Auteur Topic: Eerste keer afspreken  (gelezen 315 keer)

R_draws

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 februari 2020, 21:38:55 »
Hooiii!!!
Ik heb dus een vriendje en we hebben nog nooit bij iemand thuis afgesproken...
We gaan dus waarschijnlijk vrijdag bij hem afspreken maar ik ben echt bang dat het ongemakkelijk gaat worden met zijn ouders enzo😅😅
Hebben jullie ervaring of tips ofzo want ja😅😂
R_draws

TheBusDriver

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2020, 20:04:38 »
De eerste keer dat ik de ouders van mijn ex ontmoeten was echt extreem vreselijk, maar ik zal daar niet te veel op ingaan om je de zorgen van een soortgelijke uitkomst te sparen haha.

Mijn tips zouden zijn is, zet er niet te veel druk op maak het spontaan. Als je het gaat forceren om een indruk te maken ga je te veel inspelen op je zorgen. Geef je vriend de leiding, laat hem de tussenpersoon zijn tussen jullie kennismaking aangezien hij jullie allen het beste kennen. Neem misschien iets leuks mee, iets kleins; een plantje, een fles wijn (als dat gepast is voor jullie leeftijd) of zelfs bonbons, kan een goeie indruk geven van jou kant af. Vraag aan je vriend wat de interesses zijn van je schoonfamilie (mijn ex-schoonmoeder en zijn zusje waren heel creatief en schilderde net zoals ik zelf dus ik ging daar op in en dat is fijn als ze zien dat jij ook interesse toont en dan kan je samen over iets bonden). Wees gewoon jezelf, probeer je geen zorgen te maken, wees beleefd maar dat is vanzelfsprekend en anders dan dat kan je niks misdoen, je zal vast een beetje zenuwachtig zijn maar dat zouden ze volkomen begrijpen dus niet te veel druk op je zetten! Veel succes!

anonymousx

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2020, 21:20:44 »
Gewoon lekker jezelf zijn ! Dat klinkt misschien cliché, maar echt waar. Zijn ouders begrijpen echt wel dat het voor jou ook nieuw is, en zelf vinden ze het misschien ook wel een beetje spannend. En inderdaad, jouw vriend kent zowel jou als zijn ouders, dus laat hem beetje de leiding nemen. Onthoud dat je jezelf niet hoeft te bewijzen, gewoon zijn zoals je bent.