Auteur Topic: Datingapps  (gelezen 1060 keer)

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 januari 2020, 22:33:15 »
Ik voel me wel eens alleen, wanneer ik mij vroeger zo voelde ging ik op datingapps als "Okcupid" en "Tinder".
Soms groeide daar relaties uit voort, relaties waar ik uiteindelijk gekwetst door raakte maar wel gegroeid ben qua persoonlijkheid.
Ik heb zowat aan al mijn vrienden beloofd nooit meer op een datingapp te gaan, vanwege de negatieve ervaringen en omdat mijn vrienden zagen wat dat met me deed.

Ik zit er al een dikke drie maanden niet meer op en misschien is dat het beste als dat zo blijft. Alsnog mis ik soms de conversaties met mannen, over dagdagelijkse dingen, elkaar beter te leren kennen, etc.
Maar ik zou er sowieso geen relatie uit laten voort groeien, want daar heb ik momenteel ook geen behoefte aan.

Kort samengevat: ik twijfel er terug op te gaan... Maar waarom als ik het iedereen, inclusief mezelf, beloofd heb er niet meer op te gaan? Ik loop hier wat mee vast en vroeg me af of iemand van jullie ervaring heeft met datingapps? Zo ja: goede of slechte ervaringen?

Girlsonly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2020, 23:33:18 »
Datingapps zoals Tinder heb ik geen ervaring mee.

Wel ben ik een tijdje op datingsites actief geweest, wat ook een aantal teleurstellingen gaf.

Uiteindelijk tijdens een gratis proefabonnement ben ik iemand tegengekomen op een datingsite waar ik mee hoop te gaan trouwen. Probeer anders eens een datingsite. Misschien werkt dat beter dan apps?

Pawsible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2020, 16:14:41 »
Ik ken veel mensen die via Tinder/OKCupid een relatie hebben gekregen, het is vooral geluk hebben en blijven proberen. Mijn broer heeft ook een relatie gekregen via OKCupid. Ikzelf heb nooit succes gehad op datingapps, pas sinds vorige week heb ik een leuke match gekregen met wie ik misschien ga afspreken via Tinder. Ik bedoel, je kan stoppen met de apps (wat ik ook vaak genoeg heb gedaan),  vooral als je alleen maar slechte ervaringen ermee hebt en dan wanneer je wel klaar bent voor een relatie en je je wat beter in je vel voelt het weer proberen. Ik ben ook heel lang gestopt, omdat ik merkte dat ik nog niet klaar was voor een relatie (ik ben nu 23). Maar als je er alleen op zit om te praten met mannen en geen relatie wil, dan is het ook wel een beetje vervelend voor mannen die wel een relatie willen om ze aan het lijntje te houden. Als ik jou was zou ik er niet meer op gaan totdat je zeker weet dat je klaar bent voor een relatie. :)

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2020, 16:01:48 »
Zo gaat het vaker, als ik jou was zou ik het niet doen, mensen gaan op datingsap voor validatie, erkenning en aandacht.. omdat ze dan simpelweg zich alleen voelen, wat volkomen begrijpelijk is ! Misschien moet je meer sociale contacten zoeken anders dan gelijk eendate, aangezien je het zelf al zegt, je zoekt geen relatie. Maar als ik jou was, en je toch iets van een app weer wilt downloaden zou ik bumble doen; je hebt een sectie om alleen nieuwe vrienden te zoeken en iedereen daar op zit er niet echt met de mentaliteit op van ''oh ik kom hier voor een date of een nieuwe liefde'' meer neutraal, succes!

FlowerYoongii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2020, 19:15:31 »
Wat TheBusDriver zegt! Volgens mij is Bumble meer relatie en date gericht. Ik heb niet echt veel ervaring met dating apps, maar probeer misschien een keer een minder bekende? Tinder is zo bekend dat ik me voor kan stellen dat sommige mensen het een keer gewoon voor de lol downloaden en wat swipen, zodat de mensen die echt iets zoeken er minder serieuze matches vinden... Misschien dat minder populaire dating apps minder niet serieuze mensen hebben?

