Auteur Topic: heeft hij dit aan mij overgedragen?  (gelezen 330 keer)

lisannex1

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 03 november 2019, 14:41:11 »
Ik ben de donderdag een week terug met een klasgenoot mee naar huis gegaan, een erg nette jongen, had hiervoor een lange relatie met een meisje.
Nu kreeg ik enkele dagen na de gemeenschap pijn in mijn vagina (ik dacht zelf we hebben te ruig gemeenschap gehad), maar precies een hele week later werden de klachten steeds erger/heftiger en kreeg ik steeds meer plekjes/irritaties.

Toen ben ik naar de huisarts gegaan en zij zei tegen mij dat het herpes is. Ik vond dit erg vreemd want had dit niet verwacht. Wel is in de dronken bui van ons twee het condoom voor 2 seconden afgegleden. Nu heb ik mij veel ingelezen en kan zelfs met condoomgebruik genitale herpes worden overgedragen..

Ik wist niet goed hoe ik het moest aanpakken en heb aan hem gevraagd of hij nog wist dat het condoom heel even is afgegleden, hij zei ja daar staat me iets van bij. Ik kan je 100% garanderen dat ik geen soa's heb. of ben je bang dat je zwanger bent?
Het probleem is dus dat het heel vaak gebeurt dat iemand het bij zich draagt zonder dit te weten en het ook voor kan komen dat ik het al bijv. een tijd bij mij draag maar het nu voor het eerst tot uiting komt.. maar als je dus kijkt naar de tijd waarin mensen de klachten het meest krijgen komt dit overeen met wanneer wij seks gehad hebben..

omdat ik in de tijd klachten heb gekregen die het vaakst voorkomt bij mensen. Denk ik toch dat ik het van hem gekregen moet hebben..

Zijn er mensen die hier ervaring hiermee gehad hebben?

Janna22

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2019, 15:13:20 »
Hey,
Ik denk dat de kans inderdaad het grootst is dat je dit van hem gekregen hebt. Aangezien het inderdaad meestal net na de gemeenschap is. Het zou inderdaad mogelijk kunnen zijn je het al langer meedraagt en het nu tot uiting komt omdat je bijvoorbeeld een slecht imuunsysteem hebt momenteel, maar dat lijkt me sterk en heel toevallig.
Verder heb ik nog een aantal weetjes aan je verhaal toe te voegen die alles wat duidelijker kunnen maken.
Dit is één van de enige soa's dat je kan krijgen MET condoom, dus het afglijden speelt hier niet zon belangrijke rol. Je krijgt het wel (voor zover ik weet) alleen over als je partner op dat moment zelf een uitbraak heeft. dit zou je normaal wel gezien moeten hebben, en zou hij zelf ook van op de hoogte geweest moeten zijn wat me niet het geval lijkt.
Een andere optie is natuurlijk dat hij het herpesvirus op zibn lippen meedraagt zoals een heel groot deel van de populatie en op dat moment een koortslip had...?
op die manier kan je het hebben overgekregen als hij het wondje nogmaar heeft aangeraakt en daarna jou...

Raichu

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2019, 00:00:40 »
Hey Lisanne,

Wat naar voor je dat je een deze SOA te pakken hebt. Heb je het al verteld aan de jongen en kwestie dat je herpes hebt? Ik raad je dit wel aan om te doen, ondanks dat dit niet altijd even makkelijk te bespreken is. Wat je al zegt, het kan heel laat tot uiting komen, dus de jongen een heads up geven kan  een hoop ellende in de toekomst besparen. Hij vertelde je dat hij heel zeker weet dat hij geen SOA heeft, heeft hij zich nog recent laten testen? Zo niet, kan het alsnog zo zijn dat hij deze SOA heeft overgedragen. Het is dus belangrijk om erover te praten met hem, misschien niet zo leuk maar wel nodig. Ook is het wel zo netjes om andere seksuele partners op de hoogte te stellen. Zowel voor antwoorden voor jou als bewustzijn voor hem en anderen. Ik wens je heel veel sterkte!  :goodman:

lisannex1

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2019, 22:04:07 »
Hey Lisanne,

Wat naar voor je dat je een deze SOA te pakken hebt. Heb je het al verteld aan de jongen en kwestie dat je herpes hebt? Ik raad je dit wel aan om te doen, ondanks dat dit niet altijd even makkelijk te bespreken is. Wat je al zegt, het kan heel laat tot uiting komen, dus de jongen een heads up geven kan  een hoop ellende in de toekomst besparen. Hij vertelde je dat hij heel zeker weet dat hij geen SOA heeft, heeft hij zich nog recent laten testen? Zo niet, kan het alsnog zo zijn dat hij deze SOA heeft overgedragen. Het is dus belangrijk om erover te praten met hem, misschien niet zo leuk maar wel nodig. Ook is het wel zo netjes om andere seksuele partners op de hoogte te stellen. Zowel voor antwoorden voor jou als bewustzijn voor hem en anderen. Ik wens je heel veel sterkte!  :goodman:

Hoi, Ik heb nadat ik dit bericht gepost had contact gehad met de sense chat en daar ben ik meer te weten gekomen en heel erg gerustgesteld. Ik weet niet of hij zich recent heeft laten testen, maar een normale test die test niet op herpes.. Stel hij zou zich er wel specifiek op laten testen dan zou de test alsnog niet positief kunnen zijn omdat hij geen enkele klacht heeft. Daarom is het voor mij een onbegonnen zaak om hierover te beginnen.. hij heeft toch geen klachten, dus het is bij dit soort gewoon niet zo makkelijk en daarvoor heb ik er nu uiteindelijk toch voor gekozen om niks te zeggen, bij sense zeiden ze er is niks dat deze jongen kan ondernemen, pas wanneer hij zelf klachten (zou) krijgen..