijn vriend woont 110 km van me vandaan maar ik ben elk weekend bij hem. We hebben t geluk dat we allebei een auto hebben en n rijbewijs..
hij is 24 en ik 20.
en verder is het elke dag whatsappen:P
-- JARxOFxHEARTS

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 19 maart 2013, 11:03:39 »
@ Broodje:

Hij woont in Ilhavo. Dit ligt naast Aveiro. Ryanair is inderdaad super goedkoop. Ik vlieg morgen voor 75 euro (retour), haha. Helaas is de vlucht terug altijd op een onmenselijk vroeg tijdstip. En het verblijf is natuurlijk gratis. En Portugees vind ik toch knap lastig. 'Não', is een van de woorden die ik haat vanwege de ã, omdat ze dat uitspreken alsof ze verkouden zijn. Mijn vriend zijn vader is de enige van zijn familie die aardig Engels spreekt.
Het lastige vind ik toch wel dat zij gewend zijn om iedere ochtend iedereen te begroeten met 'Bom dia', en voor en slapen gaan ze ook weer iedereen langs met 'Boa noite'. En dan het zoenen van de wangen... Vreselijk vind ik dat.

Hij komt trouwens hier naartoe =)

AbsolutelyChuffed

• Try to set the night on fireeeeeee
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 19 maart 2013, 11:41:07 »
Ik zat eerst gewoon bij mijn vriend in de klas. Toen ben ik blijven zitten, dus nu zit ik in mijn examenjaar en hij studeert helemaal in Maastricht terwijl ik in West-Brabant woon. Dus we hebben het 'normale' vriendje en vriendinnetje gedoe wel meegemaakt, maar ik weet niet of het nu fijner is of juist vervelender. Want vooral de eerste maand was heel zwaar voor mij. Ook omdat hij ook meteen bij een vereniging ging, dus af en toe moet hij in het weekend ook daar blijven, en dan zie ik hem meteen twee weken niet. Op zich is het wel fijn hoor, dat elkaar in het weekend zien en doordeweeks tijd voor jezelf hebben, maar als ik hem doordeweeks ook zou willen zien (bv omdat ik behoefte heb aan een dikke knuffel aangezien ik niet zo lekker in m'n vel zit), dan kan dat niet. En dat is het jammere. Ook wil hij zijn ouders en vrienden ook gewoon zien, en hij werkt hier ook in het weekend. Dus meestal zien we elkaar vrijdagavond even, spreken we zaterdagmiddag af en komt hij zondagavond nog even langs. Af en toe logeren. Meer dan de meeste mensen met een langeafstandsrelatie krijgen, maar toch vind ik het wel moeilijk. Maarja, volgend jaar ga ik ook studeren (in Utrecht, dus alsnog niet dichtbij hem) maar dan heb ik in ieder geval een studenten OV en kan ik doordeweeks langs bij hem en hij bij mij als we een vrije dag zouden hebben ofzo. We zijn nu trouwens 14 maanden samen.
Het is ook gewoon vervelend dat hij eerder is gaan studeren, want dan heb ik het gevoel dat hij een heel nieuw leven leidt en mij daar misschien niet bij kan gebruiken, en dat ik hem lastigval met mijn whatsapps en weetikveelwat. Terwijl hij haast de grond kust waar ik op loop, haha (en ik bij hem hoor). We Skypen zo'n 1 keer per week en bellen ook 1/2 keer, meestal kan hij niet want hij is weer uit met zijn studentenvereniging, wat hij natuurlijk gewoon moet doen. Verder ben ik heel dankbaar voor Whatsapp!!
"Listen, you're my children and I love you but you're all terrible at what you do here and I feel like I should tell you, I'd fire all of you if I could."

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 19 maart 2013, 13:59:18 »
ik zie hem zaterdag weeeer!

zijn er hier ook mensen op dit forum die vriendjes hebben die in belgie wonen? reismaatjes zijn natuurlijk altijd welkom :)

Gaiaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 19 maart 2013, 14:46:54 »
Hellooo!
Ik kan me ook melden op dit forum, al heb ik niet zo'n lange afstand relatie als jullie.
Ik woon in de buurt van Leiden en mijn vriendje woont in Utrecht. Dat is 35 min. met de trein, dus dat is prima te doen!
Ik zie hem elk weekend van vrijdag tot zondag en soms ook nog doordeweeks als hij tijd heeft! Dus ik heb eigenlijk niks te klagen.
We hebben het nu 9 maanden :-)

ik mis hem altijd wel als die niet bij mij is! Soms zit ik in de trein naar huis en dan ben ik zo verdrietig! Ook al woont hij niet 400 km van mij vandaan, het is toch een reis om naar elkaar te komen!

Ik zie hem zaterdag ook weer! :-)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 19 maart 2013, 14:54:33 »
@Gaiaaa

Wat leuk! Veel plezier! ik zie hem zaterdag ook weer, ben al 8 dagen aan het aftellen hahaha!

Gaiaaa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 19 maart 2013, 14:56:18 »
@kissingunderthestars

Jaaaa! Jij ook superveel plezier! Ik ben stiekem ook altijd aan het aftellen haha  :)
hoe lang heb jij het al met je vriendje? (:

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 19 maart 2013, 15:03:17 »
@Gaiaaa, in heb inmiddels al bijna 8 maanden met mijn belgische vriendje. We wonen ongeveer 150 km van elkaar vandaan, maar we zien elkaar een keer in de twee/drie weken en alles gaat supergoed!