Auteur Topic: Heeft iemand alsjeblieft tips?  (gelezen 968 keer)

Xmandyx

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 januari 2020, 20:39:52 »
Hey allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie, want ik word echt compleet gek van mezelf.. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Dit schooljaar ben ik nieuw in een klas, aangezien ik vorig schooljaar ben gezakt (in principe is dit dus mijn 6e jaar op de havo). Zit nu weer in havo 5.
Ik had met mezelf geprobeerd af te spreken dat ik voorlopig niet meer verliefd wilde worden op een jongen, maar ja zoiets kun je natuurlijk niet echt met jezelf afspreken ;)

Ik word eigenlijk niet zo heel erg snel echt verliefd, een lichte crush op iemand gebeurt wel eens, maar dat ik iemand écht leuk vind niet zo vaak.
Nu zit ik dus in een nieuwe klas en daarin zit een jongen waarvan ik eerst dacht dat HIJ MIJ leuk vond. Aan het begin vond ik hem nog niet heel erg leuk, maar op een gegeven moment eigenlijk wel.. Klinkt heel vaag, maar ik zit misschien ook heel raar in elkaar haha.

Voor mijn gevoel zei echt alles in mij dat hij mij leuk vond. In de klas keek hij echt telkens naar mij, als ik met hem aan het praten was werd hij heel erg zenuwachtig (ging aan zijn haar zitten, ging af en toe een beetje raar trillen ofzo (hij is een beetje verlegen)) en in de pauzes zag ik altijd dat hij naar mij keek. Als ik toevallig naar zijn groepje keek viel mij echt meteen op dat hij gewoon meteen oogcontact met me had.... Verder stelde hij mij altijd heeeel veel vragen als we praatten en onthield gewoon super veel van wat ik gezegd had (eerder). Ik wist zelf niet eens meer dat ik dat dan gezegd had en hij wist dat dan nog.

Dus het voelde alsof hij mij echt leuk vond. Misschien was dit ook wel de reden dat ik hem steeds leuker begon te vinden. Ik weet het eigenlijk niet.

Maar nu begin ik zo erg te twijfelen of dit wel echt zo is. Ik ga er nu natuurlijk ook op een hele andere manier naar kijken. Eerst vond ik hem niet zo leuk en vielen die dingen die ik net noemde af en toe op, maar nu hoop ik dat het weer gebeurt zodat ik het gevoel krijg dat ik gelijk had. Dat hij me echt leuk vindt.

Het probleem is dat ik hem wel ken, maar niet zo heel erg goed. Ik zit af en toe wel eens vlakbij hem en zijn vriend in de klas (voor of achter hem) en dan praten we soms wat, maar dat was het ook wel. En dan af en toe als we voor het lokaal moeten wachten tot de bel gaat ofzo.

Verder is het probleem nogal dat ik hem nu zo leuk vind, dat ik super erg ga letten op wat ik zeg enzo. Ik heb echt het gevoel dat hij me nu juist raar vind ofzo. Vandaag bijvoorbeeld, toen we uit waren, liepen we het lokaal uit en moest ik nog even iemand appen dus ik bleef nog even staan. Ik zag hem weglopen en hij keek wel echt 5x achterom naar me. In dat soort situaties twijfel ik echt van; of hij vindt me ergens wel leuk, of juist heel erg raar (dat het bijv. opvalt dat ik de laatste tijd veel naar hem kijk en dat hij nu kijkt hoe vaak ik dat doe).

Ik ben echt super onzeker geworden met jongens vanwege een eerdere ''relatie'' die echt helemaal niet goed ging. Ik weet echt niet wat ik moet doen.
heeft iemand tips voor wat ik het beste kan doen? Ik wil echt super graag dat hij weet dat ik hem leuk vind, want ik durf het bijna nooit tegen een jongen (meer) te zeggen, maar ik wil hem ook niet afschrikken o.i.d., omdat ik hem misschien niet goed genoeg ken ofzo.

Ik ken hem echt alleen doordat hij in mijn klas zit...

X
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2020, 09:14:29 door Xmandyx »

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2020, 19:08:11 »
Hey meis,

Ik snap hoe je je voelt. Ik zou als ik jou was hem gewoon mee uitvragen. Gewoon doen. Hoe nerveus je ook bent. Ik vond dit ook heel spannend, maar ik heb inmiddels al 5 mensen mee uitgevraagd en het gaat steeds soepeler. Wees eerlijk tegen hem.
Nadat je iemand uitvraagt voel je je sowieso beter, wat zijn antwoord ook is. Als hij ja zegt, dan weet je dat het gevoel wederzijds is en heb je een date met een leuke jongen! En als hij nee zegt, dan weet je tenminste dat het niet wederzijds is en kun je beginnen met over hem heenkomen, en dan hoef je niet langer tijd te verspillen. Afwijzing is altijd beter dan het niet weten, dus wat zijn antwoord ook is, het is beter dan geen antwoord. win win :)

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon een appje sturen (heb je zijn nummer? via een klassenapp ofzo?), en hem wat beter leren kennen. Zoek iets wat jullie gemeen hebben en praat erover.

Waar ben je precies bang voor? Je kunt het!

Xmandyx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2020, 15:54:06 »
Hey meis,

Ik snap hoe je je voelt. Ik zou als ik jou was hem gewoon mee uitvragen. Gewoon doen. Hoe nerveus je ook bent. Ik vond dit ook heel spannend, maar ik heb inmiddels al 5 mensen mee uitgevraagd en het gaat steeds soepeler. Wees eerlijk tegen hem.
Nadat je iemand uitvraagt voel je je sowieso beter, wat zijn antwoord ook is. Als hij ja zegt, dan weet je dat het gevoel wederzijds is en heb je een date met een leuke jongen! En als hij nee zegt, dan weet je tenminste dat het niet wederzijds is en kun je beginnen met over hem heenkomen, en dan hoef je niet langer tijd te verspillen. Afwijzing is altijd beter dan het niet weten, dus wat zijn antwoord ook is, het is beter dan geen antwoord. win win :)

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon een appje sturen (heb je zijn nummer? via een klassenapp ofzo?), en hem wat beter leren kennen. Zoek iets wat jullie gemeen hebben en praat erover.

Waar ben je precies bang voor? Je kunt het!

Dankjewel voor je reactie!! Ik zie het nu pas, dus daarom reageer ik zo laat terug. Misschien moet ik dat ook maar gewoon doen. Het enige wat mij tegenhoud is dat we elkaar nog niet héél goed kennen en ik daarom bang ben dat het enorm afschrikt ofzo. Maar je hebt ook wel gelijk, ergens is het ook wel een win win situatie :) en ja, ik heb zijn nummer en ook insta.