Auteur Topic: eigen onzekerheid straalt uit naar relatie  (gelezen 1305 keer)

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 november 2019, 14:32:17 »
.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2020, 20:34:15 door thebiglebowski »

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2019, 21:19:41 »

Super dat je hulp zoekt!

Wij zitten deels in dezelfde situatie. Ik ben ook heel onzeker door mijn instabiele zelfbeeld en angstklachten.

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar bespreek je onzekerheid met je vriend, wees open. De kans is groot dat hij je hierdoor beter leert kennen en meer begrip krijgt voor waarom je zo doet en wie je bent.

Als je wil mag je me ook een prive berichtje sturen, misschien dat we dan elkaar beter kunnen helpen.

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2019, 12:11:53 »
Super dat je hulp zoekt!

Wij zitten deels in dezelfde situatie. Ik ben ook heel onzeker door mijn instabiele zelfbeeld en angstklachten.

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar bespreek je onzekerheid met je vriend, wees open. De kans is groot dat hij je hierdoor beter leert kennen en meer begrip krijgt voor waarom je zo doet en wie je bent.

Als je wil mag je me ook een prive berichtje sturen, misschien dat we dan elkaar beter kunnen helpen.

Bedankt voor het reageren op mijn bericht :), ik zou het heel fijn vinden als wij elkaar konden helpen. Ik probeer je vriendschapsverzoek te accepteren en je een berichtje te sturen, maar het lukt niet  :hamer:. Weet niet of dit aan mij ligt of aan de girlscene website haha

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2019, 00:05:07 »
@AnnavdB  Zou je je profiel misschien op openbaar kunnen zetten? Als het goed is moet het dan wel lukken :)

AnnavdB

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2019, 16:34:22 »
@AnnavdB  Zou je je profiel misschien op openbaar kunnen zetten? Als het goed is moet het dan wel lukken :)

Sorry dat ik het pas laat lees, als het goed is kan je nu mij een bericht sturen!

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 december 2019, 10:54:29 »
Afzonderlijk van je onzekerheid is het wel belangrijk om het over de toekomst te hebben. Hebben jullie hetzelfde beeld voor je? Wel/geen kinderen, wel/geen koophuis, waar wonen etc. Als dit nu al niet strookt dan kan je er maar net zo goed nu mee ophouden voordat je straks 10 jaar samen bent en je dan er achter komt dat de een wel en de ander geen kinderen wil en dus alsnog uit elkaar gaat.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 december 2019, 11:44:41 »
Afzonderlijk van je onzekerheid is het wel belangrijk om het over de toekomst te hebben. Hebben jullie hetzelfde beeld voor je? Wel/geen kinderen, wel/geen koophuis, waar wonen etc. Als dit nu al niet strookt dan kan je er maar net zo goed nu mee ophouden voordat je straks 10 jaar samen bent en je dan er achter komt dat de een wel en de ander geen kinderen wil en dus alsnog uit elkaar gaat.

We zitten wat dat betreft wel redelijk op een lijn. Willen graag kinderen later, koophuis en hebben ook al wel een idee van waar we willen wonen. Het punt is dat hij vind dat ik teveel daarmee bezig ben. Hij vind dat ik meer bezig moet zijn met het hier en nu.

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2019, 12:26:07 »
Inmiddels zijn we een paar weken verder en hebben we veel gepraat. Hij twijfelt vooral omdat ik vaak negatief, verdrietig of onzeker ben de laatste tijd. Hierdoor vind hij het niet erg leuk meer om met mij te zijn (wat ik snap). Hij is bang dat ik niet ga veranderen, ondanks dat ik wel mijn best doe. Hij vind het jammer dat het niet meer zo leuk is als het eerst was en we nu vooral bezig zijn met het oplossen van mijn problemen.

Ik word er een beetje radeloos van. Ik probeer positiever en minder onzeker te worden, maar het gaat gewoon niet zo snel als we willen. Hierdoor word ik ook steeds meer onzeker omdat ik bang ben dat hij er straks klaar mee is.

Girll_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 20 december 2019, 00:41:37 »
Heyy,

Ik reageer hier bijna nooit maar ik lees net je bericht en ik merk dat ik mezelf heel erg in jou herken.

Van mezelf ben ik totaal niet onzeker, maar als het over mijn relatie gaat ben ik dat wel. Ik heb veel zekerheid nodig als in dat mijn vriend mij zegt dat hij mij wilt en een goed gevoel over ons heeft, als ik dit soms niet hoor kan ik hier erg onzeker van worden en ga ik ook veel nadenken.
Ik heb de afgelopen weken veel huilbuien als ik alleen ben met maar ook als ik samen ben met mijn vriend. Hij vraagt me dan vaak wat er is maar meestal kan ik alleen als antwoord 'weet ik niet' geven omdat ik zelf geen echte reden kan benoemen waarom ik die heb. Hierdoor raakt mijn vriend soms best wel gefrustreerd. Ik moet ook vaak huilen als ik na een paar dagen samen zijn weer afscheid moet nemen omdat ik dan weet dat ik hem een paar dagen weer niet zie.

Ook ik vind het fijn om over de toekomst te praten en dat stukje zekerheid te hebben maar gelukkig zit ik met mijn vriend op een lijn als het hierom gaat. Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou lastig is dat jouw vriend er niet heel graag over praat.

Wij praten er samen regelmatig over en ik denk dat dat ook de beste manier is om hiermee om te gaan. Jouw vriend kan zich dan in jouw verplaatsen hoe jij je voelt en kan je misschien helpen door je wel iets meer zekerheid te geven. Doordat hij aan geeft te twijfelen over de relatie kan ik me voorstellen dat jij je nog onzekerder gaat voelen en hierdoor wordt het probleem alleen maar groter. Hij moet jouw ook helpen als jij je verdrietig/onzeker voelt door je weer een goed gevoel te geven, anders raak jij alleen maar nog verdrietiger.

Als ik niet samen ben met mijn vriend en ik voel me onzeker of niet fijn, dan helpt het voor mij om even te facetimen. Om hem dan even te zien en te spreken en van hem te horen dat alles goed is.

Bij mijzelf heb ik het idee dat deze onzekerheid in fases komt. Soms heb ik een aantal weken dat het beter gaat en ik een stuk positiever en gelukkiger in het leven sta, maar hierna kan ik weer een of twee weken hebben dat het minder gaat.

Ik hoop dat het goed tussen jullie komt en jullie nog lang samen zijn.
Je mag me altijd een privé berichtje sturen als je wilt praten :goodman:

Eden

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2019, 09:00:20 »
Ik denk dat de kern van het probleem in je titel staat: het is je eigen onzekerheid, en het heeft (denk ik) dan ook niet heel veel met je vriend te maken. Het klinkt alsof hij blij met je is, maar dat hij zich soms verstikt voelt door je. Een vriendin van mij had bijna precies dezelfde situatie, en daardoor is het uiteindelijk ook uitgegaan. Haar vriend was super blij met haar, maar omdat zij zo ontzettend bang was hem te verliezen, ging ze zich aan hem vastklampen totdat hij inderdaad er klaar mee was.

Dit vertel ik totaal niet om je af te schrikken, maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat het probleem meer bij jou ligt. Je leven draait denk ik iets teveel om hem, en hij heeft veel andere dingen gaande. Ik zou als ik jou was een beetje gaan graven in jezelf. Hoe komt het dat je telkens opnieuw dezelfde dingen moet horen van hem (dat hij blij met je is, dat hij van je houdt), dat je die garantie van een toekomst van hem wilt horen (terwijl het best logisch is dat hij je die garantie niet kan geven, je weet nooit hoe het loopt), en hoe zou jij jezelf iets meer liefde kunnen geven en iets meer kunnen bevestigen zodat je daar iets minder voor tegen hem aan leunt?

Succes!!
was Taurus.

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21 december 2019, 17:57:41 »
Ik denk dat de kern van het probleem in je titel staat: het is je eigen onzekerheid, en het heeft (denk ik) dan ook niet heel veel met je vriend te maken. Het klinkt alsof hij blij met je is, maar dat hij zich soms verstikt voelt door je. Een vriendin van mij had bijna precies dezelfde situatie, en daardoor is het uiteindelijk ook uitgegaan. Haar vriend was super blij met haar, maar omdat zij zo ontzettend bang was hem te verliezen, ging ze zich aan hem vastklampen totdat hij inderdaad er klaar mee was.

Dit vertel ik totaal niet om je af te schrikken, maar wat ik probeer te zeggen is dat ik denk dat het probleem meer bij jou ligt. Je leven draait denk ik iets teveel om hem, en hij heeft veel andere dingen gaande. Ik zou als ik jou was een beetje gaan graven in jezelf. Hoe komt het dat je telkens opnieuw dezelfde dingen moet horen van hem (dat hij blij met je is, dat hij van je houdt), dat je die garantie van een toekomst van hem wilt horen (terwijl het best logisch is dat hij je die garantie niet kan geven, je weet nooit hoe het loopt), en hoe zou jij jezelf iets meer liefde kunnen geven en iets meer kunnen bevestigen zodat je daar iets minder voor tegen hem aan leunt?

Succes!!

Heel erg bedankt voor je bericht Eden. Ik begrijp zelf nu ook beter waarom deze vicieuze cirkel door blijft gaan. Het helpt heel erg om dit zo op een rijtje voor me te zien en het van een buitenstaander te horen. Het probleem ligt inderdaad bij mij zelf.

Ik moet mezelf gelukkig maken, want hij is daar niet verantwoordelijk voor. Ik weet alleen niet zo goed hoe, want ik leun vaak al snel naar hem toe zoals jij zegt.

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 03 januari 2020, 12:26:54 »
Een kleine update, mijn vriend heeft het inmiddels uitgemaakt. Hij zag het niet meer zitten.

Snorlaxx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2020, 21:12:07 »
Jeetje, wat heftig! Sterkte  :goodman:  Je gaat sowieso iemand vinden die beter bij jou past in de toekomst, dat weet ik zeker.

sabinevee

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2020, 11:54:27 »
Een kleine update, mijn vriend heeft het inmiddels uitgemaakt. Hij zag het niet meer zitten.

sterkte meid! we zijn er voor je :goodman:

pulpfiction

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2020, 20:55:39 »
Dankjulliewel meiden!  :love: