Auteur Topic: Ex.....  (gelezen 250 keer)

Kali

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 11 februari 2020, 15:23:53 »
Beste allemaal,

Mijn ex en ik zijn 2 jaar samen geweest.... die 2 jaar gingen er al vrij heftig aan toe. Hij heeft met zijn ex kinderen  en is al 2 x eerder bij me weggegaan om terug te gaan naar haar en zijn kinderen. Elke keer stond hij naar 2 weken weer voor mijn deur met het verhaal dat het alleen voor de kinderen was.. En nu weer ditzelfde alleen heb ik nu langer stand gehouden en zijn  we onderhand al 10 maanden verder. In die 10 maanden heeft hij rozen gestuurd, meerdere malen door mijn straat gereden s avonds aan mijn deur gestaan. Ik heb tot nou toe altijd afgehouden. Maar ik werd gek van het stalken zo is op een dag de politie erbij gehaald geworden door andere. Sinds die dag kwam hij niet meer en raar maar waar hiervan raakte ik ook in paniek. Dus in een zwakke ..Ja cliché maar zatte bui heb ik hem opgezocht. En nu zegt hij natuurlijk alles wat ik wil horen. En nu waarschuw ik jullie alvast want ik zie alles door een roze bril... echter is hij wel nog altijd bij de moeder van zijn kinderen en kan me niet vertellen hoelang dit gaat duren want er moet een ...aanleiding... zijn om weg te gaan bij haar. Onze relatie was ook niet altijd gezond zo was er altijd een strijd om de kinderen bij ons te krijgen en waren ze er dan. Dan zat ik er fulltime mee. Wat bij behoorlijk zwaar viel als iemand van 23. Niemand is voor deze relatie mijn ouders niet mijn broer niet. Zelfs zijn moeder zegt me dat hij niet te vertrouwen is en als het hem even niet bevalt toch de andere kant weer oprent. Ik snap niet dat ik hier nog zo aan kan twijfel... Ik heb geen vrienden ofzo waar ik mijn afleiding kan zoeken of mee kan praten. Ik heb al gedacht om een week of 2 weg te gaan van hier gewoon naar de zon.. Maar dan moet ik alleen gaan. Ook best een ding voor een vrouw alleen vind ik.. Ik heb dit verhaal en mijn twijfel ook bij mijn ouders neer gelegd.. En die zeide me dat ik dan niet meer welkom was. Wat me zwaar viel. Hoe kan je je dochter de deur wijzen. Ik snap dat niet dat ze hem niet mogen tot daaraan toe.. Maar dit vind ik heftig. Ik heb al 2 jaar geen contact gehad met mijn broer omdat hij het niet eens was met de relatie.

Ik ben er wel kapot van...

Iemand wijze woorden. X

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2020, 16:56:19 »
Oh wat heftig zeg.. Maar wees niet te hard op jezelf, ook al keert de hele wereld tegen je dan moet jij diegene zijn die nog lief moet zijn voor jezelf, want niemand anders gaat het voor je doen..

Ik vind het ook extreem dat je ouders en je broer zo tegen je zijn gekeerd, denk dat de frustratie om jou steeds pijn te zien hebben en de ''verkeerde'' keuzes te zien maken hun te veel deed, maar dat betekent niet dat de keuze om dan maar de vinger naar de deur te wijzen en contact af te breken de juiste keuze is om dat op te lossen.. maar probeer in hun schoenen te staan en te kijken waar hun emoties vandaan komen om zo'n drastische keuze te maken.

Zelf is het herkenbaar, het gemis van de aandacht van een ex. Ik schaam me al als ik dat simpelweg uittypt; maar daar speelde ook er mee in dat ik hem niet perse miste maar het idee achter hem. De erkenning, validatie, de liefde en aandacht, dat is wat je mist, iemand die voor je strijd en aan je denkt.. Maar je zegt het al zelf, je ziet dingen door een roze bril, en erkenning van dit is de eerste stap tot los laten, sommigen mensen krijgen nooit eens zulk zelfreflectie middenweg omstandigheden, dus zie het als iets positiefs! Veel blijven in zulke omstandigheden totdat hun relatie niks is anders is dan het dynamische drama gecreëerd door de fouten en egoïsme van een of beiden partners.

Ga kiezen voor jezelf je verdient beter en ik zou het vaak tegen spreken om zomaar een relatie op te geven aangezien ik altijd geloof in een ''tweede kans'' en een ''oplossing'' maar het klinkt alsof je daar al vaak doorheen bent gegaan. Zoek andere sociale contacten op; voor afleiding, verwijderen en ga de verleiding uit de weg om contact met hem op te nemen (nummer, social media, blokkeer hem), daarvoor kan je hem ook een appje sturen dat het geen zin meer heeft om contact op te nemen aangezien je verder gaat met je leven. Wees duidelijk en direct, blokkeer hem hier na en geef hem niet de mogelijkheid om er een conversatie uit te halen... want het is zowaar gebeurt dat van een conversatie op whatsapp een gesprek tot face to face kwam en daarna ''vaker afspreken'' om ''vriendelijk contact te houden''.. en daar ga je weer, en dan heeft ie zichzelf weer binnen gewerkt in je leven..

Ff wat waardevolle tips, je hebt geen vrienden; zoek oude contacten op, neem een social media app waar je nieuwe mensen kunt ontmoeten (bijv 'bumble', heb je een sectie om alleen casual af te spreken met andere meiden), neem een hobby (afleiding en ontmoet je nieuwe mensen), 'The art of not giving a F' is een boek, echt een aanrader, heeft me veel zelfreflectie ingesproken, spreekt ook over een soortgelijke situatie :) . Neem contact op me je broer, het zou je veel goeds doen om weer contacten binnen in je familie te hebben. Vraag steun aan je ouders, wees oprecht over hoe je je voelt en dat het je pijn doet dat ze zo koud tegen je doen, vraag voor begrip en geef aan dat je het probeert op te lossen! Hun steun kan je veel goeds doen. En onthoud, los laten gaan lang duren, misschien langer dan gedacht.. maar als die tijd komt ga je verbaast zijn dat je ooit heb getwijfeld om hem weer op te zoeken, gelood me ik spreek uit ervaring!  :bounce:

Kali

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2020, 20:48:11 »
Hey TheBusDriver,

Je woorden doen me echt goed. Deze twee zinnen zijn zo erg waar ik de afgelopen tijd mee struggle en komen ook heel dicht bij me. "Ik hem niet perse miste maar het idee achter hem. De erkenning, validatie, de liefde en aandacht, dat is wat je mist, iemand die voor je strijd en aan je denkt."

Dat je uit ervaring spreekt is echt te horen. Maar ook maak ik er heel erg uit op dat je er sterk bent uitgekomen.

Hij zit om zo te zeggen weer maanden achter me aan terwijl hij bij de moeder van zn kinderen is. Ik had een zwak moment en gaf hem de kans on terug te komen.. Maar hij zei me dat er geen aanleiding was om nu weg te gaan hij wacht op een ruzie om te gaan. Ik heb hen gezegd dat ik dat niet kan als die bij mij wou zijn had die zijn kans gepakt. Hij gaf als reden dat de moeder van zijn kinderen dan weer mijn ramen eruit zou slaan.. ja dus..sowhat. ben ik die 1000 euro of zo je dan niet waard. Hij kon niet de stap maken om nu weg te gaan bij haar. Dit zei dus genoeg voor mij. Ik heb de stap nu gezet om het weer af te kappen..

Ik ga zeker die app eens checken. Ik wist niet eens dat zoiets bestond. Merk aan mezelf gewoon dat ik vrienden wel mis in mijn leven. Had ooit 1 goede vriendin en die heb ik laten vallen voor hem. Heb een aantal keer geprobeerd contact te zoeken.  Maar helaas geen reactie. En dat kan ik haar ook niet kwalijk nemen.

X

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2020, 00:29:59 »
Dankje! Ik waardeer je complimentje en jij komt er zeker ook sterker uit, ik ben er zeker van! En je hebt helemaal gelijk, als hij het oprecht zou willen had hij allang al die kans gepakt, natuurlijk ken ik hem of de hele situatie er niet om heen. Maar om nou te wachten tot een ruzie of argument op tafel komt om daarna maar het als een excuus te gebruiken naar de moeder van zijn kinderen toe om weg te gaan.. is ook zo extreem uit te weg lopend, hij heeft overduidelijk ook veel persoonlijke problemen en hij gebruikt jou als iemand om op terug te vallen. En als hij het weer ziek is bij jou staat ie vast weer op de stoep bij de ander? Een volwassen man die oprecht van je houd en om je geeft lost zijn persoonlijke problemen op, vecht voor je en laat je niet zitten wanneer het tegenzit en zoekt je weer op als hij het ziet zitten.. je verdient dit niet, je bent veel meer waard dan dat. En als ik eerlijk moet zijn lijkt het me ook geen man om voor te vechten, wachten tot een ruzie? Heeft overduidelijk niet de capaciteit om een confronterende gesprek aan te gaan en te proberen om er communicatief te zijn en het op te lossen.. Zoals ik het hoor klinkt zijn ex ook niet echt het type waar je een fatsoenlijk gesprek mee kunt hebben maar hij kon ook zich zijn eigen mannetje staan, bij jou blijven, zijn eigen grenzen moeten opstellen en het strikt houden bij zijn rechten om de kinderen van tijd tot tijd te zien, het gaat dan maar stroef maar dan speelt hij tenminste geen tweedelige partijen, zo kon het ook maar ga dat maar niet proberen.. ik denk echt niet dat hij het waard is  :goodman: . Maar je klinkt positief, dus je komt hier echt doorheen!

Kali

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2020, 12:06:20 »
Heeyy,

Ik voel me al een stuk beter naar gister heb het even laten bezinken allemaal. Dit ben ik inderdaad niet waard ik verdien zoveel meer. Is fijn om even de kijk van een ander erover aan te horen. Ben blij dat ik mijn verhaal kon doen hier en en zn sterke reactie erop terug kreeg. Bumble staat op mijn tel. En heb een meisje waarmee het dan een "match" is. Maar tot nu toe niks meer terug gehoord. Maar ik blijf dit maar even een tijdje proberen wie weet brengt het een vriendschap. Normaal ben ik niet van dat internet gezoek naar mensen. Waarom? Dan heb ik het toch meer over mannen. Ik vind het gewoon een heel vreemd idee dat ik zou afspreken ergens met een vreemde man. Maar bumble is ergens anders op gericht dus geef het zeker een kans.

X

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2020, 16:16:02 »
hi, fijn om te horen, tijd nemen voor jezelf zonder externe dingen laten het inderdaad allemaal bezinken en als dat gebeurt kan je op alles terug kijken met een neutrale blik en inzien dat je inderdaad veel meer waard bent! Ik heb zelf oprecht leuke meiden op bumble ontmoet, duurt misschien een tijdje maar het is het waard in mijn ogen en ook al komt er misschien geen longterm vriendschap uit (wat wel bij mij is gebeurt bij sommige) dan kom je tenminste ff uit het huis. Hopelijk komt er iets moois uit, je bent tenminste openminded dus dat klinkt al goed, succes met alles verder!! You can do this! :)