Auteur Topic: Het algemene lange afstandsrelaties topic  (gelezen 317669 keer)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 18 maart 2013, 15:48:21 »
zien jullie ook allemaal een mooie toekomst samen, en hoelang zijn jullie bij elkaar?
everything starts from something

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 18 maart 2013, 15:56:10 »
Ik zei het al eerder. Mijn vriend en ik zijn al 6,5 jaar samen en het zou gek zijn als we niet zouden geloven in een mooie toekomst samen. Dát is toch ook juist de zin van een relatie? Je doet niet al die moeite, wanneer het 't niet waard is.

Caught in A moment♥

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 18 maart 2013, 16:00:32 »
Ik woon in het westen en mijn vriend in het oosten. We moeten 170km reizen om elkaar te zien. Maar het gaat goed :). Ik zie hem bijna ieder weekend, en binnekort gaan we samenwonen. We zijn 4,5 jaar samen Oké het is wel 2x uitgeweest iig

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 18 maart 2013, 16:00:47 »
Ik zei het al eerder. Mijn vriend en ik zijn al 6,5 jaar samen en het zou gek zijn als we niet zouden geloven in een mooie toekomst samen. Dát is toch ook juist de zin van een relatie? Je doet niet al die moeite, wanneer het 't niet waard is.

mss heel erg gek, maar hebben jullie trouwplannen? :) Hoe oud was jij eigelijk toen je hem ontmoette? en spreekt hij al een beetje nederlands?

Invincible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 18 maart 2013, 16:06:04 »
@kissingunderthestars Ah okay! Gelukkig is de prijs naar Brussel niet zo ongelooflijk duur. c: En ja, een horizontale route is er en die neem ik dan ook altijd. Ik zal eens kijken of er ook een goedkopere route is via Belgie, bedankt voor de tip in ieder geval.  :wink2:

@NobodyKnows Ik zal binnenkort eens even wat dagkaarten gaan kopen, dat zal best veel geld schelen nu ik zo naar de prijs kijk. Haha, mijn laptop bewaak ik alsof het mijn eigen leven is. Helaas is die van mij vier weken geleden, toen hij hier was, kapot gegaan (Ik had er een tv op laten vallen, don't ask). Ik was helemaal overstuurd, maar gelukkig mocht ik een laptop van iemand lenen totdat ik een nieuwe heb. c:

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2013, 16:06:27 »

mss heel erg gek, maar hebben jullie trouwplannen? :) Hoe oud was jij eigelijk toen je hem ontmoette? en spreekt hij al een beetje nederlands?

Uh... Nee. Ik wil niet (lees: nooit) trouwen. Daar ben ik te modern voor, haha. Hij zou het wel zien zitten, maar respecteert mijn beslissing. En ik was 15, hij 14 (hij is 1,5 jaar jonger dan ik) toen we elkaar elkaar tegen kwamen op het internet, haha. Hij vroeg me na een maand babbelen al om verkering, maar dat zag ik niet zo zitten. Na 3 maanden, en na aanraden van mijn vrienden, ben ik hierop terug gekomen. Het duurde echter nog wel één heel jaar voordat ik naar Portugal ging om hem in het echt te ontmoeten.

Edit: Hij spreekt een klein beetje Nederlands. Hij weet voornamelijk de dingen te zeggen die hem goed van pas komen, zoals 'Laat me met rust, ik wil slapen' of 'Ik wil een koekje'. Ja... je moet ergens beginnen.

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2013, 16:10:45 »
@PureVision

Nu ben ik nieuwsgierig hahaha, wanneer zagen jullie elkaar voor het eerst, hoe was de eerste ontmoeting? voelde je gelijk al echte gevoelens?kussen?

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2013, 16:27:19 »
@PureVision

Nu ben ik nieuwsgierig hahaha, wanneer zagen jullie elkaar voor het eerst, hoe was de eerste ontmoeting? voelde je gelijk al echte gevoelens?kussen?

Dat was geloof ik in de zomer van 2008. Mijn ouders vonden het wel een goed idee om op vakantie te gaan naar Portugal. Mijn vriend zou op het vliegveld staan, samen met zijn vader. Ik heb me nog nooit zó zenuwachtig gevoeld. Gedurende de vliegreis heb ik me 1 héél uur panisch druk gemaakt om mijn uiterlijk. Eenmaal aangekomen... nog 10 stappen tot aan de deur, nog 9... 8... 'Mam, is er niet ergens een achterdeurtje?'. Haha. Ik stap naar binnen en  :angry: waarom hebben (bijna) alle Portugezen in hemelsnaam hetzelfde donkere haar?! Mijn oudere broer zag hem gelukkig al heel snel, en wees hem voor me aan. Mijn eerste gedachte: 'Oh... Op de foto's zag hij er toch leuker uit, én hij is toch iets kleiner dan dat ik dacht'.

