Auteur Topic: Ex heeft dezelfde vrienden  (gelezen 385 keer)

hulpelfje

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 24 november 2020, 16:24:35 »
Hoi,

8 maanden geleden geraakte het gedaan met mijn toenmalige vriend. Het was een verschrikkelijke break-up, met ik die ontdekte dat hij me al een jaar lang bedroog, steeds dezelfde ruzies, ik die nooit iets goed kon doen voor hem,... Kortom een zeeer ongezonde relatie, die al veel eerder had moeten eindigen. Ik ben dus ook sindsdien wel echt veel gelukkiger. Natuurlijk mis ik soms nog wel de goede momenten van een/de relatie etc. wat ook wel logisch is, soms is het ook meer een persoon hebben dan die persoon zelf. Maar over het algemeen gaat het veel beter met me dan wanneer we nog samen waren.

Nu mijn probleem: We hebben een aantal gemeenschappelijke vrienden. Niet de vriendengroep die ik wekelijks zie, mee op café ga (in niet Corona tijden dan ;)), maar toch wel vrienden die ik een paar keer per jaar zie en via de app contact mee houd.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind dat hij in die groep zit. Ik wil hem eigenlijk gewoon niet meer zien of horen. Ik denk bij ieder berichtje dat ik stuur 2 keer na, idem als hij iets stuurt, ... En om hem te zien als we weer kunnen afspreken heb ik al helemaal geen zin in. Nu wil ik die vrienden natuur

Nu mijn probleem: We hebben een aantal gemeenschappelijke vrienden. Niet de vriendengroep die ik wekelijks zie, mee op café ga (in niet Corona tijden dan ;)), maar toch wel vrienden die ik een paar keer per jaar zie en via de app contact mee houd.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind dat hij in die groep zit. Ik wil hem eigenlijk gewoon niet meer zien of horen. Ik denk bij ieder berichtje dat ik stuur 2 keer na, idem als hij iets stuurt, ... En om hem te zien als we weer kunnen afspreken heb ik al helemaal geen zin in. Nu wil ik die vrienden natuurlijk niet kwijt. Ik weet ook dat ik hem er niet uit kan smijten of dat van die vrienden kan vragen etc..

Kortom, heeft iemand tips of ervaring met die situatie? Of zou ik toch best het contact met die vriendengroep laten verwateren ? Wanneer er zoveel negatiefs gebeurd is in een relatie, denk ik niet dat het gezond is om hem als vriend in mijn leven toe te laten. Ik ben prima gelukkig op mezelf, maar gewoon geen zin om vrienden met hem te zijn.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2020, 16:31:07 door hulpelfje »

ScratchingTheItch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 december 2020, 18:43:34 »
Is het geen idee om met die vrienden 1 op 1 te appen en zelf uit die groep te gaan, of desnoods een andere groep aan te maken met alleen hen erin? Weet niet hoe begripvol ze zijn hierin...