Auteur Topic: Ex in vriendengroep  (gelezen 2525 keer)

Meisje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 januari 2019, 22:51:29 »
Hoi allemaal,

Mijn vriend heeft het vorige week na een half jaar iets te hebben gehad het uitgemaakt. Hij wou nog wel maar niet genoeg meer om er nog veel moeite in te steken (en ivm afstand kostte het meestal al meer moeite). De laatste maand kwam het eigenlijk ook al vooral uit mij en de laatste weken al helemaal. De laatste week heeft hij zelfs niks van zich laten horen(als ik niet had gezegd dat ik wou praten waren dat waarschijnlijk zo 2 weken geworden). Ook deed hij de laatste weken in het echt veel afstandelijker. Dit gaf zo veel onduidelijkheid en heeft mij zo onzeker gemaakt toen. Dus wat dat betreft ben ik heel opgelucht dat er duidelijkheid is nu. En overdag gaat het ook allemaal wel en kan ik ook wel relativeren dat we misschien ook niet echt bij elkaar pasten en dat het de laatste maand helemaal niet meer leuk was. Ik had er hier ook al een keer eerder een topic over geplaatst en toen zei iedereen ook dat ik het beter kan uitmaken. Net als iedereen om mij heen.
Want hij deed al niet echt veel moeite.
En ik mis misschien wel meer hoe het eerst was, maar zo was het toch al niet meer de laatste weken. Dus het werkte ook niet meer.

Maar we zitten dus bij elkaar in de vriendengroep en ik heb nadat het uitwas dingen gehoord wat hij heeft gezegd of gedaan toen we nog wat hadden die nogal respectloos zijn. En hij had gezegd dat het hem niks uitmaakte dat het uit was (misschien stoerdoenerij? Anders kan ik me echt niet voorstellen dat het hem niks doet).
Voordat ik die dingen gehoord had had ik besloten nog wel gewoon snaps te sturen die ik naar iedereen stuur (gewoon om vrienden te blijven anders wordt het waarschijnlijk heel ongemakkelijk). Maar nadat ik die dingen gehoord had was ik zo kwaad en heb ik besloten dat niet te doen. Nu heb ik eigenlijk spijt dat ik dat niet heb gedaan. In het echt wordt het waarschijnlijk (voor zover dat dat het nog niet was) nog ongemakkelijker en we zullen nooit meer echt zo in contact komen. En eigenlijk is dat misschien wel beter want we zijn niet voor niets uit elkaar en hij heeft mij echt niet heel leuk behandeld in de laatste maand en als we  wel contact zouden houden zou het alleen maar moeilijk zijn om erover heen te komen. Maar aan de andere kant wil ik het contact helemaal niet kwijt, omdat ik hem dan gewoon ook al vrienden kwijt ben, ookal was dat waarschijnlijk al zo. En het is ergens ook een stukje hoop die ik blijf houden, dat we als we contacr houden het misschien nog goed kan komen, maar aan de andere kant denk ik weer dat als ik niks van me laat horen hij me misschien wel gaat missen en me terugwil. Ookal moet ik helemaal niet willen dat we weer bij elkaar zouden komen na hoe hij gedaan heeft. Maar hij zit atm ook helemaal niet goed in zn vel en misschien komt het daar wel door, maar als hij me daardoor al zou laten vallen is het eigenlijk nog niet de juiste.
Maar nu is het eigenlijk al te laat om weer te gaan beginnen met snaps sturen, hij gaat dan sowieso denken dat ik hem terugwil en dat werkt in alle gevallen averechts (in geval van goedkomen en in geval van vrienden). En als ik dat over een paar maand doe is dat wel heel erg uit het niets.
En ik ben ook gewoon bang voor gezeur in de vriendengroep.

Sorry dat dit een heel onsamenhangend verhaal geworden is, ik moest alles gewoon even kwijt (ik had het al in het kort in het lucht je hart topic gezet) wat er door mn hoofd ging en misschien hebben jullie nog advies en anders ben ik voor nu in ieder geval weer een beetje opgelucht.

binkjesnoep

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 januari 2019, 23:30:07 »
Ik zou juist even via social media afstand nemen van hem. Jullie zijn net uit elkaar, en dan is het echt niet erg als het even ongemakkelijk is de keren dat jullie elkaar zien in de vriendengroep. Als je nu contact met hem blijft houden, is de kans er dat je het een stuk moeilijker los laat en er zo ook moeilijker overheen komt.

Geef het wat tijd, tot de rust weer een beetje terug is en jij (redelijk) over je gevoelens heen bent. Als het dan voelt dat je weer contact met hem wilt als vrienden, kun je dat altijd doen. Zal hij alleen maar waarderen en is niks mis mee!
'Ste Yuj'

Meisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 januari 2019, 00:06:48 »
Ja nu ik het even zo heb geschreven denk ik inderdaad ook dat het het beste is als ik gewoon even afstand neem. Maar blokkeren of verwijderen kan ik niet doen, daar ga ik spijt van krijgen dat weet ik zeker. Alleen nu kan ik dus nog wel een beetje "controleren" wat ik niet wil maar toch doe.
Ik kan niet echt uitleggen wat het is, eigenlijk wil ik hem niet meer terug maar eigenlijk ook weer wel heel graag. Maar dan hoe het in het begin was en dat was het al een poosje niet. En ik ben denk ik ook gewoon heel bang dat het hem niks boeit en dat hij blij is dat hij van me af is en dat hij zo een ander heeft. Ik denk dat dat het misschien wel is.

Snorlaxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 januari 2019, 04:44:00 »
En ik ben denk ik ook gewoon heel bang dat het hem niks boeit en dat hij blij is dat hij van me af is en dat hij zo een ander heeft. Ik denk dat dat het misschien wel is.

Het is heel logisch dat je zo denkt als je relatie net uit is, ook dat je hem eigenlijk wel terug wil maar dan op de manier zoals het in het begin was. Dat zijn gedachten die veel mensen wel hebben als hun relatie net uit is. Jullie zijn een half jaar samen geweest, dus ik denk dat hij er ook wel mee zit dat het uit is. Maar zoals hij jou in de laatste helft van jullie relatie heeft behandeld is echt niet goed. Ik ben bang dat als jullie het nog eens zouden proberen, het misschien weer net zo afloopt.

Ik weet zeker dat je later een andere leuke jongen tegenkomt die beter bij je past en die veel liever voor je is :) En tja, uiteindelijk zal je ex ook verder gaan met zijn leven en waarschijnlijk ook weer iemand anders ontmoeten, maar probeer daar niet teveel over na te denken. Leef gewoon jouw leven, ga veel leuke dingen doen met vriendinnen/familie en ik hoop dat je snel over hem heen komt!

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 januari 2019, 10:40:39 »
Lastig...

Ik heb ook 3 jaar geleden een ex gehad in dezelfde vrienden groep. Het is niet makkelijk, zeker niet als de een al weer meteen aan het daten is.

Als ik jou was zou ik geen contact meer met hem hebben via social media, of ziezo face-to-face ook iets minder. Probeer lekker met familie en vrienden afleiding te zoeken, en probeer een klein beetje bij je ex uit de buurt te blijven.

Ik heb er toen de tijd heel erg mee in de knoop gezeten omdat ik hoop bleef houden dat het ook de jongen was zoals hij in het begin was. Bij mij ook niet goed uitgepakt...

Meisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 januari 2019, 16:24:16 »
Lastig...

Ik heb ook 3 jaar geleden een ex gehad in dezelfde vrienden groep. Het is niet makkelijk, zeker niet als de een al weer meteen aan het daten is.

Als ik jou was zou ik geen contact meer met hem hebben via social media, of ziezo face-to-face ook iets minder. Probeer lekker met familie en vrienden afleiding te zoeken, en probeer een klein beetje bij je ex uit de buurt te blijven.

Ik heb er toen de tijd heel erg mee in de knoop gezeten omdat ik hoop bleef houden dat het ook de jongen was zoals hij in het begin was. Bij mij ook niet goed uitgepakt...

Face to face zien wordt ook wel minder, ik ga vanaf nu wel wat meer met andere vrienden stappen, maar ik wil ook gewoon bij deze groep blijven dus blijf hem zeker wel 2 keer per maand zien. En via social media heb ik geen contact meer, maar je kunt elkaars dingen nog wel bekijken.

Ja het is ook zo stom, ik blijf hoop hebben dat het zo wordt als in het begin, maar dat kan gewoon niet. En hoe hij mij behandeld had de laatste tijd is ook niet heel leuk en moet ik eigenlijk ook niet weer willen. Maar toch mis ik hem.

En inderdaad, als hij met een ander meisje wat zou krijgen, zou ik de komende maanden echt niet kunnen hebben denk ik. Als ik hem zou zien flirten met een ander al niet. Dus denk dat dat heel lastig gaat worden.

Ik weet ook niet hoe hij er zelf over denkt. Ik heb wel gezegd dat ik het de komende tijd wel moeilijk ga vinden om hem te zien zo in de vriendengroep en hij zei dat hij daar minder last van heeft. Maar of dat echt zo is betwijfel ik, hij zei ook dat het hem niks boeit dat het uit is maar ondertussen was hij de dagen erna erg stil (heb ik gehoord). Maar maakt verder eigenlijk ook niet uit wat hij denkt, want ikzelf moet er overheen komen.

krulpatat

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 januari 2019, 17:16:58 »
Gaat je lukken meid!
Ik vind dat je er al heel positief in staat. En wat je zegt, dat je af en toe nog mijn vrienden groep wil zien snap ik volkomen. Ik zie uiteindelijk mijne ook nog gewoon, maar wel iets minder dan normaal. Zal altijd een ongemakkelijke sfeer tussen mijn ex, zijn vriendin en mij blijven hangen.

Meisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 januari 2019, 22:15:50 »
Dankjewel!
Het is ook gewoon zo raar. Eerst ben je jaren vrienden, dan draai je een poosje om elkaar heen en wordt het uiteindelijk wat, en dan gaat het uit en dan is het net of je volkomen vreemden van elkaar bent.
Maar ik denk ook wel dat ik er voor een groot deel wel overheen zal komen. Het is nu ook allemaal nog best kort geleden dus ik kan ook niet verwachten dat ik er zo snel al overheen zou kunnen zijn. En het zal waarschijnlijk altijd wel beetje moeilijk blijven om hem te zien en vooral met een ander. Maar aan de andere kant, ik wil iemand die bij mij past en dat gun ik hem ook wel uiteindelijk, hoe moeilijk het ook is. En ik heb er wel heel veel van geleerd, vooral hoe belangrijk communiceren is en dat ik beter naar mijn gevoel moet luisteren en me niet altijd maar moet aanpassen aan iemand omdat ik anders bang ben diegene kwijt te raken. Want dat heb ik gedaan en uiteindelijk ben ik hem alsnog kwijtgeraakt.