Het kostte me in ieder geval héél veel moeite om echt die link te leggen tussen de internet-jongen die ik door en door kende én de jongen die toen voor me stond. Maar ja =P Ik was er twee weken, en de tweede week hebben we gelijk maar het hele traject doorlopen. Allebei voor het eerst gezoend én voor het eerst seks.

Cheaf

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2013, 16:37:40 »
Najaa niet een hele lange afstand, maar toch zo'n 140 km van elkaar vandaan.. Ik vind het aan de ene kant fijn dat ik doordeweeks mijn eigen leven heb, maar aan de andere kant mis ik het zo erg dat hij niet echt een deel van mijn leven kan zijn doordeweeks.. We zien elkaar wel in het weekend, maar vaak komt daar ook weer wat tussen, waardoor het weer korter wordt. Ik weet dat andere mensen het weer veel erger hebben, maar toch blijft het rot.. zeker omdat de vriendjes van mijn vriendinnen zo om de hoek wonen. Over 2 jaar is hij klaar met z'n studie, dus dan hoop ik echt dat het anders wordt!
"Ik neem je mee op vleugels van de wind die leiden naar je toekomst"

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 18 maart 2013, 16:41:28 »
Najaa niet een hele lange afstand, maar toch zo'n 140 km van elkaar vandaan.. Ik vind het aan de ene kant fijn dat ik doordeweeks mijn eigen leven heb, maar aan de andere kant mis ik het zo erg dat hij niet echt een deel van mijn leven kan zijn doordeweeks.. We zien elkaar wel in het weekend, maar vaak komt daar ook weer wat tussen, waardoor het weer korter wordt. Ik weet dat andere mensen het weer veel erger hebben, maar toch blijft het rot.. zeker omdat de vriendjes van mijn vriendinnen zo om de hoek wonen. Over 2 jaar is hij klaar met z'n studie, dus dan hoop ik echt dat het anders wordt!

Deze  twee dingen heb ik ook zo erg. Ik heb soms het gevoel of hij me maar half kent, hij kent al mn vrienden wel al maar hij mist gewoon een heel groot stuk van mijn leven. Ik hoop ook dat hij na zijn school een opleiding in de buurt kan doen, dat ik hem zie wanneer ik hem echt heel erg nodig heb. En natuurlijk is het best vervelend als mn vriendinnen vertellen dat hun vriendje weer op een doordeweekse dag komt op eten te maken, ik kan dat niet, en dit is zo vervelend! sommige kleine dingetjes, zoals spontaan bij elkaar op de stoep staan om elkaar een verassingsbezoekje te geven, dat kan niet en dat is zo jammer!

Cheaf

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 18 maart 2013, 16:46:19 »
Deze  twee dingen heb ik ook zo erg. Ik heb soms het gevoel of hij me maar half kent, hij kent al mn vrienden wel al maar hij mist gewoon een heel groot stuk van mijn leven. Ik hoop ook dat hij na zijn school een opleiding in de buurt kan doen, dat ik hem zie wanneer ik hem echt heel erg nodig heb. En natuurlijk is het best vervelend als mn vriendinnen vertellen dat hun vriendje weer op een doordeweekse dag komt op eten te maken, ik kan dat niet, en dit is zo vervelend! sommige kleine dingetjes, zoals spontaan bij elkaar op de stoep staan om elkaar een verassingsbezoekje te geven, dat kan niet en dat is zo jammer!

Hmm jaa dat is rot he, dat alles altijd maar gepland moet worden, omdat het gewoon niet anders kan. Soms heb ik dan ook het gevoel van dat ik een weekend relatie heb ofzo :p Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik ook m'n eigen leven heb, als ik soms merk hoe afhankelijk sommige meiden zijn van hun vriend, dat is ook niet alles. Misschien moeten we het maar op die manier zien ofzo :') Wanneer is hij klaar met school dan? En hoelang zijn jullie samen?

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 18 maart 2013, 16:50:32 »
@Cheaf. Ik ben nu bijna 8 maanden samen met mijn belgische vriend. Als het goed is studeert hij over twee jaar af. Het is gelukkig maar 70 minuten reizen met de Benelux-trein dus het valt op zich wel mee.

Hoelang zijn jullie samen? duurt het lang om naar hem te reizen? hoe oud zijn jullie?

Cheaf

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 18 maart 2013, 16:53:24 »
@Cheaf. Ik ben nu bijna 8 maanden samen met mijn belgische vriend. Als het goed is studeert hij over twee jaar af. Het is gelukkig maar 70 minuten reizen met de Benelux-trein dus het valt op zich wel mee.

Hoelang zijn jullie samen? duurt het lang om naar hem te reizen? hoe oud zijn jullie?

Okee dat valt inderdaad nog mee, helaas kost het wel wat centen, maar jaa dat heb je er dan maar voor over he! :') Ik heb wel het geluk dat z'n ouders in dezelfde stad wonen als ik, dus dan gaan we of daarheen of naar mijn huis. Hij moet dus eigenlijk het meeste reizen, omdat hij ergens anders studeert. Het is ongeveer 2 uur reizen met de motor. Als ik met de trein zou gaan, zou ik er denk ik 3 uur over doen ofzo:P We zijn bijna 3,5 jaar samen en we zijn 20 en 21 nu.

Noodles

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 18 maart 2013, 17:48:03 »
Nouja, lange afstandsrelatie.. 2uur van deur tot deur met ov. Maar doordeweeks even wat doen of even bij elkaar langs gaan kan niet:( Dat vind ik echt een super groot nadeel. Ben nu wel al 4 jaar samen met mn vriend en woon sinds 2 jaar op mezelf. Hij komt elk weekend naar mij (vrijdag heen, maandag terug) zodat het geen geld kost:P (studenten ov;)) Dus kan me vanaf vandaag weer verheugen op vrijdag haha.
Vind het heel knap dat Purevision , en nog veel meer mensen, het aankunnen om een relatie met iemand te hebben in het verre buitenland. Teneerste het geld om er heen te kunnen en ten tweede dat je elkaar zo weinig ziet!

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 18 maart 2013, 18:00:20 »
Haha, PureVision, zo'n vakantie lijkt me idd best eng.
Ik had het ook hoor, ik ken hem ook van internet, en heb hem de eerste keer opgehaald van het station op de fiets (het is 5km naar mijn huis).
Ik ben ook compleet vergeten wat er allemaal in mijn hoofd omging, maargoed. Het is idd best raar de eerste dag. :P
Het is toch écht wel een beetje anders dan alleen via skype en msn haha.

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 18 maart 2013, 18:30:28 »
klinkt heel gek, maak ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met een lange afstands relatie, en ben zo blij dat jullie me gewoon een beetje snappen...

iriscapism

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 18 maart 2013, 18:39:19 »
Hoi mensen, ik ga vortaan meelezen op dit topic. Over ongeveer 5 maanden vertrek ik naar Canada om een jaar highschool te doen waardoor ik dus een lange afstands relatie krijg.
Ik heb overwogen om niet te gaan, maar ik wil dit zo graag doen. En hij staat er gelukkig ook achter, hij zei zelfs dat hij niet de reden wilde zijn waarom ik die kans zou laten gaan.
Als ik vertrek zijn we iets meer dan 2 jaar samen.
Canada, eh!

Broodje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 18 maart 2013, 18:39:51 »
Ik meld me ook. Nederland - Portugal..  Al zo'n 15 maanden.

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 18 maart 2013, 18:46:49 »
@iriscapism liefde is ook loslaten en elkaars dromen laten uitkomen. als jullie liefde voor elkaar voortbestemd is, komt het helemaal goed!

@Broodje Wauw, respect! Hoe hebben jullie elkaar ontmoet?

1995

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 maart 2013, 18:49:58 »
Wow respect voor jullie !

Ik was een hele lange tijd bezig geweest met een jongen die ong 40km van mij afwoonde maar bij ons werkte het niet :O

Platonia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 18 maart 2013, 18:57:50 »
Hebben jullie af en toe niet het gevoel dat je relatie buiten de werkelijkheid staat? Want dat gevoel heb ik echt ontzettend, terwijl hij nog niet eens zo heel ver weg woont..

iriscapism

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 18 maart 2013, 18:58:04 »
@kissingunderthestars
Ahw dankjewel, de meeste reageren van "hoe kun je hem nou achterlaten, je bent een verschrikkelijk vriendinnetje voor hem", dus dat vind ik lief (:
Canada, eh!

Noodles

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 18 maart 2013, 19:04:15 »
@Iriscapism

Verschrikkelijk vriendinnetje? Volgens kunnen die mensen niet nadenken, sorry!  Je maakt het toch niet uit? Je houdt nog steeds van m en komt weer terug voor hem :)  Veel plezier in Canada alvast!

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 18 maart 2013, 19:10:22 »
@iriscapism. Ik vind, als je echt van elkaar houd, je elkaar kansen moet geven. ik denk dat ik mezelf het nooit kan vergeven als ik mijn vriends toekomstdromen verpest. jullie komen er wel! als je in jullie relatie blijft geloven, komt het goed. En het maakt niet uit wat andere zeggen, het gaat uiteindelijk om jullie!

It's_my_life

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 18 maart 2013, 19:11:40 »
Ik heb ook lange afstandrelatie.
250 km en 4 uur met de trein.
Hij woont in flevoland en ik in zeeland.
We zien elkaar elke 2 weken en dan van vrijdag tot zondag.