Auteur Topic: Doorgaan of negeren?  (gelezen 314 keer)

X

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 augustus 2019, 22:08:32 »
Hi! Er is een jongen waar ik nu ongeveer 3 maanden mee praat. Eerst veel, klikt ook goed enzo maar nu de laatste maand erg weinig. Ik weet dat hij een vriendin heeft, dus het is begrijpelijk. Ook al is de relatie tussen hun niet zo sterk aangezien hij altijd tegen mij verteld dat zij hem soms 2 weken lang negeert. Ik ben er geregeld voor hem geweest maar krijg eigenlijk niets terug. Hij heeft 1 keer gezegd dat hij dankbaar is voor mijn hulp maar dat is het ook wel.
Laatst weer even een gesprek gehad waarin hij zei dat het slecht gaat (hij heeft psychische problemen) en dat hij mij een andere keer beantwoord als hij zich sterker voelt. Vond ik eigenlijk geen probleem ook omdat hij niet uit Nederland komt en zijn Engels niet top is.
Maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee omdat ik daar op geantwoord had: ''Maakt niet uit, ik ben hier als je hulp nodig hebt!'' En zelfs daar geen eens een bedankt voor terug kreeg. Het is best oneerlijk van mij dat ik hem nog aardig behandel en als een jongen die ik niet leuk vind dat zou doen hem een sneer zou geven of hem nooit meer zou beantwoorden.
Ik weet heel goed dat hij totaal geen relatie materiaal is (hij verteld tegen mij dat hij nog altijd aan zijn ex denkt en haar terug wilt terwijl hij een nieuwe vriendin heeft  :no:) Maar ik heb waarschijnlijk een beetje een zwak voor hem  :hamer: Een relatie met hem willen zou de meest domme gedachte ooit zijn, dus dan maar een vriendschap? Of helemaal niks meer en een eind aan deze jongen maken?
Hij heeft btw gisteren gezegd: ''Sorry dat ik er niet voor je was.''
Negeren of antwoorden en de vriendschap behouden? Ik weet het niet  :(

xJamie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 augustus 2019, 00:00:27 »
Als je je er echt alleen maar slecht door gaat voelen, zou ik het contact even verminderen, en anders inderdaad gewoon verbreken
la vie est belle

midnight

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:14:10 »
je hebt niks aan een vriendschap(?!) waar je onder gebukt gaat door zijn psychische problemen.. en dan vind je hem eigenlijk nog leuk ook terwijl hij geen relatiemateriaal is, ik zou het asap afkappen.

Pinkiewink

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 augustus 2019, 06:06:11 »
Je hebt dus eigenlijk niet veel aan dit contact. Vrienden zijn wil je eigenlijk niet, je wilt eigenlijk iets met hem aangezien je hem leuk vind. En zo te lezen steekt hij niet eens zoveel moeite in de vriendschap, misschien ook wel door die psychische problemen.
Ik zou er dus gewoon mee kappen. Je pest jezelf op deze manier er alleen maar mee. Erg gelukkig word je er niet van op deze manier.
"Which do you want - The pain of staying where you are, or the pain of growth?"