Auteur Topic: Daten met jongen met 'moeilijk verleden'.  (gelezen 494 keer)

Christinenathan

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 28 januari 2021, 18:59:24 »
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje. Nu zo'n drie maanden vind ik een jongen leuk. Hij is vriendelijk, lief en ik mag hem heel erg. Er is alleen een dingetje. Hij heeft heel veel shit meegemaakt (bij pleeggezinnen en instanties gewoond, moeder verloren in 6 vwo, heeft weinig familie (alleen twee broers) en heeft door het overlijden van zijn moeder 4 jaar terug last van psychische klachten). Ik vind het lastig dat hij nauwelijks familie heeft om op terug te vallen en hij lijkt me zo alleen. Ondanks dat ik hem erg mag en hem leuk vind weet ik niet of ik iets met hem moet beginnen. Wat ik ook lastig vind is dat hij op een gegeven moment het pad kwijtraakte en criminele dingen begon te doen en daarvoor ook veroordeeld is. Dat is wel lang geleden en had te maken met zijn jeugd. Hij begon pas serieus te doen toen hij realiseerde dat dat de enige weg was naar een betere toekomst. Maar goed, hij leek me totaal niet het type daarvoor. Maar goed, ik weet het niet meer. Ik vind hem wel leuk maar ik weet niet of daten slim is met hem. En ik wil zijn gevoelens niet kwetsen. Wat moet ik nou doen? Als je eerlijk bent, zou je zo een guy daten? Geen familie, vroeger het verkeerde pad op gegaan)

vriendin

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2021, 19:17:06 »
Ik snap je twijfels wel, maar ik ben persoonlijk van mening dat als je echt iemand leuk vind en hij jou ook dat je er gewoon samen voor moet gaan. Je zou eens met hem kunnen praten dat je de dingen die hij heeft gedaan niet chill vind, maar aan de andere kant heeft hij wel zelf ervoor gekozen om weer een goede toekomst op proberen te bouwen. Hij wil dus wel echt goed doen.

Ik zelf zit op dit moment al bijna 1,5 jaar met een jongen die ook wel eens verkeerde dingen heeft gedaan. Hij heeft daar ook veel spijt van en heeft zijn leven echt gebeterd. Hij heeft nog wel familie maar geen goede band. Ik zie zijn familie dus eigenlijk ook nooit. Maar dat neemt niet weg dat onze relatie hartstikke goed is en we gewoon over alles kunnen praten.

Persoonlijk zou ik het dus gewoon proberen en vooral erover praten als je iets dwars zit. Zolang jullie samen ervoor gaan en goed kunnen en blijven communiceren denk ik dat je niet teveel ver zijn verleden moet nadenken.(Tenzij het echt in de weg staat voor een goede relatie)

Floortje92

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2021, 20:16:49 »
ik snap je twijfels ook. op een bepaalde manier past het waarschijnlijk niet in je ideale plaatje van een vriendje. ik denk wel dat de toekomst belangrijker is dan het verleden.  is hij nu serieus met zijn toekomst bezig, maakt hij vrienden, heeft hij een duidelijk punt waar hij naar toe wil? kan hij je veiligheid en stabiliteit bieden? dat zou voor mij belangrijker zijn dan die dingen uit zijn verleden. en hoe sterk sta je zelf in je schoenen, dat is misschien ook belangrijk, als hij bijvoorbeeld nog wel eens somber is of psychische klachten heeft.