Anoniem

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2020, 19:20:40 »
Een update, want het is nodig. Ik moet deze dingen even kwijt...
Eerst en vooral: super bedankt voor alle reacties! De meningen waren een beetje verdeeld, maar ik begrijp wat jullie bedoelen...

Aangezien ik al een heel verslag kan schrijven, is het vanzelfsprekend dat ik er weer op ben gegaan. Vooral op Tinder kreeg ik veel matches en berichtjes. Ik ben op verschillende dates geweest.

Degene waar ik echt een geslaagde date mee had, we hebben goed gelachen en gezellig gebabbeld, heeft het heel snel stop gezet met mij. Wat misschien, achteraf gezien, beter is, aangezien het waarschijnlijk de zoveelste fuckboy is.

Niet heel lang er na, ging ik op date met David (nepnaam). Hij is een verstandig persoon, ik vroeg (zonder bijzondere redenen) wat zijn IQ is, niet dat het überhaupt wat uitmaakt want het is slechts een getal. Maar een mens mag nieuwsgierig zijn. Zijn antwoord was '136' en dat geloof ik, aangezien hij een moeilijke studie volgt aan de universiteit. David zit op kot in de buurt van waar ik woon in België, want oorspronkelijk komt hij uit Nederland.

Onze eerste date verliep gezellig. Toen ik zei dat ik koude handen had, nam hij mijn hand vast. Het voelde... goed. Na een doelloze wandeling, van wel een uur, hielden we halt aan de schelde met leuke avondverlichting en hebben we gekust.

Het gaat nog verder, de voorbij weken ben ik verschillende keren bij hem blijven slapen op kot. Het gaat echt allemaal héél snel, ik miste de affectie en intimiteit. Nu weet ik niet: voelt de affectie goed? Of voelt het goed met hém als persoon?

Ik wil hem alles behalve aan het lijntje houden maar ik zit in de knoop met mezelf. Aangezien we de voorbije weken elkaar al zo vaak gezien hebben, gaan we elkaar volgende week niet zien, zodat we wat tijd voor ons zelf hebben en dingen kunnen plaatsen. Afgelopen woensdag zag ik hem het laatste.

Hij is een goed persoon, dat merk ik wel. Ik ben nog maar zijn tweede persoon waar hij iets mee gedaan heeft en ik voel dat hij oprecht is.

We zijn niet op elkaar verliefd, ik toch niet op hem. En ik weet totaal niet hoe dit verder zal lopen en dat maakt me een tikkeltje gek.
David heeft het al tegen zijn ouders en vrienden vertelt, dat hij met mij date en het hem goed laat voelen. Ik voel mij goed en mij op het gemak bij hem, wat heel belangrijk is.
We hebben wel heel weinig gemeenschappelijk. Ik weet niet of dit later nog een probleem kan vormen.

Wat ik in het kort wil zeggen: ik weet niet meer wat ik moet doen. Moet ik dit verder zetten met hem, desondanks ik mijn eigen intenties niet weet maar hem echt niet wil kwetsen?

TheBusDriver

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2020, 00:34:27 »
In je vorige post zei je dat je geen relatie zocht? Maar toen toch wel op een datingsapp gaan zitten? But I wont judge, we hebben allemaal soms wel behoefte aan die affectie en die gezelschap, alleen dan eindig je vaak wel een soortgelijke uitkomst zoals degene waar jij nu in zit.. lastig dus. Als ik jou was zou ik kijken hoe de tijd gaat als je ff zonder hem bent, je hebt hem nu vaak gezien de afgelopen tijd en dan kan je nu zien of je een arm om je heen mist, dus het idee van hem, of echt 'hem' mist. Probeer er niet te veel aan te denken, en springt hij wel in je gedachten.. dan kan je er misschien van uit gaan dat je hem wel leuker vind dan alleen als een simpele date. Mis je 'het' gezelschap of 'zijn' gezelschap? Zou je kunnen leven met het idee als je hem na vandaag niet meer zou zien.. Klinkt allemaal heel dramatisch maar dat zet het wel in perspectief. Is hij te leuk om niet nog een keer mee te kunnen praten? Of zou het niet veel uitmaken?