Auteur Topic: Hem loslaten of niet?  (gelezen 274 keer)

believah

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 augustus 2019, 17:10:33 »
Hee allemaal.
Ik zit al een tijdje met een jongen die ik maar niet uit mijn hoofd kan krijgen.
Met deze jongen heb ik drie hele leuke dates gehad, waarna hij telkens ook liet blijken dat hij zich bij mij op zijn gemak voelde en we aan het eind van de date(s) ook hebben gezoend. Tussendoor verliep het app contact heel soepel, waarbij het initiatief meer vanuit zijn kant kwam dan vanuit mijn kant, maar ik wel af en toe vaak hints gaf om weer af te spreken.
Nu heeft hij mij een tijdje geleden geappt of hij mij die avond even kon bellen. Tijdens dit telefoongesprek vertelde hij dat hij veel had zitten nadenken en met het gevoel liep dat hij voor mij geen verliefde gevoelens heeft of die voor een relatie maar hij liever vrienden wil blijven. Hij zei ook dat hij mij een leuke/knappe meid vind maar hij toch met dit gevoel zat en hij eerlijk wilde zijn. Dit kwam voor mij heel onverwachts, omdat de laatste (derde date) die we hebben gehad heel leuk was en dat vond hij ook. We hebben veel gelachen en leuke gesprekken gevoerd. Ook bracht hij me weer met z'n auto naar huis waarbij hij onderweg z'n hand op mijn been legde en we bij afscheid weer hadden gezoend. Hij vroeg toen aan mij of we die week nog weer zouden afspreken, waarop ik antwoordde dat mij dat erg leuk leek en we daarover nog zouden appen wanneer etc. Allemaal signalen die enigszins wel laten blijken dat hij mij ook leuk vond.
Daarom kan ik t telefoontje destijds nog steeds niet begrijpen. Ik heb hem een dag daarna ook geappt en verteld dat het voor mij nogal onverwachts kwam, aangezien hij wel weer wilde afspreken e.d. Daarop antwoordde hij dat hij met dit gevoel liep en toch eerlijk met mij wilde zijn.

Nu heb ik zelf het idee dat ik het zelf misschien wel heb verpest. Een paar dagen na de derde date ging hij een week met vrienden naar Kos en ik daarna naar Spanje. Daarom kwam na de derde date het idee ook om nog die week af te spreken.
Ik heb tijdens het appen na deze laatste date, zelf het initiatief genomen hem te appen met de vraag hoe zijn weekend was (hij was uitgeweest en had toen 2 dagen niet geappt). Daarom nam ik zelf het initiatief hem te appen te vragen naar zijn weekend, omdat ik vond dat het ook wel een keertje vanuit mijn kant mag komen. Toen hadden we weer leuk app contact, waarna ik vervolgens zelf ook weer aan hem vroeg  dat het misschien wel leuk is om die week nog af te spreken (aangezien hij dat die laatste date ook voorstelde). Hier reageerde hij eerst niet op, wat ik erg raar vond (hij had zijn eigen appje verwijderd). Daarna zei hij nog even ging kijken of het zou lukken. Ik vond dit zelf een vreemde reactie en daarom heb ik ook, en nu nog steeds, het idee dat ik het zelf verpest heb, dat ik misschien te veel druk op hem heb gezet of te hard van stapel liep maar dat is wel het laatste wat ik wil.

Ik voelde mij vanaf het begin van de eerste date al erg op mijn gemak bij deze jongen, en hij ook bij mij vertelde hij. Het voelde alsof ik hem al langer kende. We hadden een hele goeie klik, konden met elkaar lachen en ouwehoeren en vonden elkaar ook leuk.
Na het telefoontje heb ik hem verder op de app niet meer gesproken, af en toe ziet hij misschien wel eens een foto die ik op facebook zet of een snap verhaal, maar verder is er geen direct appcontact. Toevallig ben ik hem laatst nog tegengekomen met uitgaan, waarbij we een leuk gesprek hebben gehad, gewoon over de vakanties e.d, maar verder ook niet.
Ik vind hem nog steeds erg leuk, en omdat ik het gevoel heb dat ik hem toen zelf te veel onder druk heb gezet, weet ik niet zo goed wat ik nu het beste kan doen. Of ik hem moet appen door te zeggen dat ik hem misschien te veel onder druk heb gezegd en hij daardoor niet meer wilde of dat ik hem gewoon moet loslaten en er niet meer over moet praten? Omdat ik nog wel steeds gevoelens voor hem heb en vriendschappelijk niet gaat werken.

Heel verhaal, maar hoor graag wat jullie hiervan vinden.

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2019, 14:50:30 »
Ik zou het zelf gewoon laten gaan. Een jongen die niet 100% voor jou wil gaan moet je niet als vriendje willen. Als je zelf graag antwoorden wil waarom hij niet meer wil, kun je hem altijd even een berichtje sturen. Hij klinkt als een hele vriendelijke en eerlijke jongen, dus als je het hem vraagt en zegt dat je hem niet wil pushen maar gewoon wil weten waardoor het komt dat hij ineens niet meer wilde, dan weet ik zeker dat hij je gewoon alles uitlegt.
Maak je er niet teveel druk om. Het komt allemaal weer helemaal goed!

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2019, 17:20:57 »
Je hebt pas een paar dates gehad. Ik denk dat het dan beter is om hem te vergeten en gewoon verder op zoek te gaan.